ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.10.2015
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Frumuşani [CL]
ÎNSCRIS: 03.03.08
STATUS: AUGUSTUS
DATE SEJUR
SEP-2015
DURATA: 3 zile
colegi

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
37.50%
Mai degraba nemulțumit
CADRUL NATURAL:
70.00%
Satisfăcător
DISTRACŢ. / RELAXARE:
25.00%
Foarte nemulțumit

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
44.17%

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 8 MIN

Pe așa-zisul TransBucegi, spre Piatra Arsă, Bolboci, Peștera

TIPĂREȘTE

Un articol recent publicat m-a decis să pun și eu în scris impresiile despre acest „drum”.

În primul rând, e bine de știut că are un sait „oficial”: transbucegi.ro; în al doilea rând, fiind vorba despre un drum județean, NU veți găsi informații despre el pe saitul CNADNR, ci eventual printre anunțurile din pagina Consiliului Județean Dâmbovița.

De ce spun asta? simplu: pentru că pe la sfârșitul lunii august a trebuit să urc pe acest drum spre Coștila. Doar că, odată ajuns acolo, mai precis la intersecția din Șaua Dichiului, am găsit drumul spre Piatra Arsă închis - se turna de zor asfalt. Bine, de fapt tot drumul, începând de la cabana Cuibul Dorului este în lucru și, prin urmare, închis circulației publice. Evident, nimeni nu ține seamă de aceste indicatoare (v. foto), drept pentru care riscă să își piardă temporar dreptul de a conduce mașina pe drumurile publice plus ceva amendă. Din păcate, nu stă nimeni „de pază” (cu excepția celor de la drumuri, care nu ne-au lăsat cu niciun chip să trecem mai departe spre Piatra Arsă în acea zi). Cum nu puteam să îmi duc treaba la bun sfârșit în acea zi, am mers totuși până la Hotelul Peștera să pot sta măcar la o cafea și să-mi trag puțin sufletul, să fiu cât de cât refăcut pentru drumul de întoarcere. În plus, mi-a fost util acest drum să mă acomodez cu mașina, să fiu pregătit pentru adevărata încercare despre care voi povesti ceva mai jos.

La Peștera se poate ajunge ocolind lacul Bolboci fie pe malul stâng, luând-o la dreapta la intersecția de la poalele barajului pe un drum oarecum asfaltat, fie pe vechiul drum forestier care trece și pe la Cabana Bolboci. Sau mergeți pe o parte și coborâți pe cealaltă. Sincer, eu aș face drumul ăsta cu sens unic (cu excepția unei bucăți scurte care să permită accesul și întoarcerea de la Cabana Bolboci fără a ocoli tot lacul) - oricum e mult prea îngust cam pe toată lungimea sa.

Așa... să revin: a doua oară a fost cu noroc. Am vorbit cu o zi înainte cu șeful celor de la drumuri din DB și acesta mi-a confirmat că voi putea merge liniștit a doua zi spre Coștila - drumul nu mai e blocat.

Trebuie totuși să menționez că scopul acestui drum nu a fost unul turistic, ci strict profesional, trebuind să ducem acolo un morman de echipamente și ceva oameni să le instalăm. Am mers cu două mașini de teren (a mea era cu transmisie automată, care s-a descurcat excelent), ambele având permise speciale de acces în zona protejată a rezervației naturale. Așadar, partea de drum dintre Vârful Coștila și Piatra Arsă NU e pentru oricine, iar cei care ignoră bariera o fac pe propria răspundere, jandarmii montani fiind destul de severi cu contravenienții.

Bun - hai să încerc să spun o poveste cu cap și coadă: drumul spre platoul Bucegilor începe la intersecția dintre DN 1 cu DN 71, unde trebuie s-o luați spre Târgoviște. Peste 7 km, se face un drum la dreapta spre Cabana Cuibul Dorului. Acesta este drumul nostru - DJ 713. Din dreptul acestei Cabane, urcarea spre culme este interzisă (v. foto) - evident, interdicție ignorată de toți.

Drumul e îngust și pe alocuri foarte îngust (are și o surpare undeva care îl lasă practic de o bandă - din una jumate), nemarcat și cu parapeți puși din loc în loc. Mai mult... nu. ;) Trebuie să recunosc - are semne de circulație! Și până la iarnă - are asfalt proaspăt. Ce-o mai rămâne pân' la anul, vom vedea. Pe parcurs are doar vreo două locuri (nu destul de încăpătoare) unde se pot face popasuri pentru poze. Neamenajate, deocamdată.

Mereu am întâlnit bicicliști, așadar e recomandabil să circulați prudent, chiar să claxonați în curbele fără vizibilitate pentru a vă face cunoscută prezența.

