ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 12.01.2016
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 20-30 ani
DIN: [DE]
ÎNSCRIS: 24.07.13
STATUS: SENIOR
DATE SEJUR
JAN-2016
DURATA: 1 zile

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
97.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 10 MIN

Mercedes Benz Museum - Istoria de un secol a automobilului

TIPĂREȘTE

Atunci cand vine vorba de Stuttgart, prima asociere pe care o faci e automat una legata de industria automotive. Indiferent ca faci incursiuni in sport sau fotbal, tot la masini ajungi pana la urma, fiindca pana si stadionul si baza sportiva a celor de la Vfb Stuttgart au numele legat de concernul Mercedes. Ar fi imposibil sa fie altfel, atata vreme cat Daimler-Mercedes isi are sediul aici, insa alaturi de aceasta in oras poti gasi alti piloni de baza in industria auto europeana si chiar mondiala, cum ar fi Porsche si mai ales Bosch.

Pentru a intelege mai bine importanta acestor branduri in viata landului sud-vestic al Germaniei trebuie facuta o incursiune in istorie. Pe la jumatatea secolului al 19-lea, in Europa industrializarea era abia la inceput, zonele agricole dominau peisajul iar Baden Wurttemberg-ul nu iesea cu nimic in evidenta din punct de vedere economic. Din contra, chiar era (si este) una dintre cele mai sarace zone din Germania din punct de vedere al bogatiilor subterane. Insa, de la finalul anilor 1800 si pana acum, datorita politicilor regionale de incurajare a industrializarii, inventivitatii si dezvoltarii micilor comercianti roata s-a intors cu 180 de grade, astfel ca, in 1988 presedintele landului Baden Wurttemberg semna alaturi de cel al Cataluniei, al regiunii italiene Lombardia si al celei franceze Rhone-Alpes un memorandum denumit “Patru motoare pentru Europa”. Scopul acestei afilieri era intarirea relatiilor in diferite domenii intre cele patru regiuni in scopul sporirii potentialului economic (si nu numai) al celor patru regiuni componente.

Acestea nu au fost alese intamplator, ci datorita importantei lor pe plan european in ceea ce priveste industria, inovatia si bunastarea economica, in general. Ulterior, celor 4 regiuni li s-au mai alaturat Flandra si Tara Galilor.

Renasterea regiunii s-a datorat in special sprijinului acordat de-a lungul vremii intreprinderilor mici si mijlocii, chiar si in prezent 99% dintre companiile din Baden Wurttemberg se incadreaza in aceasta categorie; chiar si cele mai mari dintre acestea poarta nume de persoane, semn ca initial au fost afaceri de familie (unele inca isi pastreaza acest statut) – Daimler, Bosch, Mercedes-Benz. In prezent Baden Wurttembergul este una dintre cele mai dezvoltate regiuni din lume, din punct de vedere economic si al infrastructurii, iar somajul are una dintre cele mai scazute cote la nivel mondial. As putea spune ca e o dovada vie a faptului ca, pe termen lung, strategiile politice si sociale pot schimba radical soarta oamenilor dintr-o anumita regiune.

Stuttgart, capitala landului Baden Wurttemberg, este un oras cu o populatie in jurul a 600.000 de locuitori, dar regiunea metropolitana intinsa pe mai mult de 15.000 de km2 are o populatie de 5,3 milioane de locuitori, fiind una dintre cele mai mari de pe continent. Din cauza atacurilor aliatilor la finalul celui de-al doilea razboi mondial orasul nu se ridica la un nivel artistic atat de ridicat, insa compenseaza prin ceea ce-au stiut sa faca svabii cel mai bine de-a lungul timpului – progresul tehnologic.

Cand ajungi in fata muzeului Mercedes, exact la progresul tehnologic iti fuge mingea. Superba cladire construita intr-un stil futurist are 8 etaje de-a lungul carora timp de cateva ore faci o frumoasa incursiune in istoria automobilului, de la inceputuri pana azi.

Vizita propriu-zisa incepe de la cel de-al 8-lea nivel al cladirii, unde ajungi cu ajutorul unui lift, iar coborarea se face printr-o dubla spirala asemanatoare cu cea a AND-ului uman, lucru care probabil simbolizeaza o stransa legatura dintre locuitorii regiunii si progresul economico-industrial.

