ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 30.08.2023
DE AZE
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Sibiu
ÎNSCRIS: 02.07.12
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
MAY-2023
DURATA: 1 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

Muzeul maritim, cel mai fain muzeu din Sydney — partea a II-a

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE URM de aici

Astăzi voi continua cu partea cea mai interesantă din muzeul maritim național din Sydney. Vom urca împreună pe rând pe puntea și interiorul navei de război Vampire, submarinului Onslow și velierei Endeavour.

Muzeul

Afară pe fundația debarcaderului unde sînt ancorate pe partea dreaptă nava de război iar în stânga submarinul s-a construit un muzeu mai mic dar care este dotat și cu un cinematograf. Tocmai rula Wolfs Call și erau câțiva vizitatori care urmăreau filmul pe un ecran imens și curbat.

Interiorul muzeului are ca tematică pe un etaj nava Vampire pe care urma să urc și pe celălalt etaj submarinul Onslow. În afară de ecranele media pe care putem afla informații printre exponate se numără macheta vasului, armele folosite pe acest vas, aspecte de pe vremea construcției vasului, și alte obiecte.

HMS Vampire

După vizita micului muzeu m-am urcat pe puntea navei de război Vampire. Nava de război australiană a servit marina militară regală până a ieșit la pensie aici în muzeu. Nava s-a construit între anii 1952-1959 pe șantierul naval de pe insula Cocatoo aflat în apropierea Sydneyului. Nava a funcționat activ până în 1986. În 1990 a ajuns aici în Darling Harbour ca să o putem admira și noi.

HMS Vampire are o lungime de 118 m, lățime 13m, pescaj 3.6 m, 2800 tone greutate, maxim cu încărcătură 3600 tone. Viteza maximă o atingea la 56 km/h și avea o autonomie de 6900 km. Numărul maxim al echipajului au putut fi 30 ofițeri și 300 marinari. Motoarele aveau 54000 CP. Din punct de vedere militar era echipat cu radar, sonar și armamente de artilerie ușoară și grea plus torpile.

Am intrat pe rând în toate locurile posibile în vas și mi-a cam luat din timp. Astfel am văzut sala motoarelor, armele, punțile de comandă, instrumentele de navigare, instrumentele de război, camerele de comunicare, depozitele, dispensarul medical, punctele de prim ajutor, dormitoarele, bucătăria, sala de mese, sala de timp liber a marinarilor și toate acestea select al căpitanului și ofițerilor.

Nevăzând niciodată așa ceva decât în filme mi s-a părut absolut totul foaarte interesant. Ieșind pe punte se văd împrejurimile apropiate portul Darling și zgîrie norii Sydneyului.

HMS Onslow

Vizitând muzeul nivelul de jos unde puteam colecta date despre construcția și istoria submarinului am urcat și pe puntea acestuia. Submarinul Onslow poartă numele unui oraș din Australia. Submarinul a fost în serviciul marinei regale din Australia din 1969 până în 1999 când s-a pensionat aici în muzeu. Construcția navei a avut loc în 1963, în 1967 a coborât prima dată în adâncuri ca și probe. Submarinul de 1610 tone poate avea maxim 2400 la scufundare. Are o lungime de 90 m și o lățime de 8 metri. Poate atinge o viteză de 31 km/h la suprafață și 20 km/h sub apă. Autonomiea o are la 17000 km și poate coborâ până la 200 m adâncime. Din punct de vedere militar dispune de sonar, radar și torpile. Echipajul putea fi compusă din 8 ofițeri și 60 marinari.

O vizită în submarin trebuie planificat din cauza locului strâmt. Angajații muzeului numărau vizitatorii și puteau să coboare doar un anumit număr. La fel vizita se derula într-o anumită direcție, de ex am coborât în partea din spate și urcat înapoi pe punte în față.

Vizita nu este pentru claustrofobi, totul este foarte înghesuit și trebuie circulat făcându-te cât mai mic (dacă poți) și cu capul aplecat. Trecerea dinstr-un compartiment în altul se face prin deschideri rotunde care se puteau închide ermetic în caz de inundare. Numărul instrumentelor și dispozitivelor din interior te copleșește, vă invit să vizitați pozele făcute. Nu coborâm în fiecare zi într-un submarin. am văzut pe rând sala motoarelor, torpilelor, bateriile, buteliile de oxigen, punțile de comandă, de navigare, periscopul, radarul, sonarul, cabinetul medical, dormitoarele, dormitorul căpitanului, sala de mese, bucătăria, toaletele, sala pentru timp liber. Am încercat să-mi închipui cum era viața pe acolo, m-am culcat cu mare dificultate și într-un pat de marinar (abia am încăput). După care am văzut luminița de pe cer la scara de ieșire. Nu am mai văzut așa ceva decât în filme, fain și interesant!!

