ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 15.06.2023
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Timișoara
ÎNSCRIS: 17.12.07
STATUS: PARTENER
TIMP CITIRE: 6 MIN

Info utile despre zborurile charter — ar trebui să figureze în cultura turistică minimală, dar nu sunt, în (prea) multe cazuri

TIPĂREȘTE

Mai jos câteva informații utile despre zborurile charter, ce ar trebui, în opinia mea, să figureze în cultura turistică minimală a celor care folosesc zborurile charter pentru transport în vacanțele lor, ocazional sau mai des.

Ar trebui, dar din constatările mele, foarte puțini turiști cunosc acest tip de informații — și știu să le folosească în practică.

Subiectul acestui articol este, de fapt, costul zborurilor charter (și al serviciilor conexe) , cum îl putem determina / aproxima — și cum ne ajută aceste informații în a ne crea așteptări mai realiste asupra a viitoarei noastre vacanțe

La ce ne ajută să aproximăm costul zborului charter?

Păi hai să luăm 1-2 exemple

— să luăm cazul unui sejur în Tenerife, 2 adulți, 7 nopți, găsit la un preț de 1.200 euro.

Așa, „abstract” , 1.200 euro (sau 6.000 lei) este o sumă care poate fi considerată MARE pentru o vacanță, de către mulți turiști. Destul de multă lume (prea multă, în opinia mea), gândește ceva de genul: am plătit „mult” — 6.000/7 = aproape 900 lei / zi! — pentru această vacanță, ar trebui să fie super totul, cazare, mâncare, plajă etc” .

Totuși, lucrurile stau ALTFEL: am plătit, în fapt, doar maxim 300 de euro pentru cazare (costul „standard” al unui zbor charter spre Tenerife este de *minim* 450 euro -- vezi mai jos).

Cu alte cuvinte, am plătit un pic mai mult de 40 de euro pe zi = cazare 2 adulți + eventuala mâncare (MD sau DP). Ei bine, realizând că am plătit 200 lei / noapte cazare + (eventual) mâncare -- următorul gând va fi „la ce mă pot eu aștepta de la o cazare de 200 de lei pe noapte, pentru 2 persoane?

Reacția ulterioară acestei constatări poate fi diversă — și contează mai puțin. Important e să știm că acea cazare ne costă 200 lei / zi (cazare, mâncare, 2 persoane) . Unii de exemplu, vor spune „nu mă pot aștepta la prea multe, hai să caut un alt hotel, mai scump” . Alții vor spune „pentru mine poate fi ok hotelul, bine că am realizat că nu mă pot aștepta la prea multe, contează mai puțin cazarea, important e să ajung acolo / să vizitez” .

Ambele abordări sunt, evident, ok -- repet, important e să aproximați cât mă costă, de fapt, cazarea, când zbor cu un charter.

— un al doilea exemplu, mai pe scurt, e citit de mine, recent, într-un review despre un sejur în Hurghada. Costase 740 euro pt 2 adulți, și oamenii au venit taaare nemulțumiți de acolo. Dacă ar fi știut, dinainte, că respectiva cazare i-a costat doar 40 de euro pentru 7 nopți, cu AI!!! – aică aproximativ 3.5 euro/ persoană pe zi!!! -- în mod cert fie (1) ar fi ales altceva fie (2) mergeau cu așteptări MULT mai realiste.

Ok, dar

Cum determinăm / aproximăm acest cost al zborului charter?

Răspunsul meu: nu este deloc simplu. Costul zborului depinde de mai mulți factori -- cel mai important fiind aeroportul de decolare și de cel de aterizare.

Un zbor charter de la București până în Antalya, de exemplu, costă, din informațiile mele, aprox 30.000 euro (dus-întors). Un zbor din Iași până în Antalya costă evident mai mult. În mod asemănător, un zbor de la București până în Tenerife costă SIMȚITOR mai mult; un zbor de la București la Hurghada poate diferi semnificativ, ca și cost, de unul București - Sharm.

