ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 17.08.2014
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Rm. Valcea - Bucuresti
ÎNSCRIS: 23.07.11
STATUS: SILVER
DATE SEJUR
AUG-2014
DURATA: 5 nopți
cuplu fara copii
2 AD. + - COPII -- v: -

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
70.00%
Satisfăcător
CAZARE [camere etc]:
70.00%
Satisfăcător
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
PLAJA şi MAREA:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
82.50%

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

TIMP CITIRE: 8 MIN

English, motherfu..er, do you speak it?

TIPĂREȘTE

Încep cu celebra replică a lui Samuel L Jackson din ”Pulp Fiction”, pentru că asta o să vă vină foarte des să spuneți. Și răspunsul este nu. Tot personalul știe germană și rusă, dar cu engleza o să găsiți doar 2-3. Explicația e simplă: turiștii sunt cam 90% nemți și 10% ruși, iar cei de la Sentido clar vor ca situația să rămână așa.

Asta mă aduce la al doilea lucru pe care îl remarci imediat: ca român nu ești binevenit. Citisem asta în alte review-uri anterioare, dar sincer am crezut că a fost doar o impresie, pentru că noi am mai fost la Nisipuri înainte (la Hotel Kristal) și fusesem tratați excelent. Ei bine, nu este o impresie; mi-e greu să pun exact punctul pe i, dar am simțit că nu suntem egali cu ceilalți turiști și că suntem pedepsiți pentru că suntem români. În primul rând camera: nu a fost tocmai perfectă (explic mai jos) și, având în vedere că era în cel mai îndepărtat loc de restaurant și că în camera vecină erau alți români (sau basarabeni, nu reușesc să deosebesc pronunția moldovenească de aici și cea de dincolo de Prut), tind să cred că acolo erau camerele mai proaste și că pe români ne grupau special în zona respectivă.

În al doilea rând la recepție: nu numai că românii nu primesc acel ”welcome drink” cu care se laudă și în broșurile din camere, dar nu primesc nici măcar zâmbete. La sosire una dintre recepționere era mai sumbră decât un sectorist, iar cealaltă, care a fost cât de cât amabilă, era evident fericită că a scăpat cu bine când a terminat cu noi. Mă întreb ce credea că-i facem? Om fi canibali prin România și mâncăm bulgari? Și ”bell-boy” care ne-a dus bagajele părea de-a dreptul temător, ne-am simțit de parcă am fi negri într-o țară de blonzi și îi speriem prin simpla existență (și nu, nu suntem ”bronzați”, și eu și soția suntem foarte albi). La plecare nici măcar nu s-a mai prefăcut nimeni, șefulețul de la recepție era de-a dreptul scârbit (nu le-am dat vreun motiv), și de zâmbit nici atât, d-apoi de vreun ”good-bye”, ”mai veniți” sau ceva. Nici măcar nu mi-a răspuns la ”thank-you”, așa ospitalitate mai rar…

*

Acum să trec la review propriu-zis.

Ca părți bune:

-mâncarea a fost foarte variată, evident proaspătă, calitativ superioară multor restaurante din București; 3 zile ni s-a părut excelentă, 2 zile nu prea ne-a plăcut, dar nu fiindcă era proastă, ci pentru că nu era pe gustul nostru ca specific; comparativ cu alte 4 stele din Nisipuri, net superioară; cafeaua la mic dejun chiar cafea, nu apă colorată ca la alte all-inclusive;

- marea este direct în fața hotelului, practic ieși direct pe plajă; plaja e a lor, doar pentru clienții Sentido, și per cameră ai gratis 2 șezlonguri și o umbrelă (menționez că noi nu am mers cu all-inclusive, ci half-board – mic dejun/cină, dar tot sunt incluse); nu este aglomerație nici pe plajă nici în mare;

- noaptea este liniște, nu sunt terase în vecinătatea hotelului.

