GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Mercure Hotel Stockholm South
Pentru că, de curând, pe AFA s-a scris despre alte trei hoteluri aparţinând lanţului Mercure, mă grăbesc să vin şi eu în completare cu câteva impresii recente.
Am ajuns la Mercure Hotel Stockholm South seara, după aprox. 400 km rulaţi pe şosele foarte bune, dar mai mereu stropite de ploaie. Tăind Suedia de-a curmezişul (veneam de la Oslo şi ne îndreptam spre Stockholm), când mai tare, când doar picurat, ploaia ne amintea continuu că încă nu am părăsit ţinuturile nordice. Cum în programul zilei nu mai figura decât ajungerea la hotel şi cazarea, cel puţin pentru moment acest amănunt nu ne deranja.
La Mercure Hotel Stockholm South urma să rămânem două nopţi, acesta fiind singurul hotel care ne-a găzduit consecutiv în două nopţi din cele 22 ale circuitului. Când am ajuns încă picura uşurel, dar mulţumită şoferului care a oprit chiar în uşă, am preluat bagajele şi ne-am refugiat în holul mare de la parter fără nici un fel de inconvenient. Este de la sine înţeles că, preocupaţi de preluarea camerelor şi de programul ce se anunţa pentru a doua zi, nimeni nu şi-a mai pus problema amplasării hotelului.
Abia a doua zi, dimineaţa, înainte de a începe explorarea minunatei capitale a Suediei, am realizat că Mercure Hotel Stockholm South este amplasat la 9 km distanţă de oraş, în suburbia Hägersten, pe strada Västertorpsvägen. De asemenea, am remarcat că hotelul era în curs de renovare, partea din spate fiind acoperită parţial cu schele.
Pentru a ajunge în centrul capitalei, cu autocarul, nu ne-au trebuit mai mult de 15 minute.
Mercure Hotel Stockholm South este un hotel cotat la 4*. Cu toate acestea, comparându-l cu alte hoteluri de aceeaşi categorie care ne-au mai găzduit, nu cred că cele 4* sunt pe deplin justificate. De ce? Voi încerca să detaliez în continuare.
Recepţia
Recepţia se află într-o mare sală, la parter. Pardosită cu parchet şi luminată cu sumedenie de becuri mici, această încăpere decorată cu plante ornamentale, oferă şi spaţii de odihnă sau conversaţie pe fotolii şi canapele confortabile. Deşi clădirea nu este prea înaltă, lifturile situate lângă recepţie sunt de un real folos mai ales celor împovăraţi de bagaje.
Camera
Camera 373 care mi-a fost repartizată se află la ultimul etaj, este pardosită cu parchet şi are calorifer. Fereastra acoperită cu perdele şi draperii dă spre un grup de blocuri de locuit, puţin înalte şi o mică parcare pentru maşinile şi bicicletele locatarilor. Geamurile nu se pot deschide - aspect destul de neplăcut pentru mine, chiar dacă nu sufăr de claustrofobie.
La fel ca toate celelalte, camera 373 nu are balcon. Ce nu mai are?
Nu are suport pentru bagaje, nu are minibar (nici măcar gol), nu are o lampă pe birou, ci doar două spoturi care-şi proiectează lumina din tavan, de lângă fereastră. De asemenea, nu are seif, fier de călcat sau perie şi nici ac cu aţă aşa cum aveau cândva hotelurile cu pretenţii.
Mobilierul este modern, foarte simplist. Un birou lipit de fereastră în faţa căruia se află un scaun rotativ, capitonat, un fotoliu cu pernă şi două paturi confortabile, alăturate, fiecare cu câte trei perne şi o pilotă groasă, dar uşoară, cu câte o noptieră şi o veioză cu două moduri de iluminare (general şi focalizat).
Şifonierul cu câteva rafturi şi o bară cu 6 umeraşe pare cam anevoios de folosit din cauza poziţionării perpendiculare a rafturilor faţă de bara pentru umeraşe. Cei care stau mai mult în hotel, dacă au umeraşele încărcate cu haine, cam greu mai ajung la rafturi. Acesta, ca şi imposibilitatea deschiderii geamurilor, sunt aspecte sesizate de mai multe persoane din grup, de aceea am ţinut să le subliniez aici.