E imposibil, pentru un simplu turist, de calculat exact prețul charterelor. Din fericire pentru voi, mai jos puteți găsi câteva aproximări ale costului standard al zborurilor charter pentru câteva dintre cele mai uzuale destinații. Cifrele se bazează pe experiența mea, semi-profesională, să-i spunem așa ????

Țineți cont de aceste cifre -- vă poate ajuta, uneori MULT, să vă creați așteptări mai realiste de la vacanțele cu transport charter.

De exemplu, cazul BUC-AYT (Antalya) și retur:

- pentru cel mai folosit tip de avion, cu 168 de locuri, prețul per călător al unui charter BUC-ANT și retur este 30.000 euro / 168 = aprox. 189 euro. La care se mai adaugă taxele de aeroport (destul de mari), costul transferului, costurile cu asistența turistică (salariile acestora trebuie să ele plătite, nu?). La care se mai adaugă, proporțional, costul „empty-leg-urilor” (primul și ultimul zbor se vor face cu avioanele goale!) și alte costuri administrative.

În final ar rezulta un preț „standard” de 250 euro / pers.

Pentru un zbor CLJ-AYT — sau din Iași, Baia Mare etc — prețul va fi mai mare, probabil 15-20-25 euro/pers

În opinia mea, este ok să aproximați prețul unui charter de Antalya la 250-270 euro / pers, în funcție de orașul de plecare.

În mod similar, puteți aproxima costurile pentru

- charter BODRUM / MARMARIS: 260-280 euro / pers (zborul e un pic mai scurt = cost mai mic, dar transferurile mai lungi = mai costisitoare)

- charter EGYPT = 350-400 euro / pers

- charter GRECIA = 200-300 euro / pers (funcție de destinație, în primul rând, dar și de plecare)

- charter SPANIA = 250-300 euro; TENERIFE (caz special) 450-500 euro

- charter MADEIRA - 450-500 euro / pers

- charter TUNISIA = 275-300 euro / pers

- charter CIPRU = 250-300 euro / pers

- charter UAE (Dubai, Abu Dhabi etc) = 350-400 euro / pers

- charter destinații exotice = 600-999 euro / pers

===

Menționez că prețurile indicate mai sus sunt „standard” -- ele pot diferi, câteodată mult, și în funcție de dinamica pieței: când rămân multe locuri libere, cu 1-2 săpt înainte de plecare, prețurile pot scădea (uneori semnificativ); similar, când mai sunt foarte puține locuri, prețurile cresc (uneori mult). Însă aceste variații pot fi considerate nesemnificative din pdv al obiectivului nostru = cel de a prezenta „prețuri standard” , „grosso-modo”

Sublinez, totodată, că prețurile unui zbor charte nu pot fi comparate cu cele de pe un zbor de linie sau cel de low-cost. Prețul unui charter include dinstart bagaj de cală; în plus, el poate fi considerat „uniform” , egal pentru toate locurile unui avion; la zborurile low-cost, prețul diferă foarte mult, în funcție de numărul de bilete deja vândute. Unii vor cumpăra cu preț (foarte) mic, alții pot cumpăra cu preț cu MULT mai mare.

Vă îndemn să reflectați / analizați cifrele de mai sus — ele vă pot fi FOARTE utile în crearea unor așteptări mai corecte de la vacanța dvs cu zbor charter!

Aștept deasemenea, feedback-ul vostru. Din experiența și din informațiile voastre, cum vi se par cifrele prezentate?