*

Ca părți mai puțin bune sau de-a dreptul proaste:

- camera a fost nu tocmai perfectă (eu bănuiesc că doar o parte din camere sunt ceva mai proaste, și pe alea le ”câștigă” românii); astfel, la baie pe jos apa nu se scurge, am stat o săptămână cu băltoace pe jos; la chiuvetă era o mare pată de rugină; la duș (adică o cadă banală) lipsea butonașul cu roșu/albastru (caldă/rece), un aspect minor dar care arată lipsa de atenție la detalii; pereții fuseseră reparați, dar balcanic: în loc să dea cu lavabilă tot peretele, era dat doar pe ici pe acolo unde fusese vreo problemă, deci existau niște dungi de altă nuanță decât restul peretelui; aerul condiționat era execrabil, indiferent pe cât îl puneam noi (20 grade), sub 28 de grade nu cobora, astfel că am suferit de cald în fiecare noapte, și mai era și gălăgios; o față de pernă și una de plapumă aveau câte o pată (păreau de la fierul de călcat, dar tot ”nu se face” să mai fie puse); becul de pe balcon îl aprindeau ei noaptea fără ca noi să avem vreun control, ca urmare am dormit numai cu draperia trasă (deși aveam cameră cu vedere la mare); la TV posturi puține și prost prinse (de români ProTv Internațional, o rușine de canal doar cu telenovele, și Kiss Tv); iar în colțul camerei, un grup de furnici;

- femeile de serviciu delăsătoare; când le întâlneam pe hol mai mult stăteau; când am lăsat prosoapele să le schimbe le-au luat pe cele vechi, dar nu ne-au pus altele; băltoacele din baie nu le-au șters vreodată, și s-a întâmplat să golească doar un coș de gunoi din 2;

- la plajă, iar un balcanism care mi s-a părut de prost gust: ai incluse 2 șezlonguri și o umbrelă, dar…nu-i chiar așa; de fapt ca să le ai ”rezervate” pe tot sejurul trebuie să închiriezi saltele cu 2 leva/zi fiecare, altfel trebuie să cauți zilnic pe plajă până găsești unele nerezervate (nu găsești); suma nu e mare, dar e o porcărie tipică gen ”e gratis, dar te mai costă atât”;

- la masă niște lipse de logică: cu half-board puteam mânca la cină orice și oricât, dar nu aveam voie la suc (doar cei all-inclusive) – mi se pare ilogic să poți mânca de 50 de leva fiecare dacă te ține, dar să nu-ți dea o poșircă în valoare de 1 leva maxim; tacâmurile nu era cu autoservire, ci teoretic pe mese, dar evident că dacă nu veneai de la 6 cu primul val nu mai găseai pe mese; teoretic îți aduceau ei când te vedeau, practic căutai de nebun prin sală pe la alte mese, ceea ce iarăși nu are logică organizatorică și lasă o nuanță neplăcută; primele 2 ore de program la masă crunt de aglomerat (este un singur restaurant la 2 hoteluri practic, Obzor și Izgrev, deși inițial restaurantul era prevăzut doar pt. Izgrev), respirabil doar în ultima oră.

*

Cu referire la Nisipuri în general, mi se pare că a mai decăzut față de acum 3 ani, când am mai fost acolo; parcă e mai kitsch-izat și mai ”țigăneală”, iar standardele parcă au mai scăzut (poate ne-au crescut nouă pretențiile, cine știe). La prânz am fost în 4 localuri dinspre hotel: Beer House, Saint-Tropez, 4Friends și Ostrovî. La Beer House sub orice critică, am așteptat peste 30 de minute să ne aducă mâncarea (2 salate, deci nu era nimic de fiert, prăjit etc.) și apoi peste 45 de minute ca să ne ia banii; motivul: chelnerul, care era în mare dragoste cu clienții ruși (se strigau pe nume), după ce a realizat că suntem români efectiv nu s-a mai uitat la noi, dinadins. La Ostrovî, similar, ne-a salutat zâmbitoare în rusă și când am răspuns în engleză (deci nici măcar română, puteam fi americani, nu am accent în engleză) chelnerița s-a înnegrit la față. Oricum sunt și scumpi la Ostrovî. La Saint-Tropez ne-am simțit foarte bine, iar mâncarea (cu specific francez și italian) a fost foarte bună și deosebită, la preț rezonabil. Chelnerul a fost amabil; deși era evident că este doar fața profesională, nu a avut vreo problemă că nu suntem ruși ca restul clienților. Cel mai bine am fost tratați la 4Friends (e mai degrabă fast-food decât restaurant, cu mâncăruri gen scoici, sau calamari prăjiți), unde toate chelnerițele au fost deosebit de amabile și prompte.

