ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 06.04.2020
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 15.04.10
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
JUL-2008
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 11 MIN

Să vizităm împreună muzeul Luvru (review interactiv)

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Suntem îngrijoraţi. Stăm în casă atât noi cei mai copţi, cât şi mămicile, cei care lucrează la domiciliu sau cei rămaşi fără job. O mână de oameni se duc zi de zi la serviciu ca să ne asigure nouă celorlalţi necesităţile primare, dar apoi rămân şi ei în case. Gata cu aglomeraţia de pe Valea Prahovei, gata fumul de la grătarele la iarbă verde, joggingul şi maratoanele, berea savurată pe o terasă, spectacolele, aniversările.

Nu am deschis subiectul ca să vă relatez ce ştim cu toţii ci să vă invit la participarea la un review interactiv. Ideea mi-a venit de la constatarea că din 100 reviewuri scrise despre Paris, numai 14 sunt despre Luvru. Din acestea sunt cu totul remarcabile cele două reviewuri scrise de Ovidiu Istorie în 2012 (la nivel de lucrare de specialitate), alte două ale lui Dorgo, deasemeni două scrise de Dyacris şi mai recente cel al Mihaelei Voicu şi unul scris de Iulian68, celelalte reviewuri fiind nesemnificative.

Sunt convinsă că cel puţin 40-50 afaişti au vizitat muzeul dar nu au scris despre el. De ce nu s-a scris? Dintr-o senzaţie copleşitoare, din complexul că nu poţi exprima în cuvinte ce ai văzut. Este şi cazul meu care în 2010 am postat câteva poze din muzeul Luvru fără niciun cuvânt. Mă simţeam foarte mică în raport cu măreţia acestui muzeu. La fel mă simt şi acum şi ˝chapeau bas˝ în faţa celor care în urma unei minuţioase munci şi mult curaj au prezentat muzeul Luvru atât cât au putut.

Am vizitat muzeul Luvru de două ori. Prima dată prin anii 90 am făcut o vizită aproape completă în două zile dar n-am fotografiat exponatele din Luvru ci m-am limitat la câteva poze pe hârtie în care apăream eu şi soţul în faţa muzeului. Vizitasem colecţiile de antichităţi egiptene, etrusce, artă greacă preclasică, pictură flamandă, germană, spaniolă şi bineînţeles franceză şi italiană dar după aproape 30 de ani şi fără probe martor ca fotografii, nu mai ştiu dacă şi ce am văzut în Luvru sau în muzeul de egiptologie din Cairo, British Museum din Londra, Muzeul Metropolitan din New York sau Pergamon din Berlin. A doua vizită în 2008 a fost cu mult mai scurtă dar fiind dotată cu un aparat foto digital, am reţinut pozele pe calculator şi am satisfacţia că în majoritatea cazurilor le-am identificat.

Am scris pe majoritatea lor titlul operei şi autorul şi unde s-a putut data la care au fost create. Vă cer ajutorul celor care aţi vizitat muzeul Louvru ca în cadrul ecourilor pe care le veţi scrie să aduceţi completări şi de ce nu, eventual corecturi. Vom scrie astfel un review interactiv care ne va mai umple din timpul în care stăm acasă şi ne va aduce aminte de cel mai mare muzeu din lume, scoţându-ne pentru câteva ore din prezentul traumatizant.

Pe scurt despre istoria Luvrului:

Palatul

Palatul Luvru a apărut în istorie acum 800 de ani, mai précis ca o cetate construită în 1190 de Filip al II- lea cu turnuri şi un donjon central, înconjurată de un şanţ cu apă. Scopul cetăţii era de apărare în faţa atacurilor vikingilor. Considerat ca un loc sigur, Carol Quintul a transformat cetatea în reşedinţă regală, aducându-i câteva amenajări. Transformarea ei într-un palat de lux i se datorează lui Francisc I care în 1528 a demolat Marele Turn cât şi o întreagă aripă a Luvrului, construind în schimb o alta renascentistă.

