ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 03.08.2023
BUN

NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

Rânca - episodul IV

După pensiunile Tara (vezi impresii), Conacul Boierului (vezi impresii) și Hanul Domnesc (vezi impresii), în acest review am să vă povestesc despre altă pensiune din Rânca, știți voi, stațiunea aceea cu clădiri neterminate, construite haotic, dar cu peisaje de vis, hulită de unii și iubită de alții, cunoscută mai mult pentru practicarea sporturilor de iarnă, dar vizitată și vara datorită Transalpinei.

De data aceasta, ca loc de cazare pentru 2 nopți am ales Vila Ozon, mi s-a părut mie că are ceva care mă atrage, iar proprietarul, prin atitudinea sa în timpul discuției telefonice m-a convins că am făcut alegerea potrivită.

În atenția celor care vor călători pe E70, pe tronsonul de drum dintre Roșiori de Vede și Caracal se efectuează lucrări de modernizare, astfel că trebuie să vă înarmați cu multă răbdare, sunt „doar” 9 semafoare, dacă ai prins roșu la primul pe următoarele 8 le prinzi la fel, eu am pățit-o când am plecat la Rânca, nasol momentul!

Vila Ozon este situată pe strada Corneșu Mare, nr. 46, paralelă cu strada principală (DN67C) și se poate ajunge virând la dreapta din dreptul indicatorului cu pensiunea Ingrid sau prin spatele pensiunii Hanul Lupilor (fost Hanul Domnesc).

În fața pensiunii sunt amenajate 5 locuri de parcare, oricum trebuie să aveți grijă deoarece strada este îngustă. Proprietarul, domnul V. P., ne-a primit cu amabilitate, arătându-ne pensiunea și dotările acesteia. Pe parcurs ne-am convins că proprietarul este un om cult, rafinat, cu care ai ce să discuți, fiind tot timpul la dispoziția turiștilor pentru orice problemă.

Vila Ozon are 12 camere duble, din care 8 cu balcon, situate la etajul 1 și mansardă. Noi am avut o cameră cu pat matrimonial, cu vedere către munte, medie ca mărime, cu dulap pentru haine, răcitor și tv cu diagonală mare. Baia este spațioasă, curată, cu uscător de păr, prosoape albe și pufoase, săpunele și plicuri cu gel de duș.

La parterul pensiunii turiștii au la dispoziție o sală de mese, bucătărie, și o terasă cu suficiente locuri chiar dacă ar fi ocupate toate camerele. În sala de mese, lângă bucătărie, gazdele au pus la dispoziția turiștilor un espressor, cafeaua fiind din partea casei. În curte sunt amenajate hamacuri, un foișor, spațiu de joacă, grătar, masă de ping-pong, cam tot ce e necesar pentru relaxare dacă nu dorești să pleci la plimbare pe cărări de munte. Din curte se poate vedea Vârful Păpușa, uriașul liniștit care veghează deasupra stațiunii Rânca. În toată pensiunea persistă un parfum de cameră plăcut, iar muzica bună se aude peste tot.

Cu mâncarea ne-am descurcat cum am putut, micul dejun ni-l pregăteam noi la pensiune, iar la prânz și seara am mâncat la câteva restaurante din stațiune și la Stâna Ștefanu.

O călătorie pe Transalpina este un test pentru amatorii de senzații tari, este ocazia perfectă să-și arate măiestria la volan, porțiunea de drum dintre Rânca și Obârșia Lotrului fiind cea mai frumoasă, cu serpentine amețitoare, iar peisajele sunt senzaționale!

Așa cum este ea, cu plusuri și minusuri, recomand să vizitați Rânca, iar Vila Ozon este locul potrivit pentru o cazare de calitate.

Vacanțe frumoase vă doresc!

## end review sc

Trimis de Safta Radu in 03.08.23 17:51:23
Validat / Publicat: 03.08.23 18:38:19

VIZUALIZĂRI: 1104 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Safta Radu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
P14 Vedere din balcon.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com

[03.08.23 19:31:32]

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent sau anul trecut ;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

[03.08.23 19:38:38]

@webmaster: Mulțumesc.

Zoazore
    [03.08.23 20:32:12]

@Safta Radu: Ce eleganta este Vila Ozon! Pare mai degraba un chatelet!

Si interiorul este elegant! Imi place imbinarea de culori calde din camera voastra.

Cred ca si linistea era la ea acasa acolo. Ca si OZONul.

Se vede ca oamenii aia au pus suflet in tot ce e acolo. Curatenie, eleganta, te fac sa te simti bine.

