ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 08.10.2010
STATUS: GOLD
OCT-2010

Hannibal Palace- Port El Kantaoui

Am decis sa scriu acest review despre Hannibal Palace tocmai fiindca pe acest site am gasit opinii extrem de diferite si controversate despre acest hotel si mi-am zis ca inca o opinie ar aduce poate un pic de lumina pentru cei interesati sa mearga acolo.

Tocmai ne-am intors dintr-un sejur de 7 zile din Tunisia, din cele 7 nopti ale sejurului, 6 le-am petrecut la Hannibal Palace din Port El kantaoui, langa Sousse.

Incep prin a va spune ca Pot El Kantaoui este o mica statiune exclusivista, pe malul mediteranei, in partea estica a litoralului tunisian. Este la 8 km de Sousse, unde poti ajunge in cateva minute fie cu taxiul normal, fie cu cel comun de 4-5 locuri, fie cu un fel de titicar care strabate statiunile.

Noi nu am avut curiozitatea sa strabatem la pas orasul-statiune Sousse, doar l-am traversat de cateva ori cu autocarul si o data cu taxi-ul. Asa ca despre Sousse nu pot sa spun multe lucruri, decat ca e un oras mare, aglomerat, zgomotos, murdar pe alocuri, cu o intinsa zona de litoral unde hotelurile sunt unul langa altul.

Nu am regretat deloc alegerea de a sta in Port El Kantoui, fiindca in comparatie cu vecina Sousse, statiunea este mica, linistita, cocheta, exclusivista, plina de verdeata si mai ales curata.

Tunisienii au cheltuit milioane de dinari pentru amenajarile peisagistice din Port El Kantaoui, au plantat mii de palmieri si plante decorative, hotelurile au gradini pline de verdeata iar elegantele vile particulare sau de inchiriat au fatadele acoperite de arbori cu flori multicolore de hibiscus.

Exista un parc de distractii, un centru de unde se inchirieaza ATV-uri si biciclete, un supermarket, nenumarate magazinase cu suveniruri sau cu alte produse, multe cafenele, restaurante, discoteci. Dar atractia principala este bineinteles micul port elegant de iachturi, de jur imprejurul lui fiind si cele mai scumpe si selecte restaurante. Si mai exista inca o atractie majora, motiv de mandrie pentru turismul tunisian, clubul de golf cu 36 gauri unde chiar daca nu esti membru dar vrei sa joci, de la receptia oricarui hotel se poate aranja.

Hannibal Palace e un hotel mare, unul din primele construite in Port El Kantaoui, care din acest motiv beneficieaza de o pozitie extrem de privilegiata. Este situat efectiv in buricul targului cum s-ar zice, pe plaja, chiar langa portul de iachturi. Adica iesi din hotel direct pe plaja si imediat in dreapta e portul.

Camerele sunt dispuse pe 4 etaje, majoritatea au vedere la mare, dar exista si camere cu vedere la superba gradina interioara sau cu vedere partial in port.

Camera noastra a avut vederea pe jumatate in gradina, pe jumatate catre mare.

Mobilierul camerei este cea initiala, veche, extrem de masiva dar perfect functionala. Mocheta de peste tot este veche si roasa pe alocuri dar curata. Instalatiile din baie tot vechi dar perfect functionale. Nu ne-am putut plange nici o secunda de curatenie, fiindca peste tot in hotel era curatenie luna. Noi, in prima zi am gasit cameristele in camera cand ne-am intors de la plaja, tocmai atunci ajunsesera cu curatenia la noi la camera, am facut conversatie cu ele circa 10 minute, mi-au parut foarte serviabile si atente, le-am dat un mic bacsis si le-am rugat sa incerce ca la ora cand ne intoarcem de la plaja sa termine cu curatenia... si asa a fost. Ulterior am gasit camera luna in fiecare zi, prosoapele schimbate zilnic, iar cand ne-am intors din excursia in desert inclusiv lenjeria era schimbata. Iar daca in prima zi terasa camerei era prafuita, ei bine ulterior au curatat-o, au spalat gresia incat puteam sta pe terasa lejer in picioarele goale.

Am citit review-uri cum ca s-ar fura din camere, chiar ghidul ne-a sfatuit sa inchiriem un seif si sa punem lucrurile de valoare acolo, nu am facut-o si nu ne-a disparut nimic. Actele si o parte din bani i-am incuiat in valize sub cifru, iar valizele au stat tot timpul in dulap. Lucruri ca telefoane, camera foto, portofel, le-am lasat de multe ori in camera, nu ne-a disparut nimic.

Despre restaurant si mancare:

-restaurantul mare, Atlas, servea micul dejun si cina in regim bufet. Orele de cina mi-au parut un pic ciudate: 7-10. Adica tarziu, mai ales tinand cont ca ora 7 la ei insemna ora 9 seara la noi, foarte tarziu pentru stomacul nostru.

