ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 31.12.2023
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 12.03.11
STATUS: APOLLO
DATE SEJUR
APR-2022
DURATA: 7 nopți
Cuplu
2 ADULȚI
PREȚ SEJUR 2155
cu AVIONUL (toate taxele incluse)
CAZARE ÎN DblStd
REGIM MASĂ DP
Raport PREȚ/CALITATE:
BUN

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
CAZARE [camere etc]:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
PLAJA şi MAREA:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
91.25%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
la PMM* = 101 EUR
*PMM = Preț Minim MEDIU / Cameră, în cursul anului

TIMP CITIRE: 15 MIN

Un hotel confortabil – Melia Madeira Mare 5*

TIPĂREȘTE

Perioada sejurului: 23 – 30 aprilie 2022

Alegerea destinaţiei şi a hotelului

La începutul lunii ianuarie încercam să-mi reiau vechile obiceiuri legate de rezervările timpurii ale vacanţelor de peste an, ce-i drept, ceva mai timid şi cu o oarecare teamă, deoarece nu uitasem încă rateurile şi dezamăgirile din pandemie şi nici emoţiile din anul următor cauzate de restricţiile care apăreau cu fiecare nou val şi dispăreau sau nu. Pentru minivacanţa de Paşti prima opţiune era, ca de obicei, Bulgaria, o destinaţie comodă şi extrem de accesibilă din toate punctele de vedere şi care nu m-a dezamăgit niciodată. Aşa că am început vânătoarea de oferte la cele două trei hoteluri aflate pe lista mea scurtă. Unul dintre ele nu se deschidea de Paşti, al doilea era OK doar că îşi dublase preţul faţă de cât plătisem eu în 2020 şi mersesem abia în 2021, iar al treilea, pe care îl urmăream încă din 2019, o luase razna de tot cu preţurile, chiar dacă ieftin nu a fost niciodată.

Având în vedere şi perioada de sfârşit de aprilie când vremea poate fi încă rece şi capricioasă şi la noi la mare, dar şi la bulgari, am apreciat că nu merită să plătesc atâţia bani doar pentru cazare de lux şi mâncare super, dacă restul opţiunilor mi-ar putea fi drastic limitate în caz de ploaie sau vânt puternic, ceea ce nu era deloc exclus. În plus, eram tentată să încerc şi altceva, o variaţie părându-mi binevenită. Mi-am amintit şi de sărbătorile pascale foarte reuşite petrecute în Serbia în 2018 şi nu aş fi refuzat o repetare.

O soluţie neaşteptată la „dilemele” mele a venit din partea lui Cristi, căruia îi mulţumesc şi de această dată, care mi-a recomandat un Paşte în Madeira, dacă tot voiam să încerc ceva nou şi mi-a trimis imediat o ofertă. La prima vedere, preţul mi s-a părut cam mare pentru o cazare la hotel de cinci stele doar cu mic dejun inclus, comparând cu hotelul tot de cinci stele din Bulgaria, mai nou, mult mai luxos şi cu un concept ultra all inclusive super tare. Desigur, în cazul vacanţei în Madeira o pondere importantă în preţ o avea şi avionul, zbor de linie cu o companie cât se poate de serioasă, apoi era vorba şi de şapte nopţi, nu doar de trei maxim patru.

Oferta primită era cumva personalizată, dar nu pentru mine :D, se dorea a fi un circuit pentru descoperirea acestei insule minunate, în grup, cu ghid permanent, şi includea, pe lângă cazare, zbor şi transfer, şi un tur ghidat al oraşului Funchal, o cină tradiţională la un restaurant, precum şi un prânz festiv în ziua de Paşti. Hotelul era deja ales, fără a avea posibilitatea de a-l schimba, dar nici nu aş fi avut motive. I-am prezentat şi soţului meu oferta şi a fost imediat extrem de interesat, chiar mai entuziasmat ca mine, care încă mă temeam că voi muri de foame pe acolo =)). Sătul să-l bată vântul prin Bulgaria de Paşti, cred că ar fi ales orice altă destinaţie mai caldă :D, iar Madeira era cu adevărat tentantă din mai multe motive. Informaţia primită că pot achiziţiona suplimentar şi cina la hotel, la preţul de 180 euro de persoană pentru şase cine, a fost hotărâtoare pentru mine în alegerea pachetului turistic. Am rezervat imediat sejurul în Madeira la preţul de 2155 euro, alegând o cameră obişnuită cu vedere laterală la mare.

Cum am ajuns în Madeira?

Eu am ajuns în Madeira pe drumuri "ocolite". Pachetul turistic includea zborul cu Lufthansa cu escală la Frankfurt, de două ore şi un sfert la dus şi de doar o oră la întoarcere, cu un orar de zbor OK, drumul a fost mai lung, dar mai uşor de suportat. OTP-Frankfurt 06.25-07.55 şi apoi Frankfurt-Funchal 10.10-13.20.

Nici măreaţa companie naţională germană nu este mai "generoasă" decât companiile low cost în privinţa cateringului la bord inclus, oferind gratuit pe fiecare segment de zbor doar o sticlă de apă plată de 0,3 litri. Mare diferenţă faţă de ce oferea Lufthansa înainte de pandemie, iar situaţia pare să se generalizeze şi la alte companii.

Recunosc că am avut emoţii legate de aterizarea pe aeroportul din Funchal, însă piloţii au fost foarte buni, chiar în condiţii de vânt destul de puternic.

 

Hotelul

Melia Madeira Mare este un hotel de cinci stele aparţinând cunoscutului lanţ internaţional, deschis în anul 2009. Hotelul se află la 15 kilometri de aeroport, în zona hotelieră Lido, având o poziţie privilegiată în prima linie faţă de mare. Construcţia hotelului pe un teren în pantă permite o vedere superbă la Oceanul Atlantic, parţială sau frontală, din aproape oricare din cele 220 de camere.

