ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 25.04.2024
STATUS: PRETOR
APR-2024
Cuplu

AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 26 MIN

Obiective din Milano - 72 de ore în capitala modei. Ghid Complet

Intro

Aș vrea din capul locului să reamintesc faptul că a fost PRIMA mea ieșire/ vizită în această țară, implicit în acest oraș. Nu știu dacă am făcut 100% bine ce am făcut, ce am vizitat, cum am vizitat DAR așa am făcut EU, încercând să fiu cât mai organizat. Dacă am zis vreo prostie, rog corectați.

Drept urmare voi scrie cât de corect și bine pot, un ghid despre obiectivele vizitate dar voi nota și cele la care nu am mai ajuns fie pentru că nu am dorit, fie pentru că timpul acordat ieșirii deși a fost unul decent, nu a fost chiar atât de mare încât să pot parcurge chiar toate obiectivele cunoscute.

Așadar, cum planul vizitării orașului Milano a început încă din prima lună a anului, am avut timp suficient pentru documentarea obiectivelor, pentru categorisirea lor și pentru organizarea unor trasee fezabile, ce ar fi putut permite respectarea acelei organizări dar și vizitarea tuturor obiectivelor propuse.

Am început să urmăresc pe internet diverse vloguri turistice cu persoane mai mult sau mai puțin cunoscute, care au vizitat acest oraș dar să și citesc numeroase articole ce conțineau informații prețioase despre ce era mai interesant de văzut.

Majoritatea site-urilor și recenziilor indică cam aceleași obiective arhi-cunoscute... Domul din Milano, Cina cea de Taină, Muzeul lui Davinci, Galeriile Vittorio Emanuelle și Castelul Sforzesco.

Tot căutând numeroase surse de informare, știam că orașul Milano este unul foarte ofertant din punct de vedere turistic așadar am alocat din start o ședere de 4 zile. Obiectivele erau mult mai multe și am găsit multe altele cel puțin la fel de interesante! Știam și că multe persoane consideră că orașul nu ar avea acea atmosferă pe care o au alte orașe din Italia și nu se compară cu altele dar cum era prima dată, nu am avut termen de comparație.

Noi am aterizat sâmbătă la prima oră în Bergamo și am plecat de acolo marți noapte, așa că am avut chiar... 4 zile pline. Ce-i drept doar primele 3 le-am alocat vizitei orașului Milano, ultima fiind desemnată orașului Bergamo, despre care voi încerca să fac o relatare separată pentru că zic eu că ar merita.

Am notat inițial toate obiectivele importante sau mai puțin importante din Milano și am ajuns la un număr de peste 25 de locații, cred că undeva la 28-30 chiar. Nu mai rețin pentru că ușor ușor am început să le triez, să verific locația lor exactă și să “mai tai din ele” . Trebuia să le condesez cumva în 3 zile pline pentru că dacă erau prea multe, nu am fi reușit să le vizităm pe toate.

Am reușit astfel să le reduc pe la 20-23. Pentru a nu pierde timp valoros la fața locului, le-am categorisit încă de acasă în funcție de zonă, de poziționarea lor și de ce nu și în funcție de transportul în comun dar în orice caz transportul în comun este accesibil din orice locație a orașului cu atât mai mult locațiile frecventate de turiști.

Să nu uit să menționez și importanța articolelor colegilor AFA care au fost în Milano. Am citit toate recenziile lor și au venit ca o mânușă în planificarea mea. Mai ales cele notate de tata123 care fusese cel mai curând acolo. Mulțumesc tuturor!

Transportul în comun

Important este de menționat și transportul în comun! Fără el nu prea ne-am fi descurcat. Așadar... am achiziționat de la începutul prezenței noastre în Milano, cartele pentru 3 zile direct de la metroul de la Gara Centrală.

În gară sunt automate de bilete, care ce-i drept erau aglomerate în sensul că fiind o stație de metrou foarte tranzitată, stăteai la coadă ca să-ți vină rândul la automat.

Nu eram eu 100% lămurit cu metroul și transportul în comun din Milano. Au pachete, merg abonamentele de la unul la altul, am vreo altă limitare? Multe necunoscute...

Să vorbim despre zonele din Milano pentru că transportul în comun are legătură cu asta. Milano este împărțit în nouă zone administrative, cunoscute sub numele de 'Zone Municipale' sau 'Zone Amministrative'. Acestea sunt numerotate de la 1 la 9 și sunt denumite în italiană 'Zona 1', 'Zona 2', și așa mai departe până la 'Zona 9'. Fiecare zonă este administrată independent și include mai multe cartiere și districte.

Atunci când îți cumperi abonamente sau bilete, ai de ales minim 2 zone. Cu cât alegi mai multe zone, evident, prețul este mai mare. Arealul principal este inclus de zonele Mi1-Mi3. O hartă ca să înțelegeți zonele, aici.

Transportul în comun este administrat de societatea ATM. Așadar am achiziționat cartela pe 3 zile, care a costat 15,5 euro (am luat 2 cartele pentru că eram 2 persoane) deci am dat 31 de euro. Se poate plăti cash sau card dar o chestie care mi s-a părut mega stupidă... am vrut să plătesc cash, am introdus o hârtie de 50 de euro și mi-a dat eroare că-i hârtia de valoare prea mare... Pfff serios?

Du-te și schimbă să am mărunt. Am revenit și într-un final am achiziționat cele 2 cartele. Nu știam dacă această cartelă îmi dă dreptul de a merge și cu transportul de suprafață (autobuze, tramvaie) și am aflat ulterior că da, acel abonament de 3 zile include TOATE mijloace de transport în comun.

Transportul în comun merge ceas, mi-a plăcut foarte mult!

De menționat că Milano are un sistem extins și bine dezvoltat de transport în comun, care include metrou, tramvaie, autobuze și trenuri regionale. Aceste mijloace de transport asigură o conectivitate excelentă între diferitele zone ale orașului și periferiile sale. Iată mai multe despre principalele mijloace de transport în comun din Milano:

Metrou (Metropolitana):Metroul din Milano este cunoscut sub numele de 'Metropolitana' și este compus din patru linii principale: M1 (roșu), M2 (verde), M3 (galben) și M5 (violet). În plus, există și o linie de metrou automată, M5, care servește zonele din nord-estul orașului. Metroul operează de obicei între orele 5:30 dimineața și 00:30 noaptea. Este una dintre cele mai rapide și eficiente modalități de a călători prin oraș.

Tot în metroul lor erau reclame cu obiective din ROMÂNIA ! Da... am rămas și eu surprins. (vezi poze)

Linia M5 m-a șocat... întâmplător a trebuit să mergem cu M5 din X în Y loc (nu mai știu unde eram și ce făceam) și ajungem pe peron unde văd uși de-o parte și de alta a peronului. Uși anti-suicid sau cum se mai numesc. La celelalte garnituri de metrou NU erau uși și panouri. Zic ok... interesant. Când vine metroul, intrăm în el chiar undeva prin față și când mă uit spre zona unde ar trebui să fie conductorul. Am zărit doar un geam mare, similar cu cel din spatele unui tramvai. Unde-i conductorul??? NU ERA! Garnitura era total automatizată. Probabil urmărită de la un centru de comandă de un operator uman dar în tren nu era nici un picior de angajat. Garnitura M5 este cea care face legătura cu stadionul San Siro!

