GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Croaziera cu Moby
Cu Moby am calatoritt in doi ani 2007 si 2009, ambele calatorii in conditii excelente, fapt ce transforma croaziera intr-o dorinta de a nu se mai termina. Asta pentru fetele mele care nu sunt obisnuite nici cu navigatia nici cu odihna pe o astfel de nava. Chiar si eu am avut un sentiment ciudat cand am urcat pe nava, incercam sa culeg repere, sa ma uit dupa oameni, sa vad cum se misca, daca amareaza, totul... M-am trezit repede spunandu-mi ca sunt in concediu si mai ales sunt pasager pe aceasta nava.
Atat in 2007 cat si anul trecut calatoria pana la portul de imbarcare Livorno am facut-o cu masina venind dinspre Padova, un superb oras unde am inoptat de fiecare data. Daca in 2007 calatoria catre Sardinia, portul Olbia a avut loc pe timpul noptii, anul trecut imbarcarea s-a facut dimineata spre bucuria fetelor care se puteau bucura de modalitatile de relaxare de la bord si mai ales de frumusetea Marii Mediterane.
Voi incerca sa fac comparatii intre cele doua calatorii punand in evidenta elementele interesante caracteristice fiecarei coaziere.
Daca in 2007 am ajuns la gara maritima din Livorno asteptand la coada pentru a procura bilete pentru ferry, anul trecut am facut rezervarea de acasa, crezand ca ma voi scoate mai ieftin. Tineam eu minte ca cineva ma sfatuise in 2007 daca mai vreau sa fac rezervare sa o fac pe net fiind mult mai avantajoasa. Asa am procedat anul trecut, mi-am verificat cardul, am intrat pe site-ul lor moby am consultat lista cu navele si m-am inscris: 2 aduti/2copii/o masina/fara cabina m-a costat 47 euro la dus. Am considerat ca daca croaziera are loc pe timpul zilei nimeni nu va avea chef de cabine, fetele vor vrea pe punti, la piscine, la sala de jocuri. Astfel am pastrat vaianta cabinei, pentru intoarcere cand nava pleca la orele 22. oo din Olbia si ajungea in Genova la 7-8 dimineata. Dupa ce am bifat optiunile pentru intoarcere + camera, m-am trezit cu un pret de 720 euro. Nu mi-a venit sa cred, cu banii astia mergeam cu avionul pana in State. Am reintrodus datele crezand ca am gresit ceva pe undeva, insa rezultatul a fost acelasi. Adica 720 euro!!! Incredibil, la dus 47 fara cabina, la intors 720. Stiu sa faca afaceri! Iti lasa pretul mic la dus, ca la intoarcere sa te arda! N-ai cu ce sa te intorci de pe insula daca calatoresti cu masina.
Am reluat calculul eliminand din ecuatie varianta cabinei, stiam ca in 2007 foarte multi intindeau saltele pe punti sau puneau prosoape e bancutele din restaurante sau baruri. Deci puteam renunta si eu, important era sa gasesc trei bancute pentru fetele mele. Pretul biletului a scazut la 456 euro, tot mare. N-aveam ce face, insemna500 euro dus/intors la fel cat platisem in 2007, dar cu bilete cumparate de la ghiseu si cuprinzand cusete atat la dus cat si la intors. Afacere am facut! Am introdus datele de pe card si intr-o secunda mi-au extras banii, am primit sms cu "disparitia" unei sume de 500 euro de pe un card. Biletul mi-a sosit pe mail imediat, l-am scos la imprimanta in exemplar dublu pentru a nu avea vreo surpriza si l-am pus cu celelalte documente de calatorie.
Intr-adevar, este mai ieftin sa faci rezervarea cu o luna, doua inainte, beneficiezi de nu stiu ce reduceri iar pretul devine si mai mic la intoarcere. Eu am facut rezervarea astazi si am plecat peste doua zile. Abia ma intorsesem dn voiaj, nu avusesem timp de pea multe pregatiri.
La intrarea in portul Livorno poltia ne-a cerut documentele de calatorie, am scos voucherul l-a studiat foarte bine apoi mi-a permis accesul indicandu-mi molul pentru Olbia. Din Livorno pleaca foarte multe pasagere si mai ales ferry foarte mari, catre Sardinia sau Corsica si fiecare companie are rezervata o dana sau mai multe unde acosteaza navele companiei.
