GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Haideţi la Miami - #7. Bagajul de cală.
Introducere
Articolele din seria "Hai la Miami" se doresc a fi un mic ghid de informare şi eventual de ajutor pentru cei care doresc să-şi efectueze concediul la Miami. Unele informaţii sunt cu caracter general şi sunt valabile şi pentru călătoriile în alte destinaţii. La fel există posibilitatea ca unele informaţii să fie deja "depăşite" deoarece aspectele pe care le-am prezentat în articole sunt colectate de pe o durată de 15 ani, timp în care am efectuat mai multe călătorii peste Atlantic. Sper să vă fie de ajutor şi vă doresc concedii plăcute!
Articol
Dacă aţi urmat paşii pe care i-am descris în articolele precedente înseamnă că aveţi tot ce vă trebuie pentru a pleca la Miami, mai rămâne doar să vă faceţi bagajul. Dacă vă imaginaţi că vă voi scrie ce haine să vă luaţi cu dumneavoastră atunci treceţi peste acest articol şi asta pentru că ce-şi împachetează fiecare este pur şi simplu treaba lui, şi-l priveşte personal, eu doar am să încerc să vă ofer câteva sugestii. Chiloţi, ciorapi, maieuri, sutiene şi celelalte, vă privesc personal.
Studiaţi, pe net, graficul cu temperaturile medii şi adaptaţi-vă hainele pe care le luaţi cu dumneavoastră funcţie de valorile acestora. În lunile de primăvară, când este sezonul uraganelor, este de obicei mai rece şi ar fi indicat, deşi este Miami, să puneţi în bagaj şi câteva articole mai groase, în special pentru perioada serilor, care sunt destul de răcoroase.
Peste zi este cald, indiferent de perioada anului, foarte rar înregistrându-se temperaturi care, pe noi europenii, să ne oblige să mai punem un "laibăr" în spate. Dacă totuşi ajungeţi acolo şi aţi uitat ceva acasă, mă refer la articol de îmbrăcăminte, fiţi fără grijă am să vă spun un loc unde să mergeţi şi cu 100 de dolari vă luaţi haine suficiente. Personal iau cu mine în valiză doar două sau trei schimburi şi restul completez de acolo - astfel las loc în valiză pentru lucrurile care le cumpăr de pe-acolo.
După ce aţi ajuns la Miami, a doua zi, dis de dimineaţă, la prima oră, urcaţi-vă în maşină şi daţi o fugă până la "Swap Shop" de pe Sunrise Boulevard, în nordul Miami, în Fort Lauderdale. Este un fel de piaţă, gen talcioc, dar găsiţi şi lucruri noi, de foarte bună calitate la preţuri excelente. Iar dacă ideea de piaţă vă repugnă, pe acelaşi bulevard, mergând spre vest, veţi ajunge la „Sawgrass Mills”, cel mai mare mall pe care l-am văzut vreodată şi unde preţurile sunt imbatabile. Dacă v-aţi decis să mergeţi la mall am un mic sfat pentru dumneavoastră: mergeţi cu extrem, extrem, extrem de mult timp.
Referitor la articolele de cosmetică, găsiţi şi în Miami tot ce doriţi şi chiar mai multe decât pe-aici. Dar totuşi ar fi o problemă pentru că firmele de cosmetice pe care ei le comercializează sunt aproape inxistente pe piaţa românească şi chiar europeană. Astfel, dacă doriţi să vă cumpăraţi un articol de cosmetică, veţi pierde timp foarte mult citind pe fiecare flacon sau tub ce este şi pentru ce e bun. Eu îmi cumpăr cosmeticele când ajung acolo pentru că deja cam ştiu ce şi cum să cumpăr şi indiferent de ce spuneţi se simte diferenţa între calitatea produselor de acolo şi cele autohtone, de la noi.