Adresa: Rua de Leichlingen 2,9000-003 Funchal, Madeira, Portugalia

Coordonate GPS: 32.63797; -16.93401

Website: meliamadeira.com

Check in

Am ajuns la hotel puţin după ora oficială de check in şi am primit imediat camerele toţi cei din micul grup de români. Eu am avut nenorocul să fiu cazată chiar de şeful recepţiei, un tip mult prea arogant pentru cât de incompetent s-a dovedit a fi. Am primit cardul camerei şi câteva informaţii sumare referitoare la ora la care se serveşte micul dejun. Când am întrebat şi de cină, deoarece plătisem 30 euro de persoană pentru fiecare cină, mi-a zis pe un ton superior că dacă vreau să iau şi cina trebuie să plătesc. I-am sugerat să citească mai cu atenţie ce scrie pe voucherul meu, deoarece nu sunt dispusă să plătesc de două ori pentru acelaşi serviciu. M-a ignorat cu aceeaşi superioritate greu de înţeles şi a butonat ceva pe un calculator, concluzionând că am dreptul doar la micul dejun. Deja mă enervasem. A apărut şi ghidul care până atunci asistase pasiv la toată discuţia din ce în ce mai înflăcărată doar pentru a-i confirma „marelui şef” că plătisem şi cinele. Întreb şi cum se procedează cu băuturile incluse la cină, conform ofertei scrise a touroperatorului, moment în care recepţionerul înnebuneşte de-a dreptul, iar ghidul intervine brutal „ţinând cu ursul” , adică cu hotelul şi nicidecum cu mine, turistul, care contribuisem financiar la deplasarea lui în Madeira şi pentru asistenţa turistică pe care era dator să mi-o ofere. Nu reuşeşte să mă convingă să renunţ la drepturile mele plătite, l-am ameninţat cu reclamaţii imediate la agenţie în ţară dacă nu se respectă întocmai condiţiile ofertei. Aveam la mine oferta printată şi i-am pus-o în braţe amintindu-i că este treaba lui să rezolve problema.

Mi-am luat bagajele şi am urcat în cameră, în lift rugându-mă ca măcar camera să fie OK, deoarece îmi era foarte clar că nu aveam nicio şansă să o schimb după tot circul de la cazare. Deşi hotelul Melia Madeira Mare este clasificat la cinci stele şi aşteptările mele au fost pe măsura clasificării, reputaţiei lanţului internaţional Melia, dar şi preţului plătit, NU am beneficiat de serviciile unui bell boy. Nu a fost o tragedie, m-am descurcat singură foarte uşor, doar am semnalat.

Camera 526

Camera mea se afla la etajul 5 în corpul perpendicular pe linia ţărmului şi avea vedere parţială la ocean, aşa cum plătisem, şi la hotelul vecin, nu la piscină. Camera, cu o suprafaţă de 35 metri pătraţi acoperită integral de o mochetă nu nouă, dar perfect curată, arăta exact ca în fotografiile de prezentare, era curată, totul era perfect funcţional, nu aveam nimic de reproşat.

Baia

Baia era spaţioasă, foarte curată şi bine compartimentată. Era dotată cu cadă de baie cu un paravan de sticlă pentru a împiedica împrăştierea apei în timpul duşului în toată încăperea, personal aş fi preferat doar un duş walk in, dar nu aveam ce comenta. Mai aveam la dispoziţie două chiuvete, vas de toaletă şi bideu separat, cam la fel cum am găsit peste tot pe unde am umblat şi în Spania. Aveam şi uscător de păr şi oglindă de machiaj, precum şi cosmeticele uzuale, de bună calitate.

Ne-au fost puse la dispoziţie halate de baie şi prosoape de toate mărimile, albe, impecabile. Prosoapele au fost schimbate în fiecare zi, normal, aş zice, cât timp era interzisă explicit uscarea acestora pe balcon, probabil din raţiuni estetice.

Camera era dotată cu un pat matrimonial queen size, încadrat de două noptiere fără sertar. Salteaua a fost puţin cam tare pentru gustul meu, dar m-am obişnuit şi am dormit foarte bine. Lenjeria, de bună calitate, a fost schimbată în fiecare zi, la cerere. Pe tăblia patului erau fixate câte două aplice, având şi spoturi utile celor care mai citesc ceva în pat înainte de culcare.

Spre balcon era o zonă de relaxare, cu o mică sofa şi o măsuţă joasă, dar şi de lucru, cu un birou şi un scaun.

Pe peretele opus patului era fixat televizorul cu ecran plat şi o diagonală suficient de mare. Mai aveam un corp gen birou pe care se afla setul de preparare a ceaiului şi cafelei, cu cană electrică pentru încălzit apa, ceşti, pliculeţe de ceai, cafea instant, zahăr, completate zilnic. Acest corp masca şi minibarul, cu apă şi sucuri, contra cost şi cam scumpe, în opinia mea.

Am avut şi un suport de bagaje pe care am găsit la sosire prosoapele de plajă, pe care le-am folosit o singură dată când am făcut plajă la piscina exterioară.

Dulapul era pe hol pe partea opusă intrării în baie.

Aerul condiţionat era în sistem centralizat cu reglaj individual. Funcţiona bine, însă noi nu prea l-am folosit.

Balconul

Mi-a plăcut mult balconul meu cu vedere laterală la ocean, spaţios, dotat cu o masă şi două scaune din ratan, o scrumieră, extrem de utilă 😊, şi atât. Am petrecut un timp plăcut pe balconul meu, la o cafea sau un ceai dimineaţa, seara la un pahar de bere sau unul de vin, de Madeira, desigur 😊, admirând oceanul, când calm, când mai nervos.