E bine de reţinut că Francisc I a achizitionat în 1516 Mona Lisa (Gioconda) de la Leonardo da Vinci care locuia în castelul Amboise de pe Valea Loirei. Demolarea a ceeace mai rămăsese din vechea cetate a continuat sub următorii regi care au construit aripi luxoase în stil renascentist. Henric al IV-lea a decis la sfârşitul sec XVI unirea palatului Louvru cu palatul Tuileries. Amenajarea palatului a fost făcută de cei mai mari arhitecţi ai vremii iar decoraţiunile de pictori celebri ca Nicolas Poussin, Charles Le Brun. Curtea Pătrată a fost realizată sub Ludovic al XIII-lea şi XIV-lea şi este de patru ori mai mare decât curtea din timpul lui Francisc I. Dezvoltarea palatului Luvru s-a oprit când Regele Soare Ludovic al XIV a decis în 1678 mutarea reşedinţei regale la Versailles. Luvrul a rămas încremenit în frumuseţea sa împodobit cu câteva colecţii de picturi şi sculpturi. După o serie de proiecte eşuate, odată cu Revoluţia Franceză, din 1789 palatul a capătat destinaţia de muzeu.

Muzeul

Înainte de inaugurarea oficială a Muzeului Luvru care a avut loc în 1793, în palat au avut loc între 1750-1785 expoziţii ale colecţiei regale. Odată cu revoluţia, galeria regală a devenit naţională. Au fost rechiziţionate din biserici şi palate opere de artă. Armata lui Napoleon victorioasă a adus la Luvru din întreaga Europă colecţii întregi de artă care au aparţinut principilor, bisericilor şi mănăstirilor. Pentru scurt timp muzeul s-a numit Musee Napoleon.

În timpul Restauraţiei cca 5000 de opere s-au întors la vechii proprietari dar a început o politică susţinută de achiziţii de tablouri şi sculpturi antice şi renascentiste. Champollion a contribuit cu o colecţie de opere egiptene, Ludovic Filip cu opera ale pictorilor spanioli, etc. În timpul celei de al doilea imperiu între 1852-1870 colecţiile se extind cuprinzând artă etruscă, Grecia arhaică şi Orientul Antic. În scurt timp Luvru a devenit cel mai important muzeu de artă din Franţa şi din lume.

Le Grand Louvre

La iniţiativa lui Fr. Mitterand în 1981 a fost redată Luvrului aripa Richeliu în care funcţiona Ministerul de Finanţe. Această decizie marchează începutul proiectului numit Le Grand Louvre care va însemna o reorganizare totală a muzeului. Astăzi ocupă o suprafaţă de peste 40 ha din care 600000 mp spaţiu expoziţional. Numărul enorm de exponate (cca 450000 din care 35000 expuse) a determinat împărţirea patrimoniului artistic. La Luvru au rămas opere de artă din toată lumea din antichitate şi până în 1848 . Arta europeană de după 1848 este expusă în Musee d´Orsay, Centrul Pompidou şi Muzeul de Artă Modernă, arta asiatică în muzeul Guimet şi cele din Oceania, America timpurie şi Africa în muzeul de pe cheiul Branly. Piramida de sticlă care a contrariat pe francezi aşa cum la vremea sa i-a oripilat turnul Eiffel, a fost construită de arhitectul Ieoh Ming Peir şi a fost inaugurată în 1989. Ea reprezintă principalul punct de acces în muzeu la subsol de unde poţi intra în oricare din cele trei aripi ale Luvrului.

˝Aripile˝ Luvrului

Muzeul este format din trei aripi cu demisol, parter, etaj 1 şi etaj 2. Puţin probabil ca un vizitator obişnuit să le poată parcurge pe toate trei într-o zi sau două. Aceste aripi sunt: Denon (cea mai vizitată, situată la sud, dealungul Senei, ), Sully (în jurul Curţii Pătrate) şi ultima Richelieu (la nord, spre strada Rivoli) la care n-am ajuns niciodată. Ele conţin:

- la demisol: artă egipteană şi coptă, greacă preclasică, islamică, sculpturi franceze.

- la parter: artă africană, asiatică şi americană, sculptură italiană, idem din Europa de Nord, antichităţi etrusce, grecelti, egiptene, sculptură franceză şi italiană

- primul etaj: pictură franceză, italiană, antichităţi greceşti, etrusce egiptene, romane şi obiecte de artă

- etajul al doilea:artă grafică europeană

Aparent sunt repetiţii în tematică dar cu siguranţă că există o raţiune artistică şi cronologică al acestui mod de prezentare care a început în ajunul celui de al doilea război mondial, a culminat în 1984 şi s-a finalizat după anii 2000 sub forma lui Grand Louvre.

