2015 - Cu mașina la Marea Mediterană – București - Lara - Belek și retur
Pregătirea traseului a fost mai ușoară anul acesta. Eram la al optulea drum cu mașina în Turcia și la al patrulea în Antalya. Orientativ, ne-am relistat hărțile cu traseul simulat cu Google Maps, identic cu cel din anii trecuți. Am luat coordonatele GPS de la hotelurile la care urma să ne cazăm. Nu am folosit GPS-ul, dar aveam programe de navigație relativ actualizate instalate pe toate smartphone-urile pe care le puteam folosi la nevoie și le-am și folosit pe porțiuni foarte scurte.
Am am ales să parcurgem drumul cu câte o oprire de o noapte atât la dus, cât și la întors.
În prima zi traseul a fost următorul:
București - Giurgiu - Ruse - Razgrad - Târgoviște - Omurtag - Kotel - Yambol - Elhovo - Lesovo - Hamzabeyli - Edirne - Istanbul - Adapazari - Osmaneli - Bilecik - Bozüyük - Kütahya (998 km).
Sâmbătă 23 mai am plecat din fața blocului la 04.50, cu plinul făcut și ne-am îndreptat spre Giurgiu pe drumul binecunoscut de toți, liber la acea oră. La ora 05.53 eram la Giurgiu, unde am găsit doar patru mașini la coada pentru plata taxei de pod de 13 de lei (echivalentul a 3 euro). Ne-au verificat și rovigneta. Partea românească arăta ca după bombardament, cu o scurtă porțiune blocată pentru lucrări, în timp ce pe partea bulgărească se circula mult mai bine. Am trecut deseori pe acest pod, dar parcă așa găurit nu l-am văzut niciodată. Noroc că traficul a fost lejer.
Am trecut imediat în Bulgaria prezentând doar cărțile de identitate fără să ne fi fost cerut și certificatul de înmatriculare al mașinii.
În Ruse am oprit la o benzinărie, aflată imediat după Kaufland, de unde am achiziționat vigneta obligatorie. În mod normal, aș fi cumpărat două vignete de câte șapte zile la prețul de 10 leva bucata care să cuprindă zilele de tranzitare a Bulgariei atât la dus, cât și la întors, pentru a nu mai pierde timpul încă o dată cu această problemă și a nu încuraja speculanții, dar m-am răzgândit și am cumpărat una de 30 de zile, având astfel acoperită întreaga perioadă a sejurului, însă plătind 25 de leva pentru aceasta. Am luat în considerare și riscul unei întoarceri în țară mai devreme decât era planificat, cum mi s-a întâmplat cu niște ani în urmă. Plata am făcut-o cu card bancar în lei. Am lipit-o pe parbriz în colțul din dreapta jos, dar cu scotch, deși ea are propriul adeziv, pentru a putea fi înlăturată cu ușurință. Codul de bare atașat vignetei trebuie păstrat pentru controlul de la vama bulgaro-turcă. Era ora 06.10, terminasem și cu vigneta, astfel că ne-am continuat drumul.
Pe tronsonul Ruse-Razgrad s-a circulat foarte bine, carosabilul este excelent, iar circulația este mult mai fluentă după ce au lărgit acum doi ani drumul la trei benzi în total, pe mare parte din traseu. Sistemul de marcare nu mi se pare însă cel mai eficient posibil. Banda creată suplimentar este alocată alternativ unuia sau altuia din sensurile de mers, depășirile făcându-se mult mai în siguranță ca înainte, însă acum este interzisă prin linie continuă depășirea altor vehicule cât timp se circulă pe o singură bandă, indiferent de trafic sau de vizibilitate, ceea ce crește timpul de parcurs.
Porțiunea Razgrad-Târgoviște a fost vălurită ca de obicei, cu ceva gropi în zona Trapiște până în intersecția cu un mare sens giratoriu și mult mai bun după sensul giratoriu. Dacă se reduce corespunzător viteza și se circulă cu atenție, aproape că nu se simte.
Între Târgoviște și Omurtag este o deviere de aproximativ zece kilometri, semnalizată corespunzător cu indicatoare galbene pe care scrie Sofia. Drumul este asfaltat, mai îngust decât cel principal și destul de virajat. Se traversează vreo trei sătucuri, primul fiind Liliak. Practic, se traversează muntele printr-un alt pas și se revine în drumul spre Omurtag. Dacă devierea ar fi fost mai lungă, probabil am fi băgat GPS-ul pentru a căuta o variantă mai scurtă, deși nu se vedea un alt drum.
De la Kotel la Yambol drumul a fost bun. Atenție la limitatoarele de viteză înalte și din beton din Kotel și din Ticha, de altfel bine semnalizate.
De la Yambol la Elhovo drumul a fost la fel ca anii trecuți, cu șiraguri de gropi, dar superficiale, mai ales înainte de Elhovo. Se lucra intens la centura orașului Elhovo, lucrările putând dura destul de mult. Am traversat Elhovo prin oraș, drumul fiind mai scurt și mult mai bun decât pe centură. Nu este deloc complicat. Se ține doar direcția înainte, este drumul cu prioritate, există și câteva limitatoare de viteză, dar de bun simț, nu cum sunt cele din Ticha. La ieșire se virează dreapta spre Lesovo. Zona de centură rămasă este plină de gropi dese și adânci pe o porțiune din fericire scurtă de doar vreo doi kilometri.