La fiecare dintre cele 7 niveluri pe care se intinde galeria propriu-zisa se afla o camera principala, aflata in centrul spiralei, dar pe cinci dintre etaje exista in lateral cate o camera suplimentara. In total 12 camere, in care industria automobilistica este structurata pe diferite teme. Pe coridoarele laterale ce urmaresc forma spiralei se pot intalni diferite fotografii care prezinta principalele evenimente ce au marcat lumea in diferite momente ale sale, scopul fiind prezentarea contextului istoric in care progresul automobilistic impus si impins de marca Mercedes a avut loc. Asadar, de la imagini si informatii despre cele doua razboaie mondiale si regimul totalitar al lui Hitler ajungem la primul concert al lui Elvis, asasinarea lui John F. Kennedy, caderea Uniunii Sovietice si chiar aparitia primului Iphone sau a retelelor de socializare.

In mod simbolic, inainte de intrarea in prima camera a galeriei, situate la etajul 8, se afla un cal, alaturi de citatul imparatului german Wilhelm al II-lea “Ich glaube an das Pfert. Das Automobil ist nur ist eine vorübergehende Erscheinung. „ care s-ar traduce prin „Eu cred in cal. Automobilul e doar un fenomen temporar. “ Nu cunosc exact momentul rostirii acestor cuvinte, insa domnia imparatului coincide cu momentul aparitiei primelor masini din istorie. Frumoasa plimbare prin Muzeul Mercedes nu face decat sa contrazica in cel mai categoric mod posibil cuvintele fostului imparat german.

Asadar, pornind de la cal, intri in prima camera a galeriei cea a PIONIERILOR, a primelor automobile care au fost vreodata construite. Pentru noi, e foarte posibil ca termenul de “automobil” sa sune putin fortat, practic e vorba mai mult de niste carute. Interesant e de asemenea modul in care s-a ajuns la aceste inventii. Karl Benz si Göttlieb Deimler au reusit, individual, in acelasi an 1886, sa construiasca cate un automobil care reusea sa se deplaseze folosind un motor cu combustibil. Primul astfel de motor a fost patentat de Daimler si Maybach in anul 1883, denumit Grandfather Clock. Diferite versiuni ale acestui motor au fost folosite de cei doi pe diferite prototipuri, insa la 29 ianuarie 1886 Benz a patentat prima masina autonoma avand incorporate un sasiu si un motor.

Ce doi vizionari, insa, au avut ulterior directii diferite de cercetare. In timp ce Karl Benz s-a axat strict pe partea automobilisica, Daimler a urmat o arie mai larga de productie, urmarind sa acopere cu descoperirile sale toate cele trei mari domenii ale transporturilor motorizate : apa, aerul si solul. Legat de acest aspect, logo-ul actual al companiei Mercedes, steluta cu trei colturi, simbolizeaza tocmai aceasta viziune a lui Daimler – cele trei triunghiuri formate in interiorul stelutei reprezinta chiar cele trei domenii : apa, aerul si solul.

Ulterior, Daimler a patentat primul camion, in timp ce Benz a reusit sa construiasca primul “autobuz” al acelor vremuri. In camera aceasta, se pot observa toate aceste exponate, plus prima barca cu motor, prima locomotiva, prima motocicleta, si in general toate aceste elemente care in acele vremuri au revolutionat vietile oamenilor.

La etajul al 7-lea ne este rezervata o expozitie ce cuprinde primele automobile dupa MOMENTUL APARITIEI MARCII. E interesanta, de asemenea si provenienta numelui Mercedes. Mercedes, era de fapt fiica unui om de afaceri austriac, pe nume Emil Jelinek. Acesta, pasionat de masini si sport, in general, a jucat un rol extrem de important in istoria auto. Aflat intr-o vizita la uzinele Daimler a comandat o masina pentru uz personal.

Deoarece ulterior devenise prea inceata, a mai facut o comanda ulterioara pentru o masina mai rapida. Comandand apoi un numar ridicat de automobile, a inceput sa le vanda, intrand ulterior si in isteria curselor de masini. Una dintre cele mai celebre din acea vreme era Saptamana de la Nice, unde Jelinek a folosit pentru masina sa numele Mercedes (asa cum se boteaza acum caii, la curse), ulterior primind acordul de la firma Daimler&Benz sa foloseasca numele de Mercedes si pentru masinile pe care le vindea.

Omul ajunsese sa comande si sa comercializeze zeci de masini anual, sumele ce se invarteau in aceasta afacere avand in zilele noastre un corespondent de nivelul milioanelor de euro. Ulterior, chiar si Jelinek si-a schimbat numele, devenind Jelinek-Mercedes, devenind probabil primul tata care ia numele fiicei sale, asa cum ii placea austriacului sa glumeasca.