La capătul patului, pe perete, încadrat de două tablouri - reproduceri pe sticlă a unor imagini din oraş, se află televizorul. Nu ştiu ce programe prinde pentru că nu l-am pornit niciodată. Când sunt în circuit eu nu am niciodată timp să butonez telecomanda.
Tot ca un plus pentru dotarea camerei, menţionez prezenţa unui cuier cu o oglindă mare, în dreptul băii, lângă intrare.
Baia
Modernă, foarte curată, cu cabină de duş elegantă, dotată cu consumabilele cosmetice necesare atât la chiuvetă cât şi la duş, baia de la Mercure Hotel Stockholm South are priză, bare pentru prosoape, precum şi o policioară pe care aşteptau două seturi de prosoape (mare, mic şi pentru picioare).
Pentru că hotelul este cotat la 4*, mă aşteptam să găsesc un foeun, şerveţele cosmetice, iar paharele de plastic să fie sigilate în folie. Dacă inexistenţa primelor două în general nu mă deranjează, paharele de plastic nesigilate îmi lasă întotdeauna impresia de obiecte refolosite.
Micul dejun
Când am coborât la micul dejun, în prima zi, am avut un şoc. Chiar înainte de a lua un loc la masă, una dintre angajatele restaurantului (care aproviziona bufetul de la mic dejun) m-a atenţionat că nu am voie cu bagaj în restaurant şi m-a poftit să-l duc la recepţie. Menţionez că singurul "bagaj" din acel moment era un ruxăcel mic. El era "poşeta" mea de călătorie şi conţinea nu doar sticluţa cu apă, aparatul foto, telefonul, ochelarii, cheile de la casă şi de la camera de hotel, dar şi banii, asigurarea de călătorie şi toate celelalte acte personale. M-am simţit jignită, o presupusă hoaţă de sandwich-uri, de aceea am ripostat verbal şi nici nu m-am gândit să mă despart de "bagajul" meu buclucaş. Ghida ne avertizase că nordicii sunt cam "scârboşi" la micul dejun, dar nu credeam că mi se poate întâmpla chiar mie.
Am povestit incidentul pentru că vreau ca cei care obişnuiesc să "ciupească" ceva pentru gustarea de mai târziu, să ştie la ce să se aştepte.
Micul dejun servit în regim de bufet suedez (cum altfel dacă eram în Suedia?) a fost acelaşi în ambele zile în care am fost găzduiţi la Mercure Hotel Stockholm South. Câteva feluri de pâine, chifle, caşcaval, salam, şuncă, ouă fierte sau omletă, cârnăciori şi bacon prăjit, cereale, iaurturi cu fructe, clătite (doar foile la care adăugai, după preferinţă, diverse gemuri sau nutella), fructe (banane şi mere), iar ca băuturi ceai la plic, sucuri şi cafea la dozator.
P.S. Dintr-un pliant am aflat că Mercure Hotel Stockholm South oferă parcare şi Wi-Fi gratuite, incluse - ca şi micul dejun - în tarifele de cazare. De asemenea, hotelul posedă 10 săli de conferinţă în care se pot organiza întâlniri de lucru. Bineînţeles, aceste aspecte nu au fost verificate personal.
Am stat la Mercure Hotel Stockholm South în zilele de 30 şi 31 iulie 2013.
Trimis de iulianic in 26.08.13 14:49:51
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (iulianic); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 59.28991000 N, 17.95400600 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.
Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)Mulţumesc.
@webmaster: Da, poziţionarea pe hartă este corectă! Am văzut inclusiv marea arteră rutieră traversată de un pod din spatele hotelului.
@iulianic: Buna, am vazut ca ai spus in review'ul tau ca geamurile la acest hotel nu se deschid. Insa din ce am vazut in pozele postate de tine, totusi apar ceva geamuri deschise la camerele hotelului. Sigur ai verificat bine la tine in camera?! Intreb si eu, ca am mai stat pe la hotelurile celor de la Ibis/Accor si totusi cat de putin, dar se deschideau geamurile la camera. Si eu voi face un popas de 3 nopti la acest hotel. Pana acum am inteles ca e foarte OK ca si conditii, sper sa fie bine. Merci de timpul acordat si cand ai timp da-mi te rog si mie un raspuns la chestiunea ridicata! Numai bine!