Am ajuns la Lesovo la ora 10.04 și am făcut iar plinul la Lukoil, 21,4 litri la un preț de 2,36 leva/ litru, plata cu card.
În vama bulgară am prezentat doar cărțile de identitate și vigneta bulgărească. Surprinzător, dar a durat mai mult ca la turci.
Am oprit la duty free de unde mi-am cumpărat țigări. Întotdeauna opresc la duty free doar la dus, pentru a nu le mai da motiv vameșiilor bulgari să-mi cotrobăie prin bagaje la întoarcere. Tot aici am retras 200 de lire de la un bancomat Garanti de pe un card de debit în lei. Fiind o sumă mică, nu s-au amortizat suficient comisioanele, astfel cursul nefiind cel mai bun posibil, dar a fost oricum mai bun ca la Dristor Kebap.
Prin vama turcă am trecut în cinci minute, fiind și extrem de liber. Am oprit la fiecare ghișeu pentru control pașapoarte (ștampilă de intrare), carte verde, poze la mașină, talonul mașinii și înregistrarea acesteia în pașaportul copilotului (acesta fiind proprietarul mașinii), control vizual sumar al bagajelor (în fiecare an îi speriem cu portbagajul burdușit, dar nu comentează), declarăm scopul turistic al călătoriei, mai verifică o dată că avem toate ștampilele și am trecut.
Ne-am continuat drumul pe D 535 până în apropiere de Edirne unde se intră pe autostradă. Am oprit mașina pe dreapta înaintea porților de taxare, am coborât și am traversat pe jos autostrada până la o clădire aflată pe sensul celălalt de mers pentru achiziționarea celebrului sticker HGS. Aveam unul cumpărat acum doi ani pe care mai aveam 9,60 TL credit, dar am reușit performanța de a-l pierde prin casă. Trei luni l-am căutat înainte de plecare, însă fără succes. Intenționam să solicit un duplicat al acestuia pentru a nu pierde creditul rămas pe cel vechi sau, în cel mai rău caz, să cumpăr unul nou. M-am prezentat la ghișeu cu pașaportul, talonul mașinii și suma de 35 de lire. M-a întrebat unde merg și i-am spus că în Antalya. Mi-a eliberat chitanță pentru suma de 35 TL și atât. Mirată, solicit autocolantul. Tipul de la ghișeu îmi spune că nu este nevoie, că figurez deja în sistem și că la porțile HGS vor fi citite plăcile de înmatriculare ale autoturismului și vor fi trași banii din cont. Încă neîncrezătoare, îi cer să-mi confirme creditul existent în acel moment, el neavând altfel de unde să știe câți bani mai aveam eu din 2013. Creditul comunicat a fost corect. Nu există posibilitatea de a plăti cu card bancar autocolantul HGS. Recomand plata cu lire turcești, deoarece în cazul plății cu euro, schimbul valutar se face la un curs foarte dezavantajos pentru client. Am revenit la mașină am pornit iar la drum.
Ne-am continuat drumul pe autostrada O-3 Edirne-Istanbul, drumul a fost foarte bun și liber în prima parte, aglomerându-se tot mai mult pe măsură ce ne apropiam de Istanbul. Viteza de deplasare ne-a scăzut mult cu aproximativ 35 de kilometri înainte de Istanbul. Verificând după întoarcerea acasă contul, am constatat că la 11.07 am intrat pe O-3 la Edirne și am ieșit la Mahmutbey la ora 13.22, costul acestui tronson de autostradă fiind de 5,80TL.
În urma unor discuții de pe site, în care colegii lăudau frumusețea traversării Bosforului pe podul din sud care trece prin centrul orașului și știind că în această variantă scap de camioane, dar și că distanța de parcurs este mai scurtă cu câțiva kilometri, fac greșeala de a alege O-1. Aglomerația în care am intrat este greu de descris în cuvinte, am regretat cumplit alegerea făcută, timpul pierdut blocați aiurea în trafic, nervii și motorina consumată. Nu recomand nici dușmanilor această variantă. Fiind pe post de copilot am avut tot timpul să admir peisajul și să fac multe poze. La porțile de la pod ne-am bulucit și noi împreună cu turcii care încercau să se bage în fața noastră și din stânga și din dreapta. Nu știu ce s-a întâmplat, dar am văzut că nu mi-a fost reținută taxa de pod de aproximativ 4,25 TL.
Dacă în urmă cu doi ani doar cochetam cu ideea de a schimba traseul spre Antalya, respectiv prin Çanakkale la dus și prin Istanbul doar la întors, după experiența din acest an sunt tot mai convinsă că aceasta este soluția cea mai bună pentru noi, deoarece, chiar dacă distanța este mai mare, consumul de combustibil se compensează cu siguranță, iar solicitarea fizică și psihică a șoferului este incomparabil redusă.
La ora 15.12 am intrat pe O-4 Istanbul-Ankara și am mers până la Adapazari/Sakarya, ieșind de pe autostradă la ora 16,25. Distanța parcursă pe O-4 ne-a costat 3 TL.
