EXCELENT
GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Grand Corner Boutique Hotel, Izmir, o gazdă peste așteptări

Am trecut de multe, multe ori cu mașina pe centură, pe lângă Izmir, în drumurile noastre către stațiunile turcești de la Marea Egee sau Mediterană, dar niciodată nu ne-am încumetat să intrăm în oraș să-l cunoaștem măcar așa superficial, cel mai probabil din cauză de lipsă de timp, deși parcă ne intimidau oarecum și dimensiunile apreciabile ale orașului.
Însă, anul trecut, odată cu introducerea în panoplia Wizzair a cursei de Izmir (acum fiind suspendată, deci am avut noroc!), imediat mi-a încolțit ideea unui weekend în metropola turcească ce are profunde rădăcini grecești și romane.
A picat bine deoarece scurta raită dată într-un weekend prelungit de mai în Edirne, mai mult pentru cumpărături, nu ne ostoise mai deloc dorul de turci și Turcia. Bine, nici această ieșire nu a făcut-o suficient, dar a mai contribuit într-o mică măsură! Biletele n-au fost scumpe, circa 550 lei amândouă, iar zilele de zbor erau vineri, duminică și luni, noi alegând vineri pentru dus și duminică pentru întors, din rațiuni de puține zile de concediu.
Dar, ghinionul s-a ținut scai de noi și am avut parte de și mai puțin timp fiindcă în ziua plecării au avut loc, la nivel mondial, mari perturbări ale sistemelor informatice, așa încât foarte multe curse aeriene au fost anulate, în cel mai bun caz întârziate ore bune, așa că, până la urmă, am fost băftoși că nu ne-a fost anulată cursa, ba chiar a fost efectuată, deși nu mai speram, abia după opt ceasuri de la ora oficială.
Fiindcă urma să stăm doar două nopți, am decis că ar fi oportun pe principiul să fie cât mai aproape de centrul orașului, să ofere mic-dejun, anulare gratuită, să nu ne dea pe spate prețul și să aibă note bunicele/comentarii pertinente.
Toate căutările mele pe booking.com mă conduceau spre Grand Corner Boutique Hotel, o unitate de cazare ce părea să întrunească toate cerințele noastre, iar cele două nopți de cazare într-o cameră dublă standard ar fi costat 105,30€, ceea ce era absolut rezonabil, ca să nu zic chiar ieftin. Așa că m-am grăbit să rezerv, mai cu seamă că plata se făcea la proprietate, ceea ce îmi convenea și mai tare.
Adresă: İsmet Kaptan, Anafartalar Cd. No: 783, Basmane 35240 Konak/İzmir, Turcia
Website: http://www.grandcornerhotel.com/eng/index. html
Tel. : +90.232.484 41 41
E-mail: info@grandcornerhotel.com
Grand Corner Boutique Hotel se află lângă Gara Basmane, un reper al metropolei Izmir, la circa 1,5 km de inima orașului, considerată a fi Turnul cu Ceas, poate cea mai emblematică imagine din Izmir. Pentru noi, a însemnat cam 20 minute de mers normal pe Fevzi Pașa Bulvari și Cumhuriyet Bulvari, ceea ce a fost ok, nemaiapelând la mijloacele de transport în comun, deși în apropierea hotelului se afla o stație de metrou.
Grand Corner Boutique Hotel nu este nou, ba chiar cred că are o vârstă venerabilă, însă este întreținut destul de bine, așa încât arată rezonabil și oferă o serie de servicii pentru clienți, inclusiv două săli de ședințe: Piri Reis și Mimar Sinan, un centru SPA cu saună, baie de aburi, baie turcească, un restaurant situat la stradă, altul deasupra, pe acoperiș, și un bar la parter.
Hotelul, privit din stradă, are o formă asemănătoare unui triunghi cu un colț teșit ce privește către un sens giratoriu (de unde provine și numele) și dispune de 41 camere duble standard, 6 suite King, 5 suite de familie și o cameră pentru persoane cu dizabilități, așezate pe șapte etaje. Desigur, este dotat cu două ascensoare care efectuează urcușul/coborâșul, o recepție modernă și un lobby generos la parter.