Am primit de la receptie o cartela pentru restaurant, care indica regimul de demipensiune, numele, nr. camerei si nr. de persoane, care cartela a fost pusa pe o masa unde ni s-a zis ca vom mancat tot sejurul. Bufetul destul de variat dupa noi, putin variat dupa altii.

In linii mari, micul dejun avea cam asa: cereale cu lapte, paine, unt, cateva feluri de gem, 2-3 feluri salate, 2-3 feluri de cascaval+ branza, un singur fel de salam, masline, 4 feluri de croisante, 3 feluri mancaruri calde (legume la cuptor, in special), oua fierte, separat un bucatar facea omlete dupa gust si clatite, fructe gen pepene sau mere. Bauturi: ceai, cafea, sucuri la dozator, apa, incluse.

Cina: 4-5 feluri salate, aperitive gen oua umplute, bruschete diverse, toate cu sosurile picante separat, 4-5 sortimente mancare gen carne vita, berbec, pui, peste, garnituri de legume gratinate sau sotate, paste sau lasagna, destul de variat de la o seara la alta. Supe foarte slab sortiment, cam 1 fel de supa in fiecare seara, toate extrem de codimentate. Desert: 3-4 feluri prajituri, fructe: penene galben, struguri, mere sau pere. Bauturile la cina nu erau incluse: berea Celtia-produsa local, sticla de 0.33 ml- 3.5 DT, apa minerala sau plata- 2.5 DT.

1 DT- aprox 2 Ron.

- restaurantul a la carte Aida, deschis de la 7-23 seara, nu am fost niciodata si nu pot spune nimic.

- restaurant grill and barbecue, servea pranzul de la 12.30-2; avea si mese aranjate afara in gradina. Am luat un pranz acolo, destul de slab sortiment, friptura de pui, vita sau peste, snitele cu 2-3 feluri de garnitura, desert fructe.

- restaurantul de pe plaja: Coco Beach, am mancat acolo un pranz, foarte bun, au multe sortimente de peste si fructe de mare, dar preturile sunt mari, ne-a ajuns la 50 DT pranzul cu tot cu bauturi.

Cam atat despre restaurantele hotelului... datorita preturilor mari am preferat sa luam pranzul intr-unul din restaurantele din port, unde predominau sortimentele din peste si fructe de mare, dar aveau si mancaruri europene multe si unde se gasea bere si vin marci europene. Si restaurantele din port erau scumpe, nici un pranz nu a fost mai jos de 40 DT cu bauturi incluse... dar ambianta era magnifica si mancarea foarte buna.

Baruri:

Nu am mers niciodata la barul din interiorul hotelului si nici la cafeneauna maura, dar aveau un bar deschis la piscina destul de bine aprovizionat. Aceleasi preturi ca la restaurant, in plus facea pe loc fresh-uri de portocale si lamai- 3.5 DT

Piscina:

Curata, apa schimbata zilnic, mare, cu un mini bar in mijlocul ei cu scaune in apa. sezlonguri gratis, asezate in gradina sau direct pe marginea piscinei. Exista piscina micuta, separata pentru copii.

Plaja:

Privata, cu nisip extrem de fin, sezlonguri gratis, saltelele se plateau, nu stiu cat, noi am avut prosoape, umbrelute din stuf, plaja dotata cu dusuri, toaleta, chiuvete si 2 locuri cu apa unde puteai sa-ti dai nisipul jos de pe picioare. In general se facea curatenie pe plaja dimineata foarte devreme pe la 6-7; i-am gasit acolo intr-o dimineata la 6.30 la curatenie: greblau plaja, luau chistoacele de tigari si alte gunoaie si curatau algele adunate peste noapte. Zic in general fiindca dupa amiaza, ramaneau pe plaja hartii aruncate, mucuri de tigara, sticle, dar astia sunt turistii... chiar daca existau strachinute din alea pt gunoi. Plus ca se adunau multe alge la mal. Din cauza asta am preferat sa facem plaja dimineata, dupa amiaza am preferat piscina.

Alte dotari/distractii:

- Aveau o echipa de animatori destul de buna si activa; veneau sa te ridice efectiv de pe plaja, dar nu la modul agresiv. Volei, aerobic, concursuri nautice. Seara aveau show pentru copii circa 1 ora si in continuare cabaret, dansuri diverse. Nu am fost decat o singura data, am preferat sa dormim devreme, tinand cont ca am facut si excursii.

- am inchiriat rachete si am jucat tenis de camp intr-o zi, aprox 1 ora

- se juca tenis de masa zilnic, se faceau si concursuri

- mese pentru sah, table si biliard

- masaje, Hammam si spa, nu le-am incercat.

