ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 21.06.2010

la PMM* = 74 EUR
*PMM = Preț Minim MEDIU / Cameră, în cursul anului

Sarbatorile de iarna, la Paris

Am stat la hotel Mercure 3* in cartierul La Defense (cartierul financiar al Parisului). Hotelul cochet, dandu-ti o atmosfera familiara, foarte curat, boem si impodobit feeric in interior.

Camera spatioasa, mobilier de calitate dar din hol usa din dreapta dadea in baie iar cea din stanga la wc (prima oara am vazut acest lucru), plasma, telefon, seif, frigider fara costuri suplimentare. Patul avea o saltea super, super confortabila care ma odihnea (in putinul timp care dormeam) si puteam colinda de dimineata pana noaptea tarziu.

Micul dejun cu fel de fel de croissante (o fi bun pluralul?), cu mai multe iaurturi, lapte simplu sau cacao, oua fierte sau omleta, mezeluri, gemuri, unt, totul la alegere.

Surpriza! Cand am iesit din hotel o mare piata in fata cu de toate si alimentare si textile. Nu am rezistat sa nu hoinaresc si eu pe acolo vreo ora si sa nu cumpar multe prostioare. Frig, foarte frig, nu ninsese de 14 ani la Paris si s-a gasit sa ninga tocmai acum, plus acele evenimente cu negrii.

La metrou, am primit gratuit o harta, am cumparat o groaza de bilete (de mai avem si acum) si ne-am descurcat mai bine ca in Bucuresti cu metroul. Nu am sa va povestesc fiecare lucru vizitat, nu ne-a scapat nimic. Cel mai mult mie mi-a placut Sacre-Couer cu stradutele cu sevalete si micile buticuri si Cartierul Latin. Cartierul La Defense cu Grande Arche, ceva monumental, cu zgarie nori cu arhitectura futurista si constructii de ziceai ca a fost cutremur si a cazut o parte din bloc, altul inclinat, altul vopsit ca uniformele soldatilor, totul a fost lasat la voia arhitectilor. Interesant si avangardist.

Ziua vizitam muzee, plimbari cu vaporasul pe Sena DAR NOAPTEA ERA CEVA DE VIS! Orasul era impodobit ca in povesti, pomadat cu zapada artificiala (nu stiau ca o sa ninga), cu multi brazi luminati in culori diferite si din diverse unghiuri. Opera Garniere fastuoasa, Champs Elysees era ca o pleiada de stele, pozele pot spune mult mai mult.

In noaptea de revelion ne-am dus pe esplanada unde am petrecut trecerea dintre ani, in jurul nostru vorbindu-se in toate limbile pamantului, de unde am admirat un frumos foc de artificii (francezii sunt renumiti). Cand am inceput sa plecam, peste tot erau cordoane de politie, luminile pe Champs Elysees s-au stins iar tineri de culoare aruncau cu sticle goale de sampanie in fortele de ordine. Am fugit de mancam nori, dar stupoare; statiile de metrou erau inchise si am mers mult pana am gasit una deschisa, departe de centru. In drumul nostru un pustan a agresat pe un domn din grup, dar nu i-am dat atentie. In metrou erau foarte multi politisti. Cum am ajuns in camera am deschis televizorul in speranta ca vom afla ceva, dar nimic. Nici ziarele de dimineata nu pomeneau nimic. Din tara am fost sunati sa ne intrebe ce s-a intamplat. Politia statea si nu riposta la ceea ce faceau tinerii, la noi cred ca imediat erau pusi la punct.

Zilele urmatoare au fost linistite dar friguroase. Cand am fost la turnul Eiffel am tras un frig... INEDIT. Ne-am dat noaptea in Roata Mileniului, dupa ce ne-am facut curaj.

Nu am intalnit cersetori romani nicaieri (cred ca serbau sarbatorile in tara).

Am mancat bine si convenabil pe unde ne apuca foamea. In fata primariei era amenajat un frumos patinoar si orasel al copiilor.

Ma asteptam sa intalnesc femei elegante in capitala modei dar am fost dezamagita. Am intrebat ghida care mi-a spus ca ele nu merg pe strada ci cu taxi-ul (romancele noastre sunt femei elegante, nu gluma).

Mi-a placut mult Parisul, il iubesc, m-am simtit ca acasa. Nici-o clipa nu mi-a fost rusine ca sunt romanca, mai ales ca se pregatea anul Brancusi, ca la turnul Eiffel si-a adus contributia si un inginer roman iar o parte din el a fost adus de la combinatul de la Hunedoara. Mi-au placut strazile, circulatia (mai mult curaj cred ca as avea sa sofez in Paris decat in Bucuresti). Oamenii destinsi si foarte amabili.

