MiniGhiduri AFA ARDEAL SUD [BV, SB, HD] [pg.10/24]

Cum pentru sâmbătă se anunța vreme frumoasă, cel puțin pentru prima parte a zilei, ne-am propus să facem o mică incursiune prin preajma Brașovului, iar destinația aleasă a fost Feldioara. Cu ce putem ajunge aici? Cu mașina, pe DN 13 sau E60, fiind la 20 km de Brașov, relativ aproape, sau cu autobuzul, cum am fost noi. Sigur se poate ajunge și cu trenul. Câteva date geografice Feldioara este situat cum spuneam la 20 km de Brașov, 100 km de Sighișoara, la cca 500 de metri [...]citește review
- scris de maryka în 10 Jun 2018 în rubrica Descoperă împrejurimile Brașovului [ 44 voturi, 39600 PMA, 1409 viz.]
De mult timp, mai precis de vreo doi ani, îmi doream să ajung pe acest traseu, pe Tâmpa. Dar cum nu întotdeauna socoteala de acasă se potrivește cu cea din târg, așa nici eu nu am ajuns încă acolo. Până ieri. Dar chiar și ieri, traseul a suferit o mică modificare, în sensul că nu a fost la urcare spre Tâmpa, ci la coborâre. Asta din cauza unei viroze, contractate de pe 1 iunie, ce a și amânat excursia, iar duminică am pus-o totuși în aplicare, cu schimbările de rigoare. [...]citește review
- scris de maryka în 04 Jun 2018 în rubrica La pas prin Brașov [ 41 voturi, 36900 PMA, 7261 viz.]
După vizitarea Castelului Corvinilor, grupul s-a scindat în două părți, una care a dorit să mearga la picnic pe malul lacului Cincis, și o altă parte care a optat pentru vizitarea Sarmizegetusei Regia. Eu m-am încadrat în grupul al doilea, îmi doream să ajung la Sarmizegetusa Regia de când am citit articolul scris ce colega noastră @Buterfly și mi-a rămas viu în minte îndemnul acesteia de la finalul articolului: "trebuie neapărat să mergeți la Sarmizegetusa și să [...]citește review
- scris de Dana2008 în 26 Mar 2018 în rubrica Descoperă Sarmizegetusa Regia [M-ții Orăştiei] [ 41 voturi, 36000 PMA, 2959 viz.]
Servus dragii nostri, In vacanta intersemestriala a copiilor am hotarat anul acesta sa schiem in Romania, ai nostri juniori fiind un pic deprimati de lungul drum pana in Alpii austrieci batut in anii trecuti. Zis si facut, si dupa un scurt studiu de optimizare a variantelor (eliminand Poiana Brasov, Predeal, Sinaia si Azuga pe care deja le stiam ca pe propriile buzunare cu bune si cu rele) am ales domeniile schiabile Straja, Parang si Transalpina (pe care nu mai avusesem placerea sa [...]citește review
- scris de raducondurache în 18 Feb 2018 în rubrica La schi la Straja [ 18 voturi, 16200 PMA, 5763 viz.]
Cine mai merge astazi la scoala? Un indemn, a se citi o respectuoasa si onoranta invitatie, am primit anul trecut de la @elviramvio. A fost o invitatie adresata comunitatii AFA, o mini-intalnire turistica si educativa. Desi ne-am dorit a o onora, la data respectiva noi nu am putut participa, dar destinatia am retinut-o. Mai ales dupa ce am citit cate ceva despre acest locsor de pionierat pedagogic romanesc. Am ajuns totusi sa vizitam prima scoala romaneasca in Decembrie 2017, neplanificat, [...]citește review
- scris de Dan&Ema în 13 Jan 2018 în rubrica Biserica Sfântul Nicolae & Muzeul 'Prima Şcoala Românească' [ 51 voturi, 45900 PMA, 3126 viz.]
Dupa un somn sanatos si binemeritat dupa prima zi de excursie ne trezim, mai usor sau mai greu, unii mai setosi, altii mai putin si ne pregatim pentru intoarcere acasa, la Branesti. Dupa ce ne revenim dupa somn, ne pregatim de micul dejun si cum incepem sa ne asezam la masa, vine doamna Iosefina si ne intreaba ce preferinte avem: oua fierte, omleta sau ochiuri, si ce dorim sa bem: ceai, cafea sau cacao cu lapte. Fiecare isi manifesta preferinta si ne gandim ca este suficient pentru un mic [...]citește review
- scris de liviu49 în 02 Dec 2017 în rubrica Cheile / Prăpăstiile Zărneștiului [ 22 voturi, 19350 PMA, 977 viz.]
În vara acestui an am vizitat multe obiective interesante; pe unele dintre ele le-am văzut pentru prima dată, la altele am revenit cu plăcere după ce le mai vizitasem şi cu alte ocazii. Unul dintre obiectivele turistice care au constituit o premieră pentru noi este Biserica fortificată de la Prejmer, loc al cărui prag l-am călcat în luna iulie. Am încercat şi în urmă cu doi ani să vizităm această biserică-cetate, însă atunci am fost acolo într-un moment în care obiectivul [...]citește review
- scris de Floryn81 în 30 Nov 2017 în rubrica Cetatea Țărănească Prejmer [ 47 voturi, 42300 PMA, 3013 viz.]
”Catedrala Sfantul Nicolae din Scheii Brasovului reprezinta pentru locuitorii din Tara Barsei un avanpost in lupta pentru pastrarea traditiei si culturii romanesti. Cand norii tulburi ai veacurilor trecute incercau sa umbreasca aceasta vatra de credinta, aici, langa zidurile vetatii, s-au ridicat cateva dintre cele mai mari valori ale spiritului romanesc. In curtea asezamantului, vechi de mai bine de 500 de ani, isi deschide si astazi generos portile muzeului primei scoli romanesti, unde [...]citește review
- scris de liviu49 în 30 Nov 2017 în rubrica Biserica Sfântul Nicolae & Muzeul 'Prima Şcoala Românească' [ 32 voturi, 40200 PMA, 1235 viz.]
Buna tuturor! De cand nu ati mai vizitat Brasovul? Va poftesc la o plimbare lejera, de sfarsit de an prin Brasovul incarcat de istorie si povesti seculare. In topul preferintelor mele, Brasovul a fost mereu acolo sus. Iubesc Sighisoara si Sibiul, mi-am mai facut o iubita, Alba Iulia, dar Brasovul a fost si va ramane in topul preferintelor mele… romanesti printre destinatiile amintite. Iar dupa recenta plimbare imi este tot mai greu sa alcatuiesc un clasament al preferintelor. Imi amintesc [...]citește review
- scris de Dan&Ema în 26 Nov 2017 în rubrica La pas prin Brașov [ 53 voturi, 47700 PMA, 2680 viz.]
Din nou în zona minunată a Sibiului, din nou pe urmele sașilor și în vizită la construcțiile lor, vechi de sute de ani. O vizită în zona transilvană nu poate fi completă fără a intra sau măcar înconjura una din bisericile fortificate ale sașilor, omniprezente în satele răspândite printre colinele. Așa s-a întâmplat și în această vară când am petrecut câteva zile în zona Sibiului, având drept bază Pensiunea Casa Gligor din Cristian (vezi impresii), în planul [...]citește review
- scris de tata123 🔱 în 08 Nov 2017 în rubrica Descoperă zona Slimnic / Șeica Mare [ 36 voturi, 32400 PMA, 1349 viz.]