GRAD SATISFACȚIE
Rezervare telefonica anulata de patron
Patania mea este simpla: nu am apucat sa ajung la pensiunea Popasul Haiducului (Voineasa) pentru ca patronul ne-a anulat rezervarile (telefonice ce-i drept) la 3 familii cu copii, pentru cele 2 nopti de cazare, perioada 28-29 decembrie 2012.
Desi in dimineata zilei de 27 Dec ne-a sunat sa ne intrebe daca confirmam venirea, cu toate ca raspunsul a fost categoric pozitiv, dupa pranz, cred ca era ora 14, ne-a inclus in categoria turisti neimportanti (a se citi fraieri) si ne-a sunat sa ne spuna ca rezervarile noastre, a celor trei familii, nu valoreaza nimic si a inchiriat camerele unui grup care ocupa toata pensiunea, etc.
Stiu ca patronul pensiunii s-a lacomit sa castige un ban in plus, dar eu nu as mai vrea sa trec prin situatia in care nu pot sa-mi tin promisiunea de sanius in fata copilului, si nici sa-i explic de ce patronul a considerat ca alti turisti sunt mai importanti decat noi.
Atat vreau sa semnalez, neseriozitatea respectarii rezervarilor (fie ele si telefonice), despre serviciile pensiunii nu am ce sa spun pentru ca nu am ajuns acolo... si nici nu cred ca voi ajunge sa le testez vreodata.
P. S. mentionez ca la rezervarea telefonica nu ni s-a solicitat vreun avans, nici nu m-am gandit la asta, insa acum am invatat ca e mai sigura metoda rezervare + avans.
Trimis de siandu in 04.01.13 17:41:15
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (siandu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- Coordonate GPS: 45.42867400 N, 23.94439900 E - neconfirmate încă
ECOURI la acest review
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@siandu: bun-venit pe sait şi în comunitatea AmFostAcolo.ro.
Mulţumim pentru impresii, te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare
--
Articolul de față va fi publicat însă FĂRĂ NOTE, cf. Regulamentului - nu aţi fost cazat(ă) efectiv la această unitate.
Mă rog... aşa cum ziceam şi mai demult - e bun şi avansul, dar vă supun atenţiei un caz concret: azi mi s-a pus pata să rezerv o săptămână de răsfăţ pentru mine şi iubi la băile 1 Mai, ca moşii. Dacă mi-ar fi cerut un avans, cum aş fi făcut să-l plătesc, că nici pin internet banking nu le-ar fi intrat banii până luni, iar eu plec de duminică?! În continuare consider că ar trebui să primeze strângerea de mână a americanului sau dictonul teuton 'ein Man, ein Wort!' Da' cuvânt să fie, şi oamenii - oameni, nu doar patronii, ci şi clienţii. Nici la excursia la Kaprun nu mi s-a cerut avans (şi acolo ar fi fost o problemă să primească banii înainte să fi ajuns noi, dar oricum austriacul nu cerea avans la rezervare - ăsta a şi fost unul dintre motivele pt. care l-am ales).
Pe scurt: cum poţi "asigura" (în sensul de parafare) o cazare/rezervare făcută 'pe moment'?!?
@Dragos: e naiv să te aștepți ca în România (ori în Balcani) să poată fi asigurată, măcar în viitorul scurt-mediu, o înțelegere „pe cuvânt”! În orice domeniu de activitate, și nu neapărat acolo unde sunt incluși bani (destul de mulți!).
În altă ordine de idei, într-o societate cu adevărat civilizată, acolo unde nu există posibilitatea garantării (prin avans plătit sau credit card comunicat), un schimb de mesaje cu detaliile înțelegerii e o probă suficientă în justiție, din câte știu.
Până una-alta, AmFostAcolo rămâne ferm pe poziția recomandării hotârâte de „sigilare” a oricărei rezervări prin plata unui avans!. Unde nu se poate (din diverse motive): asigurați-vă incluzând detalii cât mai complete a înțelegerii în mesajele schimbate cu proprietarii sau agențiile, menționând, printre rânduri, că schimbul de mesaje cu detaliile înțelegerii poate fi folosită ca eventuală probă! Şi oricum, aceste cazuri sunt mai degrabă rare, putând fi considerate „excepţii de la regulă”.
--
[later]: În opinia mea și turiștii sunt vinovați pentru această stare de lucruri - ezită să plătească avans, gândindu-se "dacă mă răzgândesc și nu mai merg?". Nu e corect nici pentru proprietari. Termenii de renunțare pot fi însă foarte simplu conveniți reciproc: încaz de renunţare anunţată cu minim X zile înainte (de exemplu 15-20 zile) se restituie integral avansul; dacă renunţarea e ulterioară, se pierde avansul (sunt multe variante / posibilităţi - în plus, se poate merge şi pe o asigurare storno etc şamd).
Si daca trimiti contravaloarea sejurului (sa fii sigur) sau achiti printr-o agentie si in ziua in care trebuie sa inceapa minunatul sejur, in timp ce te indrepti spre destinatie primesti un SMS cum ca ,,exista o defectiune la instalatia de incalzire " (vezi Vila Raza Soarelui Tusnad)... si la fata locului constati ca e o mizerie crunta si nimic din ce ti s-a promis nu exista... CE FACI?
URAT! Ca printre NOI, OAMENII CINSTITI mai exista si tepari.
@ingridmiu: la fel ca în orice alt aspect al vieţii, siguranţă, certitudine 100% nu există.
Tot ce poţi încerca este (1) să minimizezi riscurile şi (2) să te asiguri că în cazul unui eveniment nefericit (de orice natură, mă refer aici în general) poţi pretinde despăgubiri (măcar atât) - materiale şi/sau morale, din partea celui vinovat.
În cazul rezervărilor turistice - cel discutat aici - documente care să ateste plata unui avans pot avea un rol suplimentar: eliminarea "țeparilor" (sau în cel mai rău caz diminuarea semnificativă a activităţii lor) ceea ce se traduce prin diminuarea probabilității de a întâmpina pe viitor asemenea situații, de alții sau chiar de voi.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2022 Super Locatia, Mini Vacante Reusite, Zona de munte — scris în 04.08.22 de ser23 din RAMNICU VALCEA - RECOMANDĂ
- Jun.2017 Pensiunea Popasul Haiducului Voineasa — scris în 04.06.17 de Dannyaa din BUCUREşTI