@cypello: Mă simt flatată de faptul că primul tău ecou îmi este adresat mie. Observ că astăzi ai devenit membru AFA. Ai făcut-o special pentru acest ecou sau vrei să ne povesteşti şi ceva din impresiile tale de călătorie? Oricum, îţi urez bine ai venit printre noi!
Mă grăbesc să-ţi răspund acum, până când astăzi nu devine mâine (este aproape miezul nopţii).
Remarca privind geamurile care nu se pot deschide a fost făcută strict la camera 373 pe care am ocupat-o eu. De asemenea, am amintit că şi alţi colegi de grup s-au confruntat cu aceleaşi problemă. N-aş fi putut afirma că geamurile întregului hotel nu se pot deschide pentru că nu am avut nici gândul şi nici posibilitatea de a le verifica pe toate. Camera 373 avea (şi are) pe tot peretele cu fereastra un birou fixat acolo, care nu se poate urni. Pentru a forţa geamul mai mult trebuia să mă sui pe masă? Sau trebuia să sesizez recepţia?
@iulianic: multumesc de urare, sa zicem ca am facut inscrierea in AFA pt ambele motive: -)
Referitor la geamuri, nicidecum sa te "aventurezi" atat de mult pt deschiderea unui geam: D. Eu doar intrebam de verificat in ideea ca poate au vreun sistem anume de deschidere si sa nu fi fost observat, nu am ziso cu rautate afirmatia! : -)
Oricum voi intreba la receptie cand ma cazez daca au vreo camera cu geamuri rabatabile.
Multumim de poze si info despre tot ce tine de hotel. Observ ca este destul de curat si mai nou totul fata de alte hoteluri din categoria lui.
Poate voi face si eu un review cand ma voi intoarce acasa!
Numai bine.
Chestia asta cu geamurile care nu se pot deschide am întâlnit-o tot mai des în ultima vreme prin hoteluri. Fie nu se pot deshide din construcție (pe considerente tehnice sau de siguranță), fie turiștilor nu le este permis din varii motive.
La fostul Hotel București de pe Calea Victoriei, geamurile nu se puteau deschide decât de către cameriste cu o cheie specială. Exasperate de solicitările noastre, cameristele ne-au arătat cum se poate deschide geamul cu o furculiță.
Însă i-am înțeles și pe ei, pentru că pe vremea când stăteau acolo parlamentarii vedeai pe la geamuri atârnate pungi cu de-ale gurii și mai puneau dimineața pe reșou o slăninuță cu ochiuri de împuțeau tot hotelul.
”Când am coborât la micul dejun, în prima zi, am avut un şoc. Chiar înainte de a lua un loc la masă, una dintre angajatele restaurantului (care aproviziona bufetul de la mic dejun) m-a atenţionat că nu am voie cu bagaj în restaurant şi m-a poftit să-l duc la recepţie.
Este același hotel la care am fost cazați și noi în vara asta, când am fost în circuit spre Țările Nordice, numai că atunci se numea altfel. Acum îi spune „Good Morning”. Noi n-am avut surpriza neplăcută pe care ai avut-o tu, toți veneam cu rucsace, mai mari sau mai mici. Probabil că, între timp, și-au dat seama că nu au cum să interzică lucrul ăsta, că nu este de bun simț!
Așa ceva n-am mai auzit și nici nu s-a mai întâmplat vreodată să aud de la cineva. Cel mult am văzut că personalul care alimentează mereu bufetul suedez este vigilent și „pândește” să nu iei ceva la pachet!
Părerea mea este că hotelul nu merită cotarea de 4*, chiar dacă noi am dormit foarte bine, au fost și lipsuri, în cameră.
Să ai drumeții frumoase!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2022 Un hotel ce nu își merită cotarea — scris în 19.09.22 de doinafil din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jun.2016 Good Morning+ Hägersten - impresii hotel 2016 — scris în 30.06.16 de webber din TG-JIU - RECOMANDĂ