GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Am ales capitala Cehiei pentru cateva zile de relaxare si am ales sa mergem cu autoturismul personal.
Drumul lung de peste 850 de kilometri, la iesirea din tara ne-am procurat vignetele pentru toate tarile strabatute, respectiv Ungaria, Slovacia si Cehia. In vama sunt destule chioscuri care ofera vignete de vanzare. Cea din Ungaria este in format electronic, ca si la noi trebuie doar pastrata chitanta, cele de Slovacia si Cehia se lipesc de parbriz, prima in coltul din dreapta jos iar cea de a doua in coltul din dreapta sus. Exista instructiuni pe fiecare vigneta in parte. Toate au costat aproximativ 40 de euro.
De la intrarea in Ungaria prin vama Cenad, se trece prin Mako si dupa cativa kilometri se urca pe autostrada M5 si se merge asa vreo 200 de kilometri pana inainte de Budapesta, unde se intra pe M0, care este de fapt centura Budapestei in regim de autostrada. Se continua mai departe catre Gyor, dupa care se urmeaza iesirea catre Bratislava. Intre aceasta iesire de pe autostrada si granita cu Slovacia se circula pe vreo zece kilometri de drum national, unde viteza este limitata la 90 kilometri/ora, se lucreaza si pe o parte si pe alta a soselei pentru transformarea acesteia in viitor in autostrada.
Trecerea in Slovacia se face prin fosta vama, acum doar cateva chioscuri de vignete mai erau functionale aici, atat in partea ungara cat si in cea slovaca. Urmeaza autostrada spre Bratislava, care ca si cea din Ungaria era in stare excelenta. Se trece pe la marginea capitalei Slovaciei (autostrada foarte aglomerata in acea zona) si se continua catre Brno. Preturile carburantilor de pe autostrada slovaca erau asemanatoare cu ale noastre, se poate plati in euro sau aproape cu orice tip de card.
Dupa intrarea in Cehia pana inainte de Brno sunt vreo douazeci de kilometri din autostrada foarte zgomotosi si denivelati, totusi fara gropi. Dupa Brno se continua pe autostrada catre Praga, pe acest segment de aproximativ 200 de kilometri existand per total maxim 30 de kilometri de drum denivelat ca si inainte de Brno.
Autostrada ceha a fost construita pe vremea comunistilor, adica acum cateva zeci de ani, din placi de beton, care datorita traficului si trecerii timpului s-au deformat si distantat. Brno-Praga a fost si cea mai aglomerata autostrada din calatoria noastra si datorita faptului ca se executa reparatii capitale (se toarna asfalt peste placile de beton pe anumite sectoare, se schimba separatoarele de sens etc.), astfel ca pe zeci de kilometri circulatia se desfasoara anevoios pe cate un fir sau chiar pe banda de urgenta si existau de asemenea o gramada de restrictii de viteza, care pe alocuri se intindeau pret de mai mult de zece kilometri. Dar se lucra intens, o mobilizare impresionanta de utilaje si oameni (asa cum la noi in tara nu am vazut), probabil ca nu va mai dura mult si traseul Brno-Praga va fi refacut total. Oricum, retineti ca si pe portiunile cu denivelari se poate circula fara probleme, doar ca scuturatul masini si zgomotul cauciucurilor te supara. Foarte multe parcari cu restaurante (multe Kfc) si statii de carburant pe aceasta autostrada.
In Praga circulatia se desfasoara fluent, cu un navigator bun te decurci oriunde si gasesti orice. Atentie insa la tramvaie, care sunt peste tot in Praga, au prioritate generala, chiar si fata de pietoni (bineinteles cu exceptia cand prioritatea este stabilita de semafoare). Altfel zis, o calatorie nici lunga nici obositoare, dar cand descoperi frumusetile Pragai iti dai seama ca a meritat orice sacrificiu.
Trimis de Tucu2009 in 23.11.14 19:35:45
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în CEHIA.
1 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Tucu2009); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
1 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat în rubrica "Cu mașina prin Cehia, [ALTE ZONE]" (nou-creată pe sait)
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2019 Drum Timisoara-Praga — scris în 19.08.19 de Bunzo0o din TIMIşOARA - nu recomandă
- Jun.2016 Traseu Ramnicu Valcea - Praga — scris în 13.07.16 de zlatna din RâMNICU VâLCEA - RECOMANDĂ
- Apr.2014 Cu masina la Praga — scris în 05.05.14 de gigioc din RM VALCEA - RECOMANDĂ