Ne-am continuat drumul pe D650 până la Kütahya, am mai alimentat o dată la un Shell din Kütahya 35,47 litri de motorină la un preț de 4,09 TL/litru. La ora 17.50 ajungeam și ne cazam pentru o noapte la hotelul Grand Çinar 3* din localitate, pentru a patra oară. Distanța parcursă în prima zi a fost de 998 de kilometri.
În cea de a doua zi, traseul a fost următorul:
Kütahya - Afyon - Sandikli - Burdur - Antalya - Lara – 388 km.
La ora 08.05, imediat după micul dejun ne-am continuat drumul spre Antalya, alegând varianta prin Burdur și nu prin Isparta. Avantaj: drumul are mai puține serpentine și sunt foarte puțini kilometri cu o singură bandă pe sens. Dacă până acum doi ani consideram un dezavantaj faptul că se traversează orașul Antalya, de anul acesta problema aglomerației din oraș a fost rezolvată prin construirea unor pasarele pe drumul spre Alanya, traficul desfășurându-se acum foarte fluent. Varianta prin Isparta ne-ar fi scos dincolo de Antalya pe șoseaua care duce spre stațiuni (Belek, Side, Alanya). Drumul a fost destul de liber, în cea mai mare parte cu două benzi pe sens, a existat doar o porțiune, înainte de Bucak unde se lucra și am fost deviați pe celălalt sens de mers, depășirile fiind interzise în zonele cu dublu sens. Practic, am circulat ca pe autostradă, dar gratuit, fiind vorba de un drum expres (viteza maximă: 110 km/h). M-au deranjat, ca de obicei, serpentinele aflate pe ultimii 50 de kilometri înainte de intrarea în Antalya, dar eu sunt mai sensibilă. Radarele întâlnite au fost doar pe celălalt sens de mers.
Ne-am continuat drumul pe lângă aeroport până la hotelul Royal Holiday Palace 5* UAI, aflat în Lara-Kundu, la care am ajuns la ora 12.30. Am fi ajuns cu cel puțin o oră, chiar o oră și jumătate mai devreme dacă nu am fi făcut o oprire neplanificată de 50 de minute înainte de Afyon din cauza unui bec aprins în bord care nu a vrut să se mai stingă și, de frică, ne-am continuat drumul cu o viteză mai mică decât eram obișnuiți.
Total kilometri parcurși la dus: 1386. Odihnă, relaxare, răsfăț: 7 nopți.
Lara-Lara - 5 km
După o săptămână de relaxare la RHP, ne-am mutat la următorul hotel, Botanik Exclusive Lara 5*UAI, fostul hotel Rixos Lares, recent intrat în lanțul hotelurilor Delphin. În săptămâna petrecută la RHP nu am rezistat curiozității de a-l vizita pentru a vedea ce ne așteaptă, informațiile avute despre acesta înaintea plecării fiind destul de contradictorii. Pe jos, prin oraș sau pe plajă, distanța este foarte mică de doi maxim doi kilometri și jumătate. Cu mașina, am făcut exact cinci kilometri. Plecând de la RHP la ora 11.15 în zece minute eram la Botanik. A urmat încă o săptămână de relaxare.
Lara-Belek-41 km
La terminarea sejurului petrecut la Botanik Exclusive 5* din Lara, la ora 11,25 am plecat spre următorul hotel aflat în Belek. De această dată am condus eu. Am reintrat în D-400, Antalya-Alanya, deși exista și varianta care urmărea linia mării, dar am preferat un drum cu două benzi pe sens, evident mai rapid. Știam din anii trecuți că pentru a ajunge la hotelurile din Belek, cea mai bună variantă este prin Kadriye, astfel că am virat dreapta spre acesta înainte de a intra în Serik. Cei care aleg un hotel aflat în zona Belek, dar în Bogazkent, trebuie să traverseze orașul Serik până aproape de capăt (și are mai mult de zece kilometri lungime) și apoi să vireze dreapta. La 11,50 intram pe poarta resortului Sueno Deluxe din Belek, intrarea fiind comună ambelor hoteluri Sueno. Distanța parcursă: 41 km. Odihnă, relaxare, răsfăț: 6 nopți.
Întoarcerea acasă
Belek – Antalya – Burdur – Sandikli – Afyon – Kütahya – Bozüyük – Bilecik - Izmit – 647 km.
La întoarcere ne-am propus, ca de fiecare dată, să împărțim traseul aproximativ egal în cele două zile, astfel că am ales să înnoptăm la Izmit, cu 88 km înainte de Istanbul. Dacă acum patru ani am ales hotelul Pasha Palas 4* (90 euro/noapte camera dublă cu mic dejun-rezervare făcută pe booking), iar acum trei ani am ales hotelul Teona 3* (77 euro/noapte camera dublă cu mic dejun-rezervare făcută pe booking), iar acum doi ani am ales hotelul Seka Park 2* (55 euro/noapte camera dublă cu mic dejun-rezervat tot pe booking), anul acesta am revenit la hotelul Pasha Palas 4* din Izmit, atrași de prețul de 60 de euro/noapte camera dublă cu mic dejun, rezervat pe booking.
