ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 24.07.2023
Familie
2 AD. + 2 COPII -- v: 10 și 13 ani
EXCELENT

Servicii ireproșabile — concediu reușit la Calimera Ralitsa Superior, ex Primasol Ralitsa Superior main building

Buna ziua si bine v-am regasit! N-am mai scris de ceva vreme pentru ca nu m-am mai plimbat, însă de curand am revenit de la vecinii nostri bulgari, unde am petrecut 6 zile pe litoral. Au trecut vreo trei săptămâni de cand ne-am întors acasa, numai bine pentru ca informațiile să se așeze, iar eu să pot descrie experiența avută.

Posibil să mă acuze unele persoane că scriu despre acelasi hotel la care am mai fost, dar eu sunt o fire conservatoare, cand caut o locație, ma implic tare mult, caut pareri, o localizez pe hartă, cercetez ce oferă, fac comparații de pret și dacă o gasesc și experiența este placuta, n-am o problemă să revin de zece ori. În fine, mi-am propus ca în recenzia mea să aduc informații noi despre Primasol Ralitsa Superior din Albena.

Stiam de anul trecut că nu vom mai reveni pe litoralul romanesc pentru concediul principal, așa că m-am orientat la Primasol Ralitsa Superior, la care n-am putut să mergem anul trecut, datorită prețului. Rezervarea am facut-o printr-o agentie romanească, online, încă din 15.11.2022. Am încercat să rezervăm un apartament, prețul fiind foarte bun, dar la comunicarea agenției cu unitatea hotelieră s-a aflat că nu era disponibil, astfel am refăcut comanda pentru cameră dublă standard, cu Ultra All Inclusive, preț 1050 euro, 2 adulti și 2 copii de 10 și 13 ani. În preț erau incluse cazarea, taxa de stațiune, mesele, băuturile de la restaurant, cele de la bar, cele de la restaurantul Rai, de pe plajă, două șezlonguri și o umbrelă pe plajă, intrarea zilnica la aquapark, șezlonguri la piscună, transfer cu shutle bus la/de la plajă.

Am plecat din Focșani la ora 8.00, drumul nu a fost aglomerat, probabil alti călători alegând ore super matinale de 4.00-5.00, cum făceam și noi altă dată... Am trecut destul de rapid frontiera la Vama Veche și mare ne-a fost uimirea că partea de frontieră bulgară nu mai exista. Ulterior am aflat că s-a anunțat în mass-media că s-a luat această măsură pentru a scurta timpul de asteptare și a fluidiza circulația, însă noi nu am urmărit știrile.

Pe partea bulgară am oprit la toneta de unde se achiziționează vigneta, pentru o săptămână plătind 40 de lei.

Am ajuns în stațiune în jurul orei 13.30, ne-am luat frumușel tichetul de parcare și în 2 minute eram deja la recepție. Lesne de înțeles, hotelul acesta este la intrarea în stațiune, a doua stradă la stânga-strada cu intrarea la AquaMania-aquapark-ul stațiunii Albena.

De cum am intrat, un aer nou ne-a întâmpinat. Noi știam interiorul ca fiind altfel, dar zona de recepție și barul au fost reamenajate, mobilierul a fost schimbat. A apărut și o zonă de joacă pentru copiii mici cu măsuțe, scaune, 2-3 jucării, cărți. Aici copii trebuie supravegheați de către părinții lor, spațiul nefăcând parte din kids club.

despre SERVICII

De cum am ajuns la recepție și am prezentat documentele, ni s-a și făcut cazarea. Era deja ora 13.30 și nu a mai fost necesar să așteptăm eliberarea unei camere și igienizarea acesteia. Am primit cu toții brățările și ne-am îndreptat pașii căte restaurant, fiind momentul în care se servea prânzul.

Tot personalul ne-a tratat cu zâmbetul pe buze, inclusiv un domn masiv care stătea la un birou în lobby, supraveghind, parcă, tot ce se întâmplă la recepție.

M-a deranjat un aspect pe care l-am sesizat și l-am pastrat pentru grupul nostru, am avut senzația că românii sunt tratați puțin mai rau decat nemții, de către barmani. N-am discutat cu conducerea acest aspect, dar l-am făcut cunoscut unor tinere care într-o seară au venit să stea de vorbă cu noi, acestea făcând parte din grupul de animatori. Ne-am și împrietenit și ne tot salutam zilele urmatoare (Amy și Briana). Ca idee, nu că barmanii ne refuzau comenzile, sau altceva, dar am observat că nemților le dădea pahare de sticlă la băuturi, iar noua de plastic...

despre CAMERE & COND. CAZARE

După ce am mâncat, am urcat în cameră.