Am inteles ca mesele nu v-au fost asigurate. Nici la cerere? Ca stiu ca ai mai fost la pensiuni (Casa Cucu, de ex.) unde va asigurau masa la cerere!

Ne povestesti cum a fost la Stefanu? Te rog frumos!

doinafilPHONE
    [03.08.23 20:58:31]

Felicitări pentru alegerea făcută! În diferența de preț plătită, ați avut un confort ridicat față de ce am avut noi. Am căutat veioza de la capul patului și am văzut-o într-o poză, ca sa nu mai spun că @msnd vă invidiază pentru imaginea văzută din balcon! Ce să mai spun de "bonus"-ul cu... cafeaua din partea casei!

Nu știu de ce unora nu le place Ranca! Nouă ne-a plăcut tare mult!

Vacanțe cu vreme bună, oriunde ar fi ele, mai aproape, sau mai departe de casă!

Safta RaduPHONEAUTOR REVIEW
    [03.08.23 22:33:49]

@Zoazore:

Da, a fost frumos la Vila Ozon, ne-a plăcut mult, e o pensiune selecta, eu o vad intr-un top 10 al pensiunilor din Ranca. Evident ca se vede munca proprietarilor, atunci când pui suflet în ceea ce faci, rezultatul este pe masura.

Pensiunea nu are regim de masă, dar bucătăria este dotata cu tot ce trebuie pentru pregătirea hranei adusa de turiști.

Safta RaduPHONEAUTOR REVIEW
    [03.08.23 22:47:51]

@doinafil:

Asa cum este, cu bune și cu rele, noua ne place Ranca, dar vizitam stațiunea doar vara, nu suntem fanii sporturilor de iarna. Îmi place la nebunie sa conduc pe serpentinele Transalpinei, sa admir frumusețea vârfurilor semețe, sa opresc la Stana Ștefanu, la un bulz, sa merg pana la Obârșia Lotrului și sa ma întorc la Ranca, pe aceleași serpentine care dau bătăi de cap unora.

Vacante frumoase!

[04.08.23 08:15:02]

@Safta Radu:

Felicitări pentru această nouă alegere inspirată şi pentru articol!

Recunosc că aşteptam cu mare interes amănunte, după ce am citit într-un ecou la articolul Doinei că urmează o nouă ieşire la Rânca

Îmi place cum arată vila aleasă de tine, ca nouă după mai mulţi ani de funcţionare. Mi-a plăcut şi camera voastră, curată, cu dotări conform clasificării, dar şi cu un balcon util unora, vederea minunată din balcon fiind bonus .

Cel mai mult mi-a plăcut terasa cu vedere, locul perfect de relaxare pentru cei mai sedentari, dar dornici de o cură de OZON.

Cu espressorul pus la dispoziţie de gazde m-aş fi împrietenit din primul moment . Apreciez bucătăria bine utilată pusă la dispoziţia turiştilor, precum şi grătarul, însă eu aş fi preferat să ofere şi ceva de mâncare, la cerere, celor cazaţi.

[04.08.23 08:23:10]

@Safta Radu:

Tocmai din cauza acelor serpentine ameţitoare eu am evitat până acum Transalpina. Nu cred că un exces de adrenalină mi-ar fi benefic la vârsta mea, dar şi curiozitatea este mare, precum şi dorinţa de a-mi confirma unele abilităţi .

În urmă cu nişte ani, când drumul nu era deschis oficial sau oricum nu era deschis integral, am ameţit doar privind înregistrările unor prieteni făcute cu camera de bord.

Nu am ajuns nici până la Rânca, dar tot vara aş vizita-o şi tot din aceleaşi motive

[04.08.23 12:56:27]

@nicole33:

Așa este, vila arată ca nouă, dar eu nu l-am văzut pe proprietar să stea cu burta la soare, tot timpul avea câte ceva de făcut, ca totul să fie ok și să ai clienți mulțumiți trebuie să muncești. Știu că balconul poate fi util unora, dar și noi l-am exploatat maxim, să ne încărcăm cu vitamina D, cum zice Ninoașca mea . Pe terasă, dimineața stam la cafea, iar seara la un pahar cu vin, ascultând o muzică bună. Noi nu suntem fani ai espressorului, am preferat varianta clasică, la ibric, iar cu mâncarea, nu prea ai de ales, decât la restaurant sau adusă de acasă.