Curăţenie în cameră s-a făcut în fiecare zi, cu simţ de răspundere, mi-a plăcut. Camerista trecea, probabil, în cursul dimineţii, când noi eram plecaţi în excursii. Am întâlnit-o o singură dată, într-o zi în care a plouat torenţial şi noi am stat pe balcon tot aşteptând să se mai rărească ploaia şi să putem pleca la plimbare.

Restaurantul

Restaurantul principal Mare Nostrum este situat la nivelul piscinei şi oferă doar micul dejun şi cina, în regim bufet, cu preparate din bucătăria portugheză şi internaţională. Există posibilitatea de a lua masa atât în interior, cât şi pe terasă, noi preferând de fiecare dată terasa pe care, paradoxal, nu prea era permis fumatul ☹.

La intrarea în restaurant eram întrebaţi numărul camerei şi bifaţi pe un tabel.

Marea varietate a mâncărurilor oferite a constituit o surpriză plăcută pentru mine. Mâncarea a fost peste aşteptările mele, proaspătă şi gustoasă, unele feluri fiind gătite live. Mi-au plăcut şi mâncărurile specifice bucătăriei locale, încercate aici pentru prima dată, cu excepţia acelui peşte îngrozitor de sărat, dar eu nici nu sunt fan peşte.

Micul dejun pot spune că a fost repetitiv :D, însă varietatea celor oferite era atât de mare încât noi nu am apucat să gustăm din toate în cele şapte zile de sejur, astfel că nu ne-am plictisit deloc, variind în fiecare zi după dorinţă şi fiind de fiecare dată foarte mulţumiţi. Exista o staţie live pentru omlete „personalizate” , în sensul că fiecare îşi putea alege ingredientele dorite, care puteau fi în fiecare zi altele.

La fel ca în Spania, şi aici aveam posibilitatea de a ne începe ziua cu o cupă de şampanie sau mai multe, deşi nu era indicată prea multă veselie când plecam în excursii cu autocarul pe serpentine, insula fiind foarte muntoasă şi practic plină de tuneluri şi de serpentine.

Mi-au plăcut sucurile oferite gratuit la micul dejun, nu chiar din cele proaspăt stoarse, însă oricum naturale. Cafeaua naturală la aparat, în mai multe variante, după preferinţe, a fost bună, dar nu excepţională sau poate nu eram eu obişnuită cu cafeaua madeireză, pentru că nici cafeaua cumpărată pentru acasă nu m-a prea impresionat.

La cină erau mult mai puţini clienţi în restaurant decât dimineaţa. În afară de noi şi de ghid, doar o singură familie mai plătise suplimentul de demipensiune. Până la urmă am beneficiat de băuturile gratuite promise, dar nu mai mult de două de persoană. Nu scria nicăieri de vreo limitare în acest sens, însă pentru noi a fost mai mult decât suficient şi oricum nu voiam să mă mai enervez.

Soţul îşi comanda o bere sau două, iar eu câte un pahar de vin roşu, vinul casei, nu vin de Madeira, care era disponibil doar la sticlă şi doar contra cost, şi / sau câte un suc de fructul pasiunii la sticlă. Oricum ospătarii cam dădeau ochii peste cap când auzeau că avem băuturile incluse, semn că nu era o practică obişnuită la acest hotel, cel mai probabil o eroare din partea agenţiei, dar de care eu am profitat şi i-am determinat să şi-o asume.

Toţi ceilalţi turişti care luau cina la Melia, comandau băuturile dorite la ospătari, primeau nota de plată pe care o achitau la ieşirea din restaurant, cash sau card. Noi doar le lăsam nota de plată şi le spuneam Bună seara :D.

La restaurantul de la Melia puteau lua cina, contra cost, desigur, şi cei care nu erau cazaţi în hotel. Plăteau la recepţie şi beneficiau de mâncare în sistem bufet, în plus mai plătind pentru băuturile comandate.

La cină aveam la dispoziţie un singur fel de supă sau supă cremă, alta în fiecare zi. Le-am testat pe toate, cele mai multe erau de legume, diverse, OK, dar nu au fost tocmai pe gustul meu cele care erau fără carne. Culmea este că şi în excursiile la care am avut masa de prânz inclusă tot numai supe de legume am primit :D.

Felurile principale au fost mult mai interesante, variate şi foarte bine gătite, salatele şi le aranja fiecare după dorinţă, fructele disponibile au fost multe şi cu gust, de mult nu mai mâncasem banane atât de bune şi ananas atât de bine copt şi de dulce, iar prăjiturile au fost toate excelente, desigur pentru cine îşi permitea să mănânce atâtea dulciuri.

Voi povesti aici şi despre prânzul festiv din ziua de Paşti, Paştele ortodox, menţionat în oferta agenţiei. Cum spuneam, restaurantul nu oferă masa de prânz, din lipsă de doritori zic ei, dar pentru grupul de români au aranjat două mese spre marea mirare a celor care treceau pe acolo în drum spre piscină.

Mesele au fost frumos decorate cu iepuraşi, fiecare turist a primit o felicitare din partea hotelului cu urarea de Paşte fericit, în engleză, dar şi în română, cu ouă roşii şi cozonac aduse pare-se de către ghid. Mâncarea tradiţională pentru sărbătoarea pascală a fost frumos prezentată, foarte gustoasă, dar porţiile mi s-au părut cam mici. Am primit un mic aperitiv, apoi o friptură de miel demenţială, iar la desert am avut de ales între o salată de fructe şi o prăjitură, ambele foarte bune. De băut ni s-a oferit vin roşu la sticlă şi apă plată. Cine a dorit să bea altceva, a plătit.