Majoritatea articolelor cosmetice comercializate pe piaţa de la noi sunt o bătaie de joc! Din curiozitate am şi efectuat o comparaţie între acelaşi gel de duş Nivea pentru bărbaţi, un flacon cumpărat de la noi din supermarket şi un flacon, aceeaşi marcă şi tip, cumpărat din USA de la CVS. Diferă ca miros, densitate, fluiditate şi comportament pe piele. Şi nu în ultimul rând diferă ca preţ: de la ei este mai ieftin.
Dar să trecem la ale noastre, la bagaj. Aveţi grijă ca bagajul să nu depăşească 23 de kg (dacă v-aţi luat bilet la clasa "economy") pentru că va trebui ori să scoateţi din el haine, la aeroport, ori să plătiţi o taxă de excedent de bagaj care se ridică la 100 de euro; mai rentabil în acest ultim caz fiind să mai luaţi un bagaj de cală. Efectuaţi un calcul şi estimaţi dacă, la întoarcere, aveţi nevoie de un bagaj suplimentar. Luaţi cu dumneavoastră, la cală, maximum de bagaje câte aveţi voie gratuit chiar dacă una din valize este goală (unele companii acceptă două valize de persoană), pentru că la întoarcere sigur veţi avea nevoie de orice colţişor şi asta pentru că suvenirurile, bomboanele, ciocolatele şi ce vă mai lasă inima să cumpăraţi de pe-acolo, trag greu la cântar.
Şi dacă veni vorba de cântar este bine să achiziţionaţi un cântar de mână cu care să vă cântăriţi bagajele, înainte de plecare, acasă şi la întoarcere la hotelul unde veţi sta în Miami, asta ca să vă formaţi o idee cam cum veţi proceda cu "excedentul" - pentru că întotdeauna va fi un excedent. Referitor la "excedent", adică ce bagaj aveţi în plus peste 23 de kg şi vă dă bătăi de cap pe unde să înghesuiţi surplusul, am să vă spun un mic secret: de fiecare dată am trecut prin poarta de îmbarcare cu bagajul de mână fără ca acesta să fie cântărit şi deşi limita maximă de greutate a acestuia era de 8 kg, întotdeauna am umplut rucsacul la maxim, depăşind limita admisă, ajungând într-una din deplasări, când veneam spre casă, ca rucsacul, adică bagajul meu de mână, să cântărească şi 16 kg.
Înfoliaţi-vă bagajul de cală! Este un lucru foarte bun să vă înfoliaţi bagajul pe care-l predaţi la cală. Urmează să efectuaţi un drum foarte lung iar bagajul dumneavoastră vă va însoţi şi el dar va călători în condiţii mult mai vitrege decât dumneavoastră şi va fi supus unor încercări demne de toată mila. Dacă aveţi dubii despre ce tocmai v-am spus urmăriţi cu atenţie în ce hal arată unele bagaje după un zbor intercontinental: rupte, cu rotile lipsă, mânere smulse, fermoare desfăcute, încuietori distruse, etc. Este "rodul" manevrării lor cu "grijă" de către angajaţii aeroporturilor prin care trec.
Aşa că înfolierea vă va proteja oarecum bagajul şi este şi ieftină în comparaţie cu neplăcerile pe care le-ar cauza faptul să vă primiţi bagajul desfăcut, cu lucruri lipsă şi din care atârnă lenjeria intimă. În Miami sunt firme particulare care se deplasează la hotelul unde sunteţi cazaţi şi vi le cântăresc şi înfoliază în cameră. Este foarte avantajos, în primul rând pentru că preţul este la jumătate faţă de preţul din aeroport şi în al doilea rând pentru că dacă este vreo problemă cu greutatea, aveţi posibilitatea să "jonglaţi" cu hainele sau lucrurile dintr-un bagaj în altul, să le echilibraţi, fără a fi supus a 1.000 de priviri indiscrete cum ar fi dacă aţi efectua acest lucru în aeroport.
