ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 23.02.2024
LUNA
APR-2022
Cuplu

Quinta do Furão, un restaurant bun cu o vedere extraordinară la Ocean

29 aprilie 2022

Quinta do Furão Restaurante a fost alegerea agenției pentru prânzul inclus în prețul excursiei făcute pe Costa de Est a Madeirei, din nou o alegere foarte bună din toate punctele de vedere.

Se află construit pe vârful unei stânci în Achada do Gramacho, în apropiere de Santana, pe coasta de nord-est a Madeirei.

Adresa:Estrada da Quinta do Furão nº 6,9230-082 Santana, Madeira, Portugalia

Coordonate GPS: 32.659629N; -16.975195E

Website: quintadofurao.com/en

Telefon:  +351.291.570.100

Program: L ÷ D, 12.00 – 24.00

Restaurantul Quinta do Furão funcționează din 1993 în cadrul complexului cu acelaşi nume, cu un teritoriu extrem de generos de 5 hectare, din care două hectare sunt cultivate cu viţă de vie şi un hectar cu plante aromatice.

Aici există şi un hotel de patru stele şi câteva vile, care îmbină armonios confortul, hotelul a fost renovat integral în anul 2020, şi tradiţia.

Există o parcare foarte spaţioasă în curte, evident, gratuită.

Restaurantul oferă mâncăruri din bucătăria internaţională, dar şi specialităţi madeireze, cu accent pe produsele locale şi organice. Dispune de un salon interior spaţios, decorat în stil rustic, tradiţional, cu mult lemn. Există şi două şeminee funcţionale, cu ferestre largi care permit o vedere panoramică asupra oceanului, dar şi o terasă parţial acoperită, parţial deschisă, cu acelaşi view extraordinar.

Grupul nostru a avut rezervare în salonul interior. Aici am luat prânzul, după care ne-am savurat cafeaua afară pe terasă.

Încă de la plecarea în excursie am avut posibilitatea de a alege ce dorim să mâncăm ca fel principal din două variante: pui şi ton. O inspiraţie de moment m-a făcut să aleg pentru mine ton, eu nefiind fan peşte, şi pui pentru soţul meu, care este mai puţin mofturos ca mine. Opţiunile noastre au fost centralizate şi comunicate restaurantului, astfel scurtând aşteptarea şi timpul total necesar servirii mesei de prânz.

Am ajuns puţin mai devreme, înainte de ora rezervării şi am fost rugaţi să aşteptăm câteva minute înainte de a intra în restaurant, prilej perfect pentru mine pentru a explora grădina fabuloasă a proprietăţii, reuşind să ajung şi până la un punct de belvedere (miradouro) extraordinar.

Restaurantul era destul de aglomerat când am ajuns, însă s-a mai eliberat pe parcurs. Cei mai mulţi clienţi erau veniţi cu grupul, ca şi noi, dar erau şi clienţi individuali, veniţi cu maşinile.

Servirea a fost acceptabilă ca durată, deşi era loc şi de mai bine. Organizarea mi s-a părut cam ciudată, oricum prea multă rigiditate pentru gustul meu.

Am început cu deja obişnuita minibaghetă cu unt. Am continuat cu o supă cremă de dovleac, OK, nimic deosebit, supele cremă de legume părându-mi mai prezente în bucătăria portugheză decât ciorbele de burtă de la noi :D.

Tonul meu a fost excelent, chiar dacă garnitura de cartofi dulci şi varză dulce nu a fost tocmai pe gustul meu. Soţul meu a primit un copan mare de pui cu o garnitură mai inspirată ca a mea, respectiv cu nişte cartofi foarte gustoşi cu rozmarin şi usturoi şi aceeaşi varză. Evident că am schimbat cartofii între noi 😊.

Ca desert am primit câte o porţie de îngheţată homemade cu sorbet de fructul pasiunii. Tare bună a fost.

De băut am primit la alegere vin alb sau roşu, precum şi apă plată rece în care erau aruncate câteva felii de lămâie. Eu am preferat vinul roşu chiar dacă alesesem peşte.

