ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 01.09.2024
STATUS: SENIOR
AUG-2024
Familie

AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 18 MIN

Vacanta la lacul Garda Partea a doua- Locuri vizitate (statiuni, plaje, aquaparcuri, Como, Iseo, cascada Varone, Santuario Madonna della Corona-biserica de pe stanci)

In primele 5 zile am mers cu transportul in comun, mai exact cu autobuzul 164, care are statie in Castelnuovo. Traseul cuprinde cateva obiective la care doream sa ajungem: Peschiera del Garda, Gardaland, Caneva Aquapark, Lazise –plajele cu nisip.

Am luat de fiecare data bilet de la sofer, acesta calculand pe telefon suma pe care trebuia sa o achitam in functie de destinatie. Interesant este ca pentru acelasi traseu am platit sume diferite la soferi diferiti!

Cel mai mic pret platit-2 euro/pers, cel mai mare 4 euro/pers. Am mai platit si 2,10 euro sau 3,70 euro, in functie de calculele soferului…

Autobuzele sunt confortabile, mari, cu aer conditionat. Capatul lui 164 este in oraselul Garda. De acolo se pot lua alte autobuze pentru a ajunge in Malcesine sau in Riva.

Masina am inchiriat 7 zile, un Renault Captur, aproape nou, cu 45 euro/zi de la Hertz.

Vremea a fost foarte calda, o caldura inabusitoare, o singura zi a plouat timp de o ora…

Aglomeratie mare peste tot (plaje, vapoare, obiective turistice), totusi atmosfera placuta, de vacanta.

Peschiera del Garda

Cea mai apropiata localitate de Castelnuovo, ce are iesire la lac, este Peschiera del Garda, o statiune  pitoreasca aflata in sudul lacului Garda,  cu o veche cetate (construita in sec XVI),  trei canale care se unesc in sudul localitatii, poduri cu arcade si o superba promenada pe care ne-am plimbat si noi. Din port pleaca vaporase care fac legatura cu alte localitati de langa lac.

Ne-am plimbat pe faleza, pe langa terase, am admirat ambarcatiunile de pe lac, am trecut pe langa un camping ai am ajuns la plaja Lido Pioppi. Aceasta este o plaja cu pietricele, dar se poate sta si pe iarba. Setul de 2 sezlonguri + umbrela este 20 euro. Apa calda, curata, limpede, dar fara papuci speciali e greu…

De la gara din Peschiera se poate lua un autobuz gratuit (scrie pe el Gardaland) care va duce pana la parcul de distractii Gardaland (si inapoi evident).

Lazise-plajele cu nisip

Am studiat mult inainte de plecare ce plaje cu nisip sunt in zona lacului Garda si am aflat ca singurele astfel de plaje sunt cele din Lazise. De fapt este o fasie care se intinde de-a lungul mai multor campinguri si in functie de portiunea care este in dreptul unui camping are anumite denumiri cum ar fi Spiaggia D’Oro, Spiaggia La Quercia, Golden Beach. Daca nu stati in campinguri, nu puteti sa ajungeti la plaja decat daca faceti un ocol destul de mare, intrucat nu este acces direct prin camping. Noi am intrat pe la restaurantul Lido la Marra si in apropiere am vazut o parcare incapatoare cu plata.

Plaja este mai ingusta pe unele portiuni si mai lata pe altele si peste tot super aglomeratie! Are nisip, iar la intrarea in apa sunt cateva pietricele, apoi nisip dupa care fundul apei devine noroios! Simti cum se afunda picioarele in namolul acela si nu este o senzatie prea placuta! Cred ca din cauza namolului /noroiului si apa este tulbure, e drept foarte calda altfel... Cel mai dragut e ca lebede si rate inoata fara nici un stres printre oameni !

Se poate sta la umbra copacilor (asta daca veniti devreme...) sau se poate inchiria un set de sezlonguri + umbrela cu 25 euro sau fara umbrela 20 euro. Sunt cateva restaurante cu mese inauntru si afara care au si sistemul take away. Pizza 8-12 euro, bere 5 euro. Pe plaja circula un nene cu o toneta cu inghetata. O cupa 2 euro, 2 cupe 3 euro.