Am bunghit repede molul, am vazut coada de masini, ne-am asezat frumos la coada, coada era pe 9 randuri de masini si foarte lunga. Numarasem undeva la 300 de masini apoi ma plictisisem, tot mai veneau. A venit un baiat langa noi cu un cititor electronic, ne-a cerut biletul, a scanat codul de bare si a scos doua actibilduri, unul pe care la lipit in geam, altul care mi la dat mie. Pe actibild erau trecute numele noastre si numarul masinii, destinatia, ora plecarii si ora sosirii. Nu stiam de ce sunt doua. In caz ca familia nu doreste sa urce la bord cu masina, poate lua al doilea bilet, cu pasaportul sa se ambarce la intrarea destinata pasagerilor. Noi initial n-am stiut acest lucru, altfel poate ocupam loc la piscina sau o canapea pe una dintre punti. Dar la intoarcere ne-am conformat mai ales ca trebuia sa gasim canapele pentru nani.
In 2007 a fost prima data pentru mine cand am urcat cu masina pe o nava, s-a nimerit sa fie aceeasi nava adica Moby Freedom una dintre cele mai mari nave ale companiei, un fast cruise ferry, adica o nava rapida care poate ajunge la o viteza de aproape 30 noduri, adica in jur de 49 km/h. Este o nava cu o lungime de aproape 280 m. si 28 latime. Capacitatea de transport este de aproape 3000 pasageri, dintre care 2000 care se pot caza in 320 de cabine de 2, 3 si 4 cusete, Numarul vehiculelor acceptate se situeaza intre 700 si 800, in functie de marimea si destinatia lor. In general sunt foarte multe autoturisme pentru cei care pleaca in vacanta si mai putine TIR-uri, insa ele nu lipsesc.
De la intrarea in nava esti directionat catre puntile libere, ambarcarea se face in ordinea venirii, sunt unele punti rabatabile, care dupa ocupare se coboara permitand si altor masini sa intre. Pentru unele punti debarcarea se face in acelasi sens, adica continui pe directia de mers dupa ce masinile din fata au plecat, dar sunt si punti unde esti nevoit sa intorci dupa ce masinile din spate au plecat.
Noi am urcat trei punti, pana un marinar ne-a spus sa oprim foarte aproape de masina din fata dar mai ales catre cele din lateral. Eu am inteles ca vor sa gestioneze eficient fiecare spatiu disponibil, totusi masinile erau prea apropiate, pasagerii nu se puteau strecura printre ele, dar nici noi sa ne dam jos nu prea puteam. M-am luat de unul dintre marinari care vazand greutatea cu care am iesit din masina a inceput sa zambeasca. Nu mai stiu exact ce i-am spus, dar l-am apostrofat in engleza. Omul mi-a raspuns Lasa ca sta bine asa! . Era roman ambarcat pe aceasta nava. N-am avut prea mult timp de vorba trebuia sa-si faca job-ul, cert este ca i-am strans mana si l-am invitat la o bere romaneasca dupa program. Nu a venit, stiu ca in general marinarii pe astfel de nave au foarte putin timp liber si toti prefera sa-l foloseasca pentru odihna.
Ne-am luat doua rucsace cu cele necesare pentru noapte ne-am indreptat catre lifturi care ne-au condus pe puntea intermediara unde se afla receptia si primul nivel de cabine. La check-in coada imensa, dar mergea repede. Pe baza biletului si al numarului de cusete solicitat ti se distribuia o camera. Nu mai stiu ce camera am avut, cert este ca foarte multa lume, inclusiv noi am pierdut foarte mult timp incercand sa gasim camera. Am avut stewarzi care ne-au indrumat cu o punte mai jos unde am privit planul cabinelor. Desi pe plan gasisem cabina, in realitate, prin multitudinea de holuri si labirinte greu am descoperit-o. Mi-am luat elemente de reper asa cum procedez intotdeuna prin locuri necunoscute, dar mai tarziu am constatat ca degeaba le-am luat. Abia a treia sau a patra oara am nimerit din prima si fara probleme. Dar nu eram singurii in aceasta situatie, si ma bucuram ca nu sunt singurul fraier.
Cabina destul de micuta pentru cele 4 cusete, nici nu ma asteptam sa fie prea mare, totusi asigura confortul necesar pentru o noapte de odihna si relaxare. Lenjeria adusa proaspata, prosoape curate, sapunuri sampon cu marca companiei de navigatie Moby.