Am înţeles din reclamele lor că ar mai exista un şi restaurant a la carte, dar eu nu am fost interesată.

Baruri

Am remarcat barul din lobby, cu terasa aferentă, un bar frumos aflat la nivelul recepţiei şi cu vedere la ocean de pe terasă, unde am băut doar o cafea în ziua sosirii. Altfel pot spune că oferea toate băuturile internaţionale cunoscute, prepara şi cocktailuri care arătau foarte bine, găseai cam tot ce voiai, însă la preţuri de cinci stele. Bine că nici la terasele din oraş nu era mult mai ieftin, diferenţele de preţ fiind mici.

Mai era un bar la piscina exterioară, unde mergeam eu să fumez după micul dejun şi să admir marea, pardon, oceanul 😊. Nu l-am frecventat nici pe acesta.

Piscine

Hotelul dispune de două piscine pentru adulţi şi una pentru copii. Piscina interioară este încălzită, dar pe mine nu m-a interesat. Nici la centrul SPA nu am fost interesată să merg. Aveam multe altele de făcut şi de văzut, iar timpul era prea scurt.

Piscina exterioară, cu apa încălzită doar de razele soarelui, mi-a plăcut tare mult. Nu sunt fan piscină, dar, de această dată chiar nu am avut de ales, apa din piscină fiind mai caldă decât oceanul la final de aprilie. La piscină şezlongurile erau gratuite şi cred că suficiente, prosoape de plajă găsisem în cameră, astfel că am reuşit să ajungem şi noi într-o singură dupăamiază, în cea mai caldă şi frumoasă zi din tot sejurul, să facem plajă şi să ne bălăcim în voie. Apa era curată şi acceptabil de caldă, nu erau copii gălăgioşi şi zburdalnici care să ne stropească, aveam şi puţină muzică plăcută şi, ce mi-a plăcut cel mai mult a fost view-ul, acea senzaţie de infinity datorată poziţionării piscinei mai sus faţă de ocean şi iluzia de continuitate, de albastru cât vedeai cu ochii.

Despre plajă pot spune doar că este sublimă, dar... lipsea cu desăvârşire :D. Am ştiut asta încă de când am studiat hotelul din ofertă şi mi-am asumat. Cumva am avut o senzaţie de deja vu, la fel păţisem în Tenerife când alesesem un hotel din lanţul Sol, situat chiar mai aproape de ocean decât acesta, dar cu acelaşi gen de plajă foarte îngustă şi plină de bolovani, deci impracticabilă, singura diferenţă fiind că în Tenerife am prins un Ocean Atlantic mai cald, la 22-23 grade, perfect pentru baie.

Am ajuns încă din prima zi la complexul de piscine Lido, aflat destul de aproape de hotel, o variantă bună de plajă şi baie, dar nu în aprilie.

Altele

Hotelul oferă parcare gratuită, inclusiv staţie de încărcare pentru maşinile electrice. Există centre de închirieri maşini chiar în imediata vecinătate a hotelului, însă noi am preferat, din comoditate, să cumpărăm trei excursii opţionale de la touroperator, cam scumpe, însă acoperind cea mai mare parte a insulei.

Există internet wireless gratuit disponibil în tot hotelul, inclusiv în camere. Funcţionează bine, l-a testat soţul meu. Eu nu mai sunt interesată de câţiva ani de net în ţările Uniunii Europene, de când am destul net inclus în abonamentul de telefon, oricum mai mult decât aş putea consuma în una sau două săptămâni de sejur.

În apropierea hotelului există destule restaurante şi supermarketuri, noi am cumpărat multe de la Spar, dar şi magazine de suveniruri şi tot ce vrei.

Staţia de autobuz este foarte aproape, iar reţeaua de autobuze acoperă toate zonele de interes.

Concluzii

Această primă vacanţă în Madeira a fost o reuşită pentru mine, chiar dacă nu am reuşit să fac tot ce mi-am propus. Am descoperit cele mai importante frumuseţi ale insulei în cadrul excursiilor opţionale achiziţionate, am vizitat Funchal-ul şi în tur ghidat şi pe cont propriu, mai pe îndelete.

Am rămas cu regretul de a nu fi avut curajul să fac baie în ocean, apa având maxim 18 grade, deci este de revenit într-o altă perioadă.

Hotelul Melia Madeira Mare 5* mi-a oferit confortul aşteptat şi dorit, condiţiile de cazare au fost bune, curăţenia a fost fără reproş. Mâncarea în restaurantul principal a fost peste aşteptările mele, ca gust şi varietate, băuturile au fost OK. Vederea la ocean a făcut toţi banii, hotelul având o poziţie de invidiat în prima linie faţă de ţărm.

Distanţa faţă de centrul Funchal-ului este puţin cam mare, dar cei aproximativ doi kilometri şi jumătate se pot parcurge şi pe jos în plimbare. Noi am mers pe jos şi ne-am întors cu autobuzul prima dată, iar a doua oară am mers doar cu autobuzul, având şi de urcat pe Monte.

Interacţiunea cu personalul a fost OK, toţi vorbeau limba engleză la un nivel mai mult decât mulţumitor, am primit de fiecare dată informaţiile cerute, singura excepţie constituind-o atitudinea total neprofesională şi arogantă a şefului recepţiei la momentul cazării, când m-am simţit umilită pe banii mei de un incompetent. Recepţionerele aflate de serviciu la plecare, două bomboane, mi-au urat zbor plăcut şi că mă aşteaptă să revin la ei.