Nu am fost prea incantati de aceasta plaja. Mult mai mult ne-a placut o plaja din nordul lacului Garda si anume plaja Sabbioni din Riva del Garda.

Riva del Garda si plaja Sabbioni

Statiunea Riva del Garda se afla in nordul lacului Garda. Am parcurs cu masina inchiriata de mai multe ori drumul de la Castelnuovo pana spre nordul lacului, de cateva ori pe sosea si o data pe autostrada (am platit 3 euro) si pot sa va spun ca ambele au fost foarte aglomerate la dus, pentru ca la intoarcere, spre seara, drumul sa fie mult mai liber. Va recomand sa mergeti pe sosea pentru ca traseul este spectaculos, se merge pe langa lac si puteti sa il admirati in toata splendoarea… din masina, pentru ca daca vreti sa va opriti trebuie sa o faceti pe partea stanga unde sunt din loc in loc parcari cu plata (de obicei in dreptul unor mici plaje), dar foarte rar cate un loc liber! Pe dreapta sunt stanci sau localitati in care trebuie sa intri si sa mergi pe stradute pana la vreo parcare. Noi am oprit de fiecare data la intoarcere, spre seara, pentru ca atunci am gasit locuri libere.

Parcarile sunt cu plata, trebuie sa estimezi cat vei sta si sa platesti anticipat la un automat, de regula 2 euro /ora. Nu prea inteleg acest sistem, mi se pare mult mai ok sa platesti la plecare in functie de cat ai stat.

Riva del Garda este una dintre cele mai mari statiuni de la lacul Garda. Are bulevarde largi, cu palmieri, biserici frumoase, fortarete, turnuri. Am cautat o parcare mai mare si am gasit una in drumul spre plaja Sabbioni (la vreo 600 m). Din nou a trebuit sa facem o estimare si sa platim in avans.

Plaja Sabbioni- este situata in Riva del Garda, in nordul lacului acolo unde peisajul devine mult mai spectaculos ca in sud deoarece lacul se ingusteaza iar muntii se vad mult mai aproape, parca se pravalesc in apa. Nu este vorba doar despre o simpla plaja. Sunt mai multe zone (mici golfulete) de-a lungul lacului, cu pietris sau cu iarba si multi copaci. Nu exista sezlonguri de inchiriat si nici nu e nevoie. Poti pune prosopul unde vrei.

La Sabbioni am stat pe iarba la umbra unor copaci si am admirat privelistea extraordinara oferita de lac si munti! As fi stat ore in sir doar sa admir peisajul cu totul deosebit, lebedele care inotau printre turisti, ambarcatiunile pitoresti si vaporasele care se indreptau spre portul din apropiere. Am intrat in apa si trebuie sa mentionez ca si aici e nevoie de papuci speciali. Apa curata, clara, mai rece ca in sud. Un salvamar statea intr-o barca si urmarea multimea de turisti intrati in apa. Exista mai multe restaurante, toalete, cabine de schimb si o parcare destul de mica cu plata.

Cascada Varone

La 3 km de Riva del Garda, se afla cascada Varone- Parco Grotta Cascata Varone.

Forta apei a sapat un defileu spectaculos. Acesta este situat intr-o gradina botanica deosebit de frumoasa cu flori care mai de care mai colorate, cu zone de picnic, iazuri cu pesti exotici, toalete sapate in stanca, muzica, promenade cu trepte si balustrade care urca la inaltime pe stanci de unde privelistea este magnifica !

Cascadele sunt in interiorul stancilor, debitul apei este mare si zgomotul asurzitor. Daca nu ai o pelerina si te apropii prea mult te poti uda, dar chiar si asa, senzatia este deosebita!

Un bilet costa 7 euro/pers sau 6 euro /pers pt familii cu 4 membri. O pelerina de ploaie costa 2,5 euro, dar fac fata si prosoapele de plaja! Langa casa de bilete este si un magazin cu suveniruri, iar la intrare, o mica parcare gratuita unde se inghesuie toti sa incapa. De-abia mai tarziu am vazut un semn spre o alta parcare si dupa ce am intrat la cascade si am urcat pana sus, am vazut-o. Este mult mai mare si tot gratuita!

