ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 12.08.2018
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 22.04.12
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
JUL-2018
DURATA: 2 zile
familie cu copii
1 AD. + 1 COPII -- v: 7

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
70.00%
Satisfăcător
CADRUL NATURAL:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
83.33%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Muzeul Portului si Portul.

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE URM de aici

Am sa imbin in aceasta compunere povestea a doua vizite separate in Portul Constanta. Poate multi plecati de la premiza ca in port nu intra asa oricine si prin urmare nu v-ati propus sa vizitati portul. Este si nu este chiar asa! De fapt chiar nu este asa! Ba chiar sunt si variante: pe jos, cu masina si mai nou cu autobuzul! Evident ca exista restrictii si reguli de respectat. Noi am fost in toate cele variante.

Prima vizita a pornit de la intentia de a vizita un muzeu mai putin cunoscut, practic nemediatizat, necunoscut. Un muzeu despre care am citit aici pe AFA de la bastinasul @pepsi70. A mai scris si @urjanclaudiu. Si uite-asa mi-am pus eu in gand sa ajung la ….

Muzeul Portului

Fac de la inceput o precizare. A nu se confunda Muzeul Portului cu Muzeul Marinei Romane, tot din Constanta, despre care puteti citi aici vezi impresii.

Muzeul se gaseste in incinta portului, la dana 0. Puteti intra de exemplu in port pe la Poarta 1, sa continuati tot inainte pe drumul asfaltat construit in lungul digului pana ajungeti la o bariera, unde trebuie sa deschideti portofelul. Aici este o intersectie intre drumul pe care am venit noi, o cale ferata industriala si un alt drum de acces care intra in Port dinspre Agigea sau dinspre Farul Nou, dinspre Bd. 1 Mai (sau DN 39 drumul spre Mangalia). Imediat cum traversati calea ferata se gaseste o constructie alba, paralelipipedica, cu un etaj. Este Muzeul Portului. Ati parcurs 1 km de la Poarta 1.

Daca vreti sa vizitati Muzeul Portului nu va luati dupa orele afisate pe Google Maps. Apelati numarul de telefon indicat acolo. Noi ne-am trezit ajunsi langa muzeu si muzeul inchis. Totusi parea sa existe cineva in cladire. Am sunat la numarul de telefin indicat si un domn amabil ne-a spus ca ne deschide, sa urcam intati scarile din spatele muzeului.

Scarile te conduc deasupra muzeului cu acoperis plan, pe o platforma de unde ai o perspectiva foarte frumoasa asupra unei parti a portului, cu digurile si danele sale si infrasturctura rutiera, navala si feroviara dar si asupra Cazinoului si a falezei si a cartierul vechi al Constantei dinspre port. Este terasa de care va povestesc mai multe indata.

Am coborit apoi la etajul 1 unde am fost invitati sa vizitam cele cateva camere ale muzeului. Cladirea poarta numele Cuibul Reginei sau Pavilionul Regal. Pavilionul initial a fost construit din lemn intre anii 1909 – 1910.

Aici, Regina Elisabeta a gasit un loc pe care l-a indragit. Ii placea sa se retraga la “Cuib” si sa organizeze “ceiauri literare”. Regina saluta vapoarele care treceau, iar acestea intorceau salutul.

In 1927 cladirea din lemn a ars. A fost reconstruita un an mai tarziu din beton. Pe timpul comunistilor a ajuns in paragina.

Muzeul Portului a fost inaugurat in anul 1996, la implinirea centenarului de cand au inceput lucrarile pentru port. Este un muzeu mic care prezinta intr-o ordine cronologica activitati legate de port din vremea anticului Tomis pana astazi. Se pot gasi in special imagini alb negru si diferite documente.