Am părăsit hotelul Sueno Deluxe Belek la ora 11.54, pornind spre Izmit. Drumul a fost bun și destul de liber, în cele trei săptămâni care trecuseră de la trecerea noastră precedentă prin zonă, lucrările de reasfaltare din zona Bucak fuseseră finalizate, dar se efectuau acum alte lucrări de cealaltă parte a orașului Bucak, motiv pentru care am fost obligați să circulăm pe o singură bandă pe sensul opus de mers, dar lucrarea se întindea acum pe o distanță mult mai scurtă. La ora 16,00 ajungeam la Kütahya, unde am alimentat ultima dată pe teritoriul Turciei la un Shell 40 litri de motorină la un preț de 4,04 TL/litru, cantitate care să ne ajungă până la intrarea în Bulgaria, cu toată eventuala aglomerație din Istanbul. Am prins câteva reprize de ploaie torențială între Afyon și Kütahya, la Bozüyük și înainte și după Bilecik, unde am fost nevoiți să reducem viteza, vizibilitatea fiind scăzută. La Sakarya în loc să intrăm pe O-4 ne-am continuat drumul pe D 100 până la Izmit. Am ajuns la hotelul Pasha Palas 4* din Izmit la ora 17,45. Nu am avut nevoie de GPS, acesta oricum nu cred că ar fi recunoscut drumul, schimbat puțin după lucrările care se efectuau în zonă. Hotelul este vizibil din șosea, mai greu a fost să ajungem la el. L-am depășit și am mers până la primul Shell înainte de care am virat dreapta și apoi iar dreapta, ajungând la hotel pe o stradă paralelă cu D-100. La hotel se poate ajunge mult mai ușor din autostrada O-4, dar noi am preferat traseul cunoscut.
În ultima zi traseul a fost următorul:
Izmit – Istanbul – Edirne – Hamzabeyli – Lesovo – Elhovo – Yambol – Kotel – Omurtag – Târgoviște – Razgrad – Ruse – Giurgiu – București – 755 km.
Am plecat de la hotelul din Izmit la ora 07,45, imediat după micul dejun. În foarte scurt timp, la ora 7,51 am intrat de pe D 100 pe autostrada Ankara-Istanbul O-4. Traficul a fost foarte lejer, astfel că la ora 8,27 ieșeam de peO-4. Costul tronsonului Izmit-Çamlica a fost de doar 2,40 TL. Am traversat Istanbul-ul de această dată pe O-2 podul din nord (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü) , nedorind să repetăm greșeala de la dus, extrem de liber la acea oră. Nu au existat blocaje, circulația a fost fluentă, în viteză. Podul peste Bosfor nu se plătește la trecerea din Asia în Europa. La ora 8,49 intram pe O-3, autostrada Istanbul-Edirne, de pe care am ieșit la 10,32. Costul a fost același ca și la dus, respectiv 5,80 TL. La 10,55 eram în vamă. Vama a fost liberă în partea turcească, turcii au verificat iar pașapoartele și actele mașinii, am trecut în șase minute, nu am mai oprit în duty free. Circul a început în partea bulgărească. Nu aș fi crezut că voi avea asemenea surprize neplăcute. Când am ajuns erau maxim cincisprezece mașini, mai mult de jumătate turcești, câteva bulgărești și două românești. Mi s-a părut ciudat de la bun început, deoarece la turci nu avusesem decât trei mașini în fața mea. Trecerea prin vama bulgărească a fost culmea bătăii de joc. Pe vajnicii apărători ai frontierei Uniunii Europene părea că-i găsise excesul de zel. Au reușit performanța de a controla o mașină în douăzeci și cinci de minute și o alta în douăzeci de minute, evident, fără a găsi nimic suspect sau interzis. După tot circul ăsta au mai deschis o poartă și lucrurile au revenit la normal. După ce am stat degeaba o oră și zece minute, ulterior am trecut în treisprezece minute, fiind a patra mașină la a doua poartă deschisă. Controlul bagajelor a fost sumar, mai degrabă vizual. Mi-au cerut să deschid o geantă de plajă, ultima înghesuită în portbagaj și, la vederea costumelor noastre de baie, puse ultimele, deoarece plecasem cu ele ude, a renunțat strigând la noi să plecăm mai repede, ceea ce am și făcut. Noroc că nu a fost trafic la acea oră, pentru că am fi reușit performanța de a bloca și vama turcă și de a depăși în lungime coloana de camioane care avea vreo opt kilometri. La 12,23 treceam în sfârșit în Bulgaria fără a mai plăti taxa de dezinsecție (în sumă de 2 euro la care se adăuga 1 euro comisionul băncii) ca în anii precedenți.
Având suficientă motorină, nu am mai alimentat la Lukoil-ul din vamă și ne-am continuat drumul fără grija vignetei pe care o cumpărasem la dus.
Înainte de Elhovo am regăsit aceleași gropi multe și adânci de pe centură, noroc că nu am parcurs mai mult de 2 kilometri până la intrarea în oraș. Nu am văzut progrese față de drumul de ducere. La ieșirea din Elhovo, cu greu am făcut stânga, deoarece chiar lucrau la asfaltare. Turnaseră deja asfalt pe sensul de ieșire și acum compactau sensul de intrare în oraș. Am fost surprinsă să-i văd muncind, având în vedere că era duminică după prânz.