Toate spațiile comune: paliere, casa scării, holuri sunt departe a fi înghesuite, ba chiar de dimensiuni largi, creând impresia de interioare aerisite.
Zborul era programat la o oră care ne-ar fi permis să sosim la hotel cam pe la timpul check-inului, însă totul a fost dat peste cap, așa cum vă spuneam, în acea zi producându-se o mare sincopă informatică la nivel internațional, ceea ce a determinat să plecăm de la Otopeni pe la 21,00, în paranteză fie spus am avut o mare baftă că am plecat totuși, fiindcă pe toate panourile informatice figurau aproape numai zboruri anulate.
La un moment dat, după-amiază, și noi ne pierduserăm speranța că vom mai avea zbor, însă am așteptat perseverenți (unii pasageri renunțaseră și plecaseră) și o minune a făcut să ni se aloce un avion și să se anunțe plecarea. Cu un check-in la poartă făcut manual, empiric, din cauză că nu funcționa sistemul informatic de la Wizz, s-a reușit îmbarcarea și aeronava repartizată a aterizat la Izmir după o oră și jumătate de străbătut aerul, deja pe întuneric.
În aeroportul Adnan Menderes, la o casă de schimb valutar, am convertit cinzeci de euro în lire turcești, să avem ceva cash de buzunar, în ideea că nu putem plăti peste tot cu cardul. Paritatea era 1€=30,5 Tl.
Din aeroport, fiindcă eram deja storși de oboseală și stresați la maximum după atâte ore pierdute în incertitudine, ne-am gândit să nu mai risipim timpul și să luăm un taxi până la cazare, ceea ce a fost o alegere excelentă, o dată pentru că taxi-ul nu este foarte scump în Turcia (a costat 520TL~17 €) și a doua oară că cei 18 km dintre aeroport și hotel au fost parcurși în 20 minute, la acea oră de un șofer vitezoman, ceea ce ne-a convenit de minune.
La 22,15 intram în hotel, după ce taximetristul ne lăsase fix în fața ușii, iar la 22,30 eram deja cazați. Apucasem de la Otopeni să dau proprietății un mesaj prin mesageria booking.com în care scrisesem că vom întârzia ore bune, ca să nu creadă că suntem neserioși. Check-inul a decurs rapid, tânărul recepționer care era de serviciu, foarte amabil, ne-a repartizat o cameră bengoasă la etajul al șaptelea, cu jacuzzi și o priveliște superbă din balcon după cum aveam să ne dăm seama dimineață. Am achitat cu cash, ne-a înmânat cartela camerei, am primit parola de wi-fi, indicațiile pentru mic-dejun și în doar câteva minute eram în cameră.
Camera era mai frumoasă și mai spațioasă față de ceea ce era afișat pe booking pentru ceea ce rezervasem eu, semn că ni se făcuse un upgrade surprinzător. În plus, aveam un jacuzzi fix lângă patul matrimonial, ceea ce nu figura în rezervarea mea. Păcat că timpul nu ne era prieten în acele zile și nu puteam să ne lăfăim după dorință!
În rest aveam tot ce ne trebuia: spațiu generos, mobilier cu piese tip dulap mare de haine, comodă, toaletă cu oglindă, două scaune tip fotoliu, aparate electro gen TV LCD, frigider, aparat de aer condiționat fără de care nu se putea trăi în acele zile, cană fierbător. Din partea casei, am găsit două sticle de apă la jumătate de litru și pliculețe de cafea instant, ceai, zahăr pe tăvița din „colțul de bucătăreală” de pe comodă.
Baia se făcea imediat în stânga după ce intram și a fost și ea de dimensiune și dotări rezonabile. Totul era funcțional: obiecte sanitare, instalații, cabina de duș. Consumabile am primit de tot felul de tip turist: flaconașe de gelde duș, șampon, săpunele, hârtie igienică, kit cosmetic, etc. Prosoapele le-am găsit așezate pe pat, în cameră.
Curățenia era în limite ok, poate cam superficială pe ici, pe colo, și cred că ar fi putut fi îmbunătățită. Totuși, serviciul se efectua zilnic, peste tot, însă poate nu atât de temeinic.