O frumoasa mocheta albastra cu numele Moby inscriptionat, o muzica in surdina de la radioul incorporat in melamina, patru cusete doua cu doua suprapuse, nebunia copiilor care deja isi distribuisera paturile superioare. Paturile de jos ceva mai late decat cele suprapuse cu saltea relaxa foarte confortabila.
Hubloul din pacate nu se putea deschide, era destul de mare, dar cum afara era intuneric nu se putea vedea mai nimic. In schimb aerul conditionat functiona la o valoare predefinita de 25 grade.
Cabina mai cuprindea un dulap destul de generos cu cateva umerase, o noptiera si o masuta destul de micuta. Nu aveam televizor, doar acea muzica placuta care din cand in cand era eclipsata de anunturile din limbile italiana engleza si franceza care erau destul de dese.
Baia destul de micuta totusi aveai posibilitatea de a face un dus destul de bine, vasul de wc impecabil din toate punctele de vedere. In baie domnea un miros frumos se putea observa cu usurinta ca s-a dat interesul pentru curatenie. Apa calda a venit instantaneu si fiecare a facut cate un dus rapid caci se anuntase cina si trebuia sa ajungem la restaurantul a la carte mentionat. Ventilatia din baie, automata, pornea ori de cate ori se faceau aburi, asa incat nu exista posibilitatea ca aburii sa navaleasca in cabina. Mi-aminteam ca la nava mea fiecare tona de apa conteaza enorm, ma gandeam cat consuma o astfel de nava la unu voiaj. Enorm!
Dupa dus ne-am imbracat « de oras » si am plecat catre restaurant. Grea misiune cand nu cunosti nava. Am gasit un plan langa culoarul principal de unde am cules elementele principale.
Restaurantul se afla pe o punte superioara cabinelor, de fapt sunt 4 restaurante. Unul a la carte, o pizzarie foarte interesanta unde stai la masa cu diferite personaje din desene animate, o alta sala de mese, un fel de autoservire de unde poti alege ceea ce vrei sa mananci, mai exista un snack bar unde poti bea o bere si servi un sandwich delicios.
Am avut si 4 bonuri pentru masa de seara si micul dejun (in 2007) de care am profitat din plin, dupa ce am stat la o coada de o ora, timp in care fetele m-au golit de tot maruntul disponibil pentru jocurile mecanice disponibile si aducatoare de mult profit. Aveam doua variante de meniu, cel de sera ales de noi a constat dintr-o friptura din piept de pui cu cartofi prajiti, o salata de rosii cu branza si cate un suc, eu cu sotia bere. Gustos, totusi mi-a creat senzatia ca n-au fost preparate la bordul navei, ci aduse de la o firma de catering, fapt confirmat la debarcare cand am vazut doua masini frigorifice care aduceau aceste preparate.
Problema la restaurant a constat in mesele mult prea putine pentru cati turisti au fost. Ni s-a permis accesul in pizzaria alaturata, unde existau multe mese libere, dar si pe puntea exterioara de unde se putea admira marea sub clar de luna. Nici eu dar nici sotia n-am simtit nevoia sa servim afara, drept pentru care am ocupat o masa langa Mickey Mouse la pizzarie.
Pe nava exista un magazin cu diferite produse, multe dintre ele souveniruri, dar si sepci, tricouri, cearusi, ochelari de soare, cam tot ceea ce gasesti intr-un shop care se respecta. Dar si preturile sunt pe masura. Am cumparat doua placute de inmatriculare cu numele (de italia) pentru doi prieteni de-ai mei (5 euro) bucata, ochelari de soare pentru fete, daca si-au luat cele mari, mi-a sarit in cap si cea mica, a vrut si ea, ochelarii m-au costat 50 euro, binenteles eu n-am mai avut loc, e bine macar ca ai mei sun heliomatici (de vedere) si nu tin neaparat sa port de soare.
In 2009 sotia si-a cumparat o bratara cu pietre semi semi pretioase, din argint pe care a dat peste 120 euro. Alte preturi: un tricou pe care scria Italia era in jur de 20 euro, o jacketa (din material textil) sarea de 50 euro, o sapca in jur de 10 euro. Vederile erau mai ieftine, 1 euro bucata si mai exista un soi de brelocuri din plastic la acelasi pret.
