ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 25.07.2010
prieteni

Mai degrabă mulțumit

Un loc special

Salutare tuturor, in acest review va voi impartasi impresiile noastre din sejurul de o saptamana la Niko Paradise, in mijlocul lunii iulie 2010.

Background

Cum pentru anul acesta ne-am propus sa vizitam pentru prima oara Grecia, iar partea insulara am exclus-o din cauza avionului si a alternativei prea obositoare cu autocarul, am ales partea continentala. Tot citind impresii, am decis sa ocolim statiunile Paralia Katerini si Olympic Beach si ne-am orientat initial catre Nei Pori dar, intarziind cu rezervarile, nu am mai gasit locuri acolo. Sora mea a mai fost in urma cu 6 ani in Platamonas la hotelul Sun Beach si ne-a povestit ca i-a placut foarte mult acolo, iar apropierea de Nei Pori ne-a linistit si in privinta plajei. Dupa ceva documentare, am avut de ales intre doua oferte similare ca pret (330 euro cu transport cu autocarul) : Sun Beach (6 nopti + 2 excursii incluse) si Niko Paradise (7 nopti). Pana la urma am ales a doua varianta datorita noptii in plus, dar si a impresiilor pozitive mai recente.

Hotel

Rezervarile le-am facut la agentia din Bucuresti a patronului hotelului, Niko (acesta stie putin limba romana). Drumul catre Platamonas a fost destul de obositor, s-a plecat de la ora 23 din Bucuresti si am ajuns acolo la ora 13 (deci un total de 14 ore), dar cu un autocar de ultima generatie si cu multe popasuri (cateodata enervant de lungi). Ajunsi acolo, am fost intampinati de Stelios, fiul lui Niko. Stelios, cu o romana fluenta si destul de bogata, ne-a oferit niste bauturi de bun venit si dupa o jumatate de ora ne-am luat in primire camerele situate la etajul 2. Dupa ce ne-am odihnit un pic, am incercat si piscina care noua ne-a placut foarte mult pentru ca in miezul zilei era umbrita pe mai mult de jumatate din suprafata (adancimea varia intre 1m si 2.5m) si puteam sa ne bucuram de ea atunci cand nu se putea sta pe plaja. De la barul hotelului noi am comandat bauturi racoritoare, bere sau inghetata (preturile fiind 2-2.5 euro). Tot la bar am vazut, seara, cele doua finale ale CM de fotbal, la proiector.

Ca si pozitionare, hotelul se afla situat stradal, intre alte vile sau pensiuni, la 5 minute de strada pietonala (cu magazine) a statiunii. Tot la 5 minute, dar inspre Nei Pori, se afla hotelul Sun Beach. Intr-o zi am trecut putin pe acolo de curiozitate si pana la urma ne-am considerat mai norocosi ca am ales Niko Paradise: piscina de la Niko, desi mai mica, are si umbra ziua, iar in general hotelul lui Niko pare mai cald, mai intim, mai prietenos (desi nici Sun Beach nu arata rau deloc).

Alte informatii utile: de la Niko si pana la gara din Nei Pori se fac aproximativ 20 de minute pe jos, iar pana in statiunea Nei Pori – 30 de minute (pe plaja poate un pic mai repede). Trenuletul care face legatura intre cele 2 statiuni a fost pentru noi o himera, nu am reusit sa-l prindem niciodata asa ca am batut de multe ori drumul pe jos.

Cazare si masa

Cele doua camere duble au fost curate, nu foarte mari, ci potrivite. Ca dotari, pe langa mobilierul destul de nou (etajul 2 a fost renovat recent) : televizor (printre posturi era si unul romanesc), frigider, uscator de par, aer conditionat (pentru 5 euro in plus pe zi) iar in baie la dus am avut tot timpul apa calda. Pe scurt, o camera de 3 stele cum ar trebui sa arate toate din aceasta categorie.

Masa a fost in regim de demipensiune. Micul dejun (8-10) era sub forma de bufet suedez, acelasi in fiecare zi, constand din: salam, cascaval, carnaciori, branza, castraveti, rosii, masline, unt, margarina, dulceturi (marmelada, gem), crema de ciocolata, oua fierte cu branza, pateuri, cafea, ceai, lapte, sucuri de fructe, etc... pe scurt aveai de unde alege.

De cina (ora 19:30), preparata de doamna Bosas (mama lui Stelios), am fost chiar incantati, mai ales ca noi nu eram obisnuiti sa mancam foarte mult. Felul intai consta din supa sau ciorba (de fasole, de legume, de taitei, de paste), iar felul doi era foarte variat si gustos (iar salata era nelipsita, ca si cartofii) – iata cateva exemple: carne de porc cu garnitura de cartofi prajiti, mazare, salata de rosii si castraveti, sos tzatziki (asta e sosul lor traditional, aparent cu smantana si castraveti) ; pui cu sos de rosii, cartofi prajiti, salata de varza, paste; peste stropit cu mujdei; musaca, vinete, salata de boeuf; friptura cu mazare, sos, cartofi fierti, etc. Ca desert aveam fie o prajiturica fie un fruct (pepene galben, pepene rosu, struguri, piersici). Noua cina ni s-a parut foarte consistenta si atat de gustoasa incat o terminam chiar daca ne asezam la masa fara sa ne fie foarte foame.