Am deschis usa, eram însoțită de copilul cel mic și a trebuit sa-l rog să ma lase să fac niste poze la camera care se prezenta cu totul altfel, față de ce știam noi. Altă zugrăveală, mobilier schimbat, prezența siglei hotelului pe ici, colo, răcitor (care anii trecuți era cu plată, 10 leva pe zi).

Camera dublă standard este mică pentru o familie de patru persoane, dar ne-am asumat asta cand am rezervat. În general, cand mergem la mare, petrecem destul de puțin timp în cameră, respectiv 2 ore la pranz, pentru odihna/siestă :) și noaptea de pe la ora 23.30 -24.00, tot pentru somn. Nu mai avem copii care să vrea să se joace, astfel camera este strict un refugiu pentru dormit.

Rezervarea fiind pe 4 persoane, am găsit pregătite un pat dublu, un pat single și un fotoliu pat, gata întins și pus lenjerie pe el.

Încamera am mai avut un cuier, la intrare, un dulap pentru haine, dotat cu suficiente umerașe, o băncuță, noptiere și un corp de mobilier care servea drept măsuță/dulap pentru răcitor (care avea si produse în el și pe care le-am fi putut consuma, daca am fi vrut). Pe balcon, o măsuță din plastic și două scaune, calitative și un uscător de rufe.

Baia a rămas aceeași, chiuvetă cu blat lung, cât lungimea încăperii, vas wc, duș cu perdeluță, muuulte prosoape, uscător de păr, consumabile (șampon, loțiune de corp, săpun solid). La cazare, singurul minus a fost că responsabilele cu curățenia au uitat să lase hârtie igienică, am sesizat la recepție și s-a furnizat pe loc. Ulterior, cand s-a terminat, iar au uitat să pună și iar a fost nevoie să cerem.

GASTRONOMIE (BUC & MASĂ)

Toate mesele au fost incluse în prețul voucherului de cazare.

Voi încerca să relatez ce experiență am avut noi pe partea gastronomică, deoarece am observat că au fost cateva persoane care nu au fost mulțumite la acest capotol, chiar au avut toxi infectii alimentare și regret nespus că au trecut prin acele neplăceri.

Pe scurt, pentru noi a fost totul super.

Pe larg, as avea de menționat că după părerea mea și a membrilor familiei mele, fără să am ocazia să-i influențez, calitatea mâncării a crescut. Nu am fost în România la All Inclusive, dar la demipensiune am fost și nu mi s-a servit niciodată doradă, maxim macrou, sau t-bone, maxim o ceafă.

Mancarea a fost foarte diversificată, voi enumera cateva feluri de mâncare pe care le-am ales pe parcursul meselor servite aici, dar le voi scrie și pe cele observate și nealese:

-mic dejun: lapte cu cereale, fructe uscate sau confiate, omleta, mezeluri feliate de calitate, branzeturi, unt, gem 4-5 sortimente, miere, fagure de dimensiunea unei coli A4, fiecare își lua cat voia, cremvursti calitativi, friganele, clătite, nutella, placinta cu brânză, gogoși proaspete, ouă ochi, cateva sortimente de pâine, legume, 3-4 sortimente de măsline, fructe-piersici, banane, ananas, pepene verde si galben, caise, prune, cafea/ciopcolată/cappucino de la aparate, pliculete de ceai. Nu am gustat, dar erau iaurturi vrac, macrou marinat,

-prânz: cartofi prăjiți, de la pungă, snițele, piept de pui grill, legume la grătar, supă cremă cu crutoane, ciorbă de fasole, dovlecel gratinat, mușchi de porc în sos de vin, tochitură de porc, cârnați prăjiți, pește pane și medalion de peste la cuptor (nu mi-a plăcut pentru că era pangasius si mi-e greată de la el), pizza, diverse sortimente, legume proaspete, tot felul de deserturi cu blat și cremă, tiramissu, mousse, diverse torturi, baclavale, rafaello, 6-8 sortimente de înghețată la cupă, îți puneai cat puteai mânca. Nu am gustat, dar erau salate diverse, gata făcute, cu brânză, cu șuncă presată, pește marinat, ciorbă de miel, carne de miel la cuptor.