Comparând vacanţa din Madeira cu cea din Tenerife, mie în Tenerife mi-a plăcut mai mult. Madeira este o insulă mult mai verde, o adevărată grădină botanică 😊, dar şi mult mai muntoasă, mai stâncoasă, cu plaje muuult mai proaste şi oriunde ai merge ai de coborât şi de urcat în neştire ☹. O fi frumos şi perfect pentru cei mai tineri şi mai activi, dar pentru mine efortul este prea mare. Cu toate acestea, nu exclud o revenire în Madeira, unde mai am destule de văzut şi de făcut, astfel că recomand această destinaţie.

Recomand şi hotelul despre care am povestit mai sus, un hotel de cinci stele confortabil, cu servicii corecte şi cu un raport calitate preţ mulţumitor la care aş reveni cu încredere, dacă nu găsesc altul mai bun şi cu all inclusive 😊).

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de nicole33 in 31.12.23 14:06:31
Validat / Publicat: 31.12.23 15:10:35
INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în PORTUGALIA

VIZUALIZĂRI: 1619 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

14 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Melia Madeira Mare 5* - piscina şi oceanul
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 62400 PMA (din 47 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com — la un preț mediu (media pe întreg anul) de 101.20 EUR pe cameră

  • ECOURI la acest review

    14 ecouri scrise, până acum

    webmasterX
    [31.12.23 14:58:27]
    »

    Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

    nicole33AUTOR REVIEW
    [31.12.23 15:14:56]
    »

    @webmasterX:

    Am verificat. Coordonatele sunt corecte.

    Mulţumesc!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    webmaster
    [31.12.23 17:49:02]
    »

    Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

    — (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent sau anul trecut ;
    — (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

    Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

    (Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

    -

    Articolul a fost deasemenea selectat și ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

    doinafil
    [31.12.23 19:49:51]
    »

    Ca de obicei, un articol complex, cu informații detaliate și utile, așa cum m-am așteptat!

    Ar fi fost interesant să spui și cum s-a rezolvat cu divergența dintre tine, ghid și șeful recepției! Am înțeles că la cină venea o notă de plată (doar pentru băuturi sau și pentru mâncare), pe care o ignorai, și pentru care te felicit cum procedai! Ghidul care „ținea cu ursul” , ar fi meritat o „lăcrimație” la agenția din București, la întoarcerea acasă! Eu așa aș fi făcut, după ce mi-a creat acea stare de nervozitate, la începutul unei vacanțe!

    Despre mâncare ce pot să spun?! Un adevărat răsfăț culinar - ca să nu scriu „dezmăț” Și noi când am fost cazați la un hotel din „lanțul” Melia, la fel ne-am regalat!

    În poza P70, lângă crema de zahăr ars este un fruct ce pare tocmai a fi fost scos dintr-o „capsulă” , sau ce este?! Tot o nedumerire am despre supa din poza P78, despre care spui că a fost singura care ți-a plăcut, dar despre care nu știu din ce este făcută, având în vedere că se vede o „zeamă albă” , cu urme ce par a fi „zdrențe” de ou

    Mă bucur că v-ați simțit bine în Madeira! (cu excepția plajei „bolovănoase” , pe care - din start - ți-ai asumat-o!)

    Este ultimul articol pe care-l citesc în acest an și mă bucur că a fost al tău, cu atâtea lucruri importante de știut despre Madeira!

    Să dea Domnul să ne revedem sănătoși și în 2024! Să aveți un an cu SĂNĂTATE, că dacă asta este, restul vine de la sine! Vă pupă Doina pe amândoi!

    FlorrisPHONE
    [31.12.23 21:10:39]
    »

    Îți doresc ca anul care vine, sa îți aducă sănătate și multe vacanțe frumoase! La mulți ani! 🤗

    nicole33AUTOR REVIEW
    [01.01.24 23:21:31]
    »

    @webmaster:

    nicole33AUTOR REVIEW
    [02.01.24 00:13:00]
    »

    @doinafil:

    Ar fi fost interesant să spui și cum s-a rezolvat cu divergența dintre tine, ghid și șeful recepției! Am înțeles că la cină venea o notă de plată (doar pentru băuturi sau și pentru mâncare), pe care o ignorai, și pentru care te felicit cum procedai!

    Simplu, într-un final mi-au dat dreptate. Deh... "scripta manent", aveam dovada şi nu intenţionam să cedez. Mâncarea era plătită clar, acolo singura problemă a fost că domnul şef era atât de priceput că nu ştia nici să citească la ei în sistem.

    Habar nu am cine a plătit în final pentru băuturile mele, posibil să o fi dat la pace cu hotelul, pentru că eram doar două familii în situaţia asta, cinci persoane cu tot cu ghidul, şi nu era mare pagubă, dar nu m-a interesat.

    M-am trezit cu ghidul la uşă, tocmai când făceam poze prin cameră, că m-a întrerupt şi apoi am uitat să fac mai multe. S-a lăudat cum mi-a rezolvat el problema şi m-a rugat să închid subiectul, ca să nu mai fie discuţii neplăcute de faţă cu restul grupului.

    Trist este că familia cealaltă care mai avea demipensiune, nu a fost interesată să citească informarea pe care am primit-o toţi şi a preferat să-şi comande la cină câte o sticlă mare de apă plată, contracost, pe care şi-o lua apoi în cameră, în timp ce ghidul bea câte o bere în fiecare seară fără să plătească.

    Situaţia a fost oricum ciudată, eu încă bănuiesc că a fost o greşeală în acea informare din partea agenţiei, de care eu am profitat şi nu regret deloc. Toţi prietenii mei care au fost în Madeira şi au avut demipensiune, la alte hoteluri, dar tot de cinci stele, au plătit băuturile separat deşi nu au fost chiar ieftine şi s-au mirat că eu le-am avut incluse. Dar unii din ei au avut alte probleme şi discuţii cu cazarea copiilor, bani ceruţi în plus faţă de rezervare, aiureli.