În 2008 am vizitat etajul I al aripei Denon cu pictură franceză şi italiană cât şi sala tezaurului şi din aripa Sully parter şi etaj 1 pentru sculpturi elenistice şi romane. Deasemeni la demisol am vizitat Luvrul medieval cuprinzând urme ale zidurilor primei cetăţi. În 2018, Luvrul a fost cel mai vizitat muzeu din lume cu 10,2 mil. vizitatori

Anexă la fotografiile pe care le-am făcut la vizita din 2008:

Am insistat mai mult pe pictura clasică franceză şi italiană în aripa Denon etaj 1 şi pe sculptura greacă şi romană în aripa Sully parter şi etaj1.

1. Picturi dintre cele mai reprezentative pe care le-am postat:

-Venus şi graţiile, Boticelli, executată în frescă în 1483. Subiectul este Venus oferind un dar unei tinere.

-San Sebastian, Mantegna, pictat în 1480. Maestrul italian al Renaşterii timpurii a pictat trei tablouri cu aceeaşi temă în timpul unei pandemii de ciumă. Se credea că sfântul străpuns de săgeţi alungă boala.

-Ioan Botezătorul, Leonardo da Vinci, 1513, Este ultimul tablou al lui Leonardo dar, peste pânza iniţială un discipol al lui l-a transformat în Bachus, împodobindu-i capul cu o ghirlandă şi dându-i ca veşmânt o pielă de leopard.

-Nunta din Caana Galilei, Veronese , 1562, este un tablou celebru dezavantajat că este amplasat în aceeaşi sală cu Gioconda spre care se îndreaptă toţi vizitatorii. Are dimensiuni impresionante, cca 10m lungime şi înfăţişează o scenă biblică în care însă personajele poartă îmbrăcămintea veneţiană a sec. XVI.

-Mona Lisa (Gioconda), Leonardo da Vinci , 1503, este portretul de mici dimensiuni al soţiei unui negustor florentin bogat, Mona Lisa Gherardini. Leonardo după ce ce s-a retras la Amboise l-a vândut lui Francisc I cu 4000 guldeni de aur. A fost iniţial expus la Versailles apoi a ajuns la Luvru. Este una din cele mai renumite opere ale lui Leonardo realizată într-un nou stil de pictură numit sfumato şi deasemeni este cea mai cunoscută figură feminină. Unicitatea sa constă în surâsul enigmatic şi privirea care parcă te urmăreşte in orice colţ al sălii ai sta.

-Fecioara Maria, Isus şi Ioan, numită şi Frumoasa grădinăreasă, Rafael Sanzio , 1508, este una din cele mai faimoase Madone pictată de artist. În acest tablou Rafael îşi adoptă stilul propriu de a picta, liber de influenţele maestrului său Perugino.

-Sfânta Familie, Rafael, este un tablou pe care Francisc I l-a primit cadou de la papa Leon al X-lea. În tablou apar înafară de Fecioara cu Pruncul, Elisabeta, micul Ioan şi Iosif. Culorile terne amintesc de influenţa lui Leonardo da Vinci asupra lui Rafael.

-Concert câmpenesc, Titian 1510, prezintă doi bărbaţi îmbrăcaţi alături de două femei goale într-un peisaj pitoresc. În fotografia pe care am pus-o se reflectă prost lumina sălii în care este amplasată

- Sfânta Fecioară, Sfânta Ana şi pruncul posibil să fie a lui Leonardo, tema şi maniera picturii fiind asemănătoare cu tabloul lui, Sfânta Ana, Fecioara şi Pruncul cu mielul.

- Libertatea conducând poporul, Delacroix, 1830, simbolizează revoluţia din 1830 în care a fost detronat Carol al Xlea şi încoronat Ludovic Filip. Alexandre Dumas a descris entuziasmul lui Delacroix când a văzut steagul francez fluturând pe catedrala Notre Dame şi care i-a inspirit alegoria cu femeia care conducea masele revoluţionare.