-cina: doradă la grătar, făcută afară în zona grill, doradă la cuptor, în altă seară, friptură de porc, cârnați la grill, legume gratinate, legume la grătar, cartofi pai, paste la care puteai sa alegi sosul, sau daca doreai, doar mozzarella, din nou diverse deserturi amintite.

Sisemul Ultra All Inclusive ne-a dat ocazia să beneficiem și de servirea mesei la restaurantul de pe plajă, pe care chiar l-am ocolit anii trecuți. Pot spune că servește cantitativ mai puțină mâncare decât restaurantul principal, ceea ce e si logic, având mai puțini clienti, iar calitativ, le acord felicitări pentru prospețimea preparatelor. Aici am mancat de două ori, deoarece nu am vrut să plecăm spre hotel și ne-a făcut și șederea mai plăcută la plajă, căci altfel suport căldura după ce te hidratezi cu o apă rece, un suc, după o bere, după o înghețată. Fiecare cerea ce dorea. Aici la meniu au avut pizza, 2 feluri de tocănițe, pui grill, legume proaspete, macrou grill, salate gata făcute.

Băuturile slabuțe, cel mai mult mi-a plăcut sucul de ananas, nu am fost nevoiti să plătim coctailuri pentru că erau incluse si ele, am incercat mai multe, cel mai bun fiind tequila sunrise. Ok și ginul tonic și pina colada. Nu era pentru mine Albena nu stiu cum (era cu vin /vermut). N-am încercat berea, dar soțul și amicul cu care am călătorit a spus că e berea la draft e acceptabilă.

PLAJA & MAREA / LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Plaja curată, ca de obicei. Are steagul albastru.

Mezlongurile și umbreluta sunt acordate incepând cu rândul al treilea, primele două fiind cu plată. pe plajă este și zonă liberă pentru prosoape. Prețurile la sezlonguri sunt mai mici ca în România, voi atașa poza.

Marea foarte curată, de data aceasta lipsită de arici ciupitori sau ce or fi fost acum 2 ani, de m-au ținut pe mal... Anul acesta, ajunsesem pana la brațe și încă îmi vedeam culoare ojei de la picioare. Intrarea lină, nisip fin.

Cum era de asteptat, eram inconjurați de turiști de la hotelul nostru.

despre DISTRACȚIE & RELAXARE

Distracția noastră a fost dominată de activitățile din Aquamania și seara de plimbările cu ricșa.

La început am pedalat de ne-a ieșit limba de un cot, apoi am descoperit ricșa electrică, am negociat prețul la domnul care are ricșele pe partea dreaptă cum te duci în stațiune (langa mașinuțele electrice), astfel am platit ca pentru una cu pedale. Negociați! Puteți vedea toată Albena. moi ne-am dus dintr-o latură în cealaltă. Fii mei deja făceau glume că există o comunitate a conducătorilor de ricșă (ricșă brotherhood) și ne claxonam reciproc. Toată lumea se amuza, chiar și trecătorii.

Au fost cel putin 3 spectacole în cele 5 nopți în care am fost oaspeți la Calimera Ralitsa Superior, un Pool party cu show pirotehnic, un show al unei echipe de animatoare (dans) și un Quiz show la care chiar am participat.

Există un kids club în clădirea cu restaurantul, nu ne-am interesat de el, având copiii mari.

Un lucru mai menționez și termin: am aflat de la Amy și Brianna că hotelul are o nouă conducere, o firmă nemțească preluând afacerea. Poate astfel se înțelege de ce eram tratați putin diferit.

Concluzia este că Ralitsa s-a schimbat în bine, atât din punct de vedere al designului, al gastronomiei, cât și al activităților de divertisment-practic inexistente până acum.

## end review sc

Trimis de raluca banu in 24.07.23 16:07:18
Validat / Publicat: 24.07.23 19:01:44
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA. A mai fost în/la: La același hotel

VIZUALIZĂRI: 1099 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (raluca banu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P01 Pregatiti de pool party
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com

[24.07.23 18:59:54]

Excelent și acest review

Câteva fotografii realizate de voi acolo ar fi mai mult decât binevenite — atât ca ilustraţie a textului, cât şi ca informaţie utilă, ele fiind căutate, apreciate (şi solicitate) de cititorii interesaţi în această destinaţie... Poţi folosi linkul amfostacolo.ro/pic_add9.p ... 11840&hid=16714.

