REZONABIL
GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Obzor, HVD Reina Del Mar — un hotel „românesc” !
Salutare, tuturor!
Am pornit spre Obzor din București cu o rezervare făcută cu circa 6 zile înaintea sejurului printr-o agenție de turism locală și am ajuns la destinație după circa 300 km și 4 ore și jumătate de mers. Nu uitați rovigneta de aici: web.bgtoll.bg și aveți grijă la indicațiile WAZE-ului referitoare la “filtrele” “organelor” (de control) din țara vecină. La dus aplicația își face treaba foarte bine, mai complicat a fost la întoarcere când același “ghid” ne-a condus pe niște drumuri proaste si prăfuite.
Am ajuns în parcare și am avut o oarecare... dilemă: ne aflăm în parcarea hotelului HVD Reina Del Mar din Obzor sau în parcarea Kaufland din Colentina?! Din 10 mașini inghesuite precum sardelele în cele două parcări ale stabilimentului de 5 stele, 9 erau cu număr românesc!... Desant românesc lângă Nessebar, Obzor - pământ românesc, spuneți cum doriți: se potrivește!
Am făcut un check-in rapid și am primit (cum altfel, la all inclusiv?) brățările de recunoaștere și am ajuns cu o mașinuță electrică (toate sunt electrice, in interiorul resortului) la parter-ul corpului” C” , aproape de aqua park (ulețul) -ul pentru cei mici... Bacșiș-ul lăsat băiatului care ne-a dus bagajele în hotel și inapoi la mașină a fost singura cheltuială făcută pe toata perioada sejurului.
Resortul este întins pe o suprafață mare și împrejurimile sale se află într-o zonă splendidă, verde, a Obzor-ului. În interior se simte lipsa umbrei, de fapt a copacilor, care la acest moment sunt mici, recent plantați. În schimb e multă verdeață.
Camera-curată și spațioasă, nu cred că are chiar 40 mp așa cum e prezentată în oferte însă este recent renovată. Se pare că banii nu au mai ajus și pentru înlocuirea mochetei (!); aceasta era uzată și decolorată, după cum se vede și în poze. Nu ne-a deranjat prea mult aspect aspect însă un altul, da: unele agenții de turism românești spun că hotelul a fost deschis in 2020 și inaugurat în 2021. FALS! Mocheta nu putea să arate in halul ăla după un an de funcționare, iar o dovadă că lucrurile nu stau așa e faptul că o bună parte din restort se renovează în continuare, inclusiv clădirea principală unde este amplasată recepția. Camera, amplasată la etajul 4 a avut vedere laterală spre mare, o panoramă absolut superbă. Cu puțin noroc am fi prins răsăritul de soare din balcon... L-am” prins” , in schimb, de pe plajă. Splendid! Cel puțin una dintre poze, cea în care apare luna la răsăritul soarelui (!), sper să placă celor ce lecturează rândurile de față...
Terasa, mare și spațioasă și destul de bine gândită pentru a asigura o bună intimitate față de vecini. Izolația fonică a camerei super ok! Frigiderul era aprovizionat ca” de pandemie” : două sticluțe de vin (prost, cel puțin cel alb pe care l-am gustat...), două doze cu bere (locală), două cutii cu suc, o doză de Coca-Cola și câteva dulciuri. Pe masa din cameră era amplasat un expresor de cafea cu două” pastile” , o sticlă cu apă minerală, două flacoane mici cu soluție dezinfectantă precum și două maști de protecție (pentru întregul sejur!).
Baia, curată și spațioasă și ea, cu două chiuvete mari, sub cea din dreapta fiind așezat, strategic, un... cântar. Parcă pentru a-ți reaminti că te afli la un” all inclusiv” !...
Ceea ce a fost deranjant a fost faptul că nu a existat un loc, la duș, pentru amplasarea săpunului și a șamponului... ! Nu am înțeles” scăparea” asta, nu ni s-a mai întâmplat pâna acum.
Ne-a plăcut ideea de digitalizare: la ușă, celebrul cartonaș cu inscripția” Do not disturb!” a fost înlocuit cu varianta electronică (se vede in poze). Mă întreb dacă tehnologia o fi ajuns și pe meleagurile mioritice? ...
La TV-ul din cameră, din cele 25-30 de canale, nu există niciunul care să vorbească limba lui Eminescu. Și asta, în condițiile în care circa 80-90 % din turiști, cum spuneam, sunt români. Dealtfel, bulgarii nu excelează nici la capitolul informații în limba română; pliantele informative vorbesc doar engleza, germana și rusa. Dovadă clară că agențiile românești, care duc o mulțime de turiști în țara vecină, sunt prea puțin sensibile la dorințele turistului român...