Și încă un lucru important: nu plecați la acest drum fără o mașină echipată complet și pregătită de vreme rea (musai cauciucuri M&S și o roată de rezervă în stare bună, lanternă - chiar dacă nu vreți să stați peste noapte, și ceva rezervă de apă potabilă, biscuiți și ciocolată - nu se știe niciodată când o să ai nevoie).

Partea cea mai solicitantă a drumului este cea care urcă pe coasta muntelui Păduchiosul - aici sunt curbele fără vizibilitate, drumul îngust și parapeții lipsă. O altă zonă cu același grad de risc e partea dinspre Peștera - acolo în plus mai sunt zone unde asfaltul e întrerupt (se lucrează la podețe și scurgeri). În plus, de pe la Lăptici, drumul nu mai e asfaltat deloc, dar se poate merge, ocolind gropile cu grijă. Nu vă sfiiți să atingeți ramurile copacilor care ies până pe drum dacă vă intersectați cu alte mașini; de asemenea, puteți „păși” cu pneurile din dreapta pe acostament, pentru a reuși să treceți unul de altul. Sau să dați înapoi până la prima lărgire, dacă se-ntâmplă să nu fie loc destul.

Pentru toate astea, nu recomand să mergeți acolo în week-end, ci preferabil la prima oră a dimineții, ca să evitați pe cât posibil traficul.

Sincer, nu prea recomand deloc acest drum, mai ales că se poate ajunge relativ ușor cu telecabina și apoi pe jos la cele câteva locuri demne de interes din zonă: Peștera Ialomicioarei, Cabanele Bolboci, Miorița, Piatra Arsă, Babele, Omu, Caraiman, Crucea Eroilor, Mânăstirea Peștera, Cheile Tatarului sau ale Zănoagei etc. Sau dacă vreți musai, apelați la cei care oferă astfel de excursii cu mașinile lor, contra cost, prin Sinaia sau Bușteni. (Deși parcă nu mi-ar veni să-mi pun viața pe mâna oricărui șofer, fie el și localnic, cu orice mașină).

Din șaua Dichiu până la răspântia de unde pleacă Drumul Babelor (închis cu barieră), drumul e relativ drept, fără pante periculoase și doar cu câteva viraje mai strânse. Dacă nu e nor / ceață, vizibilitatea e foarte bună și se poate circula mai repede. De la barieră la Complexul Piatra Arsă, drumul e tot neasfaltat, dar relativ bun; se poate urca și cu mașini cu garda la sol mai joasă.

Cât despre Drumul Babelor (și mai departe spre Coștila), nu voi povesti aici - e oricum interzis circulației vehiculelor de orice fel, cu excepția celor cu autorizații speciale. E cam același cu drumul marcat Piatra Arsă - Babele - Vf. Omu / Vf. Coștila / Vf. Caraiman.

Priveliștile sunt superbe, dacă e vreme bună. Distanțele nu-s prea mari, se poate merge ușor pe jos, nici diferențele de nivel nu sunt de speriat. Din păcate, astea sunt mai mult dezavantaje - oferind liber acces „pantofarilor”, natura e năpădită de gunoaie, din vârful muntelui până în vale. Peisajul e poluat și chiar nu mai poți trece nepăsător pe lângă mizeriile de tot felul. Chiar mă gândeam, văzând pe drum și mașini cu număr de înmatriculare din alte țări, ce impresie or avea oamenii ăia despre locuitorii acestor meleaguri, care reușesc să-și bată joc de un asemenea colț de rai… Și ne mai mirăm că suntem luați în râs prin lume…

Zău că aș pune bariere la intrarea pe acest drum, cu taxă (și nu una mică!) iar cu banii astfel câștigați aș plăti oameni care să mențină ordinea și curățenia în rezervație. Dar credeți că îi pasă cuiva de asta cu adevărat? mira m-aș, altfel se luau măsuri mai demult.

Nu vreau să închei înainte să mai încerc să dau câteva sfaturi utile:

- deși nu e interzisă circulația pe timp de noapte, eu cred că ar fi bine să plecați din zonă la o oră care să vă permită să coborâți pe lumină plus măcar o jumătate de oră de rezervă pentru evenimente mai neplăcute (o pană de exemplu);

- pe munte, la peste 2000 m altitudine, vremea se schimbă adesea de la o oră la alta. Urmăriți prognozele meteo și evitați urcarea dacă se anunță vreme rea. Dar cum asta nu e mereu suficient, să vă așteptați ca odată ajunși acolo sus să nu mai puteți coborî. Dacă nu e foarte frig afară, mai e cum mai e - se poate dormi chiar și în mașină. Dar dacă vă prinde vreo ninsoare… o să pricepeți de ce ziceam eu mai sus că e bine să ai mașina echipată, inclusiv cu pneuri măcar pentru all-season. Și ca să nu credeți că vorbesc aiurea, o să vă arăt poze cu prima ninsoare din acest sezon, care a căzut în Bucegi pe 29 august. Și mi-amintesc că prin 1980, pe părinții mei i-a prins ninsoarea pe 23 august (sărbătoare națională pe vremea aia), la Piatra Arsă. Altfel, vă urez baftă în a găsi o cazare pe platou!