Balconul, nu foarte mare, a fost vedeta de necontestat a cazării, vederea oferită de la ultimul etaj către oraș și cetatea Kadifekale a fost excelentă. Din păcate, zilele caniculare pe care le-am nimerit acolo nu ne-au permis să stăm cât am fi vrut în balcon, totuși diminețile fiind mai umane din punctul de vedere al temperaturilor, le petreceam afară cât ne beam prima cafea a zilei.
Micul-dejun ne era servit zilnic între 07,30-10,30 în restaurantul de pe acoperiș care avea și o terasă în aer liber. De acolo priveliștile erau minunate, așa că ne-am îngrijit să ocupăm masă acolo, doar că trebuia să fim atenți la pescărușii obraznici care veneau și furau mâncare de pe mesele nesupravegheate.
Micul-dejun a fost în regim bufet și a cuprins suficiente preparate din care se putea alege pentru a avea o primă masă gustoasă și sățioasă. Pe lângă diverse legume, mezeluri, măsline, brânzeturi, produse de patiserie, ouă gătite în variate feluri, inclusiv menemen (omleta turcească delicioasă), am văzut și supă-cremă de linte, sau de alte legume. Existau și dulciuri, prăjituri, fructe, inclusiv uscate. De băut aveam cafea, inclusiv solubilă, lapte, însă am preferat ceaiul turcesc, ca de fiecare dată când suntem în Turcia.
Wi-fi-ul a funcționat ireproșabil, parola o primiserăm de la recepție, însă era afișată și în cameră.
Două vorbe de laudă merită personalul hotelului care s-a dovedit amabil, ospitalier, de mare ajutor. Toți angajații cu care am interacționat au fost de toată isprava, însă vorbitori de engleză erau doar recepționerii.
Hotelul asigură pentru clienții săi parcare gratuită, fără a fi necesară o rezervare prealabilă, în apropiere, într-o locație mai mareîn care hotelul are locuri prerezervate.
Cazarea aceasta, după mari așteptări la propriu în Otopeni, ne-a depășit așteptările vorbind la figurat, fiindcă am avut parte de un upgrade fortuit. De aici și titlul meu sugestiv.
Cert este că noi ne-am simțit bine la Grand Corner Boutique Hotel și l-aș lua în calcul la o eventuală revenire în Izmir.
Trimis de irinad in 20.04.25 16:03:44
- Alte destinații turistice prin care a fost: Europa
6 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (irinad); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 38.42263302 N, 27.14304815 E - neconfirmate încă
ECOURI la acest review
6 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat în rubrica "Grand Corner Boutique Hotel, IZMIR" (nou-creată pe sait)
===
Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.
Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ”
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
Foarte bun acest hotel! Mi-a plăcut mult mobila din spațiul de lobby, recepția și interioarele!
Camera este, și ea, la fel de frumoasă și cu o suprafață destul de generoasă Se pare că amânarea neașteptată, cu emoții și care v-au micșorat programul cu ore bune, de pe Otopeni, a fost compensată cu un upgrade la cazarea în Izmir!
Am stat și eu la un hotel din Istambul, cu mulți ani în urmă. Ca și aici, restaurantul era la ultimul etaj, și avea și o terasă destul de mare, de unde se vedea o parte însemnată a orașului.
Te felicit pentru alegerea hotelului, pentru scrierea și descrierea acestei cazări! ... și, ca de obicei, mulți
@doinafil: Mă bucur că v-a plăcut și dvs. acest hotel. Da, a fost o surpriză minunată faptul că ne-au oferit un upgrade, deși atunci când am ajuns seara târziu, aproape că nu mai aveam chef de nimic. Eram atât de obosiți fizic și mental că nu ne mai ardea de mare lucru. Dar, a doua zi ne-am redresat rapid și ne-am bucurat cât am putut de Izmir și de obiectivele sale binecunoscute. Chiar și în prima parte a zilei în care am plecat am fost destul de activi.
Hotelul acesta, deși vechiuț, decorat în pur stil otoman, a fost o alegere bună și s-a dovedit o gazdă excelentă, știind că turcii sunt din cale afară de ospitalieri.
Mulțumesc frumos și vă îmbrățișez cu drag pe amândoi, îmi pare nespus de rău că am ratat ocazia să ne revedem la finele lui martie, dar să sperăm că va mai exista și o altă întâlnire!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)