Resortul dispune de 4 restaurante dintre care cel” Principal” este cel mai mare, evident. Însă nu suficient de mare pentru a găsi locuri libere, pe terasă, (noi am evitat să stăm înăuntru) la ora mesei. Este aglomerat și ai două alternative: ori vii la masă devreme, la deschidere, ori aștepți. E contraindicat să vii la sfârșitul programului intrcât riști să rămâi nemâncat, am simțit pe propria piele acest lucru. Eram înăuntru, la ora închiderii (14.30), apucasem să pun ceva în farfurie însă mai voiam să “completez” cu o salată. Nu am reușit, personalul localului a acționat (și acționează) cu o vigoare ieșită din comun în a face nevăzute ustensilele de” alimentat” farfuriile turiștilor la ora închiderii. Am cerut o” derogare” , să imi fie lăsată lingura pentru câteva secunde, nu a fost posibil:” It’s closed!” , ăsta a fost răspunsul, sec. Mâncarea, all inclusiv… Nu știu ce ar putea să adauge bucătarii resortului la felurile existente, poate doar să le prezinte în alt mod. Nu a fost super gustoasă, cel puțin legumele și fructele nu” impresionau” prin gust, mai degrabă prin lipsa acestuia… Dacă la” Principal” oferta este bogată, la celelalte restaurante aceasta e mai” subțire” . Și, apropo de restaurante, în ofertă se spune că se poate lua cina” a la carte” la trei dintre ele dacă ai un sejur plătit de minimum 5 nopți. Numai că, din cele trei, la Mediteraneo, faci doar rezervarea mesei, în rest e tot cu… autoservire (lucru care nu se comunică turistului) iar la celelalte rezervarea trebuie făcută, probabil, la începutul sejurului întrucât noi am solicitat acest lucru a treia zi și ni s-a spus că nu mai sunt locuri libere. Culmea este ca am văzut destule mese goale pe terasele acestor restaurante, seara, cand ne plimbam pe aleile resortului. Greu de înțeles opțiunea managementului…
Sunt vreo patru piscine, arătoase, dintre care două pentru copii. Există și un mic parc acvatic pentru cei mici însă nu ceva spectaculos.
Plaja este super ok, lată, curată, cu șezlong-uri confortabile, puțin cam înghesuite (spun asta și pentru că pandemia ne-a obișnuit cu spații mai largi…) și cu umbrelele de soare puțin cam mici… Se pot inchiria prosoape de plajă pe baza card-urilor ce sunt livrate la check-in. Sincer, nu înțeleg de ce mulți conționali își doresc cu ardoare un loc cât mai apropiat de apă întrucât cei care vor să mergă în mare te vor deranja continuu. Dacă stai în ultimele rânduri, nu te deranjează nimeni… Nisipul-fin, intrarea în apă nu este foarte lină, apa mării curată și caldă.
Tarife de servicii pentru cei amatori de senzații mai… tari: parasailing: 70 leva-single, 120 leva-double, și chiar triple la 170 leva, ski-jet: 60 leva pentru 10 minute, 70 leva-15 minute și 120 leva-30 minute, un loc într-o canapea gonflabilă-20 leva. Împățiți la 2 pentru a rotunji sumele, în euro.
Din păcate pentru cei mici atmosfera de pe scena din fața recepției nu este deloc una” fierbinte” , doar câteva numere cu niște trupe locale care dansează” după bandă” … Nimic spectaculos, ba chiar anemic, comparând cu vremurile” bune” cand bulgarii se străduiau (și reușeau!) să facă spectacol atât pentru cei mici cât și pentru cei mari…
Parcarea este gratuită (cum altfel, la” all inclusive” ?) și păzită. Numai că mașinile stau înghesuite și sunt șanse mari ca la plecare să gasești portiera zgâriată de către un conațional grăbit (așa cum am pățit-o!). Pozele sunt făcute la plecare, cand se mai găseau locuri de parcare. Cand am venit, abia ne-a găsit unul, portarul…
Am folosit INTERNET-ul” din dotare” , adică datele mobile, întrucât rețeaua wireless a resortului era fără parolă, lucru pe care nu îl accept, din principiu. Și va recomand să faceți la fel, ori de câte ori vă aflați în situația asta! Sau în locuri unde parola rețelei este aceeași cu numele hotelului…
Cam atât despre HVD Reina Del Mar Obzor, o opțiune” safe” pentru familiile cu copii.
Recomand, cu oarece rezerve. La bune servicii, tuturor! ????