Și nu în ultimul rând, distracție plăcută și nu uitați să coborâți de pe munte cu absolut tot ce ați dus cu voi la urcare! (eventual chiar și cu ceva în plus, dacă aveți loc și bună-voință pentru a ajuta muntele să supraviețuiască invaziei de… neaveniți ce-l vizitează). Mulțumesc,

PS mențiunea „nu recomand” destinația e pentru accesul cu mașina! Cu piciorul (încălțat în bocanci!), dimpotrivă - o recomand călduros. Iar notele sunt pentru halul în care a ajuns să arate acum.


[fb]
---
Trimis de Dragoș_MD in 11.10.15 13:28:45
Validat / Publicat: 11.10.15 17:01:57
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în MASIVUL BUCEGI.

VIZUALIZĂRI: 7932 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

10 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Dragoș_MD); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P07 Pe așa-zisul TransBucegi, spre Piatra Arsă, Bolboci, Peștera - lacul Bolboci
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 37100 PMA (din 39 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

10 ecouri scrise, până acum

wolf2001*
[06.11.15 07:17:07]
»

Cata dreptate ai din pacate. Acest drum nu trebuia construit, era suficienta telecabina. Peste 2-3 ani o sa vedem si un Mall pe platou. Si eu te invidiez pentru ca ai avut acces in zona Costila. La cate legende am citit pe net despre ce se intampla acolo, cred ca as fi dorit sa dau o tura

Dragoș_MDAUTOR REVIEW
[06.11.15 08:39:30]
»

@wolf2001 -

Acest drum nu trebuia construit

da și nu; părerea mea este că drumurile alpine ar trebui să aibă și la noi regimul celor din Austria: cu acces reglementat, cu taxă. Taxă din care se întrețin atât drumul, cât și locurile pe unde trece. Îți doresc (dacă n-ai avut încă ocazia) să mergi măcar pe Grossglockner HochalpenStrasse și să poți să faci după aia o comparație.

Oricum, am reușit să fac ulterior, de plăcere, și o plimbare de la Piatra arsă până la Babe și Sfinx, pe care în deplasarea descrisă mai sus a trebuit să le ocolesc în... „viteză”. Sper să-mi fac timp să povestesc și despre acest drum, nu de alta, dar am promis unor oameni inimoși că voi vorbi despre ei. (vezi impresii).

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
wolf2001*
[06.11.15 09:04:59]
»

@Dragos - Sper sa ajung o data in viata pe varful Grossglockner si pe soseaua de altitudine de acolo. Am fost in Alpii Iulieni in Slovenia si am vazut diferenta intre turismul montan din afara si cel de la noi. vezi impresii

Din pacate diferentele sunt enorme, noi parca am fi in lumea a treia. Mai trebuie sa treaca cel putin 50 de ani pana sa intelegem ca muntele trebuie pretuit si nu vandalizat si batjocorit.

urjanclaudiu CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[06.11.15 10:25:20]
»

Peste 2-3 ani o sa vedem si un Mall pe platou

@wolf2001 - Sau mai degrabă nişte hoteluri şi vile impunătoare . Şi pe urmă poate vine şi mall-ul.

Da, ştiu, mulţi sunt de părere că treaba cu terenurile, Sfinxul, construcţia de hoteluri, este doar o "făcătură" de presă - binenţeles, şi cu exagerările de rigoare, că doar un articol, dacă nu este mult înflorit, nu are farmec.

Eu nu zic că e sau nu adevărat (ba chiar am crezut că e vorba despre vreun pamflet), dar mi-aduc aminte că aşa au fost considerate şi alte astfel de ştiri, până când... ce să vezi, lucrurile s-au materializat şi noi am rămas cu mâinile în sân.

Plus că, oricât de naţionalist aş fi, să nu uităm că totuşi suntem în România, despre care cineva zicea că ar fi devenit "ţara tuturor imposibilităţilor" - deci am depăşit deja Statele Unite, "ţara tuturor posibilităţilor".

webmaster
[08.05.16 19:53:24]
»

Mutat în rubrica "Transbucegi - Drumul Babelor, MASIVUL BUCEGI" (nou-creată, între timp, pe sait)

Griegut
[10.08.17 11:27:00]
»

@Dragos: Sunt si exemple mai apropiate. Bunaoara la vecinii de la sudul Dunarii, la bulgari. Au contsruit sosele afaltate la 3000 de metri altitudine, sunt tot asa inguste, dar sunt.

