ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 23.07.2023
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Mediaş [SB]
ÎNSCRIS: 07.03.16
STATUS: CONSUL
DATE SEJUR
JUL-2023
DURATA: 1 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

Interlaken - centrul Oberlandului Bernez

TIPĂREȘTE URM de aici

Despre Interlaken citisem de multă vreme că se afla în programul tuturor agențiilor de turism în sejurile organizate de acestea prin Elveția.

Și sincer, mă gândeam că o fi una dintre acele locații cam umflate de reclamă.

Numai că odată ajuns acolo am conștientizat ce înseamnă un” hub turistic” pentru regiunea Jungfrau, cum îi spun elvețienii orașului așezat între lacurile Brienz și Thun și care în anul de dinaintea pandemiei a înregistrat aproape 1 milion de persoane cazate în hoteluri și pensiuni.

Se spune că ideea care stă în spatele dezvoltării turistice a acestei regiuni, ba chiar a întregii Elveții, a avut-o Adolf Guyer Zeller, cel care a reușit să demareze construcția căii ferate Jungfrau, cu pornire de la Kleine Scheidegg, la 2.061 metri altitudine. După 100 de ani, aceasta rămâne forța motrice din spatele turismului de succes din zonă.

Din păcate, pneumonia l-a răpus după 3 ani de la demararea lucrărilor de construcție pe care și le-a estimat că vor fi întinse pe durata a 4 ani. O planificare deloc bine documentată, iar de la moartea lui le-au mai fost necesari încă 13 ani fiilor săi pentru a finaliza proiectul, în anul 1912.

Cei mai mulți turiști ajung în Interlaken cu trenul. În permanență peroanele gării Interlaken Ost sunt pline de persoane care coboară sau așteaptă să urce în trenurile care se succed la intervale scurte de timp. Aici sosesc turiști din toată Europa pentru a pleca spre vârfurile Monch, Eiger și Jungfrau, în croaziere pe lacul Brienz sau cu autobuzele spre splendidele sate din jur.

Gara și piața din fața ei joacă un rol important, o poartă de intrare în regiunea Jungfrau. Vechea fântână din piață a fost reproiectată cu prilejul unor lucrări edilitare iar în momentul de față se prezintă sub forma unei mese enorme din gresie neagră, întinse și acoperite de apă pe care se reflectă munții din jur.

Clădirea gării datează din anul 1917 și se află inclusă în patrimoniul cultural elvețian.

Din preajma acesteia pleacă o mulțime de trasee de drumeție spre satele din jur, se urcă pe Harder Kulm sau se înconjoară lacurile. Spre punctul de belvedere Harder Kulm se poate opta și pentru funicular, mijloc de transport la care așteaptă un număr extrem de mare de persoane. Nu știu dacă am mai văzut așa coadă – de zeci de metri - la funicular, telescaun sau telecabină. Se recomandă să urci într-o zi senină pentru a te bucura de priveliștea ce se deschide spre mulțimea de vârfuri ale Alpilor.

Noi alegem pentru astăzi o drumeție mai ușoară, fără diferențe de nivel, o relaxare după cele două zile anterioare de urcușuri la cote înalte.

Și din gară o luăm la dreapta, pe malul râului Aare, spre satul Bonigen. Cărarea ne duce paralel cu apa ce se prezintă într-o culoare de-a dreptul interesantă, un verde deschis și spălăcit, dar perfect curată și fără urmă de reziduuri.

Casele localnicilor au amenajate mici debarcadere unde odihnesc bărci cu motor iar din loc în loc sunt prezente băncuțe pentru a te odihni și delecta cu imaginea satului Ringgerberg, situat pe malul opus, sub poalele muntelui.

Părinți și copii înoată iar în Bonigen mulți închiriază caiace și plutesc lin pe Lacul Brienz. Rămânem surprinși de modul în care cel care pune la dispoziție caiacele le pliază și adună pentru a fi transportate ulterior. Arată aidoma unei sacoșe mai mari, cam de mărimea celor de rafie atât de utilizate de comercianții ce aduceau marfă din Turcia.

Bonigen este o localitate șarmantă, cu o faleză foarte frumoasă pe care au explodat trandafirii roz. Extrem de curată, deja nu ne mai miră respectiva trăsătură, liniștită, cu un trafic lin și foarte disciplinat.

Ne-am continuat plimbarea pe malul lacului părăsind satul spre Iseltwald pe marginea unui drum ce șerpuia printre copaci și clădiri rezidențiale ascunse în spatele perdelelor de verdeață.

Nu am ajuns până în satul anterior menționat, devenit cunoscut pentru castelul medieval situat pe o peninsulă strâmtă ce înaintează în apa lacului, ci ne-am întors în Bonigen și l-am luat la pas, găsindu-l foarte liniștit la ora amiezii, duminica.

Doar la Dorfmuseum întâlnim câteva persoane care se plimbă prin saloanele acestuia, de fapt camere păstrate într-un stil autentic ale unei case tradiționale de lemn.