Trecem mai intai prin “istoria antica si medievala” unde ne atrag cateva amfore grecesti si romane. Avansam catre “istoria moderna” a portului unde sunt prezentate mai multe schite si planuri ingineresti ale portului. Planul portului a fost semnat de I. B. Cantacuzino si modficiat de Gheorghe Duca şi Anghel Saligny. Ne-a placut biroul de epoca expus aici si un dulap masiv vechi unde sunt expuse diferite lucrari, unele precum „Lloyd’s Register” fiind de notorietate. Si ne apropiem de vremurile noastre intrand in ”istoria interbelica”.

In exterior sunt depozitate cateva exponate ingineresti vechi. De pe platforma mai admiram inca o data Farul Carol I, inaugurat in 1913, aflat in Terminalul pentru Pasageri care are doua cai separate, una pentru intrare si alta pentru iesire.

Aici este si statie de autobuz.

Vizitarea muzeului este gratuita si dureaza 15 – 20 minute.

La plimbare prin port

Am cules cateva informatii de pe saitul portului si le-am integrat cu plimbarea pe care am facut-o noi in mai multe randuri in Portul Constanta.

Portul Constanta este situat pe rutele a trei coridoare de transport pan-european: Coridorul IV, Coridorul IX si Coridorul VII (Dunarea) - care leaga Marea Nordului de Marea Neagra prin culoarul Rhin-Main-Dunare. Portul Constanta are un rol major in cadrul retelei europene de transport intermodal, fiind favorabil localizat la intersectia rutelor comerciale care leaga pietele tarilor fara iesire la mare din Europa Centrala si de Est cu regiunea Transcaucaz, Asia Centrala si Extremul Orient. In apropierea Portului Constanta sunt situate cele doua porturi satelit Midia si Mangalia. ”

Constanta este port maritim, fluvial si turistic.

Portul maritim Constanta este situat la 179 mile marine (1 mila marina = 1,85 km) de Stramtoarea Bosfor si la 85 de Bratul Sulina. Are o suprafata de 3.926 ha, doua diguri cel de nord lung de 8,34 km si cel de sud 5,56 km si 156 dane, cheiuri in lungime de 29,83 km, opereaza 120 milioane tone pe an. Aceste date clasifica Portul maritime Constanta intre cele mai importante porturi din lume.

Datorita legaturii cu Dunarea via Canalul Dunare – Marea Neagra, Constanta este si port fluvial, aici putand acosta si nave fluviale. Dunarea reprezinta o cale de transport strategica in Europa oferind o alternativa eficienta la transportul rutier si feroviar.

Constanta mai este si port turistic. Aceasta inseamna si ca se poate vizita. Se poate intra in port cu masina mica, pe jos sau cu autobuzul cu etaj. Exista un proiect de dezvoltare a Portului Constanta ca si port turistic pentru navele de agrement de coasta, cu escale la Midia, Navodari, Eforie, Costinesti, Neptun, Mangalia, dar si pentru croaziere in Delta Dunarii. Se doreste inteagrarea portului si intr-un circuit international integrat cu destinatiile Istanbul, Varna si Odessa.

Sa purcedem in port!

Dupa ce am lasat in apropierea intrarii gratuite pe Poarta 1 in dreapta cladirea Autoritatii Navale Romane si am parcurs kilometrul pana la Muzeul Portului, inainte de care am platit taxa de bariera, trecem de terminalul de pasageri, aflat langa muzeu, si urmam digul 2,6 km pana la Farul Alb.

Digul este flancata de stabilopozi, o alta realizare inginereasca novativa, geniala, a inginerilor romani. Pana aici este permis accesul auto. Se poate fotografia in voie, mai putin pe calea de acces catre Farul Alb in zona navelor militare. Atentie insa la cocotatul pe stabilopozi daca aveti asemenea ganduri. Digul de Nord continua inca 4,8 km in larg dupa bariera instalata dupa Farul Alb, oferind locuri suficient de intime indragostitilor.