Am oprit la un OMV în Yambol, unde am mai pus 35 de litri cu 2,36 leva/litru, știind că prețul este mai mic ca la noi.
La întoarcere, nu am mai fost deviați pe tronsonul Omurtag Târgoviște, însă circulația s-a desfășurat cu viteză redusă, doar pe un sens, printre utilaje, drumul fiind decopertat în vederea reasfaltării.
În continuare, drumul a fost liber, la fel ca la dus, nici mai bun, nici mai prost, cu câteva radare semnalizate din timp de către ceilalți participanți la trafic atât turci, cât și bulgari. Românii cu care ne-am intersectat nu au dat flash-uri.
Ca de obicei, am mai făcut o pauză de vreo oră și jumătate pentru cumpărături la Ruse. La ora 17,30 plăteam la bulgari taxa de pod în sumă de 2 euro. Podul Prieteniei l-am traversat în șaptesprezece minute, prinzând un singur semafor.
Giurgiu-București a fost destul de aglomerat, ca de fiecare dată duminica spre seară. La ora 18,50, ajungeam acasă.
Concluzie: un concediu superb, la fel ca toate celelalte petrecute în Turcia. Am parcurs 2834 de kilometri, cu un consum mediu de 5,4.
Recomand oricând un drum cu mașina în Turcia. Cea mai frumoasă parte a acestuia o constituie porțiunea dintre Adapazari și Antalya, cu drum expres de foarte bună calitate și peisaje superbe, iar cea mai urâtă-traversarea Istanbulului, tot mai aglomerat an de an.
Vacanțe plăcute tuturor!
Trimis de nicole33 in 21.06.15 14:59:46
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.
32 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
32 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.
Un articol bine detaliat cu informații prețioase pentru cei care vor merge în Turcia cu mașina.
Câteva îmi vor fi și mie folositoare, deoarece peste câteva zile voi ajunge și eu în vama Giurgiu-Ruse.
Aș avea o întrebare legată de afirmația:
”Ne-au verificat și rovigneta.
V-au verificat în sistemul electronic sau v-au cerut o dovadă scrisă?
Am pus această întrebare, pentru că eu nu mai am nici o hârtie cu care să dovedesc că am plătit rovigneta. Acum, pus oarecum în gardă, am scos de pe site-ul CNANDR datele cu perioada de valabilitate.
Multumim, Nico! Extrem de util acest ghid. Astept cu nerabdare impresii despre cele trei hoteluri in care ți -ai petrecut vacanta
@danamandache -
Mulțumesc mult, Dana.
Restul urmează în curând.
@traian. leuca -
Mulțumesc mult pentru aprecieri și pentru vot.
M-aș bucura sincer să folosească celor care se pregătesc să plece în vacanță cu mașina.
” V-au verificat în sistemul electronic sau v-au cerut o dovadă scrisă?
Verificarea se face doar în sistem prin introducerea în calculator a numărului de înmatriculare al autovehiculului. Și eu aș fi fost pusă în dificultate dacă ar fi trebuit să prezint o dovadă fizică. Aveam la mine doar confirmarea comenzii rovignetei de pe emag, listată pentru a nu uita perioada de valabilitate a acesteia.
@celeste -
” Botanik Exclusive e fostul Rixos Lares?
Da. A fost preluat din acest an. Mai au mult până când să-l aducă la standardul Delphinilor, dar se străduiesc. Mai ales la capitolul servicii este de lucrat.
Hotelul va fi complet renovat pentru sezonul viitor.
perfect, extrem de util si bine structurat imi vine ca o manusa, multumesc
@traian. leuca -
Cu plăcere.
” Câteva îmi vor fi și mie folositoare, deoarece peste câteva zile voi ajunge și eu în vama Giurgiu-Ruse.
Dacă intenționezi să traversezi zilele următoare podul de la Giurgiu-Ruse, aflat în reabilitare, îți poți face cât de cât o idee despre cum se circula pe acesta duminică 14 iunie din ultimele poze postate la acest articol.
@amero -
Și eu îți mulțumesc pentru vizită.
@nicole33: Eu am fost aici in 2010 cand fusese luat de lantul Rixos, iar in 2011 am fost la Delphin de Luxe in Alanya (Okurcalar) si am vazut diferenta de servicii.
@celeste -
” Eu am fost aici in 2010 cand fusese luat de lantul Rixos, iar in 2011 am fost la Delphin de Luxe in Alanya (Okurcalar) si am vazut diferenta de servicii.
Eu am făcut comparație cu serviciile de care am beneficiat la alte hoteluri Delphin, respectiv la vechiul Botanik și la DeLuxe din Alanya (cele mai ieftine) și am apreciat că hotelul din Lara nu se ridică încă la nivelul acestora. Nu am făcut comparația cu serviciile din lanțul Rixos.
@nicole33: Am inteles perfect... am vrut sa spun ca prima iesire in Turcia am avut-o la Rixos si urmatorul an la Delphin si am putut cat de cat sa fac o difernta.
@nicole33 - Buna seara. Dupa Kutahya erau zone unde se aplica un strat de pietris peste asfalt, mai sunt si anul acesta? Cum a fost la Sueno deluxe? Multumesc anticipat.