Să presupunem că sunteţi în Miami, sunteţi în penultima zi şi lucraţi de zor la împachetat. Vă chinuiţi să distribuiţi lucrurile pe care le aveţi şi „vă dă cu virgulă” adică vă rămân o grămadă de lucruri pe dinafara celor 23 de kilograme admise per bagaj. Atunci aveţi o mare problemă dar sunt şi soluţii. Prima soluţie ar fi să le înghesuiţi în bagajul de mână, despre care bagaj v-am explicat că trece prin filtre nebăgat în seamă de nimeni - ca greutate. Dacă problema persistă şi vă mai rămân lucruri aveţi două posibilităţi: completaţi bagajul de 23 de kg până la limita de 32 de kg – maxim şi să vă aşteptaţi să plătiţi o taxă de excedent de bagaj în valoare de 100 de dolari.
A doua variantă este să mai cumpăraţi o valiză, a doua dacă nu cumva aţi adus-o de acasă, şi atunci aveţi posibilitatea să o umpleţi până la limita de 23 de kg – veţi plăti pentru ea, pentru a o lua în avion, frumoasa sumă de 100 de dolari. Această a doua variantă este mai rentabilă decât prima variantă pentru că vă oferă posibilitatea să mai cumpăraţi câteva pungi de bomboane sau ciocolate pentru prieteni sau copiii prietenilor.
Problema este că o valiză costă, în magazine sau mall-uri, de pe la 80 de dolari în sus. Dar, staţi liniştiţi, vă spun o soluţie ieftină: o valiză foarte ieftină şi bună găsiţi de cumpărat la „Swap Shop”, mai ţineţi minte? Eu am patru astfel de valize, cumpărate de-a lungul anilor, şi după mai multe călătorii sunt în stare relativ bună. Şi au costat 20 - 25 de dolari bucata. Şi dacă tot vă achiziţionaţi o nouă valiză alegeţi una cu roţi mai mari pentru că va rula mai uşor pe orice fel de suprafaţă, valizele cu roţi mici sunt mai greu de tras şi se împotmolesc la orice denivelare sau şanţ mai mic din trotuar.
Şi dacă tot am ajuns la achiziţionarea unui geamantan suplimentar evitaţi să vă cumpăraţi unul scump, de firmă, chiar dacă pare foarte rezistent. Vă spun din proprie experienţă că nimic nu rezistă indiferenţei şi neglijenţei manipulatorilor de bagaje. Vă spun acest lucru din lunga experienţă a urmăririi halului în care arată unele bagaje care au călătorit cu avionul. Am văzut de la valize de firmă cu mânere rupte, smulse sau cu rotile lipsă până la valize distruse aproape complet şi lipite cu scotch cu hainele din ele atârnând pe dinafară.
Chestia cu roţile de la valiză este valabilă pentru toate valizele pe care le aveţi cu dumneavoastră. Evitaţi genţile sau bagajele fără rotile pentru că distanţele ce le aveţi de parcurs prin aeroport sunt destul de mari. Dacă mai doriţi să închiriaţi şi o maşină atunci va trebui să mergeţi până la centrul de închirieri cu tot cu valize şi în mod clar, fără nici o discuţie, aveţi nevoie de valize cu rotile pentru că aveţi extrem de mult de mers pe jos prin terminalul aeroportului Miami - asta este din proprie experienţă. Există şi posibilitatea de a închiria un troller dar vă costă 5 dolari.
Pentru a vă asigura cât de cât bagajul de eventualele "controale" ilegale ale angajaţilor care le manevrează prin aeroporturi vă recomand să achiziţionaţi câte un lăcăţel pentru fiecare valiză şi să le plasaţi pe inelele de la fermoare. Atenţie, cumpăraţi numai lăcăţele pe care scrie "TSA" pentru că acestea sunt cele pe care controlul de vamă şi graniţă al USA are posibilitatea să le deschidă fără să vi le distrugă.