Plaja

Hotelul nu se afla pe plaja, dar in aproximativ 5 minute se poate ajunge la marea Egee pe una din stradutele care duc spre plaja. Practic, hotelul este situat undeva la inceputul plajei care se continua catre Nei Pori. Apa a fost foarte calda, curata, limpede (se vedeau pestisorii dand tarcoale) si linistita (nici macar un val), briza a lipsit cu desavarsire (la iesirea din apa nici nu aveai nevoie de prosop). Dupra ora 11 deja era o arsita insuportabila si noi ne intorceam sa lenevim la piscina. Ideal pentru plaja era dupa ora 17, cand apa era foarte calda si soarele numai bun. Noi am experimentat mai multe locuri de plaja. Locul cel mai apropiat de hotel era cu apa adanca si ceva pietre la mal. Am fost si in Nei Pori, dar si acolo am dat de apa adanca si cu destule pietre la intrarea in apa. In schimb cel mai bun loc ni s-a parut cel din dreptul hotelului Sun Beach, cu destul loc de balaceala si pentru aceia dintre noi care nu stiau sa inoate. Nu am inchiriat sezlonguri (erau foarte multe, dar nu am avut nevoie), iar nisipul era cam ca in Romania (inclusiv ca si curatenie). Pe plaja se juca la greu un fel de tenis cu palete de lemn, unii erau adevarati profesionisti. Privelistea de pe plaja este foarte frumoasa, se vede muntele Olimp, dar si cetatea Platamonas, care poate fi vizitata.

Platamonas

Poate cel mai mult ne-a surprins placut statiunea Platamonas (simbolul fiind cetatea din localitate) – practic am fost norocosi si am ales locul cel mai potrivit profilului nostru (am avut ocazia sa trecem si prin Leptokaria, Nei Pori, Paralia, Olympic Beach si ne-am felicitat ca am ales Platamonas). Un orasel care, se pare, s-a dezvoltat foarte intens in ultimii ani (fata de ce imi povestise sora mea), cu supermarketuri, magazine de suveniruri, doua-trei cluburi, terase langa mare, o strada de 2-3 kilometri de cascat gura seara la magazine si mai ales niste cofetarii super tari (si acum ne pare rau ca nu am incercat toate prajiturelele alea delicioase). Romanii nu erau asa numerosi aici ca in alte statiuni: erau multi greci, polonezi si sarbi in schimbi.

Noi nu ne-am plictisit niciodata seara (si nici nu am mers in cluburi sau discoteci), plimbarea a fost mereu placuta. In supermarketuri erau preturi foarte avantajoase atat la bere, apa, cat si la celelalte alimente. Noi am cumparat la final niste bomboane pentru colegii de servici.

Inca un lucru de stiut: grecii (din Platamonas) te servesc cu cate un pahar cu apa de indata ce te asezi la masa unei terase sau a unui restaurant. Asa ca daca vreti sa comandati doar apa... :) Si da, am experimentat apa + bere :) Foarte interesant. Un alt fapt haios a fost ca grecii spun “ne” pentru “da”. Imaginati-va cum e sa intrebati ceva si sa vi se raspunda “ne, ne, ne... ” :) Oricum, grecii au fost foarte prietenosi si saritori, chiar daca nu intelegeau mereu engleza (poate ar fi trebuit sa incercam direct romana).

Excursii

Cu excursiile au fost oarece probleme din cauza nesiorizatii unor agentii locale. Totusi, fara a face reclama, precizez ca una din agentiile de turism are cele mai mici preturi si isi respecta angajamentele, venind sa ne ia din Platamonas chiar daca asta a insemnat un ocol de 60 de kilometri. Iata pe scurt in ce excursii am fost:

-Meteore – 20 euro (prin agentia amintita) – a meritat pentru privelistile superbe, am vizitat doua manastiri, dar si schitul sfintei Paraschiva; atentie, se viziteaza si un atelier de icoane, nu va lasati pacaliti si incercati sa nu cumparati de acolo, preturile sunt foarte mari si puteti cumpara mult mai ieftin de la manastiri sau de la schit.

-Salonic – 14 euro (prin agentia amintita) – am vizitat rapid si pe jos cele mai importante obiective din oras, dupa care am avut timp de cumparaturi; orasul este frumos, merita efortul, dar si mai bine merita mers cu trenul acolo, pentru a nu fi sub presiunea unui grup organizat (trenul din Nei Pori pana in Salonic face 70-80 de minute si costa intre 10 si 13 euro dus-intors).

-Water Park (langa Salonic) – 28 euro (pe cont propriu) – aici am fost dezamagiti, anul trecut am vizitat Adaland de langa Kusadasi si a fost mult mai frumos; aici intrarea a costat 14.5 euro (+ transportul cu trenul 13 euro dus-intors), iar oferta de slide-uri a fost mai saraca; este un autobuz gratis de la gara din Salonic pana in parc.