Alte activitati in afara hotelului:

-Am mentionat golf-ul, am avut intentia sa mergem inttr-o zi, receptionerul a fost dragut si s-a oferit sa aranjeze, dar ne-am razgandit fiindca nu ne-am fi incadrat in timp pentru alte activitati.

-plimbari pe/sub mare cu: corabia piratilor, submarinul, catamaranul, barca de pescuit. Noi am preferat o plimbare de 2 ore cu catamaranul- 35 DT pentru amandoi negociati de la 46 DT. A fost frumos, s-a navigat cu panzele, ne-au servit cu sucuri si fructe incluse in pret, am facut baie, marea calma si calda.

-Ski jet, banana, nu stiu cum se cheama parapanta aia marina, serviciile astea se cumparau direct de pe plaja.

- excursii diverse: noi am mers in 2 excursii, una de 1 zi la Tunis- Cartagina- Sidi Bou Said si una de 2 zile in Sahara; dar despre excursii am sa povestesc separat.

Minusuri ale hotelului, dupa parerea mea:

- o politica extrem de stricta in restaurant, nu aveai voie sa scoti mancare deloc. Nu faceau nici un fel de exceptii; am asistat la o faza cand o mamica a vrut sa iasa cu 2 mere pentru copii si au oprit-o la iesire si i-au luat merele, ea a incercat sa zica ca sunt pt copii care ne le-au mancat acolo, nu au stat la discutii cu ea. Personal, in dimineata in care trebuia sa mergem in excursia in Sahara, la ora 6 dimineata, nu puteam sa mananc si am cerut voie sa iau un sandwich la pachet. Mi-au zis ca este interzis si basta. M-am fortat sa beau o cafea si sa mananc un ou fiert si asta a fost micul dejun, din pacate cu ei nu s-a putut discuta.

- internet scump, ceva gen 7 DT jumatate de ora, doar la receptie wireless, si aveau un computer vechi, cu tastatura model francez (alte pozitii ale literelor) care s-a si stricat.

- nu au mai investit deloc in hotel de ani buni si toata mobila din camere are asa un aspect de vechi.

-personalul hotelului destul de in varsta si nu prea stiu sa zambeasca.

-dotari slabe pentru copii; in afara de piscina si de mini show-ul din fiecare zi pt ei nu am vazut sa existe altceva, nu exista nici macar mancare speciala pentru copii. Dar au rampe pentru carucioare peste tot.

Dar oricum punctele astea slabe sunt compensate de pozitia fantastica a hotelului, de camerele mari cu terase si mai mari, de gradina imensa si luxurianta, de serviciile diverse si de plaja privata.

In consecinta, un raport excelent calitate-pret, unde se merita sa-ti petreci macar cateva zile.

Sfat: in nici un caz sa nu va asteptati sa gasiti aici luxul si extravaganta hotelurilor din Turcia. Nu exista termen de comparatie. Hotelul acesta are 4 stele dupa normele tunisiene, dupa normele noastre ar fi undeva pe la 3 stele. Persoanele care-si doresc un sejur la un hotel luxos, cu totul inclus, cu nenumarate dotari pentru copii si cu mancare multa si variata, aici s-ar putea sa fie crunt dezamagiti. Tunisia este totusi o altfel de tara, care trebuie inteleasa si savurata pentru specificul si exotismul ei.

Este diferita, minunata si complexa in felul ei, iar asteptarile unora, daca sunt foarte inalte pot fi lesne dezamagite.

In concluzie, noi ne-am simtit minunat si sper ca am reusit sa transmit lucrul acesta.

Trimis de danutza in 08.10.10 11:36:23
  • A fost prima sa vizită/vacanță în TUNISIA

VIZUALIZĂRI: 5218 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (danutza); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.

presario
[08.10.10 11:47:52]

Excelent review-ul si foarte obiectiv scris. Felicitari!

ancamariagadea*
[08.10.10 12:22:15]

Apreciez aceste randuri si apreciez omul din spatele lor care, intelege negresit, ca fiecare tara are frumusetea sa si trebuie privita incercand sa i se inteleaga cultura, obiceiurile, oamenii. Intr-adevar, si eu consider ca Tunisia, facand parte din categoria tarilor arabe, este o tara care nu trebuie comparata cu tarile europene, cu Turcia niciatat. Nu putem compara mere cu pere, parca asa spune o vorba romaneasca, nu?

biancuta
[08.10.10 12:42:04]

Un review foarte util, cu observatii echilibrate. 400 pma din partea mea!

sandu.53
[08.10.10 13:49:22]

un review complet cu multe informatii utile si scris echilibrat. felicitari!

2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):