Da, este adevărat, valizele sunt verificate după ce le predaţi la check-in, în timp ce sunt livrate către avion. Banda transportoare trece prin câteva filtre unde "ochi vigilenţi" vă scanează valizele, pentru explozibil sau lucruri interzise de transportat, iar valizele suspecte sunt deschise şi verificate de lucrătorii vamali fără ca voi să aveţi idee că cineva „cotrobăie” prin lenjeria dumneavoastră. Dacă lacătul amplasat de dumneavoastră este unul de provenienţă China sau foarte greu de deschis, în cazul în care valiza va "cădea" la control, lacătul va fi spart fără nici cea mai mică remuşcare sau despăgubire - veţi primi valiza fără lacăt şi fără nici o explicaţie. De aceea aveţi nevoie de lăcăţele cu inscripţia TSA.
Mai nou există de cumpărat, prin aeroporturi, corzi de asigurare a bagajului, nişte panglici din material rezistent, foarte late şi care se trec peste bagaj, de-a lungul şi de-a latul acestuia, în mai multe locuri, ţinându-l foarte „legat” făcându-l astfel foarte rezistent la manevrările violente ale hamalilor încărcători-descărcători. Nu sunt ieftine dar te feresc de experienţe neplăcute iar la o adică "fac toţi banii".
Un alt aspect despre bagaj. Dacă aţi ajuns la destinaţie iar bagajul dumneavoastră „s-a rătăcit pe drum” sunteţi într-o situaţie destul de nasoală, mai ales dacă acest fapt se întâmplă la întoarcerea acasă. Am o cunoştinţă care s-a întors din străinătate, la Bucureşti, iar bagajul s-a rătăcit pe undeva prin lume. Şi-a primit bagajul abia după patru săptămâni, mai uşor cu 6 kilograme. Lipseau din bagaj dulciurile şi toate articolele de pescuit cumpărate – ghinion!
Să presupunem că ajungeţi în USA, fără bagaj. Când vă deplasaţi încolo au un sistem foarte bine pus la punct de urmărire a bagajului astfel că bagajul dumneavoastră este scanat în toate aeroporturile prin care trece iar informaţiile despre el sunt disponibile în timp real. Deci, mergeţi la ghişeul de bagaje pierdute iar lucrătorul de acolo vă va solicita să completaţi un formular, timp în care vă va găsi bagajul în sensul că vă va spune unde a fost scanat ultima dată – parol, din proprie experienţă. Atenţie, să nu pierdeţi micile tichete de bagaj care vă sunt lipite pe talonul de îmbarcare atunci când efectuaţi check-in-ul deoarece sunt singura dovadă că sunteţi proprietarul bagajului reclamat.
Dacă vi s-a rătăcit bagajul, vorbim de situaţia în care sunteţi în USA, atunci aveţi dreptul să sunaţi la compania aeriană, cu care aţi zburat, şi să solicitaţi o despăgubire, o sumă de bani cu care să vă achiziţionaţi strictul necesar pentru perioada de timp până când veţi intra în posesia bagajului. Reprezentantul companiei vă va spune cât reprezintă despăgubirea şi cum va trebui să procedaţi. Sunt foarte receptivi mai ales dacă sunteţi femeie sau aveţi copii mici. Bagajul vă va fi adus la hotel la data şi ora care va fost comunicată de persoana de la ghişeul unde aţi reclamat pierderea lui, pe cheltuiala lor.
Plasaţi pe bagajul de cală diferite abţibilduri sau etichete multicolore pentru a-l personaliza. Acest lucru va elimina posibilitatea ca, atunci când pasagerii care au călătorit împreună cu dumneavoastră în avion, sunt la banda transportoare pentru a-şi recupera bagajele şi altcineva să vă ia, din greşeală, bagajul iar dumneavoastră să rămâneţi cu un alt bagaj.
