ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 10.07.2014
STATUS: GOLD
JAN-2012

Budapesta - Perla Dunarii

Ne doream de mult sa vizitam Budapesta si in ianuarie 2012 am reusit. Am plecat cu un avion micut de la compania aeriana romaneasca si ne-am cazat cu ajutorul booking ului la hotel Centrooms House 3 stele, pentru 3 nopti, 67 euro/2 pers, localizat foarte aproape de centru, o cladire cu o curte interioara mare. Camera a fost exact ca pe site, destul de mare, cu o mica bucatarie, cu de toate si, desi era de 2 persoane, avea si al 3 lea pat si o canapea. Cladirea se afla foarte aproape de strada comerciala Vaci Utca, precum şi de Muzeul Evreiesc.

Am prins o vreme acceptabila pentru a rezista afara cu putin ajutor (un ceai, un vin fiert). Seara cand am ajuns de cum ne-am cazat am entuziasmul debordant ne-a trimis pe strada, sa vedem cate ceva in orele ramase din zi.

Am vizitat putin centrul, care este frumos atat noaptea, cat si la lumina zilei. Luminile dau seara impresia ca podul cu lanturi este sustinut de stelute mici, luminoase. Palatul Parlamentului este foarte impunator si luminile bat atat inspre si dinpre el, punandu-l si mai mult in evidenta.

Pe strazi sunt foarte multe statui, infatisand diverse ipostaze din viata oamenilor.

Am ramas surprinsi ca dupa orele 20 nu mai gasesti casierii deschise la bilete, ci le vand niste oameni pe peron. De preferat sa aveti bani fix cat trebuie pentru bilet pentru ca dau din colt in colt la rest.

In prima zi, am vizitat Dealul Gellert care a primit numele dupa un episcop (Gellert) venit din Italia la cererea Regelui Sfantul Stefan, spre a ii crestina pe unguri. Cativa pagani l-au bagat intr-un butoi pe episcop si l-au aruncat de pe deal in Dunare. Statuia libertatii de pe deal, comemoreaza eliberarea Ungariei de sub opresiunea nazista.

Tot pe dealul Gillert exista un muzeu cu figuri de ceara, localizat chiar in fostul buncar. Personajele intruchipeaza fosti soldati, foarte bine conturati de parca sunt reali, iar locul arata exact ca un regiment. Sentimentul dat e putin infricosator, aerul si mobilierul te trimiteau cu gandul la trecut.

Am lasat dealul incarcat de istorie si am plecat spre Bastionul Pescarilor si Palatul Regal. Bastionul Pescarilor are sapte turnuri, cate unul pentru fiecare dintre triburile ungurilor si incadreaza perfect, ca o rama Palatul Parlamentului, de pe celalalt mal al Dunarii, dand o impresie spectaculoasa.

Biserica Matthias, locul unde a fost incoronata Sissi, este un alt obiectiv important si foarte frumos.

In a doua zi de dimineata am ajuns la Palatul Parlamentului-ca cetatean european l-am vizitat gratuit, doar aratand CI ul. Este deosebit si foarte impunator. Din cauza frigului, am intrat cu primul rand de turisti, un grup de nemti si nu prea am inteles din explicatiile ghidului, dar ochii nu ne au inselat si ce am vazut ne-a impresionat.

Pentru iubitorii de cumparaturi Vaci Utca este strada plina de magazine, gasing aici de la cele mai renumite firme, la buticuri de suveniruri.

Marea Sinagoga a doua ca marime din lume, prima fiind la New York, este un obiectiv ce nu ar trebui ocolit. Deasemenea un alt loc deosebit este Piata Eroilor, parte a Patrimoniului Universal UNESCO.

In cele din urma, am ajuns la Castelul Vajdahunyad, situat in spatele pietei Eroilor, chiar in parcul orasului. Castelul construit din carton si lemn pentru Expozitia Mondiala din 1896, a fost reconstruit din piatra la sfarsitul expozitiei. In Parcul orasului este un patinoar foare mare.

Deasemenea, Basilica Sf Stefan este foarte impunatoare.

Budapesta este un oras impunator, nu la fel de romantic ca Praga dar misterios si impozant. Pana si statiile de metrou foarte adanc sapate in pamant iti taie rasuflarea.Funicularul de pe deal este deosebit, dand o nota originala orasului.

Recomand un city break in capitala Ungariei

Trimis de andreeaandreea5 in 10.07.14 17:00:56
Validat / Publicat: 10.07.14 18:14:24
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în UNGARIA.

VIZUALIZĂRI: 2009 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (andreeaandreea5); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P05 [fără descriere]

• Niciun abonat la acest review, încă...