GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Până în Italia și înapoi cu mașina
Știu că majoritatea celor care citesc acest site, nici nu se gândesc să meargă cu mașina pe distanțe așa lungi atâta timp cât se poate ajunge mai repede și mai confortabil cu avionul. Dar pentru cei ca noi cărora nu le place să zboare cu avionul și care vor să mai vadă pe drum și alte locuri, am ales să scriu în avanpremiera articolelor despre locurile unde ne-am cazat și cele pe care le-am vizitat în această vacanță de primăvară, un articol despre ce a presupus drumul cu mașina din România în Italia și înapoi. Am decis să scriu acest articol pentru că și eu atunci când mă pregăteam pentru această vacanță, am căutat multe articole de acest gen și din păcate, cel mai util l-am găsit pe alt site și nu pe AFA. Sper ca cei care aleg să facă acest drum ca și noi să găsească aici destule lucruri utile.
Am ales, încă din toamna anului trecut, ca vacanța de primăvară din acest an să o facem în Italia în zona Veneției. Am făcut rezervări încă din toamna anului trecut. Am stat 5 nopți la Marghera, o noapte la Sirmione, o noapte la Ljubljana și două nopți în apropierea Lacului Balaton la Balatongyörök. În total vacanța a durat 10 zile.
Cu câteva zile înainte de plecare am cumpărat de la stația de carburanți Mol de la noi din oraș, vigneta pentru Ungaria. Pentru una cu valabilitatea de 10 zile am plătit 55 lei.
Luni în 22.04 la ora 06.00 am plecat la drum. Traseul ales pentru acea zi a fost: Reșița - DN 58 până la Soceni - Dn 58 A până la Lugoj - A6 (pe cei 10 km construiți din ea) - A1 până la Nădlac - M43 până la Szeged - M5 până la Budapesta - M0 - M7 - M70 până la intrarea în Slovenia - A5 până la Maribor - A1 până la Razdrto - H4 până în Italia - A34 - A4 - A57 până la Mestre. După 1089 km și 14 ore am ajuns la destinație. Tot pe același traseu ne-am și întors acasă, dar din mai multe „bucăți”.
La intrarea în Slovenia, la prima stație de carburanți, am luat vigneta pentru Slovenia. Din păcate pentru noi, ei au vinete doar pentru 7 zile, o lună și un an. Noi plecam din Slovenia, înapoi spre casă în cea de a 8 -a zi, așa că am luat vignetă pentru o lună. Se poate plăti și cu cardul. Moneda Sloveniei este euro. Cea pentru 7 zile costă 15 euro iar cea pentru o lună e 30 euro. Chiar dacă luam 2 pentru o săptămână, tot la același preț ajungeam așa că am luat pe o lună și nu am mai avut griji.
Dacă în Ungaria, vigneta este electronică și nu trebuie nimic lipit pe parbriz (ca și în România), în Slovenia aceasta trebuie lipită pe parbriz în unul dintre cele trei locuri care este indicat pe partea din spate a acesteia. Eu am lipit-o în partea din stânga sus a parbrizului, pe partea șoferului. Din loc în loc, pe autostradă și pe celelalte drumuri, sunt locuri unde trebuie să încetiniți la 60 km/oră și să treceți pe la porțile care sunt indicate pentru categoria dumneavoastră de vehicul, pentru ca un aparat să vă verifice vigneta. Așa că aveți grijă să nu uitați să o aplicați pe parbriz.
Noi am ales să ieșim de pe autostrada A1 a Sloveniei, la câțiva km după Postojna și să intrăm pe drumul expres H4, pentru a scurta distanța și pentru a nu merge mai mult decât trebuie pe autostrăzile din Italia.
Am intrat în Italia pe la Gorizia, pe autostrada A34 și trecând pe A4 și A57 am mers în acea zi prin Italia 127 km. Pentru acești km am plătit 10.20 euro. Sincer să fiu nu am găsit niciunde informații despre cum se face plata și am cam bâjbâit prima dată, pentru că unele chestii nu erau logice. Poate vă v-a fi de ajutor, așa că o să vă explic cum am procedat eu. La intrarea pe autostradă, în Italia, sunt instalate porți de trecere cu bariere de unde trebuie să iei un bilet care este ieșit pe jumătate dintr-o fantă. După ce ai luat biletul, se ridică automat bariera și poți intra pe autostradă. La ieșirea de pe autostradă sunt amplasate aceleași porți dar dotate de această dată cu automate pentru plată. La nici una dintre aceste porți nu am văzut oameni care să le opereze, ca în Serbia sau Grecia. Toate sunt automate. Așa că dacă nu te descurci cam strângi coadă în spate. Este și un buton roșu pentru a lua legătura cu un operator dar dacă nu ști italiana nu știu sigur dacă îți rezolvi problema. Aveți grijă că, atât la intrare cât și la ieșire sunt câteva porți fără barieră care sunt destinate celor care plătesc on-line. Acestea sunt semnalizate cu un semn mare galben pe care scrie TELEPASS. Mare grijă și dacă v-ați hotărât să plătiți cu cardul, pentru că sunt locuri unde nu la toate porțile se poate plăti cu cardul. Trebuie să fie scris deasupra porții CARTE și să fie desenate niște carduri albastre. La porțile unde se plătește cu bani sunt desenați niște bani și scrie SELF SERVICE. Porțile unde se poate plăti cu bani și cu card au desenate ambele lucruri deasupra lor.