[04.08.23 13:16:02]

@nicole33: Tocmai de acele serpentine amețitoare sunt atras, acolo e farmecul unui drum de munte, serpentinele și peisajele de vis din stânga și din dreapta lor, toată ziua aș sta pe drumurile astea care încep cu Trans... N-avem ce să facem, mai sunt oameni care n-au toate nucile urcate în pod...

Îți recomand să încerci un drum de acest gen, nu e greu și sigur o să-ți placă.

[05.08.23 09:52:25]

@Safta Radu:

Se pare că ăsta este secretul care ar trebui cunoscut de toţi proprietarii de pensiuni de la noi. Mulţi au construit cu fonduri europene, iar apoi au fost interesaţi doar de profit, fără eforturi prea mari şi fără noi investiţii. Pe principiul că "merge şi aşa"

Eu întâi am văzut pozele, mi-a plăcut ce am văzut şi apoi am fost surprinsă să văd un articol despre vilă scris în urmă cu 9 ani.

Dacă mă voi lăsa vreodată de fumat, atunci voi zice şi eu ca Nina

Până atunci însă voi aprecia în mod deosebit existenţa balcoanelor la cazările alese

Noi nu suntem fani ai espressorului, am preferat varianta clasică, la ibric,

Am renunţat la varianta "clasică" de mai bine de 25 ani, în principal, din comoditate. Prefer espressorul în fiecare zi şi în weekend acasă mă mai răsfăţ cu o cafea turcească, adusă din Turcia şi preparată la un aparat special foarte practic.

iar cu mâncarea, nu prea ai de ales, decât la restaurant sau adusă de acasă.

OK, am înţeles cum stă treaba cu mâncarea, dar tot nu-s convinsă până nu citesc măcar despre una din mâncătoriile încercate de voi în zonă La fel ca Tiza Zoazore, aştept impresii şi, mai ales, fotografii

[05.08.23 10:02:41]

@Safta Radu:

Cum spuneam, pe Transalpina nu am fost niciodată, iar amintirile despre Transfăgărăşean datează din secolul trecut, când mergeam cu părinţii în vacanţă şi făceam adevărate concursuri cu mama mea, şi ea suferind de rău de mişcare, spre disperarea tatălui meu care trebuia apoi să-şi cureţe maşina .

Chiar dacă eu am probleme, asta nu înseamnă că nu-i înţeleg, admir şi chiar invidiez puţin pe cei care se pot bucura relaxaţi de toate aceste peisaje de vis.

Îți recomand să încerci un drum de acest gen, nu e greu și sigur o să-ți placă.

În ultimii ani am obţinut rezultate mulţumitoare cu unele preparate pe bază de ghimbir şi chiar cu ghimbir confiat, ceea ce îmi dă speranţă şi curaj să încerc, astfel că voi ţine cont de sfatul şi de recomandarea ta şi povestim după.

[05.12.23 18:58:36]

Salut,

Frumos la Rânca doar că, pentru mine, este unde-a înțărcat Mutu, iapa, fac vreo 400 de km.

Dar, cinstit este că, de câte ori am ajuns pe-acolo, mi-o plăcut, că are și ce să-ți placă.

Odată am stat în Noveci, la pensiunea Romona, parcă, apoi am stat într-un sat pe lângă Novaci, la o pensiune ce ținea de același proprietar de la Ramona. Ambele mi-au plăcut, maxim. Iar locurile sunt de nu se poate. Mai că te-aș invidia, dar, am și eu, în Vrancea mea, locuri frumoase!

Cert e să știm și să putem să ne bucurăm de ceea ce ne oferă natura!

[05.12.23 19:19:14]

Salut,

Aici cam ai dreptate, e mult de mers de la tine până la Rânca, așa cum am de mers și eu destul până în Vrancea, unul din puținele județe ale țării unde nu am fost și despre care n-am scris nimic, deși sunt convins de faptul că plaiurile vrâncene sunt foarte frumoase.

Rânca e accesibilă pentru noi, cei din sudul țării, distanța nu e așa de mare, în câteva ore ești acolo, iar peisajele sunt de basm.

Mulțumesc pentru ecou și pentru vot.

[05.12.23 19:37:14]

@Safta Radu: Hei, le meriți, nu-i vorba că mi-am rupt vreun picior ca să te citesc și să apreciez, c-un vot, ceea ce-am văzut! Mai ales că fu sincer, votul, zic!