Doamnele care ne serveau la masă păreau că se mişcă precum roboţii, în sensul că serveau strict în ordinea meselor, fără vreo abatere, fără vreo excepţie. Eu am terminat repede ce aveam prin farfurie, la fel şi ceilalţi de la masa la care stăteam. Am cerut cafeaua dornică să ies mai repede pe terasă să fumez şi să admir priveliştea. Am fost refuzată categoric. Trebuia să aştept să fie servite mai întâi alte mese, în ordinea de la început. Mi se părea stupid să pierd un sfert de oră aiurea. Doar mie, pentru că celorlalţi li se părea normal să stea la poveşti până le venea rândul să fie serviţi. Am scos 5 euro din buzunar şi am vrut să cumpăr o cafea de la bar. Atunci, pe loc. Nici aşa nu s-a putut, pentru că le stricam numărătoarea :D.

Mi-am pus un pahar de vin şi tot am ieşit pe terasă când am vrut eu. Priveliştea de pe terasă pur şi simplu îţi taie răsuflarea. Nu mă mai săturam să-mi umplu ochii şi sufletul de acel albastru minunat.

Într-un târziu ne-a fost servită şi cafeaua, o cafea espresso Lavazza foarte bună, dar prea mult aşteptată. Soţul mi-a adus-o pe terasă.

Am vizitat şi toaletele, surprinzător de curate având în vedere fluxul mare de clienţi, dotate cu toate consumabilele necesare.

În timpul rămas până la plecare eu am mai cercetat domeniul vast al complexului, am admirat viile parcă nesfârşite şi m-am plimbat prin grădina cu flori şi arbuşti înfloriţi, cu multe specii endemice Madeirei, o minunăţie. Mă simţeam ca într-o adevărată grădină botanică şi spun asta după ce vizitasem deja cele două grădini faimoase ale Madeirei. I-am invidiat puţin pe cei cazaţi acolo pentru posibilitatea de a se bucura de toate frumuseţi în fiecare zi, în linişte, pe săturate, departe de lumea dezlănţuită 😊

Cu oarece regret am părăsit Quinta do Furão, ne-am urcat în autocarul nostru care ne aştepta în parcare şi ne-am continuat excursia, în care aveam să descoperim alte şi alte frumuseţi nebănuite ale acestei insule minunate.

Recomand restaurantul Quinta do Furão celor care doresc să descopere bucătăria madeireză, pentru mâncarea OK, dar mai ales pentru priveliştea incredibilă. Mie mi-a plăcut mult😊.

Cred că aş fi fost la fel de încântată şi aş fi recomandat restaurantul şi dacă aş fi mâncat doar o bere şi aş fi băut o cafea pe terasa acestuia 😊)

Trimis de nicole33 in 23.02.24 07:54:55
Validat / Publicat: 23.02.24 08:52:50
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în PORTUGALIA.

VIZUALIZĂRI: 1051 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P06 Quinta do Furão - grădina

crismisPHONE
[23.02.24 11:19:56]

@nicole33: Ce bine mi-ar fi picat acest articol acum o săptămână!...

Safta Radu
[23.02.24 14:34:03]

Într-adevăr, poziționarea restaurantului creează dependență iubitorilor de natură, splendidele peisaje sunt o încântare pentru cei care au privilegiul de a ajunge acolo, cel puțin P32 poate fi pusă pe desktop fără discuție!

Cred că știi ce variantă aș fi ales dintre pui și ton, doar că și pe mine m-ar fi încurcat garnitura... prea dulce.

Ciudat și totodată deranjant programul mesei gândit de cei de la restaurant, să nu-ți dea o cafea chiar cu riscul de a fi plătită... Până și disciplinații japonezi cred că ar fi procedat altfel!

Frumoasă este această Madeira, frumoasă a fost excursia voastră, superbe sunt fotografiile cu care ne-ai delectat!

[23.02.24 16:17:30]

@crismis:

Ce bine mi-ar fi picat acest articol acum o săptămână!...

Îmi pare rău că nu m-am mobilizat mai repede cu postarea acestui articol, scris în mare parte cu mult timp în urmă, dar nefinalizat şi abandonat prin calculator la fel ca multe altele.

Acest restaurant şi împrejurimile sale atât de frumoase, cu siguranţă ar fi fost pe placul tău. Vederea la Ocean din vârful stâncii pe care a fost construit face toţi bani

Mă bucur însă pentru voi pentru vacanţa pe care înţeleg că tocmai ai avut-o pe această insulă minunată şi aştept cu interes impresiile de acolo

Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!