Aceasta se întâmplă mai ales dacă sunt pasageri care au acelaşi tip de valize. Personal am urmărit câte persoane verifică numele de pe eticheta bagajului şi am rămas surprins că doar 5 persoane din 10 verifică şi numele înscris pe eticheta bagajului. Restul îşi iau bagajul şi pleacă bazându-se pe faptul că l-au recunoscut după culoare, mărime şi formă. O valiză cu un abţibild, cu o maimuţică lipit pe el sau un breloc colorat atârnat de mâner este foarte greu de confundat. Păi, mai este ceva? O mai fi dar cam atât vă pot spune eu!
Bun! Am terminat cu bagajul de cală, să vedem cum facem cu bagajul de mână - în articolul următor.
Trimis de Utube in 22.01.17 11:54:45
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în AMERICA DE NORD.
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Utube); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@Utube:
”Pentru a vă asigura cât de cât bagajul de eventualele "controale" ilegale ale angajaţilor care le manevrează prin aeroporturi vă recomand să achiziţionaţi câte un lăcăţel pentru fiecare valiză şi să le plasaţi pe inelele de la fermoare. Atenţie, cumpăraţi numai lăcăţele pe care scrie "TSA" pentru că acestea sunt cele pe care controlul de vamă şi graniţă al USA are posibilitatea să le deschidă fără să vi le distrugă.
Nu am ştiut de existenţa acestor lăcăţele şi nici nu am în plan vreo călătorie în USA, dar am avut surpriza să constat că există şi trolere care sunt dotate cu un sistem care permite controlul/deschiderea acestora de către vameşii americani fără a cunoaşte combinaţia aleasă de mine pentru blocare. Eu am cumpărat setul respectiv de trolere din România din cu totul alte considerente decât utilitatea lor în cazul unei eventuale vizite în State, dar s-ar dovedi utile.
Explicaţiile/recomandările tale referitoare la necontrolarea greutăţii bagajelor de mână/cabină or fi valabile în cazul unei călătorii peste ocean şi interesează un număr redus de persoane, în timp ce marea majoritate a cititorilor sunt interesaţi de călătorii prin Europa, în multe cazuri cu companii low cost, iar aceste companii sunt extrem de stricte şi de vigilente referitor la dimensiunile şi greutatea acestui tip de bagaje. Din acest motiv, eu aş recomanda respectarea cu mare stricteţe a greutăţii maxime admise în cazul tuturor bagajelor cu care călătorim, aroganţele de felul celor descrise în articol putând costa mai mult decât biletul de avion
@Utube:
”... nimic nu rezistă indiferenţei şi neglijenţei manipulatorilor.
Sunt întru totul de acord (eu îmi cumpăr întotdeauna cele mai ieftine valize), cu o precizare. Asta e valabil în special pentru zborurile low cost, la cele cu companii obișnuite, mai există o salvare.
Ca să înțelegeți, să vă povestesc ceva. Acum câțiva ani, fiul meu cel mic și-a cumpărat o valiză scumpă, din acelea rigide, cu roți independente și nu știu ce alte dichisuri. Când a recuperat-o, pe aeroportul din Copenhaga, după ce zburase cu SAS-ul, a constatat că proaspăt achiziționatei valize îi lipsea o roată. S-a dus la ghișeul de bagaje, a reclamat faptul, iar cei de acolo i-au dat în schimb, fără multe discuții, o valiză nouă, de aceeași mărime și cel puțin aceeași calitate.
În februarie 2014, după zborul București - Nisa, am recuperat valiza soției fără roți și fără mânerul principal (noroc că rămăsese cel lateral).
Știind cum procedase fiul meu, m-am dus și eu la biroul de bagaje și am reclamat faptul. Domnișoara de la ghișeu, foarte amabilă, m-a întrebat cu ce companie am zburat. Cu Blue Air i-am răspuns eu prompt.
A, în acest caz, trebuie să vă adresați direct companiei respective, la sediul lor din București mi-a răspuns domnișoara. Evident că am lăsat lucrurile așa, pentru că știam că n-aș avea nicio șansă de succes.
Oricum, din compararea celor două situații, se poate trage concluzia de la care am pornit.
@Utube: Informatii utile intradevar si cred ca de cele mai multe ori experienta in calatorii isi spune cuvantul.