Aveam să aflăm că acum o sută și ceva de ani, localitatea era cunoscută datorită băilor și amenajărilor pentru turiștii care au început să aprecieze locația ce și-a câștigat apelativul de Chrottenmontreux, cu referire la mult mai cunoscuta locație Montreux.

Ne întoarcem la Interlaken pe malul celălalt al râului și străbatem la pas agale orașul ce zumzăie în centru de glasurile copiilor participanți la Visana Sprint, o competiție de atletism ce paralizează circulația.

Clădiri frumoase, parcuri amenajate cu mult gust – între care se distinge Grădina Engleză, sumedenie de magazine în ale căror vitrine sunt expuse piesele unora din cele peste 1000 de firme elvețiene care produc ceasuri dar și producțiile de ciocolată care îți lasă gura apă și te îndeamnă să le guști.

Cu ochii la ce ne înconjoară nu ne-am dat seama că am ajuns în Unterseen, un sat lipit de Interlaken și despre care citisem în activitatea de documentare, dar pe care nu îl mai inclusesem în traseul de astăzi (din cauză de distanță de parcurs).

Ca să vezi cum nu realizezi cât ai umblat dacă ai ce privi și cu ce te delecta...

Unterseen a fost fondat în anul 1279 ca o fortăreață strategică și a devenit o bază militară a habsburgilor, devenind cunoscut din scrierile lui Goethe și Mendelssonhn după ce respectivii i-au apreciat frumusețea în operele lor.

Un aspect care prezintă interes este acela că aici există un Comitet al orașului vechi cu principala atribuție de a păstra localitatea în substanța sa originală din punct de vedere edilitar. Comitetul a răspuns de renovarea principalelor clădiri din anul 2002 care și-au păstrat aspectul tradițional dar și aprobă în permanență proiectele clădirilor moderne care, obligatoriu, trebuie să fie adaptate urbanismului din epoca medievală în ceea ce privește aspectul lor.

Totul aici se derulează cu calm, oamenii sunt răbdători, au timp și oferă respect până și birjarului de pe caleașca ce traversează satul purtând turiști, urmat de șoferii ce nici măcar nu intenționează să-l depășească din moment ce acest lucru e clar specificat și bine marcat cu indicatoare rutiere.

Pornim în amonte pe marginea râului Aare și revenim în Interlaken apoi, bineînțeles cu trenul, la Lutschental, unde eram cazați.

Am petrecut o duminică de vară plăcută, plimbându-ne prin două sate și un orășel elvețiene, elegante de-a dreptul pot afirma, în care liniștea locuitorilor de la țară contrasta cu furnicarul din gara Interlaken Ost sau cu gălăgia participanților la concursul atletic ori cu impozantele vitrine scumpe de pe străzile orașului.

O zi în care am avut tot timpul în fața ochilor aspecte ale civilizației, ale lucrurilor făcute cu bun gust, ale simțului civic și respectului pentru om care fac din Elveția un etalon al traiului contemporan.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de Marius 72 in 23.07.23 17:26:50
Validat / Publicat: 23.07.23 19:52:31
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ELVEȚIA.

VIZUALIZĂRI: 2536 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

2 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Marius 72); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P16 Bonigen
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 15300 PMA (din 17 voturi)

ECOURI la acest articol

2 ecouri scrise, până acum

Michi
[24.07.23 19:51:21]
»

@Marius 72: Am trecut prin Interlaken în Evul Mediu timpuriu, mai precis în 2010.

Regretul meu a fost că nu l-am bătut cu piciorul pentru că şi la dus şi la întors am avut la dispoziţie doar câte jumăate de oră. Ne grăbeam spre gară de unde am luat trenul cu cremalieră spre JUNGFRAUJOCH.

Gara terminus era la 3453 m de unde am luat un lift rapid care ne-a urcat la 3571 m unde o era o construcţie masivă de piatră făcută să reziste vânturilor şi ninsorilor. Pe platoul din jurul clădirii, oamenii schiau pe o zăpadă sclpitoare. E adevărat că respiram cam greu (aveam peste 76 de ani) dar acest mic detaliu a fost compensat de priveliştea oferită de vârful Jungfrau.

Regretul că n-am văzut Interlaken s-a şters, privindu-ţi pozele cu care am făcut o plimbare prin oraş.

Marius 72PHONEAUTOR REVIEW
[25.07.23 06:05:12]
»

@Michi: Ultima frază a ecoului tău mă copleșește!

Sper ca la vârsta menționată de tine să pot face și eu asemenea excursii!

Am preferat, ce-i drept, drumețiile în schimbul atingerii acelui vârf deși, sincer, îmi cam ardea buza și să mă cocoțez până la Jungfrau.

Numai că vremea nu a fost cea mai bună și cum din Murren totul era cam prin ceață în prima zi, mă gândeam că mai sus e și mai puțină vizibilitate.

Mă gândesc să mai merg încă o dată acolo pe timpul iernii. Chit că am o regulă pe care o respect de ceva vreme: să nu merg de două ori în același loc până sunt încă multe altele de văzut...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Marius 72, Michi
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Interlaken și împrejurimile:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.054841995239258 sec
    ecranul dvs: 1 x 1