Vis-à-vis se vede Digul de Sud, pe care se poate accede dinspre Agigea de langa Podul Apolodor, celebrul blocaj rutier din ultimii ani care traverseaza Canalul Dunare - Marea Neagra.

Merita sa stati in loc sa priviti cum inatr si ies navele la / de la dane si cum trec printre digul de nord si cel de sud, dirijate si reperele care indica pe unde se intra pe unde se iese si cand este accesul liber.

Va recomand sa va luati timp de voie si sa savurati o plimbare in Portul Constanta.

Rog inserare viedoclip

https://www.youtube.com/watch?v=ZTCWAiJolXo

Daniela Iordachioaie

Ma intorc la tine, mare albastra!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de Dan&Ema in 12.08.18 11:15:23
Validat / Publicat: 12.08.18 12:10:58

VIZUALIZĂRI: 2911 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

12 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Dan&Ema); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P11 Digul de Nord flancat de stabilopozi
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 40700 PMA (din 43 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

12 ecouri scrise, până acum

webmaster26
[12.08.18 12:11:16]
»

Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

Zoazore
[12.08.18 12:48:36]
»

@Dan&Ema: Interesant și educativ! Eu m-aș aventura într-o plimbare cu căpitanul din P15.

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[12.08.18 14:09:54]
»

@webmaster26: multumesc

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[12.08.18 14:12:05]
»

@Zoazore:

Multumim de incredere! ⚓️????????

mihaelavoicu
[12.08.18 14:21:39]
»

Mulțumesc! Am simțit mirosul mării!

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[12.08.18 14:30:32]
»

@mihaelavoicu: ⚓️????????

Carmen Ion
[12.08.18 19:37:40]
»

@Dan&Ema: Un Superbonus binemeritat! Felicitări!

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[12.08.18 23:31:51]
»

@Carmen Ion:

Multumesc din suflet! ????

tata123 🔱
[13.08.18 14:04:24]
»

@Dan&Ema: Un muzeu mic situat într-un loc cu rezonanțe istorice. Nu prea este promovat deși acum este inclus pe traseul liniei turistice din Constanța - autobuzele etajate.

Istoria portului Constanța e tumultoasă și a cunoscut epoci înfloritoare, dar și vremuri mai puțin bune. Dacă până la sfârșitul veacului al XIX-lea vasele cu mărfuri așteptau zile și chiar săptămâni întregi să descarce marfa în micuțul port maritim, după 1910 situația s-a schimbat radical. Statul român a încercat să construiască noul port alegând un proiect străin, mai multe companii depunând oferte. După „țeapa” antreprizei franceze Hallier (iată că se întâmpla și în acele vremuri), soluția arhitecților și proiectanților români a fost cea care a condus la apariția portului modern. Inginerii Gheorghe Duca, Anghel Saligny și I. G. Cantacuzino au creat un spațiu portuar modern, cu inovații în acea epocă, o adevărată operă de artă inginerească.

Mulțumim pentru prezentare.

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[13.08.18 15:29:45]
»

@tata123:

Si eu multumesc ca de obicei pentru ecoul valoros.

doinafil
[14.08.18 22:59:37]
»

@Dan&Ema: Dacă toți părinții ar face ca tine, Dane, să-și ducă copiii pe la muzee și să-i pună să-și scrie părerile despre ce-au văzut - cum am văzut că face Denisa, în P22 - cred că i-ar responsabiliza să păstreze și să prețuiască ce-i înconjoară, că e vorba de natură sau de valori materiale!

Felicitări pentru articol, am votat cu drag!

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[15.08.18 00:26:09]
»

@doinafil:

Sarut mana! Esti draguta, Doina! Apreciez comentariul. Numai de bine!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Dan&Ema, doinafil, mihaelavoicu, tata123 🔱, Zoazore
Alte impresii din această RUBRICĂAlte muzee în Constanța și împrejurimi:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.082736015319824 sec
    ecranul dvs: 1 x 1