[23.02.24 18:00:37]

@Safta Radu:

Şi eu am zis că poziţionarea restaurantului este principalul său atu, iar faptul că şi mâncarea a fost gustoasă, proaspătă şi corect gătită a fost bonus

Restaurantele alese de agenţie în cazul ambelor excursii care au avut inclusă masa de prânz au fost la înălţime, şi la propriu şi la figurat, întrecându-mi aşteptările, iar pozele şi filmuleţele postate cred că pot convinge pe oricine că nu exagerez.

Bineînţeles că ştiu că ai fi ales tonul fără să te gândeşti prea mult . Pentru mine a fost o inspiraţie de moment, tonul şi somonul sunt printre puţinele feluri de peşte pe care le mănânc, rar, dar cu plăcere. Eu aş fi ales porcul, dacă s-ar fi numărat printre opţiuni

Cu cartofii dulci nici eu nu mă prea împac, deşi se pare că aceştia cresc mai puţin glicemia decât cartofii obişnuiţi.

Mie mi s-a părut total aiurea această lipsă de flexibilitate. Explicaţia lor a fost că le încurcam socotelile cu servirea. Totul era organizat prea bine şi eu îi perturbam cu pretenţiile mele. M-am enervat puţin atunci, pentru că nu-mi poţi impune şi în cât timp ar trebui să mănânc, iar eu am vrut să petrec mai mult timp afară pe terasă, să-mi savurez în tihnă cafeaua şi ţigara.

[23.02.24 18:16:51]

@Safta Radu:

Insula este superbă, peisajele sunt de poveste, eu am surprins doar într-o mică măsură frumuseţea acesteia.

Am avut o vacanţă foarte reuşită, într-adevăr, dar şi foarte activă faţă de cum eram noi obişnuiţi. Fiind o insulă foarte stâncoasă, deseori aveam de coborât şi de urcat sau viceversa multe pante şi multe trepte pentru a ajunge la obiectivele din program, ceea ce pentru mine, la cât sunt de sedentară, a fost cam obositor. Am satisfacţia de a fi reuşit în doar o săptămână să văd cea mai mare parte din ceea ce mi-am propus înainte de plecare.

Nu m-am aşteptat ca Madeira să fie atât de diferită de Tenerife, de exemplu, mult mai verde şi mult mai spectaculoasă, dar şi mult mai dificil de vizitat de către cei ca mine, aici incluzând şi drumurile şerpuitoare şi tunelurile fără număr.

Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

Zoazore
[28.02.24 11:44:29]

@nicole33:

Am citit de doua ori! Da, asa scrie, ca @nicole33 a mancat peste! Ioooi!

Am mai avut o tresarire la P18. Cu mararul ala deasupra, inghetata mi s-a parut a fi... branza! Dar nu, era inghetata!

Cum spunea si Radu, pozitionarea vilei este suprba si da dependenta la frumusete!

Si DA, este atat de mult verde, incat ma pot odihni doar privind pozele!

Nu iei in calcul o cazare aici? Mai ales ca stii despre ce este vorba?

[02.03.24 09:13:21]

@Zoazore:

Am citit de doua ori! Da, asa scrie, ca @nicole33 a mancat peste! Ioooi!

Oricât de greu de crezut pare, chiar am mâncat tonul ăla ales de mine, nu m-a obligat nimeni Am postat şi dovada

"Brânza" văzută de tine era chiar îngheţată, una artizanală, extrem de cremoasă, dar ţie nu ţi-ar fi plăcut pentru că era de vanilie. În plus, toppingul acrişor de fructul pasiunii îi completa gustul, făcându-l mult mai interesant.

Si DA, este atat de mult verde, incat ma pot odihni doar privind pozele!

Într-adevăr poziţionarea întregului complex, pentru că vorbim de un hotel şi câteva vile, este extraordinară.

Nu iei in calcul o cazare aici? Mai ales ca stii despre ce este vorba?

Da şi nu

Îţi dai seama că am căutat hotelul pe booking să văd care-i treaba cu el şi mi-a plăcut ce am văzut. Mă refer la camere, pentru că exteriorul îl văzusem deja personal.

O cazare aici este perfectă pentru relaxare, aer curat, încărcarea bateriilor şi a sufletului cu toată frumuseţea din jur. Dezavantajul este legat de poziţia relativ izolată, astfel că închirierea unei maşini este obligatorie dacă vrei să te şi plimbi prin împrejurimi şi de fapt prin toată insula.

Mie Madeira mi s-a părut mai degrabă o destinaţie de vizitat, de explorat, decât una de relaxare şi leneveală, pentru care există... Turcia

Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!

3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):