Malcesine

La 18 km de Riva del Garda, spre est, se afla fermecatoarea asezare medievala, Malcesine. In plin sezon turistic, cu greu gasesti un loc de parcare! Prima oara cand am fost, am parcat la supermarketul Eurospar, cu o parcare mica dar gratuita in exterior si una mai mare subterana - prima ora gratuita, apoi se platesc 5 euro. Alta data am urcat pe langa supermarket si am ajuns la o parcare mare, pe mai multe niveluri, unde am gasit cu greu loc (era afisat jos in sosea pe un panou electronic – 1loc liber!). Aici am platit la iesire (am introdus in automat tichetul pe care l-am luat cand am intrat), 2 euro/ora. Parcarea dispune de toalete, foarte civilizat.

Malcesine se afla la poalele muntelui Baldo, unde se poate urca cu telecabina panoramica. Noi am preferat sa ne plimbam pe stradutele pitoresti, inguste si pietruite, cu terase si magazine pline de turisti, cu case decorate cu flori. O atmosfera vesela, de vacanta. Am stat pe malul lacului, am mancat pizza si am privit vaporasele si lebedele.

In apropiere de Malcesine, mai precis in Brenzone sul Garda am descoperit o mica plaja (langa Barchet Brenzone), intr-un golfulet cu apa de un turcoaz superb!

Intr-o alta zi am luat vaporul ca sa traversam in Limone, situat pe partea de vest a lacului.

Limone sul Garda

Un bilet de la Malcesine la Limone costa 6,5 euro/pers/sens. Mai ieftin si anume 5 euro este de la Torbole sau de la Riva. Vaporasele vin cam la 20 min. In primul nu am incaput, intrucat eram prea multi oameni care doream sa urcam pe vapor! Am zis ca daca nici in al doilea nu reusim, renuntam... Norocul nostru a fost ca a venit un vapor mai mare, un adevarat ferry si a incaput toata multimea care astepta la coada total dezorganizata, mai degraba o inghesuiala de nedescris…

In fine, traseul cu vaporul este frumos, se vad muntii si castelul din Malcesine suspendat deasupra apei.  Am ajuns in 20 min in Limone.

Limone sul Garda, o asezare spectaculoasa, cocotata pe peretii stancosi ai muntelui. Am vazut soseaua undeva sus, la inaltime, unde puteai sa ajungi urcand pe stradutele inguste.

Noi ne-am plimbat pe langa port, am savurat cate o inghetata la terasa, am ajuns si la zona de promenada, foarte frumoasa, incadrata de palmieri, flori, magazine cu suveniruri. Peste tot simbolul statiunii, lamaiul, in diferite forme –creme, inghetate, sapunuri, gemuri si sa nu uitam de celebrul Limoncelo!

Plaja Baia delle Sirene

Inainte sa plecam din Malcesine ne-am hotarat ca in drum spre Castelnuovo sa ne oprim la vestita Baia delle Sirene, situata intr-un mic golf. Citisem despre aceasta plaja si vroiam neaparat sa o vad. Din pacate, a inceput sa ploua! Singura zi in care am prins ploaie.  Cam o ora a durat, suficient cat sa plece toti turistii de pe plaja. Totusi am oprit sa vedem despre ce este vorba.

Baia delle Sirene se afla la 24 km de Malcesine si la 3 km de Garda. Am oprit masina langa sosea, dar parcarea cu plata este cam la 1 km (poate mai putin) mai departe, pe partea stanga a drumului cum vii de la Malcesine. Plaja este jos, nu este la sosea. Se coboara pe o poteca si se ajunge intr-un golf superb. Este o plaja privata, intrarea costa 22 euro /adult. Umbrele si sezlonguri pe pietricele si pe iarba unde se poate sta la umbra maslinilor. De sus arata foarte dragut, totusi 22 euro de pesoana mi se pare mult…

Sirmione

Sirmione se afla in sudul lacului Garda, la 15 km de Castelnuovo. Am mers cu masina inchiriata, asa ca am cautat cea mai mare parcare ca sa fim siguri ca gasim loc. Aceasta se numeste Monte Baldo. Este mare, cu vedere la lac, dar pana sa intram, am stat la coada pe sosea, pe prima banda, vreo 25 min! Se ia un tichet de la aparat si la plecare se plateste undeva in afara parcarii, la vreo 200 m de mers in plin soare… Costa 2,5 euro/ora.

