GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Scriu acest articol pentru cei care vor sa mearga cu masina la Odessa.
Am decis ca de 1 Mai sa dau o fuga pana la Odessa. Ca am ajuns pana la Nikolaev, asta este alta discutie. La programarea traseului am cautat cat mai multe informatii posibile si datorita faptului ca unele erau contradictii, la dus am mers pe un traseu, iar la intoarcere pe altul, diferenta fiind pe sectorul Galati-Odessa, cel mai problematic.
Despre Bucuresti-Galati nu am nimic de spus, 3 h si sunteti la Galati.
La dus am mers pe traseul: Galati - Vama Oancea - Cahul - Congaz - Comrat - Cimislia - Causeni - Palanca - Cetatea Alba - Zatoka - Odessa.
Dupa o pierdere de vreme inutila (1h) la vama romana si moldoveana (se vede ca suntem frati!) am ajuns la Cahul. Spun inutila, pentru ca aceasta ora pierduta m-a costat mai tarziu. Inaintea mea era doar o masina!!!
In Cahul iti rupi masina, noroc ca nu e prea mare, apoi urmeaza un sector de aproximativ 30km pana la intersectia cu E584, drumul Chisinaului. De aici lucrurile se schimba, soseaua fiind foarte buna pana la Cimislia. Cu aceasta ocazie am vizitat si Gagauzia. Aici am ramas surrins cum isi pastreaza traditiile, peste tot fiind inscriptii in limba turca! La Comrat sunt 2 benzinarii Petrom si una Rompetrol!!
Sectorul de drum Cimislia - Causeni este prost, la un moment dat, in zona localitatii Salcuta trebuie sa o iei pe camp, drumul fiind impracticabil. De la Causeni soseaua e buna pana la vama Palanca. Aici, surpriza, desi eram singura masina pe acolo, am stat 30 de min pana sa intru in vama!! Desi mai aveam doar 60km pana la Odessa, vamesii moldoveni mi-au spus ca nu se poate trece datorita lucrarilor la podul de la Mayaki. Mi-au facut formalitatile de iesire si m-au directionat spre Cetatea Alba (Bilhorod -Dnestrovskiy). Dupa vreo 5km am ajuns in vama ucraineana. Desi arata ca din filme, soldati cu kalasnikov, ghimpi in sosea, etc, formalitatile au durat putin si in maximum 15min eram in Ucraina. Soseaua de aici pana la Zatoka este de tipul anilor '90, practic nu am stiut ca am viteza a 5-a pana la intrarea in Odessa. O caracteristica a drumului este ca nu e marcat. Intarzierea de 1,5h in vamile romane si moldovene a dus la faptul ca noaptea m-a prins pe aceasta portiune si nu recomand nimanui. Despre Odessa nu scriu, s-a scris mult pe aici, este un oras frumos si merita vizitat.
De mentionat, la iesirea din Odessa, soseaua devine ok iar pana la Nikolaev se poate merge in conditii bune.
La intoarcere, din Cetatea Alba (Bilhorod-Dnestrovskiy) am luat-o pe P70 spre Monashi. Mare greseala! Aici sunt sectoare de drum in care se merge pe camp, pe doua benzi, de cat de selenar e drumul. Recomand un ocol pe P72, apoi intrarea pe M15 spre Monashi. De la Monashi soseaua are sectoare foarte bune, reabilitate, dar, in care vigilenta trebuie mentinuta, pentru ca, gropile apar cand nu te astepti. Am mers pe traseul Sarata - Tatarbunar - Bolgrad - Vama Vulcanesti. La intoarcere nu am pierdut timpul prin vami, atat la Bograd - Vulcanesti cat si la Reni - Giurgiulesti. Din Vulcanesti este o portiune de 15km de drum rau, dupa care nu mai sunt probleme pana la vama Giurgiulesti.
Ce ti se cere in vama?
La moldoveni procedurile sunt urmatoarele:
1. Pregatesti pasaport/CI, talon auto si carte verde.
2. Deschizi portbagajul.
3. Un reprezentant al autoritatii moldovene ia documentele de mai sus, se uita in portbagaj, sau prin masina, te intreaba unde mergi apoi dispare cu documentele intr-o ghereta.
4. Inchizi masina si te prezinti la fereastra de ghereta unde scrie politia de frontiera.
5. Astepti sa iti vina randul, primesti actele, apoi te duci la banca sa platesti taxa de drum (4 euro/7 zile). Se poate plati si in RON.
6. Cu chitanta ca ai platit taxa de drum te duci la ghiseul vama, unde ti se da ok pentru masina si arati ca ai platit taxa de drum.
7. Esti liber sa intri in Moldova.
La ucrainieni, procedurile sunt urmatoarele:
1. Te opresti la o bariera, unde, un soldat (la Bolgrad era o tipa mai frumoasa decat in clipul Nikita al lui Elton John! Daca ma tinea o ora nu ma suparam!) iti da un biletel pe care este scris numarul masinii si numarul de persoane din masina.