Tramvaie:

Milano are o rețea extinsă de tramvaie, ceea ce face ca această modalitate de transport să fie foarte populară în rândul localnicilor și turiștilor. Tramvaiele circulă pe mai multe linii care acoperă întregul oraș, iar unele dintre ele funcționează și în orele de noapte. De asemenea, tramvaiele sunt o opțiune excelentă pentru a admira orașul și pentru a experimenta viața de zi cu zi a locuitorilor.

Mi-a plăcut că în toate stațiile de tramvai erau panouri unde era notat timpul de așteptare pentru tramvaiul ce avea să vină.

Autobuze:

Milano are o rețea densă de autobuze care operează în întregul oraș și în suburbiile sale. Autobuzele sunt un mijloc de transport convenabil și flexibil pentru a ajunge în zonele mai puțin deservite de metrou sau tramvaie. Există autobuze de zi și de noapte, care asigură conectivitatea în timpul întregii zile.

Trenuri Regionale:

pentru călătorii către suburbiile și orașele din apropierea Milanului, trenurile regionale sunt o opțiune populară. Milano are mai multe gări importante, cum ar fi Gara Centrală (Stazione Centrale) și Gara Porta Garibaldi, care sunt noduri importante de transport feroviar regional.

În general, Milano oferă un sistem de transport în comun bine organizat, care face ca călătoriile în oraș și în jurul său să fie accesibile și convenabile pentru toți.

Revenind la obiectivele propuse...

ZONA ZERO – Centrul orașului Milano!

Probabil, sau nu... SIGUR cea mai importată zonă a fost cea din centrul orașului care găzduiește și Domul din Milano. Prima noastră vizită a fost spre centrul orașului, ticsit cu cele mai importante obiective turistice pe care orașul le are de oferit.

1. Santuario di San Bernardino alle Ossa

Pentru că această locație se afla cumva în partea estică a catedralei, am notat-o cu numărul 1 în lista mea. Este o biserică catolică situată în Milano, Italia, cunoscută pentru o atracție cu totul neobișnuită: o capelă decorată cu oase umane. Construită în secolul al XIII-lea, biserica inițială a fost extinsă și remodelată în secolul al XVII-lea. Cu toate acestea, ceea ce o face deosebită este capela alăturată, numită Capela Oaselor.

Capela Oaselor a fost construită în secolul al XVII-lea și este decorată cu o multitudine de oase umane. Aceste oase au fost adunate de la cimitirele vecine și au fost aranjate artistic pentru a acoperi pereții și tavanul capelei. Scopul inițial al acestei decorări neobișnuite a fost acela de a servi ca memento mori, amintind credincioșii de trecerea lor efemeră pe acest pământ și de necesitatea pregătirii pentru viața de apoi.

Deși Capela Oaselor este atracția principală a Bisericii San Bernardino alle Ossa, biserica în sine este o bijuterie arhitecturală, cu o fațadă impunătoare și un interior decorat în stil baroc. Mulți vizitatori vin să vadă această biserică unică nu numai pentru frumusețea sa arhitecturală, ci și pentru experiența spirituală și contemplativă pe care o oferă.

Acesta a și fost primul nostru obiectiv vizitat. Cumva parte a turismului negru, locația este cu siguranță una mai deosebită și pentru cei ce preferă acest gen de obiective, nu poate fi ratat. La momentul vizitei nu se oficia nici o slujbă, fiind prezenți doar alți 2-3 turiști. În camera osuară nu era nimeni... mirosul de acolo era unul puternic, de vechi, la care se adăuga o umezeală puternică. Recunosc că am simțit câteva furnicături la vederea oaselor așezate meticulos care compuneau cruci sau alte forme ciudate și nu am putut sta foarte mult. Una peste alta locația este terifiantă, îți dă fiori pe spate, face pielea de găină dar dacă tot am găsit-o prin listele cu obiective... am vizitat-o!

2. Domul din Milano (Duomo di Milano)

Ce ar fi orașul fără Dom? Ar fi ca Roma fără Colosseum sau Pisa fără turnul înclinat. Domul din Milano este un monument impresionant al artei și arhitecturii gotice, fiind una dintre cele mai recunoscute catedrale din lume. Cu o istorie ce se întinde pe mai multe secole, acest edificiu sacru impresionează prin dimensiunile sale masive și prin detaliile intricate ale sculpturilor și ornamentelor.

Cea mai remarcabilă caracteristică a domului este, poate, fațada sa grandioasă, dominată de sute de statui și sculpturi ce povestesc chestiuni religioase și istorice. Această structură monumentală nu numai că servește ca loc de închinare, ci și ca simbol al măiestriei umane și al credinței, atrăgând milioane de vizitatori din întreaga lume în fiecare an.

Despre Domul din Milano, am scris separat, aici, o recenzie mult mai complexă, completă care a devenit și Mini Ghid pentru această locație.

3. Galleria Vitorio Emanuelle II

Galleria Vittorio Emanuele II este una dintre cele mai faimoase galerii comerciale din lume, fiind cel mai vechi spațiu pentru cumpărături din Italia care se află aici... în inima orașului Milano, Italia. Inaugurată în anul 1867, această galerie este un exemplu remarcabil al arhitecturii și designului italian. Când ajungi în piața din fața Domului, nu ai cum să nu observi galeriile aflate în proximitate.

Proiectată de arhitectul Giuseppe Mengoni, Galleria Vittorio Emanuele II este cunoscută pentru arhitectura sa impresionantă, caracterizată prin cupolele sale elegante, arcadele și vitraliile spectaculoase. Numele galeriei îl omagiază pe primul rege al Italiei unificate, Vittorio Emanuele II.

Pe lângă arhitectura sa impresionantă, Galleria Vittorio Emanuele II găzduiește unele dintre cele mai prestigioase magazine, cafenele și restaurante din Milano. Este un loc popular atât pentru localnici, cât și pentru turiști, care vin să se plimbe pe sub arcadele sale, să admire vitraliile și să se bucure de atmosfera vibrantă.

Am regăsit aici magazinele unor branduri celebre precum... Prada, Louis Vuitton, Dior, Moncler și multe altele. Vitrinele strălucitoare sunt cu adevărat spectaculoase iar magazinele cu pricina nu păreau să ducă lipsă de clientelă. Chiar dacă nu ești fan al shoppingului, vitrinele sclipitoare ale magazinelor de lux de aici nu au cum să nu îți ia ochii. Locația este greu de procesat. Nu știi unde să te mai uiți... jos la podeaua de tip mozaic, în jurul tău către vitrinele frumoase, sau sus... la acoperișul de sticlă al galeriei.

În galerie am identificat pe podeaua de mozaic și cele 4 reprezentări ale stemelor heraldice ce reprezintă cele 4 capitale ale Regatului Italiei, mai exact Milano, Torino, Florența și Roma.