”@Nicole33
are dreptate, companiile low cost sunt mult restrictive in ceea ce priveste dimensiunile bagajelor dar si greutatea. In China am intalnit si eu situatia in care aveau chinezii bagaje de parca plecau la piata, multe si voluminoase, insa nu as risca sa ajung in aeroport si sa fac jonglerii.
Am mai observat la liniile comerciale consacrate ca nu se iau de greutatea bagajului daca se depaseste cu 1 -1,5 kg.
Intradevar insa infolirerea bagajelor sau legarea lor cu chingi.
Asteptam urmatorul articol, felicitari, votat cu placere.
@nicole33: Bună ziua, cititorule!
Mulțumesc foarte mult pentru ecou. Ai dreptate referitor la controlul greutății bagajelor de mână atunci când sec călătoreşte cu companii low-cost: aceștia sunt foarte stricți când vine vorba de așa ceva.
Am avut această nefericită experiență când am zburat spre Goteborg cu Wizz Air și pentru un bagaj de mână care era mai mare cu 2 cm mi s-a cerut o taxă de 45 de euro. Evident că am golit bagajul respectiv, am pus lucrurile în celelalte bagaje de mână (am fost 3 persoane) iar respectivul bagaj l-am lăsat cadou celor de la Wizz (costase 5 dolari).
O zu bună!
@Costi: Bună ziua, cititorule!
Mulțumesc foarte mult pentru ecoul postat.
Ai punctat foarte bine un alt aspect, printre multe altele, care diferențiază condițiile de călătorie asigurate de o companie low-cost și o companie consacrată.
O zi bună!
@Utube: Sincer, imi doresc să merg la Miami, dar, de când a fost ales Trump, cred că devine un vis din ce in ce mai greu de realizat.
Cum sfaturile, recomandările de mai sus au acelaşi grad de utilitate pentru orice destinaţie din USA, am decis mutarea impresiilor de mai sus în rubrica "Cu avionul spre/în State", în ideea că vor fi mai uşor "descoperite" de un număr mai mare de potenţiali beneficiari (de către toţi care zboară înspre/dinspre State, nu numai de cei care merg la Miami)
Consider că intenţia autorului - aceea de a scrie un ghid cât mai complet pentru "turistul de Miami" nu a fost în niciun fel diluată prin această mutare - cititorul respectiv parcurgând fluent "înlănţuirea" episodaelor prin linkurile "urmare la", "continuare de la", chiar dacă acestea sunt în rubrici/secţiuni diferite.
In afara e wizz air cu care am zburat doar o data, pe restul compainilor le-am "fentat" cit am putut. Am incercat sa pastrez dimensiunea insa la greutate am bagat la greu. am observat ca atunci cind ai biletele printate de acasa, treci direct la scanare, nu mai treci pe la cintar (vorbesc de bagajul de mina). si pina la avion nu te mai cauta nimeni. bineinteles ca imi asum riscul!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Oct.2016 Haideţi la Miami - #10.3. Zborul cu avionul - Part 3. — scris în 01.04.17 de Utube din ARAD - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Haideţi la Miami - #10.2. Zborul cu avionul - Part 2. — scris în 30.03.17 de Utube din ARAD - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Haideţi la Miami - #10.1. Zborul cu avionul - Part 1. — scris în 28.03.17 de Utube din ARAD - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Haideţi la Miami - #9. Locurile din avion — scris în 14.02.17 de Utube din ARAD - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Haideţi la Miami - #8. Bagajul de cabină sau bagajul de mână — scris în 01.02.17 de Utube din ARAD - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Formalitati intrare in SUA - aeroportul JFK, New York — scris în 16.01.17 de Ady1984 din CLUJ-NAPOCA - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Zbor Transatlantic Budapesta - New York - Budapesta - cu Alitalia si KLM — scris în 16.01.17 de Ady1984 din CLUJ-NAPOCA - RECOMANDĂ