Noi am ales să plătim cu cardul, am ajuns la poartă și am introdus biletul pe care îl ridicasem la intrarea pe autostradă. Acesta a rămas în aparat iar pe un ecran a apărut suma care trebuie plătită. Pe aparat s-a deschis un coș în care să pui monedele. Nu găseam nici o altă fantă unde să introducem cardul. Ne-au trebuit câteva secunde pentru a ne da seama că, cardul se introduce în același orificiu unde ați introdus și biletul. Nu e prea logic dar așa e gândit.
De la Marghera, unde am fost cazați, am mai făcut un drum la Verona și înapoi, am mers până la Sirmione în ziua când ne-am mutat acolo și am mers de la Sirmione până la Gorizia în ziua când am plecat din Italia. Toate plimbările aste pe autostradă ne-au mai costat alți 47.30 euro.
Drumurile au fost toate foarte bune, dar în fiecare țară prin care am trecut, după ce am ieșit din România am găsit porțiuni de autostradă în lucru. În Ungaria pe M7 erau afișate în parcări anunțuri care explicau că lucrările or să dureze până la jumătatea lunii mai și or să fie reluate din nou în septembrie. În Italia se lucra intens pe A4 pe porțiunea de dinainte de Veneția și traficul era direcționat pe celălalt sens astfel că se mergea foarte greu. Au fost situații când am mers cu viteza întâia.
Mult timp am pierdut și la ieșirea de pe autostradă atunci când am mers la Sirmione. Am stat cam 2 ore până am trecut de stația de plată. Am înțeles că în zona Lacului Garda așa este de acum și până la toamnă.
Despre combustibil pot să vă spun că cel mai ieftin a fost cel din țara noastră. O să vă spun care erau prețurile pe care le-am întâlnit noi. Mă raportez la o valoare a lui euro de 4,73 lei, cu cât l-am cumpărat noi.
Mașina noastră este pe benzină așa că am fost atent doar la prețul acesteia. Motorina era mai ieftină decât benzina în afara țării cam peste tot. În România am băgat benzină cu 5,8 lei = aprox. 1,23 euro. În Ungaria pe autostradă prețul era de aprox. 447 forinți = aprox. 6,7 lei. În alte locuri am văzut benzină, în Ungaria cu 407 forinți = aprox. 6,1 lei. Era un afiș pe autostradă care spunea că la un peco de la Auchan este și sub 400 forinți. În Slovenia era preț fix indiferent de locul unde alimentai sau de companie și era 1,369 euro = aprox. 6,47 lei când am trecut spre Italia, iar când ne-am întors era deja 1,39 euro = aprox. 6,57 lei.
În Italia se știe deja că este cel mai scump combustibil. Prețurile la benzină variau, pe autostradă, de la 1,597 euro (la ESSO) la 1,99 euro. Deci de la aprox. 7,55 lei la aprox. 9,41 lei. Prin zona Lacului Garda, unde am mers și în afara autostrăzii, nu am văzut să coboare cu prea mult prețul la benzină.
În concluzie noi am străbătut 2893,6 km și am băgat benzină de aprox. 1100 lei, cu un consum mediu de 5,8. Am făcut plinul la Reșița și am complectat din nou la ultima stație de pe autostradă dinainte de Nădlac. Am băgat benzină de 50 euro în Slovenia când ne-am dus și la întoarcere, de 20 euro în Italia, de 90,03 euro în Slovenia iar la Arad am mai completat de 100 lei.
După ce am ieșit din România am început să plătim și pentru mersul la toaletă la parcările de pe autostradă. Dacă vreți să nu plătiți alegeți parcările care sunt semnalizate doar cu toaletă și apă și nu pe cele cu peco sau restaurante. Asta e valabil în toate țările prin care am trecut. În Ungaria e bine să aveți monede de 100 forinți, pentru că atât costă intrarea la toaletă. Dacă aveți euro mărunți și introduceți 1 euro, se deschid turnicheții dar nu primiți nimic rest. În Slovenia intrarea la toaletă costă cam peste tot 50 euro-cenți. În Italia nu am văzut pe nici un panou semnul de toaletă, așa că am oprit în parcările unde erau peco sau restaurante. Aici nu au fost intrări cu plată în locurile unde am oprit noi.