Si eu fac parte din categoria acelora care se bucura atunci cand s-a mai facut un km de drum, indiferent ca e autostrada sau drum comunal. Maritam si noi sa aducem civilizatia la noi in tara! Si sigur, prin civilizatie inteleg si pastrarea curateniei, protejarea mediului.

De ce nu exista parcari organizate, locuri de belvedere prevazute, de ce nu sunt pusi parapetii, de ce drumul continua sa fie inchis circulatiei publice si este inchis desi lucrarile par a se fi incheiat (pe portiuni) etc?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Dragoș_MDAUTOR REVIEW
[10.08.17 12:13:32]
»

@Griegut:

la bulgari. Au contsruit sosele afaltate la 3000 de metri altitudine

Adică le-au făcut suspendate? Nu de alta, dar cel mai înalt vârf de la ei (Musala) are doar 2925 m!

Bulgarii au, într-adevăr, ceva șosele alpine, dar sub altitudinea de 2550 m.

De ce nu exista parcari organizate, locuri de belvedere prevazute, de ce nu sunt pusi parapetii, de ce drumul continua sa fie inchis circulatiei publice si este inchis desi lucrarile par a se fi incheiat (pe portiuni) etc?

Pentru că nu și-au luat probabil toții ce implicați șpăgile de rigoare.

Și hai să vin și cu o actualizare de acum două săptămâni, după ce am fost acolo chiar de două ori în ultima lună:

- acum, drumul e închis circulației publice chiar de la începutul său, de la intersecția cu șoseaua Sinaia - Târgoviște. Sunt montate panouri mari indicatoare în această privință. Evident, 99% dintre șoferi le ignoră.

- ultima oară când am fost acolo (1 august), și porțiunea Dichiu - Peștera era închisă (cu baricade din transpaleți) - drumul fiind în lucru.

- se efectuează lucrări pe porțiunea Dichiu - Piatra Arsă de lărgire a drumului și turnare de parapeți din beton. De asemenea, pe alocuri se montează glisiere metalice de protecție.

- Dichiu - Cuibul Dorului - s-au mai surpat ici-colo niște porțiuni. Și ca să fie treaba cât mai românească, s-a „tăiat” asfaltul în vreo patru locuri pentru a se introduce pe sub drum țevi de scurgere a torenților de pe versanți. La proiectare nu se știa de necesitatea lor?!?

- jeg și mizerie de-a stânga și de-a dreapta drumului de parcă ar fi drumul care duce la groapa de gunoi din Glina. Frumoasă reclamă pentru cei ce vin de afară...

- pe platou (dincolo de Piatra Arsă, spre Babe / Caraiman) e ca pe bulevard. Din fericire, nu am mai întâlnit de data asta nicio mașină care nu ar fi avut ce căuta prin zonă. Dar parcul natural Bucegi are doar de pierdut prin această afluență de turiști „pantofari” din cauza lipsei acute de amenajări și de personal calificat (Salvamont, angajați ai parcului, jandarmi montani) care să păstreze ordine, curățenia și disciplina acolo.

Drept pentru care eu încă regret modernizarea acestui drum. Ca de obicei, s-a pus carul înaintea cailor.

Dragoș_MDAUTOR REVIEW
[07.08.18 18:36:55]
»

Așaaaa... cum ziceam mai deunăzi, nevoia mă mână de la o vreme măcar odată pe an pe acest drum.

Azi am urcat deja a doua oară pe anul în curs și m-am gândit să vin cu ceva info și poze recente.

Din DN 71 și până la Cabana Dichiu se poate circula (cu restricțiile de rigoare, ignorate de către toți). Sunt ceva zone cu surpări recente, dar se lucrează la reparare.

De asemenea, de la Dichiu spre Piatra Arsă se poate merge acum chiar bine. Deși și aici am văzut că ar fi interzis!

NU se circulă între Dichiu și Zănoaga - e drumul închis pentru lucrări. Spre Peștera se poate ajunge doar pe DJ 714 din Glod.

Dan&Ema
[07.08.18 21:30:36]
»

@Dragos:

Multumesc de update. Pentru mine util.

Cred ca acest drum va ajunge in curand sa traiasca blocaje de trafic asemanatoare celor din Bucuresti. Ba poate si mai rau din cauza ingustimii lui. Si va fi deseori cu rosu pe waze!

A propos de

Zău că aș pune bariere la intrarea pe acest drum, cu taxă (și nu una mică!) iar cu banii astfel câștigați aș plăti oameni care să mențină ordinea și curățenia în rezervație

D’accord!

Numai de bine! ☀️????

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Dragoș_MDAUTOR REVIEW
[07.08.18 21:34:07]
»

@Dan&Ema: cu drag, Dane!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Dan&Ema, Griegut, wolf2001*
Alte impresii din această RUBRICĂTransbucegi - Drumul Babelor:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.066445827484131 sec
    ecranul dvs: 1 x 1