ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 03.06.2011
STATUS: PREMIUM
JUN-2009

A meritat

Fiind cazat la Ephesia Hotel [Long Beach], KUSADASI (vezi review aici), am hotarat, impreuna cu familia cu care eram, sa mergem sa vizitam Pamukkale, despre care auziseram multe de pe net.

Am plecat dupa masa de dimineatza, cu Loganul meu cel alb ca si calul lui Fat Frumos, ghidati de GPS, care ne-a ocolit cu circa 70 km la ducere (abia la destinatie am sesizat ca-l pusesem pe o optiune aiurea), dar drumurile din Turcia sunt impecabile asa cu nu am simtit diferenta iar aerul conditionat ne-a facut calatoria placuta. Am mers o portiune si pe autostrada, pana la Aydin, iar apoi pe drumuri exprex (din alea cu 4 benzi dar fara regim de autostrada) si normale. Am facut circa 4 ore, in jurul orei 12,00 ajungand la Pamukkale. Aici am fost intampinati de o multime de turci care ne-au invitat sa parcam masina in fata carciumei lor, ca o vor pazii ei, cu gandul de a intra pe la ei la intoarcere, pentru masa.

Am lasat masina si am plecat spre Dealul de Bumbac (intrarea 10 euro).

La deal si la vale trebuie sa te descalti (atentie la cei cu talpile sensibile, "bumbacul" fiind destul de grunjos). De asemenea este recomandat sa aveti ceva pe cap si sa aveti imbracaminte lejera si deschisa la culoare, pentru ca este foarte cald si albul strident si apa amplifica temperatura si umiditatea. Daca vreti sa mergeti la strand trebuie sa aveti costume de baie, pe care le puteti schimba la vestiarele care sunt din belsug.

Formatiunile naturale din calcar sunt fabuloase dar marea majoritate a "baltilor" pe portiunea care se poate vizita sunt semi-artificiale, calcarul depunandu-se natural pe niste structuri facute de mana omului. Oricum, chiar si asa sunt superbe. Urcarea dureaza aproximativ 30 minute. Lume ca pe Lipscani pe vremuri.

Ajunsi sus am mers spre strandul Cleopatrei, lasand in dreapta muzeul cetatii Hierapolis. In fata pe un deal se vede un amfiteatru imens.

Am intrat la strandul Ceopatrei, platind in jur de 12,5 euro (pentru 2 ore), ne-am schimbat in costume de baie la vestiare, hainele si sacosele le-am lasat la un fel de casete de bagaje ca in gari, unde am platit 5 euro, bani care ne-au fost restituiti la plecare si pentru care am primit o cheie. Am intrat in apa, care este termala, potrivit de calda dar in apa se afla multe coloane sparte, asa ca atentie mare sa nu alunecati sa va rupeti vreun membru (doamne fereste!). Exista si o pestera, dar accesul este blocat cu un cordon.

Am stat aproximativ 2 ore in apa pe coloanele alea, am inotat, a fost exceptional de odihnitor. In apa lume multa si de toate natiile.

Tot timpul am fost agasati de fotografii care incercau sa ne pozeze de pe maluri.

Am coborat dealul de bumbac pe unde am urcat, dar ultima suta de metri n-am mai suportat "asfaltul" alb si am incaltat sandalele cu orice risc. Nu m-a vazut nimeni.

Jos am tras la carciuma din fata parcarii, dar toate erau foarte scumpe, am baut o cafea si o bere si am mancat ce ne luasem in lada izoterma, ne-am suit in masina si dupa trei ore eram inapoi la hotel.

Pe drum am mers pe langa o cale ferata pe care am vazut o "sageata albastra" ca la noi, si pe langa un muzeu al cailor ferate turcesti.

Am avut noroc ca am gasit loc de parcare tot la umbra, sub hotel.

A meritat.

Trimis de nnaaee in 03.06.11 11:38:28
Validat / Publicat: 03.06.11 13:21:25
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA. A mai fost în/la: Ozdere, Grand Efe Hotel

VIZUALIZĂRI: 1960 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nnaaee); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P01 Pe dealul de bumbac spre creasta

maria55 †
[03.06.11 17:47:20]

@nnaaee,

ti-am dat votul meu pt sinceritatea cu care ai povestit, si nu numai, ci si pt veselia care emana din cele scrise.

Cred ca va-ti distrat de minune cu toate ca a fost f obositor, inteleg. Si noi am fost cu un Logan la Kusadasi insa pt Pamukkale am ales sa mergem cu o agentie din oras, bineinteles dupa ce am verificat si negociat pretul. Nu am regretat pt ca ne-a costat 24/E/pers drumul si o masa la prinz la un complex din zona, complex cu un bazin cu apa termala si namol. A fost mai putin obositor si la aceleasi costuri nu am avut batai de cap nici cu drumul nici cu masa. Insa te felicit pt faptul ca ai fost un temerar si ai plecat la drum, apreciind faptul ca acel loc nu trbuie ratat de nimni care ajunge in zona. , indiferent daca e Kusadasi sau Marmaris.

2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):