    Ghidul care „ținea cu ursul” , ar fi meritat o „lăcrimație” la agenția din București, la întoarcerea acasă! Eu așa aș fi făcut, după ce mi-a creat acea stare de nervozitate, la începutul unei vacanțe!

    Este adevărat că am început cu nervi vacanţa şi fără a avea vreo vină, eu plătind exact cât mi s-a cerut. Eu sunt impulsivă, explodez când cineva încearcă să mă prostească în faţă, dar îmi trece repede.

    Nu aveam de fapt intenţia să mă cert atunci cu agenţia, deoarece urma să plec tot cu ei două săptămâni în Egipt o lună mai târziu, unde prinsesem o ofertă excelentă şi numai din acea diferenţă de preţ îmi puteam lua în Madeira bere şi vin să-mi pun şi în cap. Altfel, reclamam din prima clipă, telefonic şi pe mail, plăteam băuturile, păstram notele de plată şi le decontam lor la Bucureşti. Mă descurcam eu.

    nicole33AUTOR REVIEW
    [02.01.24 00:34:50]
    »

    @doinafil:

    Despre mâncare ce pot să spun?! Un adevărat răsfăț culinar - ca să nu scriu „dezmăț” Și noi când am fost cazați la un hotel din „lanțul” Melia, la fel ne-am regalat!

    Am recunoscut şi eu că mâncarea mi-a întrecut aşteptările. La Melia nu mai stătusem, hotelurile din Bulgaria ale lanţului nereuşind să mă convingă, însă aveam experienţa a două hoteluri Sol, pe vremea când era Sol-Melia, de doar patru stele, în Mallorca şi apoi în Tenerife, unde am mâncat chiar mai bine ca aici şi nici nu m-am plictisit deşi am stat câte două săptămâni la fiecare.

    În poza P70, lângă crema de zahăr ars este un fruct ce pare tocmai a fi fost scos dintr-o „capsulă” , sau ce este?!

    Este un fruct pe care noi l-am descoperit prima dată în Egipt. Am aflat de pe internet cum se numeşte, dar imediat am şi uitat. Ne-am amuzat copios atunci de asemănarea cu căţeii de usturoi , desigur nu şi la gust.

    Tot o nedumerire am despre supa din poza P78, despre care spui că a fost singura care ți-a plăcut, dar despre care nu știu din ce este făcută, având în vedere că se vede o „zeamă albă” , cu urme ce par a fi „zdrențe” de ou

    Acolo era o sumă cremă de pui, iar zdrenţele văzute de tine erau de pui, nu de ou

    Mă bucur că v-ați simțit bine în Madeira! (cu excepția plajei „bolovănoase” , pe care - din start - ți-ai asumat-o!)

    Nu plaja cu bolovani era problema, erau scări chiar acolo şi aş fi folosit papuci de apă ca să nu-mi rup picioarele, ci apa oceanului care era prea rece pentru mine la nici 18 grade. Erau şi piscine amenajate, la nici cinci minute de mers pe jos, dar tot cu apă din ocean, deci la fel de rece.

    A fost tare bine în Madeira, am văzut atâtea locuri frumoase, doar că am cam obosit să tot urc şi să cobor o mulţime de pante şi scări.

    Îţi mulţumesc mult pentru vizită, aprecieri, ecou şi urări!

    Dacă suntem sănătoşi pe toate celelalte le rezolvăm noi.

    Cât am vrut eu să închei anul fără datorii se pare că iar nu mi-a ieşit şi aşa ajung să răspund acum ecourilor de anul trecut

    nicole33AUTOR REVIEW
    [02.01.24 00:41:01]
    »

    @Florris:

    Mulţumesc mult pentru urări!

    Îţi doresc la rândul meu sănătate şi numai bucurii în 2024!

    De vacanţe ştiu sigur că te vei bucura din plin şi anul acesta, pentru că ai început deja excelent

    La mulţi ani!

    doinafil
    [02.01.24 22:45:42]
    »

    @nicole33:

    S-a lăudat cum mi-a rezolvat el problema şi m-a rugat să închid subiectul, ca să nu mai fie discuţii neplăcute de faţă cu restul grupului

    În urma războiului mulți „viteji” se-arată! (din păcate! )

    Este adevărat că am început cu nervi vacanţa şi fără a avea vreo vină, eu plătind exact cât mi s-a cerut. Eu sunt impulsivă, explodez când cineva încearcă să mă prostească în faţă, dar îmi trece repede

    Și mie mi se mai întâmplă, chiar la vârsta asta! Am învățat, însă, de-a lungul timpului, că aceste ieșiri nu-ți fac bine nici ție, nici ceilorlalți, cu care ești în „conflict” !

    Auto controlul se auto educă! (ce „filozoafă” am devenit! ) Când simți că „explodezi” , stai puțin și nu te grăbi să răspunzi, uită-te în ochii celuilalt, cu insistență și puțin mirată (fără să disimulezi), dacă poți, chiar zâmbește și - cu calm - pune-i sub 0chi paragraful care îți dă dreptate ție! La început nu-i ușor, știu, dar odată cu vârsta vei vedea că se poate! Rămâi - în orice situație - cât de calmă poți să fii! O să aveți amândoi de „câștigat” !

    Ne-am amuzat copios atunci de asemănarea cu căţeii de usturoi, desigur nu şi la gust

    Eu am asociat imaginea cu a unei capsule de bumbac, încă „necoaptă” , care urma să „erupă” și să arunce „lava” de bumbac în afară!

    Cât am vrut eu să închei anul fără datorii se pare că iar nu mi-a ieşit şi aşa ajung să răspund acum ecourilor de anul trecut

    Iți urez ca doar acestea, ecourile, să-ți fie „datoriile” rămase de peste an! ? *

    nicole33AUTOR REVIEW
    [02.01.24 23:25:01]
    »

    @doinafil:

    Eu am asociat imaginea cu a unei capsule de bumbac, încă „necoaptă” , care urma să „erupă” și să arunce „lava” de bumbac în afară!