- Pluta Meduzei, Gericault, 1819, a fost inspirată de naufragiul unui vas în care şi-au pierdut viaţa 150 de oameni. Pe o plută s-au salvat numai 15 care au plutit două săptămâni în derivă. În tablou este pictat momentul în care un supravieţuitor vede un vas salvator. Apariţia tabloului a generat multe controverse din cauza manierei dure şi realiste în care a fost pictat

-Anotimpurile, Arciboldo, 1560, prezintă cele patru sezoane calendaristice prin modele decorate cu vegetale

- Napoleon Bonaparte traversând Alpii, Delaroche, 1800. Este evocată lupta de la Marengo

- Napoleon în bătălia de la Eylau, Antoine Jean Gros, luptele cu ruşii în 1807

2.Sculpturi din cele mai reprezentative postate în anexă (în aripa Sully parter şi etaj):

-Victoria de la Samotrace, sculptură elenistică 190 î. Hr., realizată în Rodos şi reprezentând-o pe zeiţa Nike a victoriei. Îi lipsesc multe părţi ale corpului, probabil că s-a găsit pe o navă în timpul unei bătălii maritime. A fost descoperită în 1863 în insula Samotrace din marea Egee şi a fost amplasată la capătul unei scări putând fi văzută din mai multe puncte de acces

-Gladiatorul, sculptură elenistică, 100 î. Hr, numit Gladiatorul Borghese, marmoră, descoperit la excavaţile din Anzio, este un luptător, sculptat de Agosias din Efes

- Venus din Milo, sculptură elenistică, 100 î. Hr, din marmoră de Paros, sculptată de un artist necunoscut în stilul statuilor lui Praxiteles care a trăit cu două secole mai devreme. A fost descoperită în insula Milos de un ţăran care a vândut-o ambasadorului francez. Acesta a dăruit-o regelui Ludovic XVIII care a amplasat-o la Luvru

-Diana la Chaseresse numită şi Diana de Versailles pentru că a fost iniţial amplasată în Sala Oglinzilor în timpul lui Ludovic al XIV-lea, înfăţişează o zeiţă la vânătoare alături de care e o ciută

- Cele trei graţii numite Haritele personifică frumuseţea feminină. Erau fiicele lui Zeus şi a unei pământene şi erau socotite însoţitoarele lui Apollo.

- Cariatidele sunt patru statui aşezate la intrarea în Sala Cariatidelor din aripa Sully. Înainte de a deveni muzeu sala servea o parte ca tribunal regal şi alta ca sală de bal sau festivităţi. Cariatidele au fost sculptate în 1550 de Jean Goujon pentru a susţine tribuna muzicienilor.

- Eros şi minotaurul este o copie romană a unei statui greceşti a sculptorului Aphrodisias din Anatolia, sec I î. Hr.

-Busturile lui Traian îl înfăţişează pe împărat în plină maturitate, cu faţa austeră, câteva riduri la coada ochilor şi buzele strânse, totul reflectând greutăţile luptelor prin care a trecut

3.Sala tezaurului se află în Galeria Apollo şi a servit ca model pentru Sala Oglinzilor din Versailles. Înafară de portretele marilor regi ai Franţei, mobilier şi obiecte de artă aici se află coroana lui Ludovic al XV-lea executată în atelierul Claude Ronde. A făcut parte din trezoreria bazilicii St. Denis.

 

WEB, dacă se poate youtube


[fb]
---
Trimis de Michi in 06.04.20 20:18:10
Validat / Publicat: 06.04.20 22:54:28
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în FRANȚA.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 4386 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

9 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Michi); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P21 v. mai sus
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 26300 PMA (din 27 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

9 ecouri scrise, până acum

webmaster
[06.04.20 22:26:49]
»

Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

-

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

mihaelavoicu
[07.04.20 10:34:25]
»

Un regal.

Vom scrie astfel un review interactiv

Voi completa cu răspunsul la întrebarea pe care probabil unii și-o pun, de ce Venus din Milo nu are brațe?

Era în 1920 când țăranul grec Iorgos își ara peticul de pământ de pe insul Milos. La un moment dat, a lovit ceva tare. Săpând mai adânc, a găsit patru statui. Trei ale zeului Hermes și una a zeiței Afrodita. Pe aceasta a vândut-o pe nimic unui turc, reprezentant al administrației, Grecia fiind atunci sub dominația turcă. Turcul nu a plătit pe loc, rămânând să vină mai târziu să o ia, probabil mai voia să negocieze.