Trimis de malganis in 30.08.21 00:29:12
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA. A mai fost în/la: Nessebar, Nisipurile de Aur, Sunny Beach, Albena, Balcic
14 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (malganis); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 42.82859200 N, 27.87883200 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
14 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@malganis:
”Camera-curată și spațioasă, nu cred că are chiar 40 mp așa cum e prezentată în oferte însă este recent renovată. Se pare că banii nu au mai ajus și pentru înlocuirea mochetei (!); aceasta era uzată și decolorată, după cum se vede și în poze. Nu ne-a deranjat prea mult aspect aspect însă un altul, da: unele agenții de turism românești spun că hotelul a fost deschis in 2020 și inaugurat în 2021. FALS! Mocheta nu putea să arate in halul ăla după un an de funcționare, iar o dovadă că lucrurile nu stau așa e faptul că o bună parte din restort se renovează în continuare, inclusiv clădirea principală unde este amplasată recepția.
Deşi ai fost acolo, eşti într-o mare confuzie.
Am văzut şi eu mocheta din pozele P6 şi P15. Nu este nici uzată şi nici decolorată, ci pur şi simplu aşa este modelul -
Camera NU este recent renovată, ci recent CONSTRUITĂ! Ca de altfel întreg hotelul, a cărui construcţie nu este încă finalizată integral.
Că nu crezi ce spun agenţiile, este problema ta. La fel de bine poţi să nu crezi nici afirmaţiile mele, însă eu pot demonstra că am dreptate!
Am urmărit acest hotel încă dinainte de a se deschide în 2019, cum a fost planificat iniţial, dar s-a tot amânat. De Paşti în 2019 am stat în hotelul de alături, din acelaşi lanţ cu Reina şi am fotografii cu Reina aflat încă în construcţie, inclusiv cu vilele de pe malul râului.
Desigur, am şi poze mai vechi, făcute cu ocazia unei alte vizite la vechiul Miramar Club 4*, cu terenul viran pe care ulterior a fost construit Reina del Mar.
"Ne-a plăcut ideea de digitalizare: la ușă, celebrul cartonaș cu inscripția” Do not disturb!” a fost înlocuit cu varianta electronică (se vede in poze). Mă întreb dacă tehnologia o fi ajuns și pe meleagurile mioritice? "
Da, am întâlnit varianta asta la Mera Onix în Cap-Aurora.
@nicole33: mi-ai luat-o înainte, asta voiam sa spus si eu, ca nimic nu este renovat acolo, totul este construit de la 0. Am mers la Reina, in fiecare vara, de când s-a deschis, vara 2019. Am stat de 2 ori in corpul C, primul construit iar anul acesta am stat în corpul B, deschis anul acesta. Mocheta in corpul B este acelasi model, ca și in corpul C... deci nu are cum sa fie veche.
Un alt aspect ar fi ca resortul dispune de 4 restaurante, 2 dintre ele fiind catalogate restaurant principal, 1 cel deschis prima dată , lipit de corpul C si cel de-al doilea, în vecinătatea piscinei, aproape de plaja , unde se poate lua micul dejun si prânzul, fara sa te calci in picioare cu multimea. Dupa amiaza, poti manca aici pizza , paste , sandwich uri, prăjituri, fructe si înghețata (pana la 17), iar seara, acest restaurant principal 2 (cum il numesc ei) devine, a la carte, mediteranean.
Exista un program detaliat al resortului, exclusiv în limba romana, il primesti la check in sau daca nu, îl poti solicita la recepție.
Reina creste și se dezvolta frumos, mai au inca mult de lucru dar s-au schimbat multe de la deschidere, si s-au schimbat în bine.
Săptămâna bună, tuturor!
Prietene hotelul este nou, deschis in 2019, am fost la o saptamana dupa deschidere, asa este modelul mochetei, iar nimic nu e renovat, totul este nou... chiar nu faci diferenta intre nou si renovat?? intre model si uzat???
@Florris:
”mi-ai luat-o înainte, asta voiam sa spus si eu, ca nimic nu este renovat acolo, totul este construit de la 0.
Ştiam foarte bine că i-a judecat greşit şi pe cei de la Reina, care nu pare să se fi zgârcit la nimic, dar şi pe cei de la agenţii care afirmau, pe bună dreptate, că Reina este un hotel nou nouţ (2019).
”Reina creste și se dezvolta frumos, mai au inca mult de lucru dar s-au schimbat multe de la deschidere, si s-au schimbat în bine.
Asta este cel mai important. Să vezi progresele înregistrate de la un an la altul, mai ales în această perioadă în care hoteluri bune altă dată dezamăgesc.