Locul de joaca, (de fapt toata nava este un parc de distractii) este situat catre prova navei, in jurul barului, si este alcatuit dintr-un tarc imens cu diferite tunele, tobogane. saltele, saltelute, podete, unde cei mici se pot juca fara probleme. In jurul tarcului se gasesc tot felul de personaje din desenele animate (gen tobogane, balansoare) care ii incanta pe cei mici si unde se pot relaxa in voie in compania desenelor animate care ruleaza in permanenta pe cele 4 lcd-uri destinate exclusiv lor. In apropierea tarcului, de fapt in tunelul care face legatura cu barul se gasesc cateva automate, jocuri mecanice unde mi-au mancat fetele tot maruntul si peste. Adica sunt si automate de schimbat bacnotele in fise, asa ca n-am scapat prea usor. Cand ai fete si mai ales cand le duce si capul e vai si-amar. Sa vedeti cand vor creste!
La Moby Otta nava cu care am fost pe insula in 2009, tarcul de joaca era mult mai mic, in schimb se gaseau mai multe automate cu tot felul de jocuri electronice.
Barul pe cat de mare pe cat de interesant, amplasat in prova navei, se putea vedea cursul prin ferestrele imense, multe monitoare pe diferite canale tv, motociclete, avioane in miniatura amplasate la semi-inaltime, totul intr-o atmosfera impecabila de buna dispozitie.
Piscina Moby Freedom are o piscina maricica, in forma de orca, in timp ce la Moby Otta piscina era mult mai mica, dar la fel de indispensabila.
Nici in 2007 dar nici in 2009 n-am facut baie in acele piscine efectiv ne uitasem costumele de baie in masina si nu le-am putut recupera.
Dupa plecarea in croaziera nimeni nu mai are voie pe puntile destinate vehiculelor, aceste se inchid, lifturile se blocheaza catre nivelele inferioare, deci n-am putut sa ne recuperam costumele de baie. Dar am facut plaje in pantaloni scurti si a fost placut.
La piscine, pe ambele nave exista un frumos bar care tine aproape pe toata latimea piscinei, preturile sunt pe masura, coca cola fiind 3 euro iar berea 4.
Toate sezlongurile ocupate, este vorba de anul 2009 cand am calatorit pe timpul zilei, iar cei care le-au ocupat le-au tinut asa toata ziua, timp de 9 ore cat a durat calatoria.
Multa muzica, buna dispozitie, se dansa in jurul piscinei, lumea radea, pleca in vacanta, atmosfera era de sarbatoare, de vis.
In 2007, tarziu mult dupa ora 2 dimineata ne-am retras in cabina pentru odihna, copii parca n-ar fi vrut, dormeau pe ei si tar ar fi vrut sa doarma alaturi de Mickey Mouse, dar acolo erau alti copii care n-aveau cabina si care dormeau pe prosoape, pe bancute.
Dimineata la ora 6 s-a dat desteptarea pe nava, repetata de 3 ori in limbile enumerate, ne-au indemnat sa ne strangem lucrurile, sa mergem la aceeasi coada la micul dejun pentru ca apoi in viteza cea mai mare sa eliberam camerele, sa predam cartelele magnetice la receptie, pentru ca personalul auxiliar sa –si faca teraba (sa schimbe astenuturile, prosoapele, sa faca curat) pentru ca nava urma sa plece din Olbia catre continent la 10 dimineata. Cand am eliberat noi cabina era deja o camerista care astepta sa intre pentru curatenie. Ne-am luat bagajele si ne-am indreptat catre lift pentru a putea ajunge la masina. Accesul la masini a fost permis abia dupa ce nava a acostat in port.
In 2009 n-am avut cabina, deci n-am avut motiv sa ne grabim pentru check-out, am mai lenevit pe canapelele ocupate (moda era cu prosoapele puse pe canapea) am invatat si noi acest lucru de la englezii si francezii) si am putut ocupa doua canapele pe care s-au inghesuit fetele mele. Eu am facut noapte alba si cand am atipit am ocupat un prosop, la picioarele fetelor mele. A doua zi am plecat in Franta.
Debarcarea a fost rapida, se mergea in lant pana la iesirea din port, unde turistii se risipeau pe cele trei directii. Majoritatea catre Costa Smeralda, directia aleasa si de noi. Dar despre aceste locuri am vorbit.
Ca idee, daca apelati la ferry catre Sardinia, incercati sa faceti rezervarea cu o luna doua inainte, atunci apar ofertele, mult mai mici daca deplasarea are loc in timpul saptamanii. 8-9 ore de voiaj pe mare pot trece foarte repede daca navigati pe timpul noptii, dar si mai repede daca pe timpul zilei va distrati cu programele de animatie de la bord. Navele Moby sunt destinate in special familiilor cu copii, daca intrati pe acest site veti vedea si modul in care sunt ele piturate (vopsite) tocmai pentru a creea o buna dispozitie copiilor: moby - in nave
In speranta ca nu v-am plictisit prea tare ca doresc vacante frumoase oriunde va veti duce!