2. Soldatul ridica bariera si intri in vama.
3. Un reprezentant al autoritatii te intreaba unde mergi, se uita in portbagaj, ia pasaportul si talonul masinii si il da unui coleg din ghereta.
4. Te prezinti la ghiseul politiei de frontiera unde ti se dau actele dupa ce se stampileaza pasaportul si biletelul.
5. te prezinti la ghiseul vamii unde se verifica masina, ti se dau actele si se stampileaza biletelul.
6. Cu biletelul avand 2 stampile pe el (!) te urci in masina si te indrepti spre bariera de iesire, unde inmanezi biletelul soldatului de acolo care ridica bariera si esti in Ucraina.
Daca ai timp si nu te grabesti, toata aceasta distractie este interesanta. La inceput, fiind obisnuiti in ultimii ani cu procedurile simplificate de la vamile cu Ungaria, Bulgaria sau Serbia sau cu lipsa lor prin UE, esti putin mai iritat, apoi, privesti putin in urma, asa era si la noi prin anii '90 (singurul rasarit de soare l-am vazut la Nadlac in '93 la intrarea in Romania!).
Despre benzina. Benzina este mai ieftina cu aproximativ 1 Ron, la moldoveni se poate lua si cu cardul, la ucrainieni este bine sa ai cash. Eu am facut plinul in Moldova aproape de granita cu Ucraina si apoi nu am mai avut nevoie pana la Giurgiulesti.
Despre politie. In Moldova nu i-am vazut. In Ucraina am trecut de vreo 4 filtre fara probleme, la un moment dat o masina a politiei m-a urmarit vreo 10km (probabil m-a verificat in calculator) apoi si-a vazut de drum. Am fost oprit dupa Tatarbunar si amendat pentru ca am calcat linia continua. Aici e o discutie, marcajele cam lipsesc asa ca, daca nu cunosti zona, risti sa o patesti.
Despre siguranta. Nu am avut nicio problema. Totusi, nu m-am oprit aiurea, am mers direct Odessa, apoi Nikolaev. Atat la Odessa cat si la Nikolaev am stat la hoteluri cu parcare pazita.
Avantaje: trafic scazut (nu e viermuiala din Romania), sosele mai late, care nu trec prin localitati. In general, poti admira linisit peisajul in timp ce conduci. Nu exista oameni care sa stea pe marginea drumului sau carute, masini parcate aiurea sau cu avaria pornita care sa blocheze o banda, etc.
Dezavantaje: Gropi, cratere, aspect selenar, lipsa marcajelor pe sosea. Indicatoarele sunt destul de clare (este necesara cunoasterea alfabetului chirilic). Pe soselele tip M sunt inscriptii bilingve. Sunt momente cand ai senzatia ca esti membru in echipajul lui Apollo 13!
In concluzie, o retea decenta de drumuri, control de frontiera simplificat, poate face din Odessa o destinatie interesanta de week-end pentru cei din Bucuresti si nu numai.
Traeu recomandat: Bucuresti - Drajna - Galati - Giurgiulesti - Vulcanesti - Bolgrad - Tatarbunar - Monashi (atentie evitati P70!!) - Semenivka (P72) - Bilhorod Dnestrovskiy - Zatoka - Odessa.
Dupa ce se repara podul de la Mayaki mai vorbim.
1 RON = 4,6 MDL
1 RON = 6,4 UAH
Cine doreste informatii suplimentare poate sa imi scrie.
Drum Bun!
Trimis de laurentiu69 in 04.05.17 09:51:28
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în UCRAINA. A mai fost în/la: Cernauti, Solotvino
8 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (laurentiu69); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
8 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@laurentiu69: bun-venit în comunitatea AmFostAcolo.ro.
Mulţumim pentru impresii, te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare.
===
Câteva fotografii realizate de voi acolo ar fi mai mult decât binevenite — atât ca ilustraţie a textului, cât şi ca informaţie utilă, ele fiind căutate, apreciate (şi solicitate) de cititorii interesaţi în această destinaţie... Poţi folosi linkul amfostacolo.ro/pic_addnew ... 94&ridAnt=77402
===
”Atat la Odessa cat si la Nikolaev am stat la hoteluri...
Ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.
Procedând astfel, ai avea ocazia ca prin notele şi evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinaţii.
În plus, dacă vreodată vei solicita informaţii aici, pe sait, cei care îţi vor răspunde o vor putea face cât mai adecvat "profilului" tău turistic (funcţie de locurile în care ai fost, unde ţi-a plăcut şi unde nu, din ce motive etc)
Poţi folosi linkul SCRIE IMPRESII (se deschide într-o fereastră nouă)
Articol selectat ca fiind „de interes turistic crescut” (din punct de vedere al politicii saitului!)