--

[later edit] am uitat să menționez ceva important — atunci când aproximați prețul cazării (scăzând costul chaterului), țineți cont de faptul că prețul charterului e același pentru orice călător mai mare de 2 ani! Cu alte cuvinte — și spre deosebire de cazare — copiii plătesc preț întreg pentru charter, indiferent de vârsta lor (excepție: dacă au sub 2 ani)

În cazul unei familii cu 2 copii, de exemplu -- la unele hoteluri copii NU plătesc nimic pentru cazare -- dar plătesc prețul „întreg” al transportului! (charter + taxe aeroport + transfer + etc). Dacă merg în Antalya, de exemplu, costul cazării se va calcula ca diferența dintre prețul total și 1.000 euro (=costul charterului, 4x250 euro)

## end review sc

[fb]
---
Trimis de tm67bru in 15.06.23 22:22:36
Validat / Publicat: 15.06.23 22:39:24

VIZUALIZĂRI: 3256 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 [fără descriere]
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE? [doar simbolic; articolul NU are PMA std]
PUNCTAJ CRT: 0 PMA (std) PLUS 53 PMA (din 53 voturi)
NOTĂ: Acest articol nu beneficiază de punctajul standard acordat automat.

ECOURI la acest articol

7 ecouri scrise, până acum

nicole33
[16.06.23 23:46:30]
»

@tm67bru:

Un articol extrem de util! Felicitări!

Clarificările referitoare la preţul zborului cu avionul, o parte importantă din preţul total al pachetului turistic, i-ar putea ajuta pe mulţi să înţeleagă exact ce cumpără.

Mi-ar fi plăcut să primesc "de-a gata" toate aceste informaţii în urmă cu peste zece ani, când făceam săpături serioase pentru a înţelege singură cum este treaba cu charterele astea. Cel mai mult mă enerva faptul că nimeni nu voia să-mi spună clar cât costă avionul, taxele şi transferul în perioadele şi destinaţiile dorite de mine, de parcă ar fi fost secret de stat, în pofida insistenţelor mele de a afla ce şi cum.

În lipsa unor informaţii direct de la sursă, m-am ambiţionat să aflu singură cât costă transportul şi am reuşit cu o precizie, zic eu, suficient de bună, simulând pe site-ul aceleiaşi agenţii un sejur individual şi unul cu avionul, la acelaşi hotel, în aceeaşi perioadă şi pentru aceeaşi configuraţie. Tot pe "băbeşte" am observat şi că preţul avionului era puţin mai mic pentru copiii sub 12 ani, cel puţin pe destinaţiile pe care le urmăream.

Am analizat şi exemplele prezentate în review, cu acelaşi interes cu care am citit şi diferite review-uri negative ale unora care-şi vărsau năduful pe AFA după vacanţe dezamăgitoare cauzate, în principal, de lipsa de informare. Concluzia mea este că greu te-ai putea întoarce mulţumit dintr-o vacanţă turcească, de exemplu, unde ai plătit mai mult pentru avion decât pentru cazare şi masă.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
nicole33
[17.06.23 00:28:44]
»

@tm67bru:

Un alt aspect la care nu ai făcut referire în articol, dar de care eu m-am "lovit" de multe ori şi care cred că ar trebui menţionat, este acela al sejururilor duble sau "atipice", în sensul unei durate mai mari de "clasicele" şapte nopţi, cu avion cursă charter.

În 2013 mi-am dorit un sejur dublu (14 nopţi) în Mallorca şi am solicitat o ofertă personalizată agenţiei organizatoare. Răspunsul primit m-a bulversat şi enervat totodată, cerându-mi-se iniţial fix DUBLUL costului unui sejur de 7 nopţi. Am întrebat, firesc, de ce trebuie să plătesc avionul de două ori, cât timp eu zbor o singură dată. Mi s-a explicat că eu le blochez un loc în avion atât la întoarcerea fără mine după prima săptămână de sejur, cât şi în avionul care aduce turişti pentru a doua săptămână. OK, am înţeles raţionamentul cu avionul, dar nu şi pe cel cu taxele de aeroport şi transfer. În final, am acceptat să plătesc dublu, mai puţin taxele de aeroport care mi-au fost calculate o singură dată şi am avut vacanţa frumoasă pe care mi-o dorisem.