Unul dintre cele mai faimoase și aparent ciudate obiceiuri în legătură cu aceste reprezentări, este tradiția 'piede sul toro' (piciorul pe taur), care presupune ca vizitatorii să se rotească de 3 ori cu călcăiul în zona organelor genitale ale taurului ce reprezintă stema orașului Torino, într-un gest de noroc și prosperitate. Taurul cu pricina se află vis a vis de magazinul Louis Vuitton ca și punct de reper pentru doritori. Evident în preajma mozaicului cu taurul, era coadă, toată lumea aștepta să recreeze gestul prosper dar să fie și fotografiat în același timp. De asemenea zona unde tradiția spune că trebuie să te rotești, era puternic uzată, formându-se o mică gaură în arealul respectiv.

Pentru doritorii de shopping este recomandată pregătirea cu monetar serios. O pereche banală de ciorapi costând aproape 300 de euro de exemplu, un sacou fiind aproape 3000 iar un tricou, peste 800 de euro.

Desigur există și restaurantele de lux unde puteți servi masa în luxurioasele încăperi sau chiar afară pe terasele atent aranjate. Pentru cei cu buget mai redus exista și o gelaterie unde era o coadă consistentă dar de unde se putea procura înghețată la un preț ceva mai pământesc.

Concluzionând, Galleria Vittorio Emanuele II nu este doar un centru comercial, ci și un simbol al eleganței și rafinamentului italienești, fiind o destinație de neuitat pentru cei care vizitează Milano.

4. World of Leonardo da Vinci 3 (Leonardo3 Museum - Il Mondo di Leonardo)

Un alt obiectiv important, aflat chiar la ieșirea uneia dintre galeriile menționate anterior, este muzeul Leonardo da Vinci. Atenție, a nu confunda cu muzeul de Știință și Tehnologie Leonardo da Vinci care este un alt muzeu.

Biletele se pot procura online de aici sau se pot procura și de la fața locului. Un bilet pentru adult costă 15 euro.

Lumea lui Leonardo permite vizitatorilor să-l descopere pe Leonardo da Vinci, autenticul artist și inventator, prezentând reconstrucții în premieră mondială a mașinilor sale și restaurări în premieră mondială a picturilor sale.

Leul mecanic, arbaleta cu tragere rapidă, vulturul mecanic, marea orgă și tunul cu aburi sunt doar câteva dintre exponatele adăugate de curând în cadrul expoziției. Vizitatorii vor vedea aici și replica celebrei picturi Cina cea de Taină, pictura originară fiind regăsită în cadrul Basilicăi Santa Maria delle Grazie, tot în orașul Milano.

5. Piazza della Scala

Piazza della Scala este o piață centrală pietonală din Milano, Italia, conectată cu piața principală din Milano, Piazza del Duomo, prin pasajul Galleria Vittorio Emanuele II.

Piazza della Scala este o piață centrală și pietonală situată în inima orașului Milano, Italia. Această piață este celebră pentru vecinătatea sa cu celebrul Teatro alla Scala și pentru statuia ecvestră a lui Leonardo da Vinci, amplasată în mijlocul pieței. Este conectată cu piața principală din Milano, Piazza del Duomo, prin pasajul Galleria Vittorio Emanuele II.

Împreună cu Piazza del Duomo și Galleria Vittorio Emanuele II, Piazza della Scala formează unul dintre cele mai animate și vibrante centre ale orașului Milano. Piața este adesea locul unde turiștii și localnicii se adună pentru a se bucura de atmosfera plină de viață a orașului.

Pe lângă Teatro alla Scala, piața găzduiește și alte atracții culturale importante, precum Muzeul de Artă Contemporană și Palatul Marino, sediul primăriei din Milano.

Piazza della Scala este, de asemenea, un loc popular pentru evenimente culturale și sociale, cum ar fi concerte în aer liber, expoziții de artă și festivaluri. Este un punct central al vieții urbane milaneze și o destinație de neratat pentru cei care vizitează acest oraș plin de istorie și cultură. Am trecut de câteva ori pe aici în timpul vizitelor noastre și mereu locația era plină de localnici și turiști.

6. Teatrul Scala (Teatro alla Scala)

Teatro alla Scala, cunoscut simplu ca La Scala, este unul dintre cele mai prestigioase și celebre teatre de operă din lume. Situat în inima orașului Milano, Italia, acest teatru este sinonim cu operă de înaltă calitate și spectacole de balet remarcabile.

Istoria Teatrului alla Scala își are rădăcinile în secolul al XVIII-lea, când a fost fondat în 1778 pe locul fostului Teatro Regio Ducale. Cu toate că a trecut prin mai multe renovări și reconstrucții de-a lungul timpului, Teatro alla Scala și-a păstrat renumele de instituție culturală de prim rang.

Interiorul său elegant și acustica excepțională fac din Teatro alla Scala un loc unic pentru experiența operatică. Multe dintre cele mai mari nume din lumea operistică și a baletului și-au făcut debutul sau au interpretat aici, iar teatrul găzduiește în continuare unele dintre cele mai prestigioase spectacole din lume.

În plus față de spectacolele tradiționale de operă și balet, Teatro alla Scala găzduiește și concerte simfonice, recitaluri și alte evenimente culturale importante. Este o destinație de neratat pentru iubitorii de operă și artă din întreaga lume, care vin să se bucure de frumusețea și măiestria spectacolelor prezentate aici.

Locația poate fi vizitată în interior, contra-cost, iar biletul costă 12-15 euro. Se pot procura și online, de aici.

Am vizitat teatrul dar doar din exterior. Nu am avut timp și nici nu am ținut neapărat să vizităm acest obiectiv în interior însă interioarele sunt cu adevărat spectaculoase.

7. Piazza Mercanti

La 5-7 minute de mers pe jos, se află și Piazza Mercanti. Este o pitorească piață din centrul istoric al orașului Milano, Italia. Cu o istorie ce se întinde pe mai multe secole, această piață a fost cândva inima vieții comerciale și administrative a orașului medieval.

Piața este dominată de clădiri istorice impresionante, care datează din perioada medievală și renascentistă. Printre cele mai remarcabile construcții se numără Palazzo della Ragione, Palazzo delle Scuole Palatine și Loggia degli Osii. Aceste clădiri au servit în trecut ca locuri de întâlnire pentru negustorii și comercianții din Milano, fiind martore ale bogatei istorii a orașului.

Piazza Mercanti este încadrată de străzi pietonale și pavate, creând o atmosferă autentică și plină de farmec. În prezent, piața este un loc popular pentru turiști și localnici care vin să admire arhitectura istorică și să se bucure de cafenelele și restaurantele de pe marginea pieței. Totuși la momentul vizitei noastre locația nu era foarte populată fiind prezenți câțiva localnici care stăteau pe marginile de marmură ale clădirilor aflate în proximitate.