    Pe WApp ţi-am trimis o poză făcută în Egipt cu usturoiul

    Rămăsesem datoare şi cu o explicaţie: Physalis se numeşte fructul din P70.

    agro-tv.ro/fructul-physal ... a-si-in-romania

    În urma războiului mulți „viteji” se-arată! (din păcate!)

    Ăştia sunt oamenii. Pentru mine a contat că s-a rezolvat fără alţi nervi.

    Şi după toate astea eu am avut încredere şi să iau de la el trei excursii, chiar dacă au fost mai scumpe ca la agenţiile locale. Culmea este că a fost parolist şi excursiile au fost peste aşteptări. În plus, mi-a mai plăcut că nu m-a fugărit de colo colo, ci mai "cătinel", aşa cum îmi place mie, nu să-mi iasă sufletul.

    I-am reproşat doar că a fost nepermis de indulgent cu cei lipsiţi de bun simţ care întârziau de FIECARE dată la autocar, chestie care pe mine mă deranjează mult, pentru că am senzaţia că îşi bat joc de mine şi de timpul meu, mâncându-mi din timpul alocat următorului obiectiv şi tot aşa.

    Am învățat, însă, de-a lungul timpului, că aceste ieșiri nu-ți fac bine nici ție, nici ceilorlalți, cu care ești în „conflict” !

    Auto controlul se auto educă!

    Ai mare dreptate. Dar nu e aşa simplu.

    "Să nu te enervezi! " Este uşor de spus, dar mult mai greu de realizat. Nu cred că ţine de vârstă, ci mai degrabă de temperament. Cred că şi peste 20 ani voi avea limba la fel de ascuţită şi gura la fel de slobodă

    doinafil
    [03.01.24 14:40:08]
    »

    @nicole33 :

    Pentru mine a contat că s-a rezolvat fără alţi nervi...

    După cum spune și dramaturgul englez,

    All's Well That Ends Well

    Şi după toate astea eu am avut încredere şi să iau de la el trei excursii, chiar dacă au fost mai scumpe ca la agenţiile locale

    Întotdeauna cele cumpărate de la ghizi, sau de la reprezentanții agențiilor de la care ai cumpărat sejururile, sunt mai scumpe decât la agențiile locale de turism! Ni s-a întâmplat și nouă, ultima dată în Kos, când am luat o excursie de o zi în Bodrum.

    Culmea este că a fost parolist şi excursiile au fost peste aşteptări. În plus, mi-a mai plăcut că nu m-a fugărit de colo colo, ci mai "cătinel", aşa cum îmi place mie, nu să-mi iasă sufletul

    Mare noroc ai avut! În toate circuitele pe care le-am făcut, (în Maramureș, de ex., dar și în Țările Nordice) ghizii au scos sufletul din noi! Și mie-mi place „mai cătinel” , dar ce să facem?! , nu se poate mereu! Asta se întâmplă când faci parte din seniorii grupului ghidat, majoritatea grupului fiind alcătuită din tineri!

    I-am reproşat doar că a fost nepermis de indulgent cu cei lipsiţi de bun simţ care întârziau de FIECARE dată la autocar, chestie care pe mine mă deranjează mult, pentru că am senzaţia că îşi bat joc de mine şi de timpul meu, mâncându-mi din timpul alocat următorului obiectiv şi tot aşa

    Ai perfectă dreptate!!! 👌nimănui, cred, nu-i place să piardă timpul

    Ni s-a întâmplat de două ori în excursiile făcute: o dată când, vreo trei (sau patru ) doamne, au întârziat cam o oră și un pic, în „caravana” organizată de Dl Cornel și, a doua oară în Țările Nordice, unde o altă doamnă - mare iubitoare de selfie-uri - s-a rătăcit de grup, vreo 3/4 de oră! Își „studia” poza, vrând să-i iasă ca lumea vârful pantofilor sau cârlionțul din păr Am „sărit cu gura pe ea” toți și-am certat-o, dar tot nu s-a potolit, mereu rămânea în urma grupului! Avea în jur de 50 de ani și venise singură.

    Nu cred că ţine de vârstă, ci mai degrabă de temperament. Cred că şi peste 20 ani voi avea limba la fel de ascuţită şi gura la fel de slobodă

    Eu cred că nu! După cum ți-am scris mai sus, și eu „luam foc” imediat, până pe la vreo 60 de ani Acum, la 74, s-a schimbat „calimera” , sunt mai cumpătată, nu mă mai afectează ce nu-mi convine, mă detașez mult mai ușor de cele rele!

    Te vei schimba cu timpul, că vrei sau nu! Chiar dacă majoritatea oamenilor suntem cu un temperament „sanguin” , mai avantajați sunt cei „flegmatici” ! Asta am învățat demult, la orele de psihologie, din liceu!

    nicole33AUTOR REVIEW
    [04.01.24 00:47:47]
    »

    @doinafil:

    Întotdeauna cele cumpărate de la ghizi, sau de la reprezentanții agențiilor de la care ai cumpărat sejururile, sunt mai scumpe decât la agențiile locale de turism! Ni s-a întâmplat și nouă, ultima dată în Kos, când am luat o excursie de o zi în Bodrum.

    Ei, asta ştiam şi eu prea bine, nu eram la prima vacanţă . Îţi dai seama că din ianuarie de când am rezervat şi până la sfârşit de aprilie când am ajuns acolo am avut timp suficient să mă documentez temeinic şi să analizez problema pe toate feţele. În ziua sosirii în Funchal, după toată tevatura cu cazarea, am ieşit la plimbare să vedem cât costă excursiile la alţii, cât costă să închiriem maşină, să vedem dacă sunt locuri de parcare etc.