Trimis de pepsi70ro in 17.06.10 20:38:07
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (pepsi70ro); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Pepsi70ro, o prezentare excelenta, foarte multe amanunte utile.
Mie mi-e frica de apa, chiar daca frecvent ma duc la mare, iar o croaziera imi inspira teama.
Cu toate acestea, sper sa mai merg in croaziere. Felicitari pentru excelenta descriere! Am spart gheata!
Singura amintire de croaziera o am pe Dunare. La dus am luat o salupa care zbura ca vantul dar fiind mica, fara cabine si ploaie torentiala m-am facut fleasca pana in chiloti... pentru ca la intoarcere sa luam "personalul " de delta care a mers ca melcul aceasi distanta 4 ore - oameni dispusi ca sardelele, urlete de copii, 3 catei, doua gaini si o oaie. Aventura asa ca mine nu a mai avut nimeni.
Trebuie insa sa incerc si experienta ta nu?
Evident 400 de valuri involburate (a nu se intelege tzunami)... catre tine.
@mirelutza, Dunarea nu se compara cu marea. Dunarea desi minunata este foarte linistita si nu exprima fiorul pe care ti-l provoaca valurile care se sparg de bordajul navei.
Eu desi n-am simtit nimic cand am plecat in croaziera, sotia mea topaia de colo pana colo simtind trepidatiile navei provenite de la micile valuri, spunand ca-i este rau. Doar ideea ii provoca rau. Apoi s-a obisnuit si radea singura de starile ei. Moby Freedom este o nava foarte mare, este greu sa simti marea agitata cand calatoresti cu ea, asigura confortul unei croaziere reusite si pline de farmec.
Iti rezerv un bilet, ca tot am primit o oferta?
Cam mult 7-8 ore si... scump. Dar ma bucur ca tu ai reusit sa ajungi de 2 ori in Sardinia. Si ca a fost atat de frumoasa calatoria!
Uf, uitasem sa spun, Moby Freedom are si pista heliport pentru cazuri speciale, n-am vazut niciodata un elicopter apuntand acolo, dar este bine ca exista. La miile de oameni care sunt pe aceasta nava oricand se poate intampla ceva neprevazut si neplacut. Referitor la acest aspect, la bord exista un mini-spital cu toate cele trebuincioase in caz de necesitate, inclusiv masa stomatologica cu doctor stomatolog.
Un lift dintre cele existente este un pic mai lung, mai tarziu am inteles ca este destinat urgentelor pentru a incape o targa fara probleme.
Mai pepsi ce fain le zici ! Parca stateam impreuna la o bere si imi povesteai croaziera.
Abia astept anul viitor sa ma plimb si eu pe marea Mediterana, cred ca va fi frumos, mult mai frumos, pentru ca este prima mea croaziera.
Ce s-ar mai plimba si fetele mele cu un astfel de vas!
Cred ca nu le-as mai da jos de acolo!
Ti-am citit impresiile cu nerabdare ce m-au dus catre Sardinia unde am gasit alte impresii interesante (ale tale binenteles) !
Foarte frumoase si pozele,acum le-am vazut,ca aseara nu se vedeau,inca.Felicitari.
Mi-a plăcut foarte mult relatarea ta şi pentru că a fost făcută cu un extraordinar lux de amănunte , cred că-mi va tempera cel puţin pe moment aspiraţia de a călători într-o croazieră , fie ea şi de numai o zi. Nu de alta , dar costul mă face praf !
Şi totusi , nu ne-ai spus nimic despre veste şi echipamente de salvare , despre instrucţiuni de evacuare în caz de catastrofă . Ori nu era cazul , totul era sigur şi sub control? Te întreb fiindcă ori de câte ori mă urc pe puntea unui vas sau chiar şi într-o barca , mi-aduc aminte de istoria Titanicului ...
N-am spus nimic despre echipamentele safety pentru ca pur si simplu sunt plictisit de ele, de exercitii si antrenamente. Acolo, pe Moby instruirea a constat in a ti se indica barca de salvare, locul unde este pozitionata si numarul din barca. Atat.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jun.2018 Sardinia - Costa Smeralda — scris în 18.06.18 de danmarian1977 din BUCURESTI - RECOMANDĂ