— e fie (1) dintr-o destinaţie apreciată ca „inedită”, fie (2) despre un obiectiv/destinație la care, la momentul publicării, nu existau impresii recente.
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)
--
Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.
Că bine zici că ne-am nărăvit cu controalele la frontieră! Ne-am învățat cu binele. Mi-aduc aminte și eu o fază din asta cu bilețele, am intrat din Grecia în Bulgaria în 2003, la miezul nopții, am oprit de 4 ori la intrarea în BG, din care prima oprire a fost ca să mi se înmîneze un bilețel, iar ultima, ca să mi se ia înapoi bilețelul respectiv (iar celelalte 2 au fost, evident, controlul actelor și al portbagajului).
Bune informațiile! Așa e, un control mai simplificat ar face Odessa o destinație interesantă. Sau poate o linie de feribot din Constanța, vineri dus, duminică întors.
@laurentiu69:
”La intoarcere, din Cetatea Alba (Bilhorod-Dnestrovskiy) am luat-o pe P70 spre Monashi. Mare greseala! Aici sunt sectoare de drum in care se merge pe camp, pe doua benzi, de cat de selenar e drumul.
Ah, ce bine îmi amintesc de zona asta! Acum aproape 5 ani am făcut un circuit de patru zile Chișinau – Odesa. Drumurile sunt în general bune. Doar în sudul Ucrainei am dat de porțiuni de drum deosebit de proaste. Cândva asfaltate (cine știe cu câți ani în urmă?), atunci când am trecut noi pe acolo erau atât de pline de gropi încât nu le puteai nici număra și nici ocoli. Am mers pe drumul paralel, pe ogorul arat, făcut de automobiliști cu roțile propriilor mașini. Am spus tuturor că eu nu am mai văzut așa ceva. Pământul bătătorit de pe ogor era mai neted decât asfaltul din șosea, dar oare cum arată el după o ploaie sănătoasă?
Foarte utile informatiile. Eu voi merge din Timisoara, iar cel putin gps-ul ma directioneaza prin Balti-Chisinau-Odessa. Ce traseu imi recomanzi?
@Nistor Marian: buna! Eu iti recomand sa mergi Timisoara - Galati, apoi Galati - Izmail - Mayaky - Odesa.
Daca ai disponibilitate de timp, iti recomand o oprire la Izmail. Este un hotel, Basarabia, aproape de port si de centru. Poti sa vezi Dunarea la Izmail. Aproape de hotel este si un restaurant traditional foarte bun. Iti recomand sa nu conduci noaptea, lipsesc marcajele. La intrarea in Reni sa nu urmaresti GPS, sa mergi numai pe asfalt si dupa indicator Izmail. Dupa ce treci granita la Galati in Moldova, sa pui benzina. In Moldova mergi doar 1,2km! Pretul la benzina este comparabil, dar In Moldova de intelegi cu ei.
De la Odesa mai mergi undeva?
@laurentiu69: Apreciez raspunsul. Merg doar pana in Odessa.
Din ce am mai citit vad un risc referitor la masina, pt ca avem cazare undeva in centrul orasului, dar fara parcare asigurata (trebuie sa ne descurcam). Gazda spunea ca putem vorbi cu vecinii si lăsa masinile in curtile lor. Daca ai recomandari sau sfaturi, m-as bucura daca le poti împărtăși.
Toate cele bune
@Nistor Marian: eu nu recomand sa mergi fara sa ai parcare privata pazita. Mai ales in Odesa. In situatia in care iti fura numerele de la masina, am mentionat intr-un comentariu ce trebuie facut. Masinile straine si cele cu numere de Kiev sunt vanate pentru recompensa. In Odesa am fost de trei ori cu masina, o singura data nu am avut parcare privata pazita si, desii era, in centru, la doua strazi de sectia de politie, mi-au furat numerele.
Daca se intampla beleaua, nu intra in panica si vezi in comentariu ce trebuie facut.
Drum bun!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2021 Odessa, Ucraina (2) — scris în 06.04.23 de ile57b din ŢăNDăREI [IL] - RECOMANDĂ
- Aug.2021 Odessa, Ucraina (1) — scris în 01.04.23 de ile57b din ŢăNDăREI [IL] - RECOMANDĂ
- May.2018 La Odesa... cu trenul — scris în 08.05.18 de Lucian74 din PASCANI - RECOMANDĂ
- Oct.2017 Cu masina in Ucraina - update la articolul din mai 2017 — scris în 06.11.17 de laurentiu69 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Sep.2017 2 zile in Odessa — scris în 04.10.17 de Lucian74 din PASCANI - RECOMANDĂ
- May.2017 Odessa - reflecții istorice — scris în 11.07.17 de marimag din PIATRA-NEAMţ - RECOMANDĂ
- Aug.2016 Odesa — scris în 11.08.16 de nek din DELENI [IS] - RECOMANDĂ