HMS Endeavour

Cireașa de pe tort este totuși HMS Endeavour nava lui James Cook cu care a descoperit Noua Zelandă și Australia. A fost construit în 1764 pentru marina regală din Anglia și a funcționat până în 1774 când a fost vândut către lordul Sandvich. În timpul călătoriilor de explorare căpitanul James Cook era să piardă nava la marea barieră de corali unde a eșuat. Eliberând balast a scăpat iar nava s-a întors în Anglia. Nava a sfîrșit în 1778 în timpul unui conflict militar atunci a fost scufundat. Ceea ce vedem în muzeul Sydney este o replică perfectă la scară 1:1.

Nava are 30m lungime, 9 m lățime, pescaj cca 3 m. aveau loc cca 70 persoane. Viteza o avea între 13-15 km/h în funcție de vânt.

Puntea este plină de sfori, plase și cam tot ce este necesar la o navă care circulă cu ajutorul vântului. Cel mai fain a fost toaleta, la marginea navei pe balustradă era o scândură cu gaură rotundă și o frânghie. Îți făceai treaba și te țineai de frânghie să nu cazi în mare. Acuma sînt curios dacă și James Cook a folosit această toaletă, sau doar marinarii.

Coborârea în încăperile pe sub punte se face pe scară. Era interesant și impresionant pentru mine tot ce am văzut. Tavanul era mai jos așa că tot timpul trebuie să circuli cu capul aplecat inclusiv în cabina căpitanului. Am văzut dormitoarele marinarului și al căpitanului. Paturile erau de fapt hamace. Sala de mese al echipajului era în încăperea principală pe sub punte. Căpitanul mânca separat într-o altă cabină. Era și o încăpere unde erau instrumente de navigare din acea vreme. Am mai văzut depozitele, cămara, bucătăria, machete de alimente era și o pisică acolo (machetă) care dormea.

În afară de cele 3 nave principale am mai văzut 3 exponate ancorate. Era de exemplu o micuță navă de pescari japoneză confiscată pe timpul războiului. Krait este numele și este construit în 1934. Pe urmă am văzut HMAS Advance un crucișător blindat folosit de marina regală australiană între 1967-1969. Am mai văzut veliera James Craig, Duyfken și alte 2 nave Carpentaria și SY Ena.

A fost o vizită memorabilă dar tot nu mă fac marinar, rămân la scris pe AFA mai bine.

 

Rog WM să atașeze la început acest excelent video de prezentare, mulțumesc — youtube


LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Împrejurimile muzeului sînt fabuloase, ne aflăm ultracentral în Sydney orașul australian care este cel mai mare și cel mai tare așa intitulând într-un articol. Din locul unde sînt ancorate navele istorice vedem zgârie-nori, ambarcațiuni fără număr care circulă pe apă, mulți turiști, Sydney Eye Tower și multe altele


despre DISTRACȚIE & RELAXARE

În partea asta a muzeului este atât instructiv cât și distractiv. Poți umbla în toate încăperile navelor istorice cum vrei și stai cât vrei doar în submarin având în vedere spațiul strâmt se face cu ghidaj. Ghidaj există și pe celelalte vase doar că după ce ghidul și-a spus numărul ai timp liber cât vrei.

## end review sc
Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de AZE in 30.08.23 20:52:48
Validat / Publicat: 30.08.23 21:36:47
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în AUSTRALIA & N.Z..

VIZUALIZĂRI: 314 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

6 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P80 Croazieră cu o ambarcațiune de la muzeu
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 23600 PMA (din 24 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

6 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[30.08.23 21:36:33]
»

Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

doinafil
[31.08.23 00:08:41]
»

Foarte interesant articolul tău! Am „intrat” și eu în submarin, odată cu tine. Atâta aparatură n-am văzut nici în filme! Dacă ăsta (Onslow) care este construit în 63-67 sec. trecut, este atât de încărcat cu aparatură, mă întreb dacă cele făcute în zilele noastre sunt mai simplificate sau și mai laborioase.

Mi-a plăcut și interiorul navei de război „Vampire” ! Mă gândesc la proiectanți: știu că există specialități în proiectare, diferite de proiectarea „civilă” , anume ingineria specializată, în cadrul armatei: constructori de nave, avioane, etc... și mă întreb: cum de reușesc ei să „înghesuie” în spații mici atâtea și-atâtea lucruri?!

