GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Bucharest City Tour in zi de „555” (partea I)
Bucharest City Tour in zi de „555” (partea I)
1, 2, 3, 4, 5, …, 55, …..., 555.
Cat va ia doar sa numarati pana la 555! Dar sa ne intoarcem cu 555 de ani in urma? De istorie.
Da! De acum 555 de ani dateaza prima atestare documentară certă a Bucureștiului.
Conform Wiki, in 20 Septembrie 1459, „hrisovul domnitorul Vlad Țepeș scutește de dări și întărește dreptul de proprietate al unor locuitori. Documentul, foarte deteriorat, a fost descoperit în jurul anului 1900. Vlad Țepeș petrece patru din cei șase ani de domnie „în cetatea București”, preferându-l reședinței Târgoviște.”
Cum o fi aratat Bucurestiul atunci? Ei asta nu stiu sa va spun! Dar pot sa incerc sa va spun cate ceva despre Bucurestiul anului 2014, in aceasta zi de sarbatoare – de 20 Septembrie – de Zilele Bucurestilor.
In oras si in mass media erau anuntate diferite manifestari de vineri pana duminica. Am cugetat putin si dorind sa iesim cu copiii la zi de sarbatoare, ne-am gandit sa nu onoram o manifestare anume si sa intram in aglomeratie, ci sa ne implinim o mai veche dorinta a noastra: un tur cu autobuzul etajat.
Nu stiati ca avem in Bucuresti asa ceva? Pai este posibil tinand cont ca pana nu de mult... pana cu ceva ani in urma ditamai capitala europeana damboviteaza nu oferea turistilor nici macar posibilitatea sa dea o tura organizata de Bucuresti, asa cum se intampla in lumea civilizata si in orase care nu sunt neparat capitale.
Repet, deci, avem: BUCHAREST CITY TOUR (site: bucharestcitytour.ratb.ro).
BUCHAREST CITY TOUR este o linie turistica in circuit pe care circula 4 autobuze cu etaj, descoperite la partea superioara. Acestea activeaza doar in sezonul „cald” adica primavara – toamna (mai exact nu stiu sa va spun pentru ca nu era mentionat in documentatia studiata).
Pe site veti gasi afirmatia cum ca in aceste masini veti primi materiale informative. Sa stiti ca este doar partial adevarat.
Un prim material vizat este un pliant – harta. Acesta, pe langa harta, care prezinta traseul autobuzului, este intestat de reclame la restaurante, cluburi, baruri, hoteluri, informatii utile, excursii cu autocarul in afara Bucurestiului, informatii despre linia turistica, obiectivele din Bucuresti din proximitatea traseului de parcurs si altele.
Este un ghid bine conceput, placut ochiului si care da indicatii foarte utile. Ca sa punctez din informatiile de detaliu care consider ca isi au locul aici:
Program ora 10 – ora 22
Interval de succedare masini circa 20 minute (pe net gasiti un orar ferm, dar care nu se respecta, nu va faceti griji!)
Tarife bilete: 25 lei adulti, 10 lei copii intre 7 – 14 ani, gratis cei mai mititei
Cardul de acces se cumpara in autobuz, la urcare si este valabil timp de 24 ore (efective) de la data vizarii sale, indiferent de cate ori urci si cobori in autobuz.
Si acum….
Acest ghid trebuie sa il primeasca fiecare calator platitor pentru ca este inclus in tarif, ceea ce nu se intampla. Daca nu il cereti nu il primiti. Chiar si asa se va incerca sa vi se dea mai putine. De ce aceasta mica marlanie damboviteana? Eu nu stiu sa raspund…
Un al doilea material care trebuie sa il primiti este un set de casti. Castile ofera informatii in patru limbi straine: romana, engleza, franceza, italiana. La casca veti primi informatii destul de sumare, parerea mea, despre: urmatoarea statie si obiectivele vizibile si vizitabile pana la aceasta insotite de o scurta informatie despre acele obiective. Inregistrarea respectiva nu dureaza prea mult astfel ca la un moment nu mai auzi nimic in urechi pentru ca autobuzul nu a ajuns la urmatoare statie. Ba pardon! Auzi un gajait enervant si surd, care vorbeste despre calitatea mediocra a aparatului de ascultare primit. Ce mai tura vura! Cam putina informatie si cam lungi pauzele. Sa apreciem ca avem ceva cu ce ne lauda sau sa spunem lucrurilor pe nume ca suntem inca departe de ce ar trebui sa fie gandindu-ne la turistii plimbareti prin toata lumea care pot compara.
