ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 19.11.2010
NOV-2010
prieteni

NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

Restaurant Contele Dracula din Castelul Printului Vanator - Ceva unic.

Ilustrație video-muzicală

Timp de 2 saptamani am avut niste oaspeti din Spania, mai precis nasa noastra si noul ei prieten spaniol (de 3 ani este divortata), pe care i-am plimbat prin imprejurimi si am incercat sa-i ospatam cat mai bine. Cred ca am reusit si au plecat foarte multumiti.

Nu am avut mult timp la dispozitie sa-i ducem foarte departe, Mitchel, cum il cheama pe acest spaniol, isi dorea mult sa ajunga la Castelul Bran la Dracula, e fascinat de acest personaj. Din pacate, nu am ajuns acolo, le-am promis ca-i vom duce data viitoare, la vara, sper, asa ca in ultima zi ne-am hotarat sa-i ducem la Restaurant Contele Dracula, din Hotelul Castelul Printul Vanator, din Turda, de pe str. Sterca Sulutiu nr. 4-6.

Tot timpul am vazut reclame la acest hotel si desi mi-am dorit sa merg, nu am avut ocazia, mai ales de cand e copilul... e greu sa mergem la restaurant cu el. Dar, cum acest Mitchel vroia sa ajunga intr-un loc "mai aproape" de Dracula, am zis haide sa vedem si noi cum e.

Acest Hotel-Castel se afla in centrul loc. Turda, fara GPS nu stiu daca l-am fi gasit, pe o straduta foarte ingusta, cu sens unic, in zona noii pietonale.

Am lasat masina in parcarea hotelului, o parcare aflata in lateral, unde incap vreo 10 masini, iar apoi nerabdatori am mers spre Castelul Printul Vanator.

Curtea e foarte frumoasa, nu mare, dar care s-a amenajat foarte frumos, chiar atunci lucrau de zor niste muncitori la o reamenajare, cred.

Cladirea aste contruita foarte frumos, arata exact ca si un castel, eu mi-l imaginam sa fie intr-un loc mai larg, mai deschis, nu pe acea straduta ingusta, nici nu am reusit sa-l cuprind pe tot in cadru, cand am facut poze.

In fata hotelului este terasa superb lucrata in stil maramuresan, zona unde vara se fac gratarele, iar la subsol e crama si unde sunt expuse tot felul de antichitati. Aceasta crama era inchisa.

Cladirea imita perfect un castel, este extraordinar de frumoasa.

Restaurantul e dispus pe doua niveluri, la parter este o incapere in care mesele si peretii sunt decorati cu obiecte de artizanat, mesele toate sunt din lemn masiv, frumos lucrate, atat in interiorul cladirii, cat si la exterior predomina lemnul, piatra si fierul forjat, toate lucrate unicat, dupa parerea mea. Scarile sunt din lemn, urca in spirala, scari care ne duc la etajul unu, unde e restaurantul vanatoresc, peste tot sunt expuse animale impaiate, blanuri de urs, mistret, vulpi, totul este foarte atent aranjat. Un muzeu.

Atractia este Castelul Dracula, o camera cu pereti grosi de piatra, din care ies cranii si schelete, vampiri, pete de sange, picturile de pe pereti te cutremura, oameni executati prin taierea capetelor, trasi in teapa, chiar intr-o parte apare o pictura mare, care il infatiseaza pe Vlad Tepes. Totul e cutremurator, dar frumos si unic in acelesi timp. Un schelet in marime naturala te intampina la intrare si vegheaza asupra mesei mari din mijlocul incaperii.

Usile sunt scrijelite cu litere vechi si pline cu pete de sange. Esti atentionat: Cine se gandeste la moarte, sa nu mearga cu mine. Acela sa ramana aici. Dracula.

Ne-am asezat la o masa situata chiar langa Castelul lui Dracula. Masa foarte frumos aranjata, meniul este din piele, tacamurile, vasele si aranjamentele te fac sa te simti intr-o alta era.

Restaurantul este impartit in 3: Restaurant cu specific romanesc, vanatoresc si cel cu specific Dracula, se poate comanda ce vrei, eu eram speriata ca nu voi avea ce comanda, ma gandeam ca doar Sangele lui Dracula si alte preparate de genul voi intalni. Meniul le cuprinde pe toate, daca stai in zona restaurantului vanatoresc, nu trebuie sa comanzi carne de urs sau alte produse de vanat. Meniul e foarte variat cuprins atat de mancaruri traditionale romanesti, cat si internationale, chiar si paste, salate, poti comanda si bulz ciobanesc, dar si Friptura de prepelita pe mar glazurat, Friptura de urs cu ananas, iar specialitatile lui Dracula contin niste preparate cu denumiri mai deosebite... Muschi de tatar tras in teapa, Cotletul lui Dracula, Barbatie de vampir, distrusa: -)) . La unele si pretul este pe masura.