Am mers pe jos spre centrul vechi, am trecut podul spre castelul Scaligero si am gasit o zona incantatoare cu magazine, cafenele, gelaterii (cele mai mari inghetate aici le-am gasit), terase, lume multa. Ne-am oprit si noi la o terasa pe malul lacului sa ne hidratam apoi am luat-o pe faleza spre o plaja pe care o ochisem pe google maps, plaja Lido.

Plaja Lido este o plaja amenajata cu sezlonguri si umbrele pe o zona cu pietris,  care se continua cu o padurice in care poti sa iti pui cearceaful unde doresti, gratuit, ceea ce am facut si noi. Sunt si vreo 2 restaurante maricele cu mese afara si care erau pline cu turisti, ca de altfel si plaja. Pana si in lac era multa lume…

Apa calda, curata, cu pietre. Era si o zona in partea dreapta cu placi mari alunecoase, asa cum am inteles ca sunt si la mai cunoscuta plaja Jamaica aflata la sud de Lido.

Setul de sezlonguri +umbrela se poate inchiria cu 30 euro toata ziua sau 25 euro dupa pranz (era un panou cu preturile afisate). Dar de ce sa le inchiriezi cand poti sa stai pe iarba la umbra mult mai mare a copacilor? ...

Garda

Am vizitat statiunea Garda in ultima dupa amiaza a sederii noastre la lac. Am ajuns in 20 min. de la Castelnuovo si am parcat aproape de port, o parcare maricica cu plata, 2 euro/ora. Iei tichet la intrare si platesti cand pleci.

Si in Garda sunt castele, vile cu privelisti spectaculoase, biserici vechi, dar noi ne-am dus in port, sa simtim pulsul orasului. Ne-a placut tare mult ce am vazut. Terasele intinse pe langa lac, muzica, lume multa, voie buna, un apus de soare magnific au fost ingrediente suficiente care sa ne faca sa ramanem pana seara. Am stat la o terasa apoi am luat-o incetisor pe stradutele aglomerate si intortocheate,   magazine cu suveniruri pe o parte, mese lipite de zid pe cealalta parte, ocupate cu oameni care mancau, beau sau pur si simplu discutau fericiti. M-as fi plimbat ore in sir in acest orasel colorat, plin de viata!

Am vazut un trenulet turistic care s-a strecurat cu greu printre mesele din port ca sa intoarca. Probabil circula prin toata statiunea.

Lacul Iseo

Lacul Iseo se afla la cca 70 km de Castelnuovo, spre Brescia. Pe autostrada se face mai putin de o ora. Initial am vrut sa luam din port vaporul spre insula Monte Isola de pe lac, dar am vazut o plaja draguta, asa ca am ramas pe tarm, la plaja La Spiaggeta.

La Spiaggeta este o plaja mica, cu o priveliste frumoasa spre lac si munti. Se poate sta pe iarba, dar sunt putini copaci (trebuie sa ajungeti devreme sa prindeti un loc la umbra), sau se pot inchiria sezlonguri si umbrele (nu stiu pretul).

Apa este calda, curata, cu pietre. Am vazut si un restaurant. Lume multa pe plaja si la restaurant, insa doar aici, in rest, pe unde ne-am mai plimbat, pustiu… Pana si parcarea in care am lasat masina era goala... Fata de agitatia de la lacul Garda, Iseo mi s-a parut mult mai linistit, dar cu peisaje la fel de spectaculoase.

La intoarcere am oprit la outletul Franciacorta Village.

Outlet Franciacorta Village

Outletul se afla la cca 14 km de lacul Iseo, asa ca am decis sa facem un mic popas pentru shopping...

Parcare uriasa, gratuita.  Este un centru comercial in aer liber. Poti sa petreci o zi intreaga aici! Gasiti branduri celebre, unele magazine cu reduceri destul de bune. Evident se poate si manca. Sunt destule restaurante, majoritatea fast food. Cel mai mult mi-a placut inghetata de la Lindt!

Lacul Como

Am vrut neaparat sa ajungem si la celebrul lac Como. Din Castelnuovo pana la cea mai apropiata statiune de la Como si anumeLecco, se fac cca 2 ore. Nu avea sens sa pierdem 4 ore stand in masina (dus-intors), asa ca am plecat din Milano, unde am stat 2 nopti, la lacul Como.