    Am renunţat repede la ideea cu maşina, apoi am mers la câteva agenţii locale unde am găsit preţuri cam de 60-65% din preţul touroperatorului pentru excursii care atingeau aceleaşi obiective (90%), dar nu includeau masa de prânz şi ofereau ghidaj în germană şi engleză.

    Când prânzul nu este inclus în programul excursiei, NU există timp destinat mesei şi atunci ori mănânci câteva sandvişuri din traistă şi din mers ori îţi rupi din eventualul timp liber individual pentru a mânca undeva, dar tot cam pe fugă, iar dacă servirea nu este rapidă, nici mâncarea nu-ţi prieşte şi nici nu mai ai timp să vezi ce ai vrea tu pe acolo.

    Nu ghidajul în engleză mă speria, pentru că, dacă am capacitatea de a mă certa şi încă cu succes în această limbă, pot înţelege şi o prezentare, pot întreba una alta ce mai sunt eu curioasă. În zona respectivă turiştii germani erau majoritari, astfel că riscam ca şi ghidajul să fie preponderent în germană şi mai răruţ în engleză, eu având asemenea experienţe din Turcia şi Egipt, doar că atunci era vorba de ruşi.

    Am afirmat că excursiile au fost peste aşteptări. Am fost plăcut surprinsă să constat că restaurantele unde am oprit să mâncăm au fost mai mult decât decente, nu bombe cum se mai obişnuieşte în excursii pentru minimizarea costurilor agenţiei, au avut o vedere de vis la ocean, servirea a fost rapidă, pentru că alesesem dinainte varianta de meniu dorită, iar mâncarea excelentă, cafeaua şi băuturile incluse. Aşa ceva mai rar. Nu regret deloc că am plătit mai mult, pentru că am primit mai mult.

    Mare noroc ai avut! În toate circuitele pe care le-am făcut, (în Maramureș, de ex., dar și în Țările Nordice) ghizii au scos sufletul din noi! Și mie-mi place „mai cătinel” , dar ce să facem?! , nu se poate mereu! Asta se întâmplă când faci parte din seniorii grupului ghidat, majoritatea grupului fiind alcătuită din tineri!

    Norocul meu a fost că ghidul avea vreo zece ani în faţa mea şi nici cu condiţia fizică nu se putea lăuda, aşa că pentru mine a fost perfect . Grupul nu era omogen, doar două familii cu copii erau mai tinere, restul eram la 50+, iar ritmul de mers era impus de ghid, pe care şi eu îl depăşeam adesea. Iar cea care întârzia de fiecare dată era una din tipele mai tinere, nicidecum vreo "babă", pentru că pleca de bezmetică pe te miri unde, iar când apărea nici măcar vreo scuză formală nu auzeai de la ea. Soţul ei era mereu roşu de ruşine pentru că auzea toate comentariile noastre sincere şi directe până binevoia să apară şi zăpăcita de nevastă-sa, ca să nu o numesc altfel.

    Te vei schimba cu timpul, că vrei sau nu! Chiar dacă majoritatea oamenilor suntem cu un temperament „sanguin” , mai avantajați sunt cei „flegmatici” !

    Nu te contrazic în legătură cu schimbatul, deşi nu sunt prea convinsă, dar om trăi şi om vedea

    doinafil
    [04.01.24 21:51:52]
    »

    @nicole33:

    Am afirmat că excursiile au fost peste aşteptări. Am fost plăcut surprinsă să constat că restaurantele unde am oprit să mâncăm au fost mai mult decât decente, nu bombe cum se mai obişnuieşte în excursii pentru minimizarea costurilor agenţiei, au avut o vedere de vis la ocean, servirea a fost rapidă, pentru că alesesem dinainte varianta de meniu dorită, iar mâncarea excelentă, cafeaua şi băuturile incluse. Aşa ceva mai rar. Nu regret deloc că am plătit mai mult, pentru că am primit mai mult

    Inspirată alegere! Asta m-a dus imediat cu gândul la cartea Duhovnicului/Monahului Nicolae Steinhardt - „Dăruind, vei dobândi!” , evreul care s-a convertit la ortodoxie în pușcăriile comuniste. (Tu ai dat mai mult și ai primit și mai mult!) Nu știu dacă tu ai citit cartea (eu, DA!), și el mărturisea ceva incredibil pentru acea perioadă: că în închisoare a trăit cea mai frumoasă perioadă a vieții lui, că acolo l-a descoperit - prin preoții aflați și ei acolo - pe Dumnezeul ortodox!

    Norocul meu a fost că ghidul avea vreo zece ani în faţa mea şi nici cu condiţia fizică nu se putea lăuda, aşa că pentru mine a fost perfect

    Cu adevărat ai fost norocoasă!!! (De ce nu sunt toți ghizii mai bătrâiori )

    Iar cea care întârzia de fiecare dată era una din tipele mai tinere, nicidecum vreo "babă", pentru că pleca de bezmetică pe te miri unde, iar când apărea nici măcar vreo scuză formală nu auzeai de la ea. Soţul ei era mereu roşu de ruşine pentru că auzea toate comentariile noastre sincere şi directe, până binevoia să apară şi zăpăcita de nevastă-sa, ca să nu o numesc altfel

    Bietul om! Îți dai seama ce pățea ăsta acasă, dacă „zăpăcita” de nevastă-sa nu catadicsea să-l cheme și pel, să meargă împreună pe coclauri?!

    Să dea Domnul să avem, cu toții, un an mai bun!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    doinafil, Florris

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.087531089782715 sec
    ecranul dvs: 1 x 1