Pentru mine am comandat ciorba de legume, ceilalti ciorba de burta, in afara de Mitchel, apoi la felul doi eu mi-am comandat un platou rustic cald compus din snitel de pui cu branza, legume, chiftelute cu sos vanatoresc, crochete de cascaval si ciuperci cu cascaval. Acest platou a fost foarte mare, pentru mine. M-a atras datorita continutului mare de branzeturi. Bineinteles ca nu l-am consumat pe tot, le-am impartit si celorlalti. S-au mai comandat cartofi natur cu pulpa dezosata, cartofi aurii cu ficatei de pui, cartofi aurii cu snitel de pui, o salata de varza, 4 cafele, 4 sucuri, o bere si o portie de Spaghete Carbonara, comandate de Mitchel (ii era teama ca nu-i va placea snitelul), dar pana la urma aceste spaghete le-am luat la pachet. A mancat cu o pofta si i-a placut tot.

Pentru toate aceste am achitat suma de 202,50 lei. A meritat, doar e nasa noastra nu? Ce nu mi-a convenit e faptul ca nu am primit bon de casa, doar o nota de plata. Ma rog.

Ne-am simtit foarte bine, am vizitat si am luat pranzul intr-un loc unic, dupa parerea mea. M-am bucurat nespus de mult cand Mitchel ne-a multumit si ne-a spus ca s-a simtit foarte bine la Dracula. Nu a fost Castelul Bran, dar l-a fascinat, la fel si pe noi.

Ma bucur ca in aceste doua saptamani a cunoscut o Romanie despre care, inainte, avea o parere destul de proasta, cu oameni saraci, case darapanate. A ramas foarte uimit la ce masini a vazut pe drumuri, ce case, ce oameni bine imbracati sunt romanii. Ii era frica ca nu va avea ce sa manance pe la noi, ca nu-i va placea nimic. Sa-l fi vazut cum manca intr-o zi, cand am fost la padure la gratar, paine prajita pe gratar, unsa cu mult mustar, mici si alte carnuri, pe care nu le-a mai consumat inainte. I-au placut la nebunie.

Va recomand din suflet acest restaurant, mai ales daca aveti musafiri din alte tari, e ceva unic, mie mi-a placut foarte mult. Preturile mie mi s-au parut normale, pentru asa loc, nu foarte scumpe, cum credeam ca e.

Servirea a fost ireprosabila, au facut tot posibilul sa ne simtim bine, doar eram singurii clienti, la acea ora.

Cat timp am stat la masa nu mai stiam in ce parte sa ma uit, sa admir, sa fotografiez. Fiecare coltisor este o atractie. Fantana arteziana din curte nu am vazut-o, cred ca la ea se faceau lucrari de reamenajare. Vara cred ca e foarte frumos pe terasa. Am uitat de baie, care e foarte frumoasa, plina cu flori, instalatiile sanitare sunt foarte interesante.

Adresa de unde puteti lua mai multe detalii despre restaurant si hotel e aici:click aici.

Trimis de Alina Morar in 19.11.10 23:25:58

VIZUALIZĂRI: 7152 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Alina Morar); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P01 Parcarea Hotelului Printul Vanator din Turda. Peretele cladirii unde e si terasa.

ascent
[19.11.10 23:31:34]

Ma asteptam sa comandati ceva specific acelui restaurant, cand colo... tot pulpe de pui ati ales... Macar erau insangerate?

dannek
[19.11.10 23:36:43]

Vrei sa ne sperii acum noaptea!

Mai bine maninci o ciocolata de la Bad Ischl!!!!!!

[19.11.10 23:42:04]

Sotul nu a vrut sa se riste cu astfel de mancaruri, eu nu prea sunt cu carnea, iar Mitchel... nu stiu de ce nu a vrut. Tot ii spuneam nasei sa-i comande ceva mai traditional, dar a zis da-i pace ca poate nu-i va placea. El singur si-a comandat. In Spania mananca doar salate si fructe de mare.

Mie imi era frica de acasa ca nu voi avea ce sa mananc acolo.

[20.11.10 11:06:46]

In plus, sotul mi-a zis ca s-a scarbit de atata carne, initial vroia sa-si comande doar o salata. Spunea ca daca va mai face gratare, acestea vor fi doar din peste si legume. Eu ma bucur

georgiana
[20.11.10 14:13:51]

Si eu am cunoscut niste germani care tot asa credeau ca la noi in tara nu avem nimic si in final cred ca le-am dat noi lectii...

Felicitari, pentru review si superbonus!

valimi
[20.11.10 17:32:06]

Foerte interesant restaurantul si preparatele traznite pe care le gasesti acolo.

Te felicit pe tine pentru review si pe sotul tau pentru initiativa de a detoxifia, dar anunta-l tu ca vine Craciunul...

corinne
[20.11.10 23:48:09]

Interesant acest restaurant! Dar aveati pofta de mancare cu asa lucruri insangerate pe pereti?