Piazza Mercanti găzduiește uneori evenimente culturale și expoziții temporare, care aduc și mai multă viață în acest loc încărcat de istorie. Pentru cei care vizitează Milano, această piață oferă o călătorie fascinantă în timp și o privire autentică asupra trecutului glorios al orașului și nu ar fi rău să fie inclus și acest obiectiv.

8. Starbucks Reserve Roastery

Foarte aproape de Piața Mercanti este un alt obiectiv pe care am vrut musai să-l vizităm. Deși nu sunt eu un mare cunoscător al cafelelor, consum acestă zeamă zilnic sau aproape zilnic și pot aprecia o cafea mai bună. Locațiile tip Reserve Roastery reprezintă destinații premium, unde clienții pot experimenta cafea de cea mai înaltă calitate și procese inovatoare de preparare a cafelei.

Acest concept oferă o atmosferă sofisticată și exclusivistă, cu o gamă largă de cafele unice și ediții limitate, precum și băuturi speciale dar și produse alimentare gourmet.

Fiecare Starbucks Reserve Roastery este unic în designul său și oferă o experiență captivantă a cafelei, combinând elemente de producție a cafelei cu o atmosferă de cafenea elegantă și modernă.

Locația noastră nu făcea excepție de la regulile de sus. Starbucks Reserve Roastery din Milano este prima locație din Europa și a treia din lume, după cele din Seattle și Shanghai. Deschis în septembrie 2018, acest loc emblematic se află într-o clădire istorică renovată, situată în inima orașului Milano, în faimosul district de shopping, Piazza Cordusio.

Experiența de aici a fost cu adevărat frumoasă, memorabilă și de ce nu... premium. Designul interior este impresionant, combinând elemente moderne cu detalii clasice, reflectând pasiunea pentru cafea și respectul pentru tradiția italiană.

Aici, clienții se pot bucura de o gamă largă de cafele premium, incluzând sortimente rare și ediții limitate de cafea, preparate folosind metode inovatoare și tehnici artizanale. În plus față de cafea, locația oferă o selecție variată de băuturi speciale, precum și produse de patiserie și așa cum am menționat anterior, deserturi gourmet. Evident că am testat și 2 tipuri de cafea dar și ceva produse dulci care au fost DIVINE.

Locația este aglomerată mai mereu, dar la un moment dat se eliberează câte o masă și ai unde să stai. Prețurile sunt mai ridicate comparativ cu alte locații dar experiența merită din plin.

Zona 2 = Parc Sempioane

O a doua zonă categorisită de mine a fost zona cu obiectivele situatie în parcul Sempione, culmea, destul de multe pentru un parc, zona fiind foarte ofertantă din acest punct de vedere.

Ca și zona centrală ce are în prim plan Domul... și zona aceasta are un prim obiectiv important.

1. Castel Sforzesco (Castello Sforzesco)

Recunosc că nu ne-am putut abține și am ciupit puțin startul, încă din prima seară. Am mers pe jos de la un alt obiectiv și am ajuns aici la Castel, undeva pe la ora 8 seara când deja apunea soarele. Am făcut bine pentru că acest minunat Castel este foarte bine pus în valoare prin zeci... sute de leduri și lumini ce-i scot în evidență “silueta” . La ora respectivă porțile castelului erau oricum închise așa că am revenit pe zi pentru a vizita și interioarul acestuia.

Așadar, Castelul Sforzesco este un simbol istoric și cultural al orașului Milano, Italia. Situat în inima orașului, acest castel monumental a fost construit în secolul al XV-lea și a fost resedinta familiei Sforza, care a fost una dintre cele mai puternice familii nobiliare din Milano în acea perioadă.

Construcția castelului a fost comandată de Francesco Sforza, un condottiero (conducător militar) care a preluat puterea în Milano în 1450. Lucrările de construcție au început în jurul anului 1450 și au continuat până în secolul al XVI-lea. În secolele care au urmat, castelul a suferit modificări și renovări în funcție de necesități politice și culturale.

Castelul Sforzesco este un exemplu impresionant de arhitectură renascentistă și este alcătuit din mai multe clădiri și turnuri impunătoare, dispuse în jurul unei curți interioare mari. Printre cele mai notabile elemente ale castelului se numără Turnul Filarete, o fațadă decorativă frumoasă, precum și Capela Santa Maria delle Grazie, care găzduiește celebrata frescă 'Cina cea de taină' a lui Leonardo da Vinci.

De-a lungul istoriei sale, Castelul Sforzesco a servit ca reședință regală, cazarmă militară, muzeu și galerie de artă. Astăzi, castelul găzduiește mai multe muzee și colecții de artă, printre care se numără Muzeul de Artă Antică, Muzeul de Artă Aplicată și Muzeul de Istorie a Milano-ului.

Interiorul Castelului, curtea se poate vizita GRATUIT și se poate intra inclusiv în zona cu suveniruri. Există și bilete care se pot procura online de aici vivaticket.com/it/ticket/ ... forzesco/154824 sau de la fața locului pentru a vizita galeriile acestui impresionant loc. Din verificările mele un bilet ar costa 5 euro. Noi am ales varianta gratuită și am vizitat atât exteriorul castelului cât și curtea interioară care este foarte frumoasă și vibrantă.

Cu grădinile sale frumoase și cu expozițiile sale variate, Castelul Sforzesco este un loc de interes cultural și turistic deosebit în Milano, atrăgând mii de vizitatori în fiecare an, care vin să admire frumusețea sa arhitecturală și bogăția sa culturală. Consider vizitarea acestui loc imperios necesară pe lista oricărui turist, fiind unul dintre obiectivele din... linia întâi.

2. Parc Sempione (Parco Sempione)

Am intrat prin față în curtea Castelului și am ieșit prin spate, direct în parcul Sempione, unul dintre cele mai mari și mai frumoase parcuri din Milano, Italia, situat în vecinătatea Castelului Sforzesco, în inima orașului. Cu o suprafață de aproximativ 47 de hectare, acest parc este un loc popular de recreere și relaxare pentru localnici dar și pentru turiști.

Istoria Parcului Sempione își are rădăcinile în secolul al XIX-lea, când Milano a fost sub dominația franceză a lui Napoleon Bonaparte. În 1807, Napoleon a comandat construcția unui parc în jurul Castelului Sforzesco, care să servească drept grădină publică pentru locuitorii orașului. Lucrările de amenajare a parcului au început în 1808, dar planurile sale au fost modificate în timpul dominației austriece, care a urmat după căderea lui Napoleon.

Parcul a fost proiectat inițial de arhitectul Luigi Canonica și a fost inaugurat oficial în 1888, sub numele de 'Parcul Sempione', numele provenind de la o poartă a orașului medieval. Parcul a fost amenajat într-un stil peisagistic romantic, cu alei pitorești, lacuri, pajiști și grădini frumoase.

În prezent parcul găzduiește mai multe repere importante ale orașului dar și câteva obiective interesante pe care urma să le vizităm, pentru că știam de ele și le aveam notate în itinerariu. Mi-a plăcut foarte mult parcul și mie dar și soției. Atmosfera de aici este foarte frumoasă, oamenii se bucurau de aerul curat, de verdeață, de copacii din jur, de... tot. Mulți care stăteau pe bănci, citeau, erau cu animalele de companie sau pur și simplu stăteau pe peticele de iarbă ce erau dispuse pe toată suprafața parcului.