Între timp o expediție arheologică franceză condusă de ducele Choiserie, ajunge la Milos, cumpără pe bani mai mulți statuia și o ia. Când turcul vine la țăran, acesta îi spune că s-a răzgândit și că a luat-o francezul. Află că de fapt, statuia era chiar în drum spre port. Atunci a venit în grabă spre port și cu forța a vrut să-și revendice statuia. În astfel de împrejurări, statuia cade victimă și rămâne fără brațe. Probabil ducele nu a mai avut timp să culeagă și brațele-i căzute, urcând-o la repezeală pe vas.

MichiAUTOR REVIEW
[07.04.20 11:40:56]
»

@mihaelavoicu: Mulţumesc Mihaela pentru completare. Si iată cum cele două Mihaele, tu şi eu am devenit interactiviste.

mihaelavoicu
[07.04.20 11:53:41]
»

@Michi: Sper ca dihania aia mică și încoronată, să nu se impună și prin interactivitate!!

mprofeanu
[07.04.20 13:31:59]
»

La fel ca Mihaela Voicu tot ce ați scris este un adevărat Regal! O minune de muzeu ce adăpostește alte minuni ale lumii!

După ce ați vizitat atâtea muzee reprezentative ale globului, muzeul de egiptologie din Cairo, British Museum din Londra, Muzeul Metropolitan din New York sau Pergamon din Berlin aveți o altă experiență și o altă viziune a atâtor frumuseți! Sunt sigură ca ați vizitat și Ermitajul și Prado și multe altele...

Am vizitat Luvru ca și dumneavoastră în vara anului 1990 și mi s-a făcut iar poftă...

Cu drag, !

micutzu
[07.04.20 13:42:21]
»

Citit si votat cu placere. Va multumesc pentru faptul ca astazi am vizitat unul din cele mai mari muzee din Europa, fara sa fi ajuns niciodata in Franta. Chiar daca am facut aceasta vizita doar virtual pozele si descrierile sant la superlativ. Sper sa trecem cu bine peste aceasta perioada si sa ne putem bucura de calatorii si vacante.

O sa postez si eu in curand un review si fotografii de la muzeul de arheologie din Atena pe care l-am vizitat la sfarsitul lunii februarie, anul acesta inainte de izbucnirea pandemiei.

Sanatate si sa auzim de bine

MichiAUTOR REVIEW
[07.04.20 14:11:06]
»

@mprofeanu: Marilena, activitatea mea turistică în afară a început după 90 dar până după 2005 n-am avut un aparat foto ca lumea, aşa că perioada 1990-2005 pentru mine face parte din paleolitic. Aşa se face că nu am poze din muzeul Prado, unul din primele vizitate.

În acei primii ani făceam poze cu soţul sau de grup, neştiind pe atunci ce bogăţie reprezintă memoria digitală a locurilor vizitate. Doar numai în Egipt, Mexic şi Tailanda am pozat şi ce am văzut şi am trecut pozele de pe hârtie pe calculator.

Ermitajul văzut în neolitic 2009 l-am postat pe AFA.

Din 2018 am intrat într-o nouă perioadă pe care o numesc postlitic şi în care dacă n-ar fi fost interdicţia de acum aş mai fi avut curajul să mai vizitez câte ceva.

Mulţumesc de vizită şi apreciere.

MichiAUTOR REVIEW
[07.04.20 14:19:02]
»

@micutzu: Mulţumesc de vizită şi apreciere. Muzeul de arheologie din Atena l-am vizitat tot prin anii 90 şi din păcate nu am poze. În schimb am vizitat mai târziu Delphi şi am postat de curand despre muzeul de acolo care conţine piese foarte valoroase.

balasa violeta
[09.04.20 11:21:06]
»

Frumos, interesant dar prima dragoste primeaza, Ermitajul!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
balasa violeta, Michi, micutzu, mihaelavoicu, mprofeanu
Alte impresii din această RUBRICĂMuzeul Louvre:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.47306418418884 sec
    ecranul dvs: 1 x 1