@nicole33:
Du-te, dragă nicoll33, şi vezi cum arată mocheta în realitate şi nu cum arată în poze... Sau, în cel mai rău caz, fă un “zoom” pe ele. Aia e mochetă de hotel comunist tipic, NERENOVAT, de pe litoralul românesc... E părerea mea, poate subiectivă, poate obiectivă, însă e a mea. Doar nu vei dori să o” împrumut” pe a altcuiva...
După logica ta, hotelul ăsta va fi unul nou ????şi peste doi şi peste trei şi peste patru ani, nu-i aşa? Adică până când se vor hotărî bulgarii să îl inaugureze COMPLET, nu pe... porţiuni ca până acum! Mă bucur că hotelul şi-a găsit un “brav” avocat în persoana domniei tale, însă cred că titulatura dumitale de consul onorific al AFA pe Bulgaria ar înseamnă, mai degrabă, protejarea/informarea turistului roman, adică a celui care face rating pentru AFA prin vizionările sale pe site şi nicidecum a intereselor agenţiilor de turism româneşti sau bulgărești subcontractante...
Dacă pentru dumneata, o cameră cu vechime de doi ani este o cameră “recent construită” înseamnă că, după logica mea inginerească, turistul roman va fi informat, vară de vară, de către agenţiile de turism neaoşe, că şi peste 2-3 ani de acum înainte el va merge într-un resort (hotel) nou construit! Așa-i? Ai întâlnit în peregrinările tale prin lume, undeva, să stai într-un hotel” inaugurat pe sfert” şi, după 2 ani acesta să fie “inaugurat pe jumătate” ? Sau poate ai întâlnit aşa ceva în România? Eu, recunosc, nu am întâlnit aşa ceva, e drept nici nu am călătorit atât de mult precum un “apollo” !... Parcarea hotelului e plină de materiale de construcţii, corpurile de clădiri care se construiesc (am înţeles, nu se renovează!!!) sunt goale pe dinăuntru şi oricât de bine ar fi escamotate ferestrele, senzaţia de “lugubru” domneşte seara când te plimbi în zonă. Şi ce altceva ai putea face seara în Obzor, în HVD-Reina del Mar, în afară de a te plimba?
Eu unul, dragă nicoll33, dacă aş fi ştiut dinainte că ditamai stabilimentul de 5 stele (promovat de agențiile de turism ca fiind printre cele mai bune din categoria sa de pe litoralul bulgăresc) e “inaugurat” , după 2 ani, doar pe jumătate (!), m-aş fi gândit de două ori dacă aş rezerva o cameră în el... Consider că dreptul la informare e esenţial într-o societate democratică, aşa cum se vrea a noastră. Nu crezi?
@surcan: "Prietene" iti dau dreptate, hotelul va fi (TOT) unul nou și în 2022, și în 2023, poate și în... 2025!? Bucură-te, vei sta într-un hotel” nou” multă vreme de acum înainte...
@malganis:
”Eu unul, dragă nicoll33, dacă aş fi ştiut dinainte că ditamai stabilimentul de 5 stele (promovat de agențiile de turism ca fiind printre cele mai bune din categoria sa de pe litoralul bulgăresc) e “inaugurat” , după 2 ani, doar pe jumătate (!), m-aş fi gândit de două ori dacă aş rezerva o cameră în el...
Şi cine este de vină că tu nu ai ştiut faptul că hotelul nu este finalizat înainte de a rezerva?
Dacă puneai o întrebare aici pe AFA, că eşti user cu vechime, sigur ai fi aflat adevărul despre Reina, care, BTW, în primul an (2019) a funcţionat sub numele de "Miramar Deluxe". Eu sigur ţi-aş fi răspuns.
”Şi ce altceva ai putea face seara în Obzor, în HVD-Reina del Mar, în afară de a te plimba?
În Obzor nu ai prea multe de făcut nici ziua, staţiunea fiind destul de mică şi foarte liniştită. Mie mi-a plăcut.
Dacă te plictiseai la Reina, puteai merge şi la Miramar Club unde aveai acces la toate facilităţile. Înainte de pandemie acolo aveau spectacole drăguţe şi discotecă. Nu cunosc situaţia actuală.
”Mă bucur că hotelul şi-a găsit un “brav” avocat în persoana domniei tale, însă cred că titulatura dumitale de consul onorific al AFA pe Bulgaria ar înseamnă, mai degrabă, protejarea/informarea turistului roman, adică a celui care face rating pentru AFA prin vizionările sale pe site şi nicidecum a intereselor agenţiilor de turism româneşti sau bulgărești subcontractante...