M-au surprins aleile mici și dese ce duceau spre aleea principală, o alee dintr-un beton nefinisat ce dădea inițial impresia de neterminat. După ce am studiat mai cu atenția situația mi-am dat seama că așa era amenajat...

Una peste alta vizita parcului a reprezentat un moment de relaxare dar și de cunoaștere mai aprofundată a obiceiurilor milanezilor și italienilor în general.

3. Torre Branca

Torre Branca este o structură iconică din Parcul Sempione din Milano, Italia. Este un turn de observație, situat în partea de nord-vest a parcului, oferind vizitatorilor o panoramă impresionantă asupra orașului.

Pe măsură ce parcurgem aleile din parc, ușor ușor se zărește turnul printre copacii înalți din jurul lui.

Turnul Branca a fost proiectat de arhitectul Gio Ponti și a fost construit între anii 1930 și 1933. Inițial, a fost cunoscut sub numele de 'Torre Littoria', fiind o creație emblematică a stilului arhitectural modernist italian din perioada fascistă. În 1945, după căderea regimului fascist, a fost redenumit 'Torre del Parco' și mai târziu 'Torre Branca', în onoarea inginerului care a proiectat structura.

Turnul are o înălțime de aproximativ 108 metri și este construit din oțel. Este susținut de o structură centrală și are un lift central care duce vizitatorii în vârf, de unde se pot bucura de o priveliște panoramică a orașului Milano și a împrejurimilor sale. În zilele senine, se poate vedea chiar și Alpii în depărtare.

Astăzi, Turnul Branca este deschis publicului și este una dintre atracțiile turistice majore din Milano. Vizitatorii pot urca în vârful turnului pentru a admira panorama orașului și pot să se bucure de o experiență unică de observare a peisajului urban și natural.

Ca majoritatea obiectivelor din Milano și aici se pot procura din timp bilete online, pentru acest obiectiv adresa fiind museobranca.it/torre-branca.

Pentru a nu fi constrâns, neștiind nici ziua când vom reuși să ajungem, nu am făcut asta mergând pe varianta mai riscantă, aceea de a achiziționa bilete de la fața locului, neștiind dacă vom prinde loc. Spre norocul nostru, locația chiar nu a fost aglomerată la momentul vizitei noastre, așadar am procurat fără nici o problemă bilete la același preț de 6 euro de persoană. De menționat că în ziua de luni turnul este închis, nu se poate vizita. Orele de vizitare pentru mai-septembrie sunt...

Marți 15.00-19.00; 20.30-00.00

Miercuri 10.30-12.30; 15.00-19.00; 20.30-00.00

Joi 15.00-19.00; 20.30-00.00

Vineri 15.00-19.00; 20.30-00.00

Sâmbătă/ Duminică 10.30-14.00; 14.30-19.30; 20.30-00.00

Am plătit biletele la casa de bilete aflată în zona de așteptare de la baza turnului și am așteptat pe o bancă, coborârea liftului ce avea să ne ducă sus pe platforma specială. După nici 5 minute liftul a coborât cu alți turiști ce abia vizitaseră turnul și am urcat noi. Urcarea se face în grupuri mici de 5 persoane, liftul fiind unul mic, un pic mai mare decât cel al unui bloc mai modern.

Am ajuns sus pe platformă foarte rapid, unde aveam voie să stăm preț de 10-15 minute. De aici de sus panorama asupra orașului este uimitoare. Cu o medie de 3 metri/etaj, ar însemna că eram undeva pe la etajul... 36! Pentru noi personal a fost o premieră frumoasă să fim la o asemenea înălțime (exceptând zborul cu avionul).

Platforma de sus este de forma unui cerc, în jurul liftului ce ne-a adus până aici. Este suficient de mare pentru a găzdui cei 5 turiști ce se află simultan aici. Cei care se tem de înălțimi nu ar trebui să se teamă de locație pentru că totul este închis. Ca să mă exprim mai clar, este un fel de balcon... jos era o bază de metal și sus erau geamuri mari prin care puteai admira priveliștea. Toată zona era ventilată natural cu ajutorul unor ferestre care se deschideau într-o parte, aflate în partea superioară, spre acoperiș.

De menționat că dacă condițiile meteo nu permit, spre exemplu vânt puternic sau ploi, turnul/liftul este închis și nu se poate vizita nimic.

Revenind, de aici de sus am văzut turnul televiziunii RAI, dar și alte obiective importante din Milano. Priveliștea este răpitoare și captivantă și parcă nu te mai saturi... nu știam ce să fac. Mai trag o poză, mai privesc pe geamurile spațiului unde eram?

Ca și concluzie, este o destinație populară pentru turiști și pentru localnici deopotrivă, oferind o perspectivă unică asupra frumuseții și diversității orașului Milano. Comparativ cu experiența primită, consider prețul de 6 euro unul foarte mic și accesibil tuturor celor dornici de o vizită la... înălțime!

4. Arco della Pace

Am coborât din liftul turnului branca și am continuat pe aleile parcului, spre Piața Sempione, spre Arcul de Triumf. Am fost plăcut surprinți de piața volantă organizată în zona pietonală din jurul arcului. Aici erau multe produse tradiționale italienești dar și alte evenimente organizate.

Arco della Pace (Arcul Păcii) este o arcadă monumentală situată construită în secolul al XIX-lea, acesta fiind unul dintre cele mai renumite monumente din oraș și servește ca simbol al păcii și al libertății.

Construcția acestuia a început în anul 1807, sub comanda lui Napoleon Bonaparte, care a dorit să comemoreze victoriile sale militare și să celebreze pacea în Europa. Arcul a fost proiectat de arhitectul Luigi Cagnola într-un stil neoclasic și a fost finalizat în 1838, după căderea Imperiului Francez și revenirea Italiei sub conducerea austriacă.

Arco della Pace este realizat din marmură albă și prezintă o fațadă impunătoare, decorată cu basoreliefuri și sculpturi care îi conferă o eleganță și o grandiozitate remarcabile. Intrarea centrală a arcului este flancată de patru coloane corintice masive, iar deasupra se află o cupolă în formă de cupă, care este încoronată de o statuie a Victoriei.

În timpul domniei austriece, Arcul Păcii a fost redenumit 'Arco della Pace' și a devenit un simbol al independenței și al unității italiene. În secolele care au urmat, arcul a fost restaurat și conservat pentru a-și păstra frumusețea și importanța istorică.

Astăzi, Arco della Pace este una dintre cele mai populare atracții turistice din Milano și un punct de reper important în oraș. Piața din fața arcului este un loc animat, plin de restaurante, terase și activități culturale. Arcul în sine servește ca fundal pentru numeroase evenimente și festivaluri care au loc în Milano, iar turistii sunt adesea atrași de frumusețea și semnificația sa istorică.