@rarbr -
” Dupa Kutahya erau zone unde se aplica un strat de pietris peste asfalt, mai sunt si anul acesta?
Nu am văzut așa ceva. Singura zonă cu probleme a fost înainte de Bucak la dus și tot înainte de Bucak la întors Se asfalta un sens și circulația era deviată toată pe celălalt sens.
Mi-a plăcut mult la Sueno. Hotelul este superb. Au existat și unele mici scăpări inerente oricărui început, dar care sigur se vor regla pe parcurs. Hotelul era deschis pentru turiști de doar patru săptămâni când am ajuns eu acolo.
@nicole33 - Ptr. altadata iti recomand prin bulgaria drumul Ruse - VelikoTarnovo - Gurkovo - Centura Sliven - Yambol - Elhovo este fara gropi, devieri si usor prin munti. Il fac de 4 ani si nu am avut nici o problema.
Poti consulta si roads-bg.eu ptr ati planifica drumurile prin Bg. Este la zi cu verificare.
@danezu008: Eu i-l recomand prietenește prin orice ecou "turcesc" sau "grecesc", însă am ajuns la concluzia că e strict personal și subiectiv. Ruta aleasă de Nicole este mai scurtă și cred eu - din ce am citit - și mai confortabilă pentru șofer. Muntele oricât de ușor, lin, două benzi ar fi, impune o atenție sporită. Deci și o oboseală în plus.
Și eu aleg tot varianta prin munte, anul trecut am preferat chiar Shipka drumului prin Târgoviște, însă asta alege șoferul după stilul de condus, experiență și răbdare.
@danezu008 -
” Ptr. altadata iti recomand prin bulgaria drumul Ruse - VelikoTarnovo - Gurkovo - Centura Sliven - Yambol - Elhovo este fara gropi, devieri si usor prin munti. Il fac de 4 ani si nu am avut nici o problema.
Mulțumesc pentru recomandare. Cunosc acest traseu pe care am mers în vara anului 2012 la întoarcerea acasă. Am povestit şi pe site la vremea respectivă. vezi impresii
În 2012 am vrut să încercăm un drum nou, recomandat ca fiind foarte bun din punctul de vedere al calității asfaltului, astfel că de la Yambol am mers în direcția Sliven, apoi prin Gurkovo și Veliko Târnovo (55). Într-adevăr, drumul a fost foarte bun, peisajul frumos. Singurul inconvenient al traseului prin Veliko Târnovo îl constituie faptul că drumul este mult mai aglomerat decât celălalt, tot cu o singură bandă pe sens în cea mai mare parte, dar depășirile sunt mai dificile din cauza aglomerației, alternativa fiind mersul kilometri în șir în spatele unui camion ”puturos”, ceea ce este destul de enervant. Diferența de kilometri între cele două variante a fost nesemnificativă, mai ales datorită faptului că oricum intenționam să oprim la Metro în Ruse, iar pe drumul de la dus asta însemna niște km în plus prin oraș, deci tot acolo ajungeam.
Anul acesta, pe tronsonul Elhovo-Yambol tot nu scăpai de șiragurile de gropi, foarte puțin adânci, dar care la viteze mari tot se simțeau neplăcut.
@cloverina -
”Eu i-l recomand prietenește prin orice ecou "turcesc" sau "grecesc", ...
Știu, dar îl prefer pe cel prin Razgrad - Târgoviște, cu bune și cu rele, pentru că este mai scurt și mult mai liber. Chiar dacă sunt porțiuni cu o singură bandă pe sens, fiind foarte liber, poți depăși fără griji și fără nici un risc. Tot pe aici noi mergem mereu la Duni.
.
”... anul trecut am preferat chiar Shipka drumului prin Târgoviște, ...
Am făcut și eu acest traseu în 2007 și 2009. În 2007 am făcut șase ore și un sfert pe drumul acesta, iar serpentinele din pasul Shipka nu le-am uitat nici azi. Este mult mai aglomerat, mai plin de camioane. Dacă ai făcut drumul noaptea, cu siguranță, a fost traficul mai lejer, dar ziua era de coșmar. La vremea respectivă tot pe aici treceau și autocarele spre Grecia și Turcia. În 2009 nu am intenționat să ajungem iar la Stara Zagora, traseul planificat fiind prin Nova Zagora, dar ne-a întors din drum poliția, deoarece închiseseră drumul prin Nova cu câteva zile înainte și noi nu am știut.
Care este AMR-ul?
@nicole33: 9 zileeee lungi și grele!! Ca toate zilele de dinainte de concediu Și am fost în așa hal de previzibili încât am rezervat camere la același hotel și în Istanbul. Iar de Rixos Tekirova știi deja. Doar că am mai convins două cupluri să ni se alăture în aventura turcească. Unul dintre cupluri o cuprinde pe soacră, deci sper că Turcia va da tot ce e mai bun din ea
@cloverina -
Mai ai puțin de așteptat .
Drum bun și o vacanță perfectă!