Ca prețuri, zona de Nord a stațiunii stă mai bine decât în centru: la terase un suc cam 2,5 leva, un fel principal de mâncare 13-15 leva, o garnitură 3-5 leva, un cocktail 4-5 leva; la 4-5 leva bacșiș sunt super mulțumiți. La hotel 1 leu e 0.4 leva (dai 10 lei pe 4 leva), în stațiune ceva mai bine, 0.42-0.43, dar cu mare atenție, cursurile de la exchange sunt înșelătoare, sunt de fapt cele de ”sell” lei (cu cât ți-ar vinde lei), nu ”buy” (cât îți dau pe lei).

*

Ca o concluzie, nu a fost un dezastru, dar nici la nivelul așteptat, și nu ne-am simțit bineveniți, ceea ce mi se pare mai important decât mâncarea; deci clar nu vom reveni. Precizez că am mai fost la Nisipuri și știam că 4 stele la bulgari înseamnă 3 de-ale noastre sau chiar mai slab, dar tot nu am fost mulțumit. Mi-aș fi dorit foarte mult să scriu un review mai pozitiv, căci eu personal am ales hotelul după ceva documentare și pentru că am fost în general un avocat al litoralului bulgar față de cel românesc (îmi păstrez opinia că pe al nostru nu voi mai călca vreodată în viață, este o rușine și o mârlănie; de altfel și la bulgari dacă niște turiști vorbesc exagerat de tare sau își lasă copii să fie damblagii, limba e întotdeauna fie rusă, fie română; le au și nemții pe ale lor, ca de ex. că dau peste tine și pe hol și pe stradă dacă nu te dai tu la o parte, deși te văd, dar sunt mai ok). Din păcate, trebuie să recunosc faptul că la Sentido nu mă voi mai întoarce, și poate nici la bulgari în general. Rezultat final: nu recomand.

*

Ca un sfat pentru cei care vor avea aceeași dilemă ca și mine, și anume dacă sunt cazați la Izgrev sau la Obzor: dacă pe voucher scrie Sentido Golden Star, sunteți la Obzor; ca să fiți la Izgev trebuie să scrie Sentido Golden Star Family, dar mă îndoiesc că va fi cazul, românii ajung în general la Obzor, în aripa pentru români.


[fb]
---
Trimis de mirceavalcea in 17.08.14 12:22:52
Validat / Publicat: 17.08.14 16:05:09
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA. A mai fost în/la: Nisipurile de Aur, Hotel Kristal
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 2435 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mirceavalcea); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 plaja privata Sentido
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 8100 PMA (din 10 voturi)
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com

  • ECOURI la acest review

    4 ecouri scrise, până acum

    webmasterX
    [17.08.14 14:22:00]
    »

    Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

    Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

    Mulţumesc.

    mariuscj*
    [17.08.14 21:24:15]
    »

    @mirceavalcea: citesc de 2 ani parerile de pe AFA... trebuie sa recunosc ca am ras 15 min doar la titlu!!

    Un rewiew deosebit... original.

    Felicitari

    marocanu21
    [18.08.14 07:34:29]
    »

    Excelent review! Din păcate un ochi râde și altul plânge!

    mirceavalceaAUTOR REVIEW
    [18.08.14 17:17:25]
    »

    @webmasterX: da, e bine.

    @mariuscj si marocanu21: multumesc.

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    mariuscj*, marocanu21, mirceavalcea
    Alte impresii din această RUBRICĂGrifid Encanto Beach Hotel (ex Sentido Golden Star):

    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.63140988349915 sec
    ecranul dvs: 1 x 1