Din nou eşti în eroare, dar de ce mă mai mir
Faptul că ţie nu ţi-a plăcut hotelul ales, deşi acesta CHIAR ESTE unul dintre cele mai bune hoteluri din Bulgaria, nu-ţi dă însă dreptul să mă acuzi pe mine de interese ascunse.
Bună,
As vrea sa știu te rog ce posibilități de petrecere a timpului liber exista în resort sau în proximitate în special seara (în afara de plaja/mare/piscina sau spectacolul pentru copii) pentru copii mai mari (ex. peste 8 ani)?
Ex:mese de tenis, biliard, minigolf, masinute, jocuri electronice-bowling...
Multumesc,
George,
@george1973: George, din pacate, nimic din ceea ce ai enumerat, mese de biliard, ping-pong, masinute, jocuri electronice sau bowling nu am vazut in complex. Poate nu le-am vazut/gasit eu? Sau poate, din cauza situatiei existente (generate de COVID) si a faptului ca hotelul INCA se construieste (nu se renoveaza!!!) inca nu erau puse in functiune? Regret ca nu iti dau vesti imbucuratoare din punctul asta de verdere.
Vacante placute iti doresc!
@malganis: Iti mulțumesc mult pentru informații, cum s-ar spune facilitățile de distracție pentru copii sunt sublime dar lipsesc cu desavarsire.
Am întrebat fiindcă am un băiat de 9 ani, care la acesta vârstă se plictiseste destul de repede și variantele de distracție pe care le-am enumerat mai sus ar fi fost o optiune de petrecere a timpului în special seara, asta și în condițiile în care stațiunea nu este deloc ofertanta dpdv al opțiunilor de distractie pentru copii.
M-am gândit ca Reina Del Mare este un complex de 5 stele și din punct de vederea al facilităților de petrecere pentru copii mai mari, nu numai dpdv al mâncarii și al designului camerelor... (aspecte care pentru un copil de vârstă lui contează mai puțin)
Ca o comparație anul acesta am fost în Sunny Beach la hotel Melia (ex Iberostar) și toate optiunile pe care le-am enumerat mai sus le găseai în cadrul complexului care era doar de... 4 stele... Și pentru un copil, amintirea vacantei a însemnat mai puțin designul camerelor sau mâncarea (care a fost bună și relativ diversificata) ci modul cum s-a distrat.
Multumesc,
George,
@george1973:
”anul acesta am fost în Sunny Beach la hotel Melia (ex Iberostar)
Ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.
Procedând astfel, ai avea ocazia ca prin notele şi evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinaţii.
Daca doreşti, copiază textul de mai sus şi reincarcă-l - cu eventuale ajustări, completări etc - folosind linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
@malganis @nicole33: De-abia acum inteleg chestia aceea cu "mocheta roasa", care a deranjat-o pe autoarea noastra. Oscilez intre a plange si a rade in hohote... Aceasta dupa ce am fost si eu acum cateva zile acolo si am vazut mocheta cu pricina .
Sincer, nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar cred cu tarie ca daca ii spui unui om ca este, sa spunem, mai asa...mai "nefamiliarizat cu fineturile", dupa ceva timp, pune mana pe carte si evolueaza, este un lucru excelent si totalmente dezirabil.
Nu ma refer aici, Doamne fereste, la autoare articolului, zic asa, in general...
Mocheta aceea e ceva, cum sa ii explic eu... a auzit de designeri? de arhitecti in masura sa deseneze ceva mai mult decat un bloc din cartierul Militari? Cam acest lucru este mocheta aceea, rezultatul muncii unui mic artist, ca si bungalourile din complexul acesta, ca si lobbul... Deci, hai sa mai punem manuta si sa mai citim, sa mai ne documentam, sa mai vedem filme, teatru etc... Ca altfel, ajungem ca...
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2023 Vacanță Nereușită — scris în 13.08.23 de ux130293 din BUCUREșTI - nu recomandă
- Sep.2022 La pomul laudat... — scris în 11.11.22 de raduluigi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2022 Un resort corect, insa nu ceva deosebit. — scris în 01.09.22 de rentea din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Aug.2021 Un resort care promite — scris în 29.08.21 de DL_HOLIDAYS din CRAIOVA - RECOMANDĂ
- Aug.2021 Vacanta relaxanta, hotel cu servicii foarte bune! — scris în 18.08.21 de ux121998 din BRAşOV - RECOMANDĂ
- Jun.2021 Fabulos! Recomand — scris în 13.06.21 de gfstirbu din SLOBOZIA (IL) - RECOMANDĂ
- Sep.2020 A doua vizita - un pic dezamăgitoare — scris în 07.09.20 de ana anghel din BUCUREşTI - RECOMANDĂ