Altfel, dacă vrei s-ajungi prin Vrancea, știu io cum te-aruncă viața pe-aici, putem vorbi, să-ți ofer unele păreri despre ceea ce e, musai, de vizitat. Vrancea merită, asta n-o spun doar așa, din încăpățânarea specifică. Oi fi tu oltean dar noi, vrâncenii, suntem pomeniți în „Miorița” balada existențială a poporului român! Și, dacă vrei divagații, îți spun că reacția vrânceanului și-a ungureanului e corectă în textul de-l pomenii. Altfel, cum să fii baci de turme, s-ai informația că urmează să fii mierlit, și tu să te rogi la stele, la lună și la mă-ta, bătrână, cu ilic de lână?!

Sanchi, pui mâna pe ce poți și-i răcești, definitiv, pe ăia de-ți vor binele și sunt aproape să ți-l ia!

Glumesc! Sau, nu...

Altcumva, știu că acum ceva timp am avut o discuție în ușor contradictoriu. N-am avut nicio clipă intenția să te jignesc doar că, uneori, așa-s eu, mă ia apa, cu tot cu draci.

Dacă te-ai supărat sau ai te-ai simțit rău, sincer, îmi cer scuze! Nu vreau să fii supărat, nici eu să am dușmani, poate și din cauză că nu știu dacă, cât timp oi mai trăi, apuc să mă-mpac cu ăia de le greșii!

Sincer, cu respect!

[05.12.23 20:26:31]

@Yersinia Pestis:

Stai liniștit, chiar nu ai de ce să te scuzi, nu m-ai jignit, poate și eu am fost un pic cam dur în acel ecou, intenția mea a fost doar să te determin să scrii în continuare, nu să te judec, eu nu judec nici pe fi-miu, că mi-a zis că e mare și știe el ce are de făcut, deci nu avem motive de dușmănie... Tu ești un user citit și apreciat, ai umor cât cuprinde, nu e destul că s-au retras mai mulți oameni valoroși de pe AFA? Ar fi trist să pleci și tu, așa că „bagă material” ! Cu siguranță am să te caut dacă voi ajunge pe meleagurile tale, doar ești de-al casei, am toată încrederea.

Și la final, o corectură mică-mică, nu sunt oltean, sunt teleormănean, ce-i drept aproape de jud. Olt, și cu oareșce influență oltenească, dar sunt muntean. ????

Gânduri bune!

[05.12.23 20:33:08]

@Safta Radu: Băi, nu pot să mă abțin, scuză-mă, nu e cu răutate, deci, ești „teleoltean” !

Nu c-ar avea vreo importanță, și buzoienii sunt moldoveni și nu vor să recunoască!

Seară frumoasă, mai e un pic și vine week end-ul! Plus că, pe 10, primesc salariul și pensia, ce vremuri bune o să trăiesc!

k-lator
    [05.12.23 21:48:55]

@Yersinia Pestis:

Seară frumoasă, mai e un pic și vine week end-ul!

Dacă ar fi să mă întrebi pe mine, mai sunt 3 vineri până vine weekend-ul, dar în fine, fiecare cu percepția lui

Dacă ziua de pensie+salariu este pe 10, să știi că luna asta o să te bucuri mai târziu, dar nah, tot e bine că măcar ți se dă și nu ți se ia...

[05.12.23 21:57:06]

@k-lator: Ha, ha, ha, oftică-te, 10 cade duminica, așa că banii-i primesc pe 8 ale lunii. Deci, e ca mine, vineri e zi bengoasă, facem slujbe de mulțumire Zeului ban!

Iar week endul vine de luni, că timpul trece imediat!

Ce, nu-i așa?! Atuncea, ia zi-mi tu, cât de repede a trecut anul ăsta, huh?

Da' io-s bun, îți urez și ție week end plăcut, să te bucuri de sărbători liniștite! Fă-ți ghetuțele, vine Moș Nicolae!

k-latorPHONE
    [05.12.23 22:17:35]

@Yersinia Pestis:

Ce-i drept, m-aș fi ofticat dacă eu nu primeam prima de Crăciun pe 01 dec., dar pentru că a fost liber inclusiv pe 30 nov., a intrat în cont pe 29 nov. Deci, aud? Al cui este rândul să plângă-n pumni?

Ești bun-ești bun! O să vină Moș Nicolae și la tine, sunt convinsă!

Yersinia PestisPHONE
    [05.12.23 23:08:53]

@k-lator: Păi, ce, crezi tu c-o să mă-verzesc la față c-ai primit banii înaintea mea?!

Ia gândește-te, câți bani mai ai de-atunci, huh? Așa-i că i-ai cheltuit?! Eu nu, că abia ce urmează să-i primesc!

Deci, plânsu-n pumni nu e la mine, nici nu-l doresc nimănui!

Știi, mie-mi place cum gândesc! ????????????????

5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):