Din gara Milano Centrale trenul face o ora pana la Varenna, localitate aflata pe malul lacului Como. Trenurile vin din ora in ora. Un bilet costa 7,4 euro/adult si 3,7 euro /copil pana in 14 ani. Biletele trebuie validate la un aparat aflat pe peron, inainte de urcarea in tren.

Trenul are 3 statii pana la Varenna, prima fiind Monza, cunoscuta pentru Marele Premiu de formula 1 care are loc aici (anual cred). De la Lecco, prima localitate de langa lac, traseul devine spectaculos, trenul intra in munte prin tuneluri lungi si aproape ca atinge peretele stancilor pe partea dreapta, in timp ce pe stanga se vede lacul.

La statia Varenna s-a golit trenul…... Am luat-o si noi dupa multimea de turisti, multi carau trolere si alte bagaje si am tot coborat pana am ajuns in port. Aici, multimea s-a oprit la coada la bilete pentru Bellagio sau Menaggio! Era clar ca nu o sa ne petrecem ziua la coada la vapor, dar nici ca sa intram la vreo terasa, intrucat si aici erau cozi, oamenii asteptau sa se elibereze cate o masa…. Pana la urma totusi am avut noroc si am gasit o terasa cu o masa cam in soare, insa un chelner dragut a mutat-o la umbra, asa ca a fost ok. Am mancat si am admirat lacul. Privelisti de poveste!...

Apoi am mers pe faleza, impreuna cu numerosi turisti care si ei vroiau sa se plimbe (probabil cei care nu au reusit sa se urce in vapoare…). Casele colorate, magazine de suveniruri, gelaterii, terase, stradute pietruite care urcau spre statiune, vile cu gradini superbe ce se vedeau undeva pe sus, lacul si muntii care ieseau din apa, toate acestea ne-au incantat. Am coborat la lac, ne-am descaltat si am intrat in apa clara, curata, apoi ne-am asezat pe piatra pur si simplu sa privim in jur…

Ne-am intors seara impreuna cu alte zeci de turisti. Cu greu am gasit locuri pe scaune in tren, dar a fost o zi frumoasa, aceeasi atmosfera de vacanta si la Como ca si la lacul Garda!

Caneva Aquapark (Lazise)

Am fost cu transportul in comun, cu autobuzul 164 (3,7 euro bilet/pers). Un bilet de intrare costa 34 euro/pers. Copiii sub o anumita inaltime au reducere.

Exista si posibilitatea inchirierii unor cabane (130 euro/zi). Acestea pot gazdui pana la 8 persoane si sunt dotate cu sezlonguri, canapele, masa, minibar. Au o pozitie centrala si in plus ati scapat de grija gasirii unui sezlong liber. Am vrut sa rezervam si noi (doar online se poate), dar nu am gasit nimic disponibil.

In parc sunt atractii variate cum ar fi Crazy River, Super Splash, Stucas Boom, inclusiv un vulcan care din cand in cand erupe…

Zone de luat masa , baruri, vestiare, toalete, dusuri, dulapuri (pentru obiecte personale) cu cifru (5 euro).

Exista o zona de plaja cu nisip alb, tot felul de piscine printre care si o piscina cu valuri, sezlonguri si umbrele gratuite, dar destul de tarziu am reusit sa gasim locuri libere. Nu prea ai unde sa stai daca nu ocupi un sezlong. Sunt tot felul de atractii, dar partea proasta este ca trebuie sa astepti in jur de o ora la coada! Nu ne-a placut deloc chestiunea asta, adica sa pierzi toata ziua pe la cozi ca sa te dai cateva minute cu colacul sau pe tobogan….

Parco Cavour

Ei, da, aici ne-a placut! Parcul este urias, cu multe spatii verzi, nu simti aglomeratia, sunt copaci peste tot si poti sa pui prosopul la umbra lor pe iarba, sau sub umbrelele gratuite.  Se pot inchiria sezlonguri cu 3 -4 euro (daca nu vrei sa stai pe propriul prosop/cearceaf) si le pui pe iarba unde vrei.