-Olimp – 20 euro (cu Niko) – aici am fost 6 persoane cu microbuzul condus chiar de Niko; o excursie foarte agreabila, am urcat la o cabana, apoi am vizitat manastirea Dionis, apoi am pasit in cel mai frumos loc pe care l-am vazut in Grecia pana acum: un sat de munte, Paleos Panteleimonas, fermecator, nu se poate descrie in cuvinte, arata exact ca o asezare din jocurile pe calculator; excursia a inclus si o masa savuroasa in acest sat, dar si o vizita la cetatea din Platamonas

Concluzii

Pe scurt, sejurul a fost unul reusit, vremea a fost perfecta (chiar prea calda), iar hotelul si serviciile – ireprosabile. Niko ni s-a parut un om haios, entuziast si plin de viata, dar si serios cand a fost cazul (nu degeaba a muncit 30 de ani in Germania). Stelios, in ciuda aspectului sau de macho man, este un baiat inteligent (vorbeste fluent o gramada de limbi printre care romana, sarba, poloneza, ceha, germana), saritor si mereu cu cate o gluma pregatita. Cei doi, precum si intreaga echipa de la hotel (in frunte cu doamna bucatareasa) ne-au facut sa ne simtit ca intr-o familie fericita. Aici chiar poti sa te relaxezi linistit si sa uiti de grijile de acasa. Poate ca nu vom reveni chiar la anul la Niko Paradise, pentru ca avem locuri noi de descoperit, dar cu siguranta il vom recomanda cu incredere prietenilor tentati de Grecia si de un loc special, inca necontaminat de cele rele din cele romanesti.

Trimis de sorin_g in 25.07.10 23:05:23
  • A fost prima sa vizită/vacanță în GRECIA

VIZUALIZĂRI: 4107 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (sorin_g); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P25 Waterland, insula piratilor
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com

dananecula
    [25.07.10 23:34:11]

Frumoasa descriere, cu lux de amanunte, foarte multe, bune si utile, fapt pentru care nu pot decat sa ma bucur ca sunt prima care-ti acorda primul vot binemeritat de... 400 PMA! Felicitari!

La cat de interesante si cu lux de amanunte au fost impresiile tale, banuiesc ca la fel de frumoase si interesante vor fi si pozele !

Le asteptam cu multa nerabdare !

Iti urez la cat mai multe review-uri viitoare, la fel de ample si incantatoare, precum si vacante placute in continuare, care sa te bucure din plin !

tilinka
    [26.07.10 00:43:42]

de ce plaja si marea 80%?

sorin_gAUTOR REVIEW
    [26.07.10 01:30:24]

@dananecula: multumesc frumos de urari si aprecieri, va urez asemenea; am urcat si niste fotografii mai semnificative pentru vizualizare.

@tilinka: cu plaja si marea am fost destul de indulgent de fapt; din punctul meu de vedere, pentru a putea da nota maxima la capitolul asta ar trebui ca:

- hotelul sa fie situat pe plaja

- apa sa fie albastra, limpede si calda

- plaja sa fie lata si curata, intrarea in apa sa fie fara pietre si sa se poata merge mult cu adancime mica

- sa prind atat mare lina cat si agitata, cu valuri (ca anul trecut in Kusadasi, cand dimineata era linistita, iar seara plina de valuri)

Plaja din Platamonas si Nei Pori indeplineste doar o parte din conditiile ideale.

@webmaster: as dori sa mai pot edita textul pentru a corecta unele greseli de typing, cum ar trebui sa procedez? Multumesc.

Admin
    [26.07.10 02:33:55]

sorin g: textul este disponibil pentru editare timp de 30 de minute de la scrierea sa pe site.

Alte modificari le poate face doar echipa administrativa - scrie-ne ce modificari doresti sa aduci si o vom face noi pentru tine.

Sanziana
    [26.07.10 08:30:26]

un vot din toata inima, recunosc ca inainte sa ma decid la Corfu acest loc fusese si alegerea mea, chiar am vorbit la telefon cu Niko cand am sunat la agentia din Bucuresti si ramasesem impresionata de amabilitatea lui, lucru pe care mi-l confirmi si tu. Ma bucur ca ati avut un concediu frumos

bubumaia
    [05.08.10 21:11:53]

Stii cum se spune, mai bine mai tarziu decat niciodata! Am ratat momentul cand ai postat review-ul.

Normal ca asteptam impresiile tale, ca unul care "am fost acolo". Incercam sa vad prin ochii tai ceea ce am vazut si eu cu ceva vreme in urma. Atmosfera prietenoasa creata de gazde, frumusetea incredibila a Meteorelor, incantarea cu care ne-am plimbat prin Paleios Panteleimonas... presupun ca ati mancat sub acelasi arbore vechi de vreo 500 de ani...

Doar cu iconitele se pare ca nu avem aceleasi opinii. Ceea ce nu e asa grav, prea ar fi parut toate cele trase la indigo...

4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):