Sper că cei care aleg să meargă pe aceste drumuri cu mașina o să găsească aici destule informații utile, pentru că acesta este lucru pentru care intră cei mai mulți pe acest site.
Călătorii frumoase!
Trimis de ungureanica in 06.05.19 16:16:33
- A fost prima sa vizită/vacanță în ITALIA
17 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ungureanica); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
17 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Cu mașina, autocarul sau trenul spre / prin Italia, [ALTE ZONE] - #EXCURSII şi CĂLĂTORII" (deja existentă pe sait)
Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut”
— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ impus unei astfel de selecții.
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)
In afara, motorina e mult mai scumpa ca In Ro. La portile pe autostrazile Italiene am gasit. si operatori, odata cred.
Vigneta pe Ungaria am platit vineri, pe 3.05.2019 , 3500 forinti, adica aproape 12 E.
@ungureanica:
Frumoasă excursie de primăvară.
Văd că slovenii n-au schimbat prețul vinetei și asta e bine. Și așa este, fac verificări și din câte știu nu e prea plăcut să te prindă fără vinetă. Noi acum doi ani intrând din Croația am luat-o dintr-un magazin care nu avea nici un semn că ar vinde asta, noroc că întrebasem vameșul și ne spusese la câți km să oprim.
Poți să-mi spui te rog dacă ați dat de ochișorii poliției italiene și dacă v-au oprit să-ți ceară actele la control? Mă interesează.
@elviramvio: Mulțumim pentru ecou. Nu am întâlnit niciunde în Italia polițiști. Vă salutăm cu drag!
Apropo, ai primit vreo chitanta la platile pe care le-ai facut la autostrazi? Noi niciuna! Bagam tichetul, dadeam banii, chitanta ioc! Si nici in toate benzinariile nu am primit bon, doar cand am cerut exprex lucrul asta!
@valentinag: Nu am primit chitanță la plățile de pe autostradă. Aparatul ne spunea „la revedere” în italiană și se ridica bariera. La benzinării am primit chitanțe peste tot pentru că plăteam cu cardul și aparatul scoate el chitanță. O zi faină!
Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.
@valentinag: La porțile de pe autostradă în Italia există un buton separat prin care ceri chitanță. Scrie pe el sau sub el " ricevuta" (adică chitanță în italiană). Dacă îl apeși îți dă chitanță, altfel nu. La fel e în Franța și în Spania, un buton special pt. chitanță.
Felicitări pentru articol! E foarte util. Italia cu mașina e cât se poate de accesibilă, mai ales dacă pleci din vestul țării. Plus că, mergând cu mașina, mai ai ocazia să vizitezi câte ceva pe drum.
Am scris și eu cu ceva timp în urmă un articol despre drumul România - Spania cu mașina, unde atingeam evident și Ungaria, Slovenia, Italia. Articolul tău pică foarte bine pentru că aduce completări legate de prețuri actualizate la carburanți, vignete etc. Și eu am explicat cum se folosesc porțile, doar că noi am plătit cu cash pe autostrăzi. Mi-aduc aminte cât de stresați eram noi înainte de primul nostru drum în Italia legat de acest aspect. Pe toți cunoscuții pe care îi întrebam cum se procedează ne spuneau " aaa, păi simplu, bagi biletul, plătești și gata" . La prima plată am stat cu ochii ca pe butelie la mașina din față să vedem ce bagă și unde . Așa că e foarte bine că ai explicat ce și cum cu porțile.
Foarte bună observația cu H4 în Slovenia. Scurtează drumul pe autostradă în Italia, deci și prețul va fi mai mic.
@RoxanaGRS: Mulțumesc pentru apreciere. O zi faină!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2022 Italia cu trenul — explorare si relaxare in 12 zile — scris în 04.08.22 de ux122290 din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2014 Calatorind cu trenul spre si in Italia — scris în 16.09.14 de dianamea din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jan.2013 Cu masina de la Timisoara la Val di Sole, Trentino — scris în 03.02.13 de sosso din TIMISOARA - RECOMANDĂ
- Jul.2012 Călătoria mea în frumoasa Italie — scris în 03.08.13 de BogdyXD* din BOCSA - RECOMANDĂ
- Jul.2012 Cu masina in Italia — scris în 28.12.12 de oanaboteanu din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2011 Peisaje fantastice si tuneluri la infinit — scris în 04.10.12 de csaszar78 din SANGEORGIU DE MURES - RECOMANDĂ
- Aug.2011 Obositor dar a meritat — scris în 02.09.11 de ologute din TARGOVISTE - RECOMANDĂ