Sunt mai multe piscine cu nisip in apa (pe fund), una dintre ele are in centru o mica insula cu palmieri si este inconjurata de o plaja cu nisip alb (Palm Beach) cu sezlonguri (contra cost) si palmieri. Au tobogane de toate felurile (Kamikaze, Iceberg etc)   pe care ne-am dat si noi adultii, timpii de asteptare fiind de cca 5 min!!

Cateva baruri si zone de servit masa, se pot cumpara hamburgeri, salate, pizza, dulciuri, inghetate, bere etc.  . Este permis sa vii de acasa cu mancare,  sunt zone de picnic.

Toalete, dusuri cu apa calda, vestiare, dulapuri pt obiecte personale.

Foarte frumos parcul, poti sa te plimbi pur si simplu, au si un iaz cu pesti.

Ne-a placut, asa ca am revenit!

Biletul de intrare costa 27 euro/adult, 19 euro/ copil 3-10 ani, dar au si oferte pt 2 zile sau 3 zile, foarte convenabil. Mai mentionez ca nu se poate ajunge cu transportul in comun, doar cu masina. Parcarea este uriasa, intr-o livada de nuci si costa 3 euro (se plateste la intrare la un nene).

Si traseul este frumos, se trece printr-o padure, apoi peste anticul pod Visconteo (construit in sec XIV) cu privelisti incantatoare asupra satului Borghetto ce are terase pe malul raului Mincio, iar pe fundal un castel.

In apropiere se afla Parcul Sigurta, unul dintre cele mai frumoase parcuri din lume, o oaza naturala ce se intinde pe 600.000 metri patrati. Se poate lua bilet combinat Cavour cu Sigurta.

Gardaland Sea Life Aquarium

Fata mea a dorit tare mult sa vada Gardaland Sea Life Aquarium. Am mers cu autobuzul 164 (2 euro bilet/pers). La intoarcere am luat un bus gratuit pana la gara din Peschiera.

Biletul de intrare costa 15,5 euro la casa sau 12,5 euro online.

Sunt peste 5000 specimene marine in 40 de acvarii. Am trecut si printr-un tunel subacvatic si a fost interesant sa vedem cum inoata deasupra noastra  rechini, lei de mare si alti pesti.

Focile au spectacol zilnic, dar trebuie sa va intreresati la ce ore.

Nu ne-am dus si la Gardaland, pentru ca, sigur aglomeratia era la fel de mare ca la Caneva.  Am trecut intr-o zi pe sosea si pe prima banda am vazut un sir lung de masini. Am crezut ca s-a intamplat ceva, un accident, dar dupa cca 1 km ne-am lamurit: masinile asteptau sa intre in parcarea de la Gardaland (care e uriasa) !! La fel de aglomerat si la Viva Natura Park , in plus si foarte cald!

Santuario Madonna della Corona

Cel mai impresionant loc vizitat si care ne-a ramas in suflet, este Santuario Madonna della Corona,  o biserica veche de 500 de ani, aruncata parca pe o stanca, la aproape 1000 de metri inaltime. Un loc fascinant, care mi-a amintit de manastirile de la Meteora din Grecia.

Santuario Madonna della Corona se afla la 33 km de Castelnuovo, 30 min ca timp, pe partea estica a lacului Garda, pe Muntele Baldo si are vedere la valea raului Adige. Traseul este foarte frumos, soseaua serpuieste usor (am intalnit biciclisti care urcau fara probleme) pana in localitatea Spiazzi, aflata la 800 m. Chiar la intrarea in sat sunt 2 parcari gratuite in care trebuie lasata masina pentru ca nu se poate ajunge la Sanctuar cu ea.

De la parcare se mai merge putin pe jos si se ajunge in centrul satului, mai precis in piata centrala, unde gasiti terase si hoteluri. Noi ne-am asezat la o masa sa ne hidratam si sa ne dumirim un pic pe unde trebuie sa o luam. Am discutat cu chelnerul si am aflat ca sunt 2 variante.