Felicitari pentru curajul vostru!

biancuta
[21.11.10 00:40:09]

Foarte interesant acest restaurant, nu stiam de el, cu toate ca am fost in Turda de cateva ori! Va trebui sa intru aici data viitoare! Eu as fi incercat ceva specialitati Dracula...

[21.11.10 08:14:53]

In acea incapere unde e Castelul Dracula cred ca doar in grup mai mare se poate servi masa. Era de 12 persoane si masa, cica, era rezervata. Nu cred ca pot merge, sa zic, 2 persoane si sa se aseze la masa. Ma gandesc eu ca trebuie anuntat dinainte, lumina era stinsa, a venit ospatarul si a aprins lumina pentru a putea vedea si face poze.

Unde am stat la masa era ok, erau expuse doar trofee si obiecte artizanale.

Da, poate ca ar fi trebuit sa comandam ceva mai insangerat.

Eu m-am dus mai mult de curioasa. E aproape de Cluj, pot sa revin oricand.

Admin
[21.11.10 08:25:39]

Schimbat denumirea rubricii in "Restaurante recomandate in zona Turda"

[21.11.10 08:33:54]

Se poate atasa melodia lui Marius Dragomir - Party in Transilvania?

[21.11.10 08:39:15]

Da, se poate!

celeste
[21.11.10 08:59:20]

Pacat ce este departe de... Bucuresti... este un loc interesant si de retinut si nu pot decat sa te felicit... si eu i-as fi adus pe prietenii mei din Spania intr-un asemenea loc.

[21.11.10 09:03:33]

Melodia originala nu o gasesti? Asta e prea cu "strigaturi".

dorgo
[26.11.10 13:14:31]

@ alina... felicitari pt review... e bine c-am aflat ceva in plus, eu trec adesea prinTurda, spre Cheile Turzii sau Cluj... Vad ca judetul Cluj incepe sa se-afirme cu lucruri noi... nu numai cu Nokia si dublarea capacitatii aeroportului Someseni dar si cu investitia de la salina Turda, laculire sarate din valea Durgaului sau Cojocna si acum, acest castel "horror", pe care economia de piata il cere caci se pare ca asta vor strainii... Castel Dracula mai avem la Bran, la Sighisoara (Casa lui Vlad Dracul), avem hanul Dracula din Danes, hanul Dracula de la Tihuta-Bistrita... si cine stie cate or mai fi...

[26.11.10 13:57:02]

Da sunt multe. Am avut noroc cu acest castel, de fapt e o camaruta a lui Dracula. Din cauza ca nu am reusit sa-l duceam pe Mitchel la Bran sau Tihuta, l-am multumit cu vizitarea acestui loc. La Bran... data viitoare.

[13.05.12 08:34:45]

Foarte util reviewul, desi sunt oarecum "din zona" si am trecut de sute de ori prin Turda, nu stiam de existenta lui.

[13.05.12 13:08:34]

Eu auzisem de el de mai demult. Stii unde este? Pe straduta de langa DM, cred ca DM este acolo.

[17.05.12 14:34:17]

@Alina Morar:

Nu am stiut, dar acum stiu! Am fost duminica, imediat dupa ce am citit reviewul scris de tine! Totul la superlativ!

[17.05.12 21:18:41]

Pai... asteptam sa ne scrii mai multe detalii.

[18.05.12 08:44:31]

@Alina Morar: o sa scriu un review saptamana viitoare.

Cu drag!

10 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Alina Morar, ascent, biancuta, celeste, corinne, dannek, dorgo, georgiana, sunflower, valimi
Alte impresii din această RUBRICĂUnde mâncăm în zona Turda?:
  • Mar.2024 [Restaurant pensiune Imperial] Imperial — scris în 07.03.24 de AZE din SIBIU - RECOMANDĂ
  • Feb.2024 [Restaurant & Hotel Paprika-Han [Tureni]] Paprika-Han — scris în 05.03.24 de AZE din SIBIU - RECOMANDĂ
  • Oct.2022 [Restaurant Mina] Mai bine nu — scris în 27.10.22 de resita2009 din REșIțA - nu recomandă
  • Nov.2019 [Restaurant Contele Dracula / Castelul Printului Vanator] Restaurantul din castel — scris în 10.12.19 de krisstinna din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
  • Apr.2019 [Restaurant Expres] Unde am mâncat în Turda — scris în 17.05.19 de mprofeanu din PITEşTI - RECOMANDĂ
  • Dec.2018 [Restaurant Dana] Restaurant Dana — scris în 18.02.19 de danutza_ang din TâRGU JIU - RECOMANDĂ
  • Apr.2018 [Restaurant-pizzerie Alegria Centrale] Alegria Turda — scris în 03.06.18 de AZE din SIBIU - RECOMANDĂ