Ai grijă cu soacra, că dacă se întoarce nemulțumită din Turcia nu te văd bine
@nicole33 - eu anii trecuți am folosit varianta prin Isparta pentru a ajunge în Side, din ce ai scris să înțeleg că o dată cu realizarea acestor pasarele din Antalya ar fi mai avantajos varianta prin Burdur? Și dacă da, cam ce economie de timp se poate realiza?
@bobyrodin
”eu anii trecuți am folosit varianta prin Isparta pentru a ajunge în Side, din ce ai scris să înțeleg că o dată cu realizarea acestor pasarele din Antalya ar fi mai avantajos varianta prin Burdur? Și dacă da, cam ce economie de timp se poate realiza?
În ultimii cinci ani eu am folosit doar varianta prin Burdur, niciodată prin Isparta. Am preferat această variantă, deoarece prin Isparta munții sunt mai înalți, serpentinele mai multe și mai dificile, pentru mine fiind extrem de important acest amănunt. Porțiunile cu o singură bandă pe sens erau mai multe și mai lungi în varianta Isparta, deci posibilitățile de a depăși în deplină siguranță erau mai reduse, dar este posibil ca acest lucru să se fi rezolvat între timp, la cum îi știu pe turci că lucrează la lărgirea drumurilor. Chiar dacă trebuia să ajung în Belek sau Alanya, mi-am asumat mereu traversarea orașului Antalya, cu aglomerația aferentă, mai mică sau mai mare în funcție de ora traversării, cu multe semafoare și giratorii ciudate.
Însă începând de anul acesta acest impediment a dispărut. Am câștigat cel puțin o jumătate de oră, noi intrând în Antalya pe la ora prânzului. Cu ajutorul acestor pasarele cei care doar traversează orașul scapă de multe semafoare și de aglomerație, traficul prin oraș fiind sub acestea. Și încă se mai construiesc, probabil până vor rezolva toate problemele.
Îți recomand această variantă măcar pentru a avea un termen de comparație și apoi vei alege varianta cea mai avantajoasă pentru tine în cunoștință de cauză. Pentru mine este singura variantă acceptabilă.
Drum bun și vacanță plăcută!
@nicole33: Multumim pentru informatiile utile si lamuritoare despre drumuri si cazare in zona Antalya. Traseul spre sud l/am facut si eu de 2 ori dus/intors cand am ajuns pana la Kos, cazati fiind la Fetyie. Coasta de turcoaz e frumoasa, am sa avansez probabil in zona Kemer, ca acum din Alanya cred ca se aud avioanele si bombele de la Alep.
Si cred ca am sa aleg varianta prin Canakkale, desi cu ferry si fara autostrada, e mai rapida decat traversarea prin Istanbul, ultima data am stat pe pod aproape o ora, era si dupa/amiaza, dar nu merita incercat, riscul de a te bloca in trafic e mare.
@calatorul:
”Coasta de turcoaz e frumoasa, am sa avansez probabil in zona Kemer, ca acum din Alanya cred ca se aud avioanele si bombele de la Alep.
Zona Kemerului este absolut superbă, combinaţia munte mare face toţi banii şi în plus beneficiezi de o răcoare binevenită în verile toride şi caniculare datorită apropierii muntelui. Dezavantajul îl constituie plajele cu pietre deloc prietenoase.
Alanya se află la o distanţă confortabilă de zona de conflict, deci nici vorbă de bombe sau alte aiureli. Însă dacă ar fi să aleg între Kemer şi Alanya, aş alege Kemerul fără să stau pe gânduri.
”Si cred ca am sa aleg varianta prin Canakkale, desi cu ferry si fara autostrada, e mai rapida decat traversarea prin Istanbul, ultima data am stat pe pod aproape o ora, era si dupa/amiaza, dar nu merita incercat, riscul de a te bloca in trafic e mare.
Nu sunt deloc convinsă că varianta prin Canakkale ar fi mai rapidă decât cea prin Istanbul. Traversarea Istanbulului este încă o loterie. Contează mult ziua, ora şi sensul în care îl traversezi. La întoarcerea spre casă, deci la trecerea din Asia în Europa, niciodată nu am prins aglomeraţie. Pozele de anul trecut postate la acest articol sunt o dovadă clară.
Aşa cum probabil ştii, în Turcia infrastructura se dezvoltă într-un ritm ameţitor, astfel că în curând cred că traversarea marii metropole nu va mai speria pe nimeni. Din vara aceasta a fost inaugurat şi al treilea pod peste Bosfor, la nord de celelalte două şi cred că a condus la descongestionarea traficului de pe celelalte două poduri. Am traversat anul acesta mult mai uşor decât mă temeam pe podul Fatih Sultan Mehmet, cu mici blocaje, dar fără nervii şi stresul din anii precedenţi.
La întoarcerea acasă intenţionez să povestesc şi despre experienţa din acest an, când am traversat în premieră Marea Marmara pe unul dintre cele mai spectaculoase poduri suspendate din lume şi mă refer aici la podul Osman Gazi - o adevărată bijuterie arhitectonică.
@nicole33: Multumesc pentru raspuns si sfaturi, am vazut o parte din Coasta de turcoaz din sudul Turciei, de la Fethyie la Kas, si mi s/a parut o zona minunata, de acord cu optiunea Kemer.