Cred ca vara pe malurile Senei este altceva. Gradinile nu le-am vizitat, dar am motiv pentru o vizita toamna. M-am simtit acasa, poate datorita cartilor citite, a romanilor care au avut ceva de spus si cu care ne mandrim.

Nu v-am spus despre obiectivele vizitate pentru ca am vrut sa va arat sarbatorile de iarna, cum conflictele nu rasuna la televizor si in ziare (stirile de la ora 17 la noi te ingrozesc, noi lucruri bune nu om avea de aratat?)

Nu stiu cat am reusit sa redau frumusetile Parisului iarna, dar merita vazut si nu veti fi dezamagiti.

Trimis de balasa violeta in 21.06.10 00:13:39
  • A fost prima sa vizită/vacanță în FRANȚA

VIZUALIZĂRI: 3443 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (balasa violeta); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P01 Vedere de pe Arcul de Triumf
  • AŢI PUTEA rezerva o cameră aici, prin booking.com — la un preț mediu (media pe întreg anul) de 74.00 EUR pe cameră

Admin
    [21.06.10 01:52:49]

Pentru ca ai vorbit destul de mult si despre conditiile de la hotel (si ai dat note referitoare la cazare), am mutat impresiile la rubrica nou-creata a hotelului Mercure La Defense 5 - din cercetarile mele imi pare ca acesta este hotelul.

Oricum, intre noi fie vorba, ai povestit frumos despre multiple obiective din Paris, numai despre La Defense (rubrica initiala unde a fost postat) nu era vorba in review...

Costi
    [21.06.10 15:27:56]

@balasa violeta

Vin cu o completare, sper să nu te superi.

În poza P04 este statuia regelui Henry IV (click aici), aflată în scuarul Vert Galant, din capătul de vest al Île de la Cité. Probabil aţi ajuns acolo venind pe Pont Neuf, care leagă cele două maluri ale Senei, trecând chiar pe lângă statuia cu pricina.

Clădirea care se vede în dreapta fotografiei este celebrul magazin La Samaritaine (click aici), la data când aţi fost acolo el fiind deja închis pentru renovare. Încă nu s-a redeschis nici acum, după cinci ani.

@webmaster

Sigur acesta este hotelul, Mercure La Defense 5, l-ai identificat bine.

balasa violetaAUTOR REVIEW
    [21.06.10 19:58:15]

webmaster, ai dreptate dar ce pot povesti cand noi plecam imediat dupa micul dejun si ne intorceam dupa miezul noptii?

Ce nu am spus, referitor La Defense, pana in Grande Arche, cum ieseai de la metrou, in partea stanga se afla un orasel al copiilor iar in dreapta un mare magazin. Noaptea, erau inchise cand ne intorceam noi.

Ce am povestit s-a intamplat in prima zi cand am sosit in jurul orei 13 si cand ne-am apropiat, ghida ne-a povestit multe referitor la acest cartier. A fost prima si ultima oara cand l-am vazut ziua.

Puteam sa ma documentez dupa net si sa ma dau mare, dar am considerat ca nu e corect. Am stat doar CINCI ZILE, una pierduta cu transferurile (jumi-juma).

balasa violetaAUTOR REVIEW
    [21.06.10 20:13:44]

costi, multumesc pentru aducere aminte. Cand am scris rewiev-ul, nu mi-am consultat notitele si apoi mie-mi plac completarile, discutiile constructive, din care intotdeauna ai de invatat.

Aveam O FOAME pentru acest oras, incat eram in stare sa ma plimb zi si noapte, dar... Parisul cred ca trebuie vazut mai pe indelete si asta voi face cat de curand.

Imi pare nespus de rau ca nu am fost in stare sa va transmit ceea ce simt si de ce sunt indragostita de acest oras. Inca ma mai visez colindand.

In acest sejur, o singura data am intrat intr-un magazin de le-am luat cate ceva baietilor mei, in rest numai vizite si plimbari.

balasa.stefan
    [11.07.10 18:55:36]

Eu l-am vazut vara, dar mie cel mai mult mi-a placut cartierul Latin, si nu m-a dat pe spate celebrul Paris, dar gusturile nu se discuta.

Oricum ai scris foarte frumos - Parisul Iarna!

3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):