Experiența vizitării acestui obiectiv a fost într-adevăr una frumoasă și memorabilă. Chiar dacă obiectivul nu se află în prima linie de obiective turistice, reprezintă un loc important pentru cultura orașului și nu regret vizitarea acestuia, cadrul în care se află fiind unul bine organizat, curat și plin de stilul... italienesc, amplificat intens de târgul tradiționat organizat la momentul vizitei noastre.

5. Acvariul din Milano (Acquario Civico e Stazione Idrobiologica di Milano)

Acvariul se află în parcul Sempione. Nu este des întâlnit prin listele cu obiective recomandate dar l-am pus pe lista mea pentru că era aproape de obiectivele menționate și vizitate anterior. Nu are cum să nu-ți atragă atenția arhitectura exterioară a clădirii, precum și micul heleșteu amenajat în față, plin cu crapi koi. Dacă vreți să și vizitați interiorul, implicit Acquario Civico di Milano, un bilet de intrare costă 5€/persoană.

Am ajuns în curtea clădirii, cu mâna pe portofel la care paznicul... Today is Free! Apoi rotițele mele s-au învârtit și mi-am dat seama... ahhh da... este gratuit pentru că era prima duminică din lună și multe obiective practică acest model de intrare gratuită.

Și gratis și destul de liber, ce puteam să mai cer? Erau mai multe mici grupuri cu copii dar și adulți însă am putut vizita acvariile fără probleme. Locația nu este mare, mult mai mică de exemplu cu aquariumul din Istanbul, pe care l-am vizitat acum 2-3 ani. Nici vorbă, dar merită o vizită aici.

Biletele se pot procura și online, de aici museicivicimilano.vivaticket.it dar nu văd rostul... pentru că oricum nu este un obiectiv meega vizitat să zici că stai la coadă. Câteva cuvinte despre acest obiectiv... Stația Hidrobiologică și Acvariul din Milano se numără printre cele mai vechi din lume iar cel din urmă este amplasat într-o clădire tip Art Nouveau, lângă Arena Civică, în Parcul Sempione.

După restaurare, finalizată în anul 2006 cu ocazia centenarului, spațiul intern include trasee educaționale-expoziționale cu numeroase rezervoare de apă dulce și marină ce adăpostesc peste o sută de specii de organisme acvatice. Biblioteca - deschisă publicului - este una dintre cele mai prestigioase în domeniul biologiei marine. Acvariul Civic, care face parte din Zona de Expoziții și Muzee Științifice ale Primăriei Milano, promovează activități de cercetare și diseminare în domeniul științelor acvatice cu cursuri și conferințe. Este un loc dinamic care produce evenimente culturale ca pretext pentru întâlnirea artei și științei și contribuie la îmbogățirea peisajului milanese.

Misiunea acvariului vizează cultura apei din diferite perspective. În centrul atenției, itinerariul expozițional cu rezervoarele, într-o călătorie pentru a descoperi mediile acvatice italiene cu un singur rezervor exotic pentru a discuta despre posibilele efecte ale încălzirii globale, în jurul căruia se desfășoară expoziții temporare, activități și servicii în plină desfășurare.

Una peste alta obiectivul este unul de interes, mai ales pentru pasionatii acestei categorii de turism.

Zona 3 = Central/Nordic

1. Brera Botanical Garden

Ale cărei baze au fost puse în anul 1775 de Maria Tereza a Austriei pe un teren al iezuiţilor ce locuiau în conacul Brera. Odată cu suprimarea ordinului religios al acestora, terenul, conacul şi celelalte clădiri au intrat în posesia habsburgilor care le-au transformat şi dezvoltat drept şcoli palatine.

Aici se află și un ciuline/scaiete foarte mare.

Actualmente, în acest areal funcţionează Accademia di Bele Arti di Brera, Osservatorio Astronomico, Biblioteca Nazionale Bradeinse di Brera şi Pinacoteca di Brera

Din păcate nu am mai reușit să vizităm acest obiectiv dar... era pe lista mea. Intrarea conform verificărilor mele, este... gratuită

2. Pinacoteca di Brera

Nu am avut acest obiectiv în lista mea. Știam de el dar nu sunt totalmente atras de acest tip de obiective însă este unul important, de mare interes pentru multe categorii de turiști. Plus că timpul nu ne permitea vizitarea tuturor obiectivelor. Așa cum am menționat anterior, am tot tăiat și adăugat prin lista de obiective.

Totuși este important de menționat că Pinacoteca di Brera este una dintre cele mai importante galerii de artă din Milano, Italia. Găzduită în Palazzo Brera, galeria găzduiește o colecție impresionantă de lucrări de artă italiană, inclusiv picturi celebre din perioada Renașterii și Barocului.

Printre cele mai remarcabile opere găzduite se numără 'Cina cea de Taină' de Piero della Francesca, 'Noaptea' de Giorgione, 'Nunta din Cana' de Caravaggio și 'Pinacoteca di Brera' de Raffaello.

Pe lângă picturi, Pinacoteca di Brera găzduiește și sculpturi, desene și alte opere de artă, transformând-o într-un loc fascinant pentru iubitorii de artă din întreaga lume.

3. Piazza Gae Aulenti

Într-una din dimineți am mers direct spre această zonă. Locația este una de interes, un fel de centru financiar al orașului, un fel de Pipera a Milano-ului. Tot aici se află un obiectiv important pe care ni l-am dorit să-l vizită, anume...

4. Clădirea Unicredit

Un zgârie nori de 230 metri înălțime. Este și cea mai înaltă clădire din Italia și de 4 ori mai înaltă decât Turnul din Pisa dar și de două ori mai înaltă decât Domul din Milano, fiind vizibilă de la o distanță de 10 kilometri.

5. Bosco verticale

La o aruncătură de băț avem și celebrele două turnuri rezidențiale cu fațadele „îmbrăcate” în vegetație. De altfel, și numele lor se traduce în „pădurea verticală” . Pentru că vizita noastră a avut loc în aprilie, am putut admira clădirile cu vegetația înflorită, în toată splendoarea lor. Din recenziile cititite de mine, înțeleg că peisajul este cu totul schimbat între primăvară-vară respectiv toamnă-iarnă.

6. Monumental Cemetery Am avut acest obiectiv inclus în lista mea. De ce aș include un cimitir în lista de obietive. Ei bine, nu este un simplu cimitir. Este renumit pentru abundanța de morminte și monumente artistice.

Proiectat de arhitectul Carlo Maciachini (1818–1899), a fost conceput pentru a consolida mai multe cimitire mici care erau răspândite în oraș într-o singură locație.

Inaugurat oficial în 1866, acesta a fost de atunci umplut cu o gamă largă de sculpturi italiene contemporane și clasice, precum și temple grecești, obeliscuri elaborate și alte opere originale, cum ar fi o versiune redusă a Coloanei lui Traian. Multe dintre morminte aparțin notabilelor dinastii industriale și au fost proiectate de artiști precum Adolfo Wildt, Giò Ponti, Arturo Martini, Agenore Fabbri, Lucio Fontana, Medardo Rosso, Giacomo Manzù, Floriano Bodini și Giò Pomodoro.