Asadar, asta e istoria numelui Mercedes, prezentata pe scurt. Ghidul audio va ofera informatiile mai pe larg, precum si descrierea primelor masini care au fost realizate sub aceasta marca.

La urmatorul nivel (6) sunt prezenzate ramificatiile industriei auto, in special in ceea ce priveste MOTORUL DIESEL SI COMPRESORUL. Aici, si la etajul urmator cred ca se gasesc cele mai frumoase exponate din muzeu, acele masini care atunci cand le vezi la televizor te duc cu gandul la o masina de epoca. Perioada in care se incadreaza acestea se intinde pana la finaluil primului razboi mondial.

Etajul 5 contine expozitia cu titlul “WONDER YEARS – FORM AND DIVERSITY” cuprinde perioada urmatoare razboiului, una de reconstructie in toate domeniile. Prin reconstructie a trecut si uzina de la Untertürkheim, puternic afectata de bombardamentele din timpul razboiului, aceasta fiind o tinta majora a bombardamentelor. In aceasta expozitie, de asemenea, apar adevarate capodopere ale industriei, asa cum e superbul Mercedes-Benz 300 SL Coupé.

Urmeaza cea de-a 5-a categorie, numita “Mastermind - Safety and Environment” unde se prezinda epoca in care Mercedes a facut eforturi pentru a imbunatati siguranta pasagerilor prin folosirea unor noi si inovatoare sisteme cum ar fi ABS-ul si Airbag-ul. Pe diferite ecrane se pot urmari diferite teste ce au inceput a fi facute in uzina pe la mijlocul anilor 1960, iar in sala de asemenea, sunt postate cele mai frumoase exponate ale vremii.

Penultima categorie (a 6-a) “GLOBAL AND INDIVIDUAL” se leaga de expansiunea marcii la nivel global. Sunt prezentate cateva exponate din diferite regiuni ale globului.

De asemenea, pe langa cele 7 categorii ale galeriei, exista cinci colectii de autovehicole cu diferite teme si utilizari.

1) Masini de calatorie – dezvoltarea industriei automotive a atras dupa sine si o crestere in domeniul turismului, un pas important in acest sens fiind adus de primele autobuze. Diferite astfel de reprezentante sunt prezenzate aici.

2) Masini de transport – de la camioane de toate felurile, pana la masini folosite la transportul combustibililor.

3) Masini de prim-ajutor – ambulante, masini de pompieri si politie de la inceputuri si pana azi, precum si o masina de gunoi sau deszapezire, dar si Safety Car-ul din formula 1.

4) Galeria Numelor – la intrarea in galerie te intampina un tablou cu toate numele modelelor Mercedes, iar in interior sunt masini care au apartinut celebritatilor: Papamobilul Papei Ioan Paul al doilea, masina primului cancelar german Konrad Adenauer, masina printesei Diana, a imparatului Hirohito al Japoniei si a lui Wilhelm al II-lea (cel care nu credea in masini), masina folosita in filmul “The lost world” si nu in ultimul rand autocarul care transporta la meciuri Echipa nationala a Germaniei, in 1974 – cea care a si devenit campioana mondiala atunci.

5) Galeria Eroilor – o colectie pe care am ratat-o pentru ca….

…. am intrat initial in ultima galerie principal a muzeului, cea in care orice pasionat de sport cred ca va petrece cel mai mult timp.

In cea de-a 7-a galerie, cea a sportului, numita “SYLVER ARROWS – RECORDS AND RACES” prezinta istoria sagetilor argintii, asa cum e numita echipa Mercedes in sporturile cu motor. Din punct de vedere al unui fan Formula 1, apogeul e atins la masina lui Mika Hakkinen cu care finlandezul a cucerit primul sau titlu mondial in 1998. Vis-à-vis, in vitrine se afla si costumul complet al pilotului, pe langa costume folosite la raliuri sau alte tipuri de curse.