Prima varianta: se ia un microbuz din piata centrala. Pret bilet 2 euro sau 3,5 euro dus-intors/pers. Biletul se ia de la sofer sau de la chelner. Busul vine la fiecare 30 min si merge prin padure pe un drum spectaculos, ingust, curbe stranse, in ac de par, coborand pana aproape de sanctuar. Totul in max. 10 min. Deosebit de interesant este faptul ca in fiecare curba, in afara carosabilului (evident), sunt statui din bronz in marime naturala ce semnifica momente din drumul parcurs de Iisus Hristos spre Golgota!  Sunt 14 astfel de scene, iar drumul se numeste Via Crucis (Calea Crucii).

A doua varianta: se merge pe jos, pe acelasi traseu parcurs de bus (si astfel puteti sa vedeti indeaproape statuile!), sau prin padure. La un moment dat se coboara pe trepte pana la un pod de lemn construit in sec XV, apoi se se urca pe alte  trepte sapate in stanca in sec XVI de-a lungul potecii initiale, foarte inguste, care ducea pana la biserica.

Noi am luat microbuzul (ce lenesi suntem!) in care sunt doar vreo 3-4 scaune, daca le apucati, in rest se sta in picioare, inghesuiti ca sardelele, pentru ca sa nu credeti ca eram singurii care vroiam sa ajungem la biserica!

Daca vreti sa veniti aici, nu uitati sa studiati orarul si perioadele din an in care circula microbuzul.

Cateva informatii despre biserica

Inca din a doua jumatate a sec. XIII, a existat aici o manastire cu o capela inchinata Sfintei Maria, la care se ajungea pe o poteca sapata in stanca. In anul 1625 au inceput lucrarile la construirea unei biserici noi, mai mari, la 4 metri deasupra celei existente. Spre finalul sec XIX biserica a fost marita si s-a adaugat o fatada noua, in stil gotic cu decoratinui din marmura.

Intre 1975 si 1978 s-a demolat si reconstruit Altarul, iar in anul 1988 Papa Ioan Paul al II-lea a vizitat biserica si s-a inchinat Madonnei della Corona.

Statuia din piatră aflata in altar, infățișând-o pe Fecioara Maria cu Pruncul Iisus în brațe s-a presupus initial ca a ajuns in mod miraculos de pe Insula Rodos în timpul ocupării acesteia de către otomani, dar, de fapt statuia a fost donata de un nobil Italian, asa cum s-a aflat mai tarziu.

Sculpturile din Altar, sunt majoritatea din marmura alba de Cararra.

Mai multe informatii gasiti accesand acest link:

https://www.madonnadellacorona. it/en/presentation-and-history/

Dupa cca 10 min de mers pe serpentine, am coborat din microbuz. Deja puteam sa admiram biserica cocotata pe o stanca din Muntele Baldo, la 770 m inaltime!  Spectaculos! Pur si simplu pare ca a lipit-o cineva de stanci... Am inaintat printr-un tunel sapat in munte si am iesit in fata bisericii, jos,  unde incep treptele. Pe o terasa, cativa pelerini stateau la o masa si vorbeau in … romana. Tot aici am gasit un magazin cu suveniruri, un chiosc,  toaletele sapate in stanca. Am urcat treptele si am ajuns in fata bisericii. Panorama este pur si simplu uluitoare! Muntii verzi, o prapastie ametitoare, iar jos, undeva departe, autostrada.

Biserica are mai multe incaperi. Intr-una dintre ele, pe un perete, erau numeroase tablite lasate de pelerini in semn de recunostinta pentru ajutor. Spre iesire, pe un alt perete este o copie a giulgiului lui Iisus Hristos ( panza in care se crede ca a fost infasurat corpul neinsufletit al lui Iisus). Am coborat prin dreapta pe niste scari interioare si am intrat intr-o camera in care erau sicrie cu oseminte ale unor episcopi. De aici am iesit direct afara pe o terasa cu privelisti senzationale!

Un loc magic, o atractie turistica ce nu trebuie ratata daca ajungeti in zona lacului Garda.

Cam asta a fost vacanta noastra! Sper sa va fie de folos toate aceste informatii.

Trimis de ilee in 01.09.24 22:12:37
    Validat / Publicat: 02.09.24 00:15:34
    • A fost prima sa vizită/vacanță în ITALIA

VIZUALIZĂRI: 17 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ilee); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    P01 Apus de soare la lacul Garda
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 900 PMA (din 1 vot)

• Niciun abonat la acest review, încă...