Intrarea principală se face prin marele Famedio, o construcție masivă în stil Neo-Medieval, realizată din marmură și piatră, care conține mormintele unora dintre cei mai cunoscuți cetățeni ai orașului și ai țării, inclusiv a romancierului Alessandro Manzoni.

Deși am trecut de 2-3 ori pe lângă el, nu am mai reușit să intrăm, acordând timpul disponibil, altor obiective mai puțin... morbide. Dar experiența vizitării lui, judecând după fotografiile și filmările de pe internet, este una unică iar operele de artă din interiorul acestuia sunt cu adevărat spectaculoase. Așadar l-aș include pe lista cu obiective din linia doi-trei, ce ar putea fi vizitate.

Zona 4 = Central-Vestic

Obiectivul râvnit de mine în zona asta, a fost...

1. Muzeul de Știință și Tehnologie Leonardo da Vinci

Leonardo da Vinci Museum of Science and Technology (Muzeul Științei și Tehnologiei Leonardo da Vinci) este unul dintre cele mai fascinante muzee din Milano, Italia. Acesta este dedicat celebrului inventator, artist și om de știință Leonardo da Vinci, care a trăit și a lucrat în Milano în timpul Renașterii italiene.

Muzeul găzduiește o vastă colecție de invenții, mașinării și modele realizate de Leonardo da Vinci, redate după schițele și desenele sale originale. Vizitatorii au ocazia să exploreze și să înțeleagă geniul și creativitatea lui da Vinci prin intermediul expozițiilor interactive și a demonstrațiilor practice.

Printre atracțiile muzeului se numără replici ale unor invenții precum mașini de zbor, prototipuri de automobile, mecanisme hidraulice și multe altele. Aceste exponate oferă o privire fascinantă în mintea unui om care a fost înaintea timpului său și a contribuit semnificativ la progresul științific și tehnologic al umanității.

În plus, muzeul găzduiește și expoziții temporare legate de știință, tehnologie și inovație, precum și ateliere și evenimente educaționale destinate să inspire și să stimuleze curiozitatea vizitatorilor de toate vârstele.

Prin combinarea patrimoniului cultural al lui Leonardo da Vinci cu aspectele practice ale științei și tehnologiei moderne, Leonardo da Vinci Museum of Science and Technology oferă o experiență captivantă și educativă pentru toți cei care îl vizitează.

Tot aici în cadrul muzeului era și un SUBMARIN adevărat care se poate vizita în interior, dar și un avion de vânătoare, ambele în curtea muzeului plus multe trenuri și locomotive restaurate.

2. Basilica di Sant'Ambrogio

Basilica di Sant'Ambrogio este una dintre cele mai vechi și mai importante biserici din Milano, Italia. Este dedicată Sfântului Ambrozie, unul dintre cei mai importanți sfinți ai creștinismului timpuriu și unul dintre patronii orașului Milano.

Construcția bisericii a început în secolul al IV-lea, pe locul unde se spune că a fost îngropat Sfântul Ambrozie. Totuși, biserica actuală datează în principal din secolul al XI-lea, cu adăugiri și renovări ulterioare în perioadele gotice și renascentiste.

Arhitectura basilicii este un amestec fascinant de stiluri, reflectând evoluția sa de-a lungul secolelor. Fațada este în stil romanic, cu un portic din secolul al IX-lea și un clopotniță din secolul al XII-lea. Interiorul este impresionant, cu arcade gotice, coloane antice recuperate și fresce din secolele al XII-lea și al XIV-lea.

Basilica di Sant'Ambrogio găzduiește și relicvele Sfântului Ambrozie, iar mormântul său poate fi vizitat în cripta bisericii. Această basilică este, de asemenea, un important centru de pelerinaj și un loc de închinare pentru credincioșii catolici din întreaga lume.

Cu istoria sa bogată, arhitectura impresionantă și importanța sa spirituală, Basilica di Sant'Ambrogio este o destinație de neuitat pentru cei care vizitează Milano.

3. Santa Maria delle Grazie

Santa Maria delle Grazie este o biserică și mănăstire dominicană din Milano, Italia, situată în cartierul său de vest. Este una dintre cele mai importante biserici din oraș și este renumită în întreaga lume pentru fresca sa celebră, 'Cina cea de Taină' (în italiană, 'Il Cenacolo' sau 'L'Ultima Cena'), realizată de Leonardo da Vinci.

Construcția inițială a bisericii a început în 1463, iar lucrările au continuat timp de mai mulți ani. Biserica a fost construită în stil gotic și este remarcabilă pentru frumusețea și simplitatea sa arhitecturală.

Cea mai faimoasă atracție a bisericii este, fără îndoială, fresca 'Cina cea de Taină' a lui Leonardo da Vinci, care se găsește în refectoriul mănăstirii. Această capodoperă este una dintre cele mai iconice picturi din istoria artei și este o reprezentare a ultimei cine a lui Isus cu apostolii săi înainte de crucificare. Fresca este remarcabilă nu doar pentru subiectul său religios, ci și pentru tehnicile inovatoare de pictură utilizate de Leonardo da Vinci.

Santa Maria delle Grazie este inclusă în lista Patrimoniului Mondial UNESCO și este unul dintre cele mai importante situri culturale din Milano. Biserică și mănăstirea continuă să atragă numeroși vizitatori dornici să admire frumusețea sa arhitecturală și să se bucure de una dintre cele mai mari opere de artă ale lui Leonardo da Vinci.

4. The Last Supper Museum = Cina cea de taină

Acesta ar fi singurul obiectiv unde este imperios necesară achiziția biletelor DE DINAINTE. Biletele se pun la vânzare pentru 2-3 luni în avans. La momentul în care scriu recenzia, spre exemplu... nu există nici un bilet disponibil. Miercurea pe la ora 12-13 ora României, se mai scot câteva sloturi și se pot cumpăra dar trebuie să fii pe fază pentru că se dau ca pâinea caldă.

De la fața locului NU se pot cumpăra dar veți găsi persoane care vezi domne vă vând ei bilete și puteți intra... eu nu v-aș recomanda să faceți așa.

Ce am făcut eu? Pentru că am prins primul weekend din lună, știam că vor fi scoase biletele gratuite pentru prima duminică. Am așteptat ziua de miercuri și pe la ora 13,00 au apărut toate orele disponibile pentru ziua de 7 aprilie. Am dat click pe intervalul 12.00 și apoi am fost redirecționat pe un alt site pe un soi de coadă electronică unde eram sfătuit să aștept...

Am așteptat vreo 5-10 minute și am fost iar redirecționat pe pagina inițială și nu se întâmplase nimic. Am dat iar click pe ora 12 și mi se spunea să aștept, apoi iar am fost redirecționat și m-am chinuti așa o oră până când nu mai era nimic disponibil. Pentru că nu am vrut să dau 30 de euro pentru a sta doar 15 minute uitându-ma la Cina cea de Taină, am abandonat obiectivul.

Intrarea se face în grupuri restrânse iar totul acolo este controlat inclusiv temperatura și umiditatea iar numărul de persoane este foarte scăzut. Au voie parcă maxim 20-25...