Si acum…
Asta ca asta, dar unde sunt castile? Si pe acestea le poti eventual primi numai daca le ceri, desi sunt si ele incluse in tarif. Daca la harti e chestie de economie prosteasca, aici este lipsa de… casti functionale. Astfel in primul autouz cu care ne-am plimbat 4 persoane, am avut sansa sa primim o casca – ultima disponibila, desi ne urcasem la capat si autobuzul era aproape gol cand ne-am urcat! In al doilea autobuz cu care am calatorit, 6 persoane de aceasta data, nu am vazut nicio casca, pentru ca sistemul era defect in acel autobuz. Sa mai fac vreo apreciere a acestei mari marlanii dambovitene? Mi-e jena de strainii care se urca in aceste autobuze…
Traseul
Piata Presei Libere – Muzeul Satului – Arcul de Triumf – Piata Victoriei – Piata Revolutiei – CEC – Palatul Parlamentului – Piata Unirii – Piata Universitatii – Piata Romana – Piata Victoriei – Piata Charles de Gaulle – Parcul Herastrau – Piata Presei Libere.
O tura completa dureaza circa o ora (si cateva minute).
Statiile de pe traseul turistic au mai nou o imagine unitara dupa recolantarea stalpilor care le marcheaza si ofera informatiile de orientare minim necesare - de laudat.
Cifre
De pe net citez ca in 2013 au calatorit 44.521 de turisti cu autobuzele etajate fata de 39.470 cu un an in urma.
In partea a 2-a va voi realata despre frumoasele obiective bucurestene vazute de la o alta cota (de la etajul autobuzului) decat de la cea obisnuita cand mergi pe jos sau conduci turismul.
Va urma
Denisa, Emi, Ema si Dan
Trimis de Dan&Ema in 24.09.14 15:15:00
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI.
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Dan&Ema); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
ECOURI la acest articol
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@Dan&Ema: Aştept cu interes şi urmarea pentru că vreau să văd dacă merită şi pentru noi, bucureştenii, această plimbare în Bucureşti. Cunosc traseul (deşi nu l-am făcut decât pe bucăţi şi nu cu Bucharest City Tour) şi sunt foarte interesată de informaţiile turistice despre obiectivele foarte vechi, cu istoria lor de la începutul începutului. Înţeleg că la capitolul informaţii prin audioghid - dintr-un motiv sau altul - Bucharest City Tour cam şchioapătă.
@iulianic: voi descrie pe scurt obiectivele insiruite pe traseu in partea 2.
Ceva similar cu ce se transmite in casti in autobuz.
oricum info din casti sunt putibe pt un tur de autobuz
Mutat în rubrica "București City Tour, BUCUREȘTI" (nou-creată pe sait)
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jan.2018 Cu 'Autobuzul muzeelor': linia 362 — scris în 23.01.18 de cristina47* din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Sep.2016 Turist in Bucuresti - Bucharest City Tour — scris în 16.09.16 de mishu din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Oct.2015 Bucharest City Tour — scris în 06.10.15 de Chloe din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Sep.2014 Sa inceapa BUCHAREST CITY TOUR! — scris în 27.09.14 de Dan&Ema din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Sep.2012 Cu autobuzul turistic prin Bucureşti — scris în 14.09.12 de abancor din BUCUREşTI - RECOMANDĂ