Dacă nu ar fi fost vorba de chartere, ci de zborul cu o companie de line sau low cost, o agenţie serioasă, nu jepcară, mi-ar fi putut oferi o vacanţă la un preţ corect, cum am avut la Barcelona în 2012, când am plătit avionul albastru o singură dată şi serviciile la sol (cazare, masă, excursii, asistenţă) la dublu, conform celor două săptămâni de sejur.

Ai dat exemplul mai deosebit al charterelor către Tenerife, mai scumpe şi mai pretenţioase decât cele către Spania continentală. Eu am avut o dezamăgire cruntă când am încercat să ajung acolo cu charter şi pentru două săptămâni. Eram dispusă să accept să plătesc dublul sejurului, fără nicio reducere, doar pentru confortul unui zbor direct, însă nu am acceptat sub nicio formă să-mi fie impus hotelul, puteam alege doar dintr-o listă prestabilită, sau regimul de masă. Am renunţat la agenţie şi la charter, mi-am ales singură zborurile, care nu au fost deloc ieftine la datele fixe dorite de mine, nici orarul de zbor nu a fost cel mai fericit, hotelul mi l-am rezervat singură pe booking, mi-am rezervat maşină pentru transferul de la şi la aeroport şi pentru plimbări şi m-am bucurat de o vacanţă superbă, mai ieftină şi în condiţii mai bune decât dacă aş fi acceptat condiţiile agenţiei.

Mai recent, am încercat sejururi duble şi în Egipt şi în Tunisia, unde am fost penalizată pentru dorinţa mea de a avea vacanţe mai lungi, plătind destul de mult şi beneficiind doar de mici reduceri faţă de dublul sumei. În Egipt, de exemplu, am fost nevoită să aleg touroperatorul în funcţie de preţ, unii fiind mai "indulgenţi" decât alţii în cazul sejururilor duble.

În cazul Turciei, de ani de zile caut variante convenabile cu charter pentru sejururile mele, atipice ca durată şi implicând o combinaţie de minim două hoteluri situate în zone diferite, dar, de fiecare dată, preţul exploda şi cum nu intenţionam să şi cumpăr avionul respectiv , ajungeam iar şi iar la maşina proprie, singura variantă la un preţ de bun simţ pentru mine. Poate pentru concediul din septembrie voi avea mai mult noroc să plec din nou în Turcia, de această dată cu avionul, dar în combinaţia dorită de mine şi fără să-mi vând un rinichi

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][9 voturi]
mprofeanuPHONE
[17.06.23 12:45:21]
»

@tm67bru: Habar nu am avut cât de mult costă avionul dacă mergi cu o cursă de tip charter. Bune informațiile, așa afli ce înseamnă cazare și masă făcând diferența dintre costul total și transport. Bune și explicațiile despre preț transport pe diferite destinații cunoscute. Acum știi în cunoștință de cauză ce sejur să îți alegi, depinde de preferințele fiecăruia...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
resita2009PHONE
[17.06.23 17:57:15]
»

Foarte bune aceste explicatii, poate acum intelege toata lumea cat reprezinta avionul si cat cazarea.

Pe mine altceva ma "irita" si anume modificarea orelor de zbor. Daca in 2019 am castigat o zi in plus in Turcia pe cheltuiala agentiei (aveam avion spre casa dimineata dar de plecat am plecat a doua zi la 00:30, intre timp fiind transferati la alt hotel in Lara unde am beneficiat de AI) anul acesta a fost reversul medaliei, aveam avion la 11:40, agentia m-a anuntat noaptea la 00:55 ca se amana zborul spre Antalya pt 14:40 iar cand ajung in aeroport... alta amanare, 15:50... asa ca am ajuns la hotel in Kemer la 19:50. Pierduta total prima zi.

Ps. Salutari din Turcia

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
nicole33
[18.06.23 09:59:46]
»

@resita2009:

Pe mine altceva ma "irita" si anume modificarea orelor de zbor.