Nava (corabia, pentru că eu așa o văd) „Endeaovur” este cea mai „cea” ????, iar „toaleta originală” m-a făcut să zâmbesc Mihai întreabă dacă și căpitanul tot acolo se „ușura” . Eu întreb și altceva: pe timp de furtună, dacă-i apucau „cele ale burții” tot acolo mergeau?!

Lăsând gluma la o parte, te felicit pentru articol și „te invidiez” că ai putut vedea ceva deosebit!

AZEPHONEAUTOR REVIEW
[31.08.23 10:07:21]
»

@doinafil: Buna dimineata

Ma bucur ca ti-a placut articolul si se pare ca ai avut rabdarea sa parcurgi toate pozele altfel nu ajungeai si la toaleta marinarilor de pe corabia Endeavour.

Partea asta de muzeu mi-a placut enorm sint entziasmat si acum si am scris articolul cu mare mare placere

Recomand tuturor interesati de tehnica navala sa-mi urmareasca fotografiile atasate

Pușcașu Marin
[31.08.23 11:40:02]
»

@webmasterX: Am vrut si io sa votez articolul asta, ca doar mi-s din orasul "marinelului" Goe si-mi place tot despre vapoare. Da' mi-a zis programul ca el gandeste mecanic (in era inteligentei artificiale?) si ca ce sa vezi... am votat deja multe articole de-ale autorului saptamana asta si nu ca m-ar banui de ceva mantzocarii, da' mai bine, ca sa nu ma supar de tot imi pune votu' doar de-un punct.

Pai ce... AZE a filozofat intru comunitate? Acu' ce sa fac? Imi pun ceasul sa sune luni la orele 00.01 ca sa-i pot arata omului ca mie mi-a placut ce-a scris

Sau... (io am lipsit fooo' doi ani de pe-aci) inca se mai fac de-alea... nefacute?

AZEPHONEAUTOR REVIEW
[31.08.23 14:11:02]
»

@ghisor: Multumesc

Ma bucur ca ai citit articolul si banuiesc ca ai parcurs si ceva din poze. Articolul scris de mine imi place si mie imi reaminteste de acea vizita. Iar daca il citeste cineva care lucreaza in domeniu si urmareste pozele il va interesa deoarece face parte din jobul lui. Cred doar la partea cu corabia n-o sa mai gasim in viata angajati autentici acestia au murit de mult ????

Cat despre program asta este am patit si eu cand mi s-a interzis o data. Calculatorul considera o tentativa de fraudare prea multe voturi. Chiar au fost situatii cand s-au creat nu stiu cati utilizatori falsi care sa voteze o anumita persoana. Din fericire web a descoperit.Dar oricum nu se moare din asta iar placerea adevarata este de a scrie si se si publica acel lucru scris Daca se mai si citeste e mai fain????Dar nici o problema poti sa-mi votezi articolul si peste o saptamana nu ma supar????????????

Voturi acum jn perioada asta sint putine sau deloc. Utilizatori mai vechi si care scriu de placere ca hobby ca si mine sint apreciati cu extrem de putine voturi. Cel putin eu iau voturi ca la inceputuri cand scriam ca incepatorii., sau mai putin????

Consider ca Web ar trebui sa regandeasca putin acest sistem care la vremea lui era util dar acum este un pic diferit.

O zi buna

Pușcașu Marin
[31.08.23 14:25:43]
»

@AZE: Neah, nu lucrez in domeniu. A "lucrat" Base si ne-a lasat fara obiectul muncii (a se citi a distrus flota romaneasca).

Cat despre Web, cred ca si el face multa munca din pasiune aici si chiar daca nu ma pricep in domeniu, banuiesc ca nu-i asa usor sa modifici un program sa-mpaci pe toata lumea (o utopie debitata de cei doi neuroni sclerozati pe care-i mai am, ca oricum, orice-ai face, nu-mpaci niciodata pe toata lumea).

Eu am constatat treaba de mai sus, asa... ca fiind o noutate pentru unul care a lipsit ceva vreme. Parca acu' ceva timp nu era treaba asta, ceea ce-mi spune ca vechile metehne sunt mai de actualitate ca niciodata .

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
AZE, doinafil, Pușcașu Marin
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Sydney și împrejurimile sale:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.04563307762146 sec
    ecranul dvs: 1 x 1