E expusa, de asemenea, si masina lui Lewis Hamilton, precum si diferite masini de raliuri, curse de sosea, si alte tipuri de Grand Prix, curse de camioane ori alte sporturi cu motor. In centru, doua masini de Formula 1 : una din anii 60, cealalta masina lui Hakkinen din 1998 una langa cealalta avand piesele detasate de corp si tinute in echilibru prin diferite procedee. O paralela frumoasa intre "acum" si "atunci", o trecere sumara in revista a importantei pe care acest brand a avut-o in viata oamenilor inca de acum 60-70 de ani. Cine stie ce multi bani se invart in acest sport poate sa isi inchipuie fara probleme ca fara o temelie consistenta care sa puna compania pe un profit substantial, nu e posibil sa sustii financiar o echipa in competitia suprema din (probabil) cel mai costisitor sport de pe planeta.

Asadar, aceasta ultima camera e cireasa de pe tort, punctul pe I in tot ceea ce priveste producatorul auto Mercedes. In zona este si o colectie de Safety Car-uri, masinile folosite de Mercedes pentru a restabili ordinea pe pista de Formula 1 atunci cand vreo neregularitate se produce. Pentru fiecare sezon alt model, toate fiind expuse in aceeasi camera. In atare conditii, nici nu-I de mirare ca am ratat ultima colectie :)

In final vreau sa adaug doar faptul ca muzeul in sine e o bijuterie care nu trebuie ignorata de nimeni. Sunt convins ca si persoanele mai putin pasionate de acest subiect vor gasi o gramada de lucruri interesante aici, la fel si copiii. De altfel, pe ghidul audio exista sectiuni speciale dedicate copiilor, cu texte mai putin grele, mai pe intelesul acestora. Recomand cu caldura Mercedes Benz Museum, un loc ce prezinta pe 8 niveluri istoria unei industrii pornind de la “calul lui Wilhelm al II-lea” si masinile ce rulau cu maxim 20kmh si se incheie cu Masinile de raliuri sau Formula 1.

PS:

Ultimul nivel are un restaurant si un fel de cafenea.

Preturile sunt putin cam piperate insa daca e ceva neaparat urgent, se poate servi meniul zilei care e o portie de mancare principala avand pretul de 7,2 euro. La subsol se gaseste parcarea muzeului, care are pretul de 1 euro/ora pentru maxim 3 ore, iar daca depasiti tariful creste la 2 euro/ora.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de giuliani in 12.01.16 19:46:10
Validat / Publicat: 12.01.16 21:03:13
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în GERMANIA.

VIZUALIZĂRI: 4128 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

7 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (giuliani); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P14 Autocarul cu care mergeau la meciuri Beckembauer, Gerd Muller si Sepp Maier, campioni mondiali in 1974
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 23150 PMA (din 24 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

7 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[12.01.16 21:02:58]
»

Mutat în rubrica "Muzeul Mercedes-Benz, STUTTGART" (nou-creată pe sait)

-

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

Mulţumesc.

clau70
[12.01.16 23:53:00]
»

Bravos... si sa sti ca am votat/ca-i articol minunat/marcii regina dedicat/si desi frumos ai scris/o greseala ai comis/webul nu a corectat/o fi foarte ocupat/eu ti-o spun doar in privat/ca-i articol minunat/si cu drag eu te-am votat

webmaster
[13.01.16 09:21:19]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

giulianiAUTOR REVIEW
[13.01.16 09:24:24]
»

@webmasterX - Da, aceea e locatia exacta a muzeului.

@clau70 - ce eroare am facut? am recitit si nu imi dau seama

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ciprian.dima
[13.01.16 11:29:50]
»

@giuliani - Probabil clau70 se refera la astea:

“Ich glaube an das Pfert. Das Automobil ist nur ist eine vorübergehende Erscheinung.

Corect ar fi Pferd, iar in a 2-a propozitie un "ist" este in plus.

Primul astfel de motor a fost patentat de Daimler si Maybach in anul 1983, denumit Grandfather Clock.

100 de ani prea tarziu.

giulianiAUTOR REVIEW
[13.01.16 11:47:45]
»

@ciprian. dima - Da, mersi de remarci. Ma enerveaza la culme autocorrect-ul de la calculatorul de pe care am scris, cred ca am revazut de doua ori tot textul, dar cateva se pare ca tot mi-au scapat. Bine, cea cu 1983 evident ca nu-i eroarea calculatorului

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
clau70
[13.01.16 12:09:14]
»

@giuliani: a remarcat foarte bine ciprian... ti-am scris si in PM, cu referire la an... ca germana nu-i de mine

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
ciprian.dima, clau70, giuliani
Alte impresii din această RUBRICĂMuzeul Mercedes-Benz:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.056175947189331 sec
    ecranul dvs: 1 x 1