Te înţeleg, este neplăcut, însă ei sunt acoperiţi cât timp scriu clar în contract că orarul de zbor este orientativ şi poate suferi modificări. Degeaba te bucuri la momentul rezervării că poţi avea o vacanţă frumoasă de opt zile la şapte nopţi de cazare, pentru că, destul de des, lucrurile se mai schimbă pe parcurs. Dar până la urmă este mai important faptul că zboară, chiar şi la ore care te dezavantajează, decât să anuleze zborurile, cum s-a întâmplat deseori cu anumite companii low cost, dând total peste cap vacanţele deja planificate.

Pe lângă modificarea în detrimentul meu a orarului de zbor, eu am avut şi surpriza schimbării companiei aeriene care opera cursa charter respectivă. Anul trecut am plecat în Sharm el Sheikh cu Tarom, am avut zbor dupăamiaza, ajungând la hotel seara de era să ratez şi cina , urma să ne întoarcem tot pe seară, recuperând în ultima zi ce pierdusem în prima, însă am avut surpriza să ne întoarcem cu HiSky, cu zbor la ora prânzului, dar avionul a mai avut şi întârziere de două ore anunţate, trei ore în realitate. După o vacanţă superbă de două săptămâni nu aş putea spune că m-a afectat prea mult devansarea zborului de întoarcere, însă mai amuzant a fost că aveam condiţii diferite la noua companie. La dus avusesem dreptul la un bagaj de cală de 23 kilograme, în timp ce la întoarcere aveam dreptul doar la 20 kilograme, iar valiza mea avea fix 24 kg . M-am prezentat la check in având la mine şi biletele iniţiale de la Tarom, hotărâtă să ripostez dacă mi-ar fi fost cerută vreo taxă suplimentară pentru excesul de kilograme, că doar nu era să-mi abandonez hainele în Egipt, însă nu au comentat nimic.

=

Ps. Salutari din Turcia

Vacanţă plăcută!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
marsusPHONE
[18.06.23 11:48:49]
»

Foarte bun articolul și explicațile mai pe înțelesul tuturor. Așa mulți vor afla pe ce plătesc de fapt sejurul.

În multe destinații nu ai alte soluții decât charter.

Am fost în Tenerife cu low cost și evident am depins de orarul lor de zbor și de legăturile cu zborurile unde făceam escala ca să schimb avionul. Ca să nu mai spun că, atunci când am avut escala la Londra au tremurat pantalonii pe mine, ca să nu pierd legătura cu avionul spre casă, diferența între zboruri fiind maxim 3 ore, iar zborul de cu o zi înainte întârziase 2 ore și să fiu nevoit să rămân cu bani puțini la ciufuții ăia de englezi. Dar am ieșit mai ieftin decât cu charter.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
tm67bruAUTOR REVIEW
[27.06.23 19:26:27]
»

Aș vrea să clarific / contrazic o părere greșită, relativ des întâlnită -- am citit-o de 2 ori în ultimele săptămâni -- și anume credința că dacă cumperi cu mai multe timp înainte, prețul zborurului charter ar trebui să fie mai mic, „nu are cum să fie la fel”

În realitate nu e așa -- spre deosebire de un zbor low-cost, prețul charterului e relativ același, chiar dacă pachetul e cumpărat cu multe luni / 1 an înainte!

(am scris „relativ” pentru că, paradoxal, în unele cazuri e INVERS decât la zbourile low-cost = prețul ar putea să scadă cu câteva zile înainte de plecare, în ofertele last-minutes)

Pachetul (zbor + transfer+cazare) are într-adevăr preț simțitor mai mic -- însă doar pentru că HOTELUL oferă o reducere substanțială pentru Early Booking (prețul cazării e simțitor mai mic, prețul transportului e același!)

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
hlli, marsus, mprofeanu
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.046580076217651 sec
    ecranul dvs: 1 x 1