Așa că nu am mai vizitat cina dar pentru cine dorește trebuie să dedice puțin timp pentru achiziția biletului.

Zona mai... sudică

Am ajuns aici special pentru a vedea...

Cartierul Navigli care este intens promovat pe internet. Mi-ar fi plăcut să mergem seara pentru că noaptea, cam toate obiectivele majore erau frumos iluminate, dar nu am reușit. Am mers ziua și a fost bine și așa. Era încă dimineață și terasele de pe canalele sale erau încă închise. Doar câteva începuseră să deschidă și să primească clienți.

Ce-i așa special la locul acesta? Ei bine cartierul Navigli din Milano este unul dintre cele mai vibrante și pitorești cartiere ale orașului. Situat în zona de sud-vest a centrului istoric al Milano-ului, Navigli este renumit pentru canalele sale frumoase și atmosfera sa boemă.

Originea numelui său vine de la canalele navigabile care traversau cartierul. În trecut, aceste canale erau folosite pentru transportul mărfurilor, dar astăzi, ele adaugă un farmec aparte peisajului urban al orașului, fiind flancate de cafenele, restaurante, magazine de artă și ateliere.

Principalele canale din cartier sunt Naviglio Grande și Naviglio Pavese. Naviglio Grande este cel mai mare dintre cele două și este plin de viață, cu terase de-a lungul malurilor și bărci ancorate care servesc drept baruri și restaurante. Aici, în special în serile călduroase de vară, veți găsi mulți localnici și turiști plimbându-se pe faleza canalului sau savurând un aperitiv în aer liber.

Naviglio Pavese este, de asemenea, un loc minunat pentru a petrece timpul, deși poate fi puțin mai liniștit decât Naviglio Grande. Aici, veți găsi și piețe mici de antichități și târguri de artizanat în weekenduri.

În plus față de atmosfera sa relaxantă și peisajul pitoresc, Cartierul Navigli din Milano este cunoscut și pentru viața sa culturală bogată. Aici, puteți găsi galerii de artă, studiouri de design, magazine de modă alternativă și evenimente culturale regulate, cum ar fi festivaluri de muzică și artă stradală.

De-alungul canalului am găsit și câteva tarabe unde se vindeau suveniruri dar și... lacăte! Da lacăte pentru că pe podurile pietonale ce traversează canalul de pe o parte pe alta erau ticsite cu lacăte.

Practica atașării lacătelor pe podurile peste canalele din Cartierul Navigli din Milano, sau oriunde în lume, este adesea asociată cu simbolul iubirii și al angajamentului romantic. Aceste lacăte, însoțite adesea de inițialele sau numele cuplurilor, sunt fixate de obicei pe balustradele podurilor și apoi cheile sunt aruncate în apă, simbolizând angajamentul pe viață și fidelitatea.

Sincer aș fi luat și eu un lacăt dar soția a zis să nu dau banii pe prostii. Ea știe că o iubesc pentru totdeauna și fără simbolistica lacătului. 😁

În concluzie, Cartierul Navigli este un loc pe care nu ar trebui să-l ratați atunci când vizitați Milano. Cu atmosfera sa vibrantă, peisajul său pitoresc și varietatea sa de activități culturale, este un loc minunat pentru a vă bucura de farmecul autentic al orașului.

Concluzii Articol

Am reușit să vizităm peste 90% din obiectivele propuse prin traseele făcute. Toate zilele au fost însă pline sau aproape pline. Media de pași făcuți/zi a fost de 20-22 de MII!

A fost foarte foarte obositor dar a meritat din plin. Ne-a plăcut amândurora FOARTE MULT acest oraș. Dacă l-aș mai vizita? Nu... aș vizita evident un alt oraș dar eu personal îl recomand tuturor. Milano este un oraș superb, unde ai ce face. Obiective sunt multe... foarte multe iar oferta culinară este și ea foarte bogată dar voi vorbi într-o altă recenzie despre asta.

Milano este de asemenea recunoscut ca una din capitalele modei și design-ului, metropola Lombardiei fiind faimoasă prin casele de modă și cochetele ei magazine, cum ar fi cele de pe via Montenapoleone sau din renumita Galleria Vittorio Emanuele II din Piazza Duomo despre care am scris mai sus.

Prețurile pentru obiective sunt poate ridicate pentru nivelul nostru de trai dar nu mergi zi de zi acolo așa că merită un mic efort.

Alegeri inspirate să aveți!

Trimis de ⭐ValentinB_88⭐ in 25.04.24 22:00:39
    Validat / Publicat: 26.04.24 07:16:12
    • A fost prima sa vizită/vacanță în ITALIA
    • Alte destinații turistice prin care a fost: -

VIZUALIZĂRI: 482 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    selectat ca MiniGhid AmFostAcolo

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (⭐ValentinB_88⭐); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    P05 Galleria Vitorio Emanuelle II
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 20900 PMA (din 21 voturi)

AZE
    [26.04.24 07:33:28]

Bună dimineața

Excelent articol ai scris, și lung, un adevărat ghid. Felicitări pentru excursie dar și pentru munca depusă pentru acest articol.

[26.04.24 08:13:05]

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

DOINITA
    [26.04.24 09:29:48]

Cu adevarat un ghid turistic pentru Milano, cu absolut toate informatiile necesare pentru vizita, transport, orientare... Felicitari!

Mitica49
    [27.04.24 14:58:27]

Reiau și eu ce au scris colegii @AZE și @DOINITA - ” curat ghid nene Iancule” .

Am privit mai întâi fotografiile postate și mi-am adus aminte că niște obiective, din cele descrise de tine, le-am văzuty și eu cândva prin secolul trecut cu ocazia unei delegații la o firmă din Milano (chestia se întâmpla prin... 1979 - curios dar mi-am adus aminte anul, însă a fost prima mea ieșire afară). Știu că pe undeva am niște fotografii alb-negru făcute în fața Domului, la Castelul Sforzesco, la” Cina cea de taină” pictură rămasă pe un perete care nu a fost dărâmat de bombardamentele din al 2-lea război mondial. Și-mi mai aduc aminte ceva: am sosit noaptea, pe la ora 24.00 (sau 0.00) în gara centrală din Milano, am mers la metrou și coborând scările metroului am văzut pictate pe pereți stelele roșii ale Brigade Rosse, organizație teroristă. Asta se întâmpla la câteva zile după asasinarea lui Aldo Moro, prim ministru al Italiei. Ne-au încercat toate alea pe noi cei 4 membri ai delegației.

⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
    [28.04.24 18:14:38]

Mulțumesc pentru aprecieri. Din păcate, se pare că nu a avut succesul scontat (de mine). Constat că recenziile lungi nu sunt atât de apreciate... cel puțin nu de cititorii mei. Citind recenziile altor colegi care vin cu informații extrem de detaliate, credeam că se poartă genul acesta de impresii. Data viitoare voi mai scurta din informații.

Probabil recenzia este și mult prea nișată ?!

Asta este... atât s-a putut.

3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):