Sau... poate ceva video de pe acolo? Dacă ai filmat câte ceva, ar fi zuper-util — link încărcare video.

[24.07.23 19:15:48]

@webmasterX:

Buna seara! Imediat voi incarca si foto si video, acestea fiind pe telefon.

[24.07.23 21:09:32]

@webmasterX:

Am incarcat din mai multe transe 44 de fotografii, doar la 2 am reusit sa scriu descriere. Niciuna nu s-a incarcat, s-au pierdut sau se modereaza si pozele?

[24.07.23 23:37:44]

@raluca banu:

Doar în cazul celor 2 poze a fost finalizată încărcarea. Restul nu au ajuns la noi.

leonasch
    [25.07.23 08:48:23]

Ma bucur ca sant si persoane care apreciaza lucrurile la valoarea reala a lor. Succes in continuare si concedii placute!

raluca banuAUTOR REVIEW
    [25.07.23 14:49:58]

@leonasch:

Buna ziua!

Eu am prezentat umila mea parere, cu privire la maniera în care am vazut noi locul și în concordanță cu felul în care am fost serviți, tratați.

Părerile sunt subiective, dar vă rog să mă credeți ca nu pot înțelege cum acest hotel are o notă atât de scăzută, nici măcar 8, în condițiile în care chiar ofera servicii de calitate.

Mă bucur că am avut o experiență plăcută și regret nespus că alți colegi AFA au avut de suferit. Noi n-am pățit asta în cele 3 vizite la Ralitsa.

Dacă ar fi să întreb copiii unde vor să meargă în vara anului viitor, ar răspunde Ralitsa, în cor. Chiar ne place, ne distram, ne relaxăm.

Întotdeauna am mers cu asigurare medicală, dar Slavă Domnului că n-am avut nevoie să o scoatem din țiplă. Ne-am gandit ca daca apare o accidentare la aquapark, o indigestie, o tamponare...

Mulțumesc pentru ecou!

Acum ar cam trebui sa reîncerc încărcarea pozelor.

[25.07.23 15:53:28]

@raluca banu: Mulțumiri pentru amabilitatea cu care ai dat curs solicitării de a încărca fotografii.

[25.07.23 17:29:48]

@webmasterX:

Si eu multumesc acestei comunitati care apreciaza recenziile mele.

Cu cat scriam mai mult la descrierea pozelor, cu arat imi dadeam seama ca au fost aspecte pe care nu le-am atins: drumul spre plaja, ce se gaseste prin statiune imprejurimi, dar pentru asta exista si PM-urile, pentru cei interesati.

Recenzia fara poze e ca nunta fara lautari...

????????????

M'LiviuPHONE
    [15.01.24 21:48:23]

Bună am citit de cateva ori reviewul scris de tine. Cu toate ca am fost in trecut la Ralitsa la Aqua club as dori sa revin dar sunt indecis cu privire la aceasta locatie. In primul rand suntem 4 persoane atunci eram 3 deci ne ar avantaja o camera ptr 4 persoane...

Am vrea Ralitsa Calimera primul corp de clădire ca si poziție dar acesta nu are decat camere standard.

Am inteles ca doar cele de la fostul Lora deluxe au 26 metrii pătrați si sunt renovate.

Dar ca si pozitie acestea sunt situate mai sus mai departe, de restaurant si de recepție.

Ma poți ajuta te rog. Mulțumesc!

[21.01.24 10:59:46]

@m liviu*:

Buna ziua!

In cazul in care nu ai rezervat inca in alta parte, eu recomand cazarea in corpul principal. Pt anul trecut, am avut si eu in vedere corpul Ex Lora, dar am ales Calimera pentru ca voiam sa servim masa la acelasi restaurant ca in anii din urma, cand totul fusese fara cusur. N-am vrut sa riscam.

Camera noastra avea pat matrimonial, pat de o persoana si cred ca si un fotoliu pat. Loc de dormit este, dar nu este foarte mult loc de umblat. Pe noi asta nu ne-a deranjat pentru ca am avut grija sa tinem ordine in camera, sa nu mai fie si bagajele prin preajma, le-am uract pe sus, plus ca intram in camera seara tarziu.

Daca va mai pot ajuta si cu alte detalii, imi puteti scrie.

3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    leonasch, M'Liviu, raluca banu
    Alte impresii din această RUBRICĂCalimera Ralitsa Superior (ex PrimaSol, ex-Ralitsa MB) :