Am vazut si am si vorbit cu ei despre cum se dezvolta infrastructura in Turcia cand am fost la Istanbul la o conferinta si oamenii se laudau cu asta. Poate si podul cel nou din Istanbul este o solutie, desi eu exact pe sensul din Asia spre Europa am stat aproape 2 ore pe pod in trafic cu masina, voi vedea la momentul plecarii cum arata mersul pe acolo.
@nicole33:
Dacă în urmă cu doi ani doar cochetam cu ideea de a schimba traseul spre Antalya, respectiv prin Çanakkale la dus și prin Istanbul doar la întors, după experiența din acest an sunt tot mai convinsă că aceasta este soluția cea mai bună pentru noi, deoarece, chiar dacă distanța este mai mare, consumul de combustibil se compensează cu siguranță, iar solicitarea fizică și psihică a șoferului este incomparabil redusă.
Nu am inteles exact care este cea mai buna varianta pentru plecarea din Bucuresti: cea prin Canakkale sau cea prin Istanbul? Multumesc.
@black_mamba:
Nu credeam că mai ajunge cineva să citească acest articol vechi al meu
” Nu am inteles exact care este cea mai buna varianta pentru plecarea din Bucuresti: cea prin Canakkale sau cea prin Istanbul?
Anul acesta (2017) am mers de două ori în Antalya cu maşina, desigur . Prima dată, în mai-iunie, am mers prin Istanbul atât la dus, cât şi la întors. Am prins cam multă aglomeraţie la intrarea în Istanbul, deoarece am ajuns la o oră mai târzie decât preconizam din cauza unor lucrări de asfaltare pe autostrada Edirne-Istanbul, prin zona Silivri, unde din trei benzi pe sens rămăsese doar una funcţională, astfel că am mers cu viteza celor mai lente camioane turceşti. Traversarea Istanbulului la întoarcere a fost ok, dar mai aglomerat ca de obicei, deoarece nu am trecut duminica dimineaţa cum făceam de obicei, ci într-o zi de luni, diferenţa s-a văzut, chiar dacă mica întârziere a fost recuperată pe autostrada O 3.
Pentru drumul din septembrie am reuşit să-mi conving soţul să schimbăm traseul de dus, în sensul de a ocoli oraşul Istanbul. Am ales varianta spre Canakkale, dar cu traversare pe la Gelibolu-Cardak şi apoi Biga-Bandirma-Bursa.
Teoretic, nu ar fi trebuit să fie nicio problemă, cei doar 16 kilometri în plus fiind nesemnificativi, dar un şir de ghinioane şi întârzieri neplanificate/neprevăzute, au făcut să ajungem în apropierea oraşului Bursa, pe care l-am ocolit pe centură, la o oră nepotrivită, astfel având parte de o aglomeraţie similară celei de la intrarea în Istanbul, tocmai ce doream să evităm , iar traseul a durat înfiorător de mult.
Pentru noi, alegerea unui traseu care să ocolească la dus Istanbulul s-a dovedit cea mai proastă/neinspirată/nefericită variantă, o greşeală pe care nu o vom repeta .
Voi exemplifica doar diferenţele de durată a traseului în ultimii trei ani:
- iunie 2015 - Bucureşti-Kutahya - 1000 km - 13 ore;
- septembrie 2016 - Bucureşti-Kutahya - 1000 km - 11,45 ore;
- mai 2017 - Bucureşti-Kutahya - 1000 km - 11,15 ore;
- septembrie 2017 - Bucureşti-Altîntaş, ocolind Istanbulul - 1100 km - 16,5 ore, cu o ocolire pe la Shumen de 50 km şi mergând încă 41 km dincolo de Kutahya.
Fiecare este liber să aleagă traseul care consideră că este mai avantajos pentru el. Pentru mine, lucrurile sunt clare
@nicole33: Eu unul am avut sansa ca ambele traversari din Europa in Asia pe la Canakkale sa decurga repede si fara probleme, odata cu autocarul, a doua oara cu masina mea, din Edirne spre coasta pana la ferry si apoi spre sud pe coasta marii.
Dar ambele erau zilele saptamanii si nu weekend, pe la ora pranzului spre amiaza de fiecare data. Si durata si drumul au fost ok, pe langa frumusetea locurilor vazute pe tarmul marii Marmara.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Nov.2022 Traseul meu spre Antalya — scris în 27.11.22 de MIHAITZA2022 din BUCUREșTI
- Aug.2022 Drumul cu masina pana in Alanya, Turcia — scris în 05.09.22 de cristimicle din BUCUREșTI -
- Jun.2022 Drumul lung spre Antalya — scris în 17.08.22 de iancusabin din BUCUREşTI
- Oct.2021 Drumul cu maşina de la Side la Bucureşti — scris în 22.02.22 de Yoda din BUCURESTI
- Sep.2021 Drumul cu maşina de la Bucureşti la Side in septembrie 2021 — scris în 21.02.22 de Yoda din BUCURESTI
- Aug.2020 Chiar se poate merge în vacanta în Turcia — scris în 07.08.20 de Iuliana7 din PLOIESTI -
- Sep.2019 Drumul cu masina Bucuresti - Avsallar (Alanya) si retur — scris în 09.10.19 de Yoda din BUCURESTI -