ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 06.04.2019
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 26.07.12
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
MAR-2019
DURATA: 4 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
CAZARE [camere etc]:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
80.00%
Mai degrabă mulțumit

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
93.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
încărcat de pe telefon!
TIMP CITIRE: 5 MIN

Croaziera cu Printesa Anastasia

TIPĂREȘTE URM de aici

Intrucat o croaziera in capitalele tarilor baltice ma ispitea de mult timp, am ales o varianta foarte ieftina, dar foarte interesanta si placuta. Intial am gasit bilete low cost pana la Stockholm.

Dupa ce am vizitat 3 zile acest minunat oras, ne-am imbarcat pe feribotul rusesc Printesa Anastasia, a liniei St. Peter Line, Moby SPL, care face curse pe traseul Stockholm, Helsinki, St. Petersburg, Tallinn, Riga doar uneori, Stockholm.

Te poti imbarca in oricare din aceste porturi si poti alege sa cobori cand vrei, unde vrei. Oportunitatea este ca poti sa stai 72 ore in St. Petersburg fara viza, cu conditia sa vii si sa pleci cu acest feribot, sa platesti transferul cu microbuzul dus intors intre port si hotel, si sa stai 2 nopti intr-un hotel agreat de linia de feribot.

Acest feribot este ca un vas de croaziera. Are bufet cu autoservire, restaurante a la carte, baruri, magazine duty free, centru spa, cazino, sala de cinema, piscina, jacuzzi si sauna, locuri de joaca pentru copii, simulatoare de formula 1, centru de fotografii, sala de gimnastica, centru de activitati creative, bar pentru karaoke, i receptie cu centru de excursii pe tarm si birou de schimb valutar. Masa si restul activitatilor nu sunt incluse in pret, poti alege sa vii cu mancarea in traista, sa manaci toate mesele la bufet, sau sa mananci cand vrei a la carte.

Spre deosebire de vasele de croaziera, nu aveau teatru, dar seara la barul Columbus, care putea gazdui cateva sute de persoane, se desfasura programul artistic: o ora si jumatate de muzica live, o ora si jumatate program de cabaret si doua ore de muzica disco cu dans pana la ora 1. Pe puntea superioara mai era o discoteca cu program 23-05.

Indiferent de locul unde se afla vaporul, ora pe vapor, dupa care se desfasurau activitatile, masa, imbarcarea si debarcarea, era ora Rusiei, care nu se modifica dupa orar de iarna sau de vara. La cinema se rulau 2 filme, unul la ora 20 pentru copii si unul la ora 22 pentru adulti. Pretul unui bilet la cinema era de 5 eur. Am vizionat 2 filme la cinema: Bohemian Rapsody si Aquaman, mai era si Green card dar il vazusem acasa, filme care la origine sunt vorbite in engleza, aici erau suprapus vorbite in rusa si scrise in engleza.

Accesul la piscina, jacuzzi si sauna, pentru o ora si jumatate, costa 10 eur. Cantatul la laraoke si dedicatiile muzicale, de asemenea se plateau: 2 sau 3 eur melodia, daca erau mai multe era mai ieftin pe bucata.

Spre deosebire de croaziere, cardul de imbarcare era numai pentru identificare la urcarea si coborarea de pe vapor, si pentru descuiat/incuiat usa de la cabina. Nu se platea nimic cu el. Plata se facea cash, in eur sau ruble, sau cu cardul.

Am avut cabina cu geam, pe drumul spre St. Petersburg cabina la etajul 4, iar la intors cabina la etajul 6, la care se aflau si receptia, magazinele, baruri. In cabina nu am avut tv si frigider, dar alte cabine mai scumpe aveau. Nici dulap nu era, doar cuier.

Ca de obicei pe vasele de croaziera, pozele, tratamentele spa si de coafura, internetul erau cam scumpe.

Am ales sa platim la rezervare toate mesele la bufet, pentru ca am avut o reducere de 20% fata de pretul pe care l-am fi platit pentru mesele la bufet platite separat. Mancarea a fost neasteptat de buna, cu fructe de mare decmai multe feluri, caviar, somon, alte feluri de peste si de carne, inghetata, prajituri, fructe si vin, alb sau rosu, bere si sucuri.

Puteam lua si excursii in fiecare port, nu erau mai scumpe decat un autobuz hop on-hop off, dar am preferat sa vizitam pe cont propriu, lucru facilitat de faptul ca la fiecare oprire in port puteai lua gratuit harta de la receptie, in engleza sau in rusa, la alegere.

A fost putin mai dificil cu debarcarea si controlul vamal, pentru ca aveau prioritate la debarcare cei cu masinile la bord, cei cu copii sub 6 ani si persoane cu dizabilitati si cei cu excursii organizate. La controlul vamal cei ca noi, cetateni UE mergeau la ghiseul special unde nu era coada, in tarile membre UE. La St. Petersburg insa noi am stat la coada si rusii nu.

Pe vapor anunturile erau in limba rusa, apoi in engleza cu accent rusesc greu inteligibila. Totusi, personalul facea eforturi pentru intelegerea reciproca. Nu era vorba de bacsis inclus, ca la croaziere, dar bineinteles, daca vroiai sa dai ceva cameristei, treaba fiecaruia.

Tinuta pe vapor nu era obligatoriu eleganta, nici macar in seara Capitanului, cand a fost prezentat echipajul aflat in functii superioare.

Vaporul Printesa Anastasia era inregistrat sub pavilio italian, la Milano si avea capitanul si ofiterii superiori italieni. Ceilalti ofiteri responsabili cu mancarea, hotelul, animatia, magazinele, etc. erau rusi. Pasagerii erau in proportie de peste 90% rusi. Oameni prietenosi si petrecareti, pacat ca noi nu stiam ruseste, iar ei nu stiau altceva.

Vaporul Printesa Anastasia are o capacitate maxima de 2500 de pasageri, 834 cabine, 580 de masini la etajele 2 si 3. La etajul 2 se afla si piscina, spa, jacuzzi, saunele si cabinetul medical. Cabine erau la etajele 4,5, 6 si 8.

In cabine nu erau veste de salvare, acestea fiind depozitate pe puntile de la etajele 8 si 9, in niste cutii care serveau si drept banchete, si de asemenea aici se aflau si barcile de salvare. Instructajul privind evacuarea in caz de urgenta s-a facut la megafon.

Am avut ceva emotii in timp ce ne indreptam spre St. Petersburg, timp de vreo 6 ore inainte, deoarece marea era inghetata total, se auzea vaporul scrasnind cand trecea prin gheata, inaintand printr-un culoar taiat in gheata de un vas spargator de gheata. In urma vaporului ramaneau lespezi de gheata.

Mai fusesem la St. Petersburg cu multi ani in urma, dar vara in iunie, cand erau noptile albe, si cand la miezul noptii se desfaceau podurile de pe Neva sa treaca vapoarele. Acum nu se punea problema, intucat si Neva era inghetata bocna.


[fb]
---
Trimis de dianamea in 06.04.19 20:08:26
Validat / Publicat: 06.04.19 21:48:03
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE.

VIZUALIZĂRI: 966 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

9 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dianamea); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P15 Apus vazut de pe vapor
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 47500 PMA (din 35 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

9 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[06.04.19 21:47:45]
»

Bună recomandarea

Mutat în rubrica "Croazieră cu Printesa Anastasia [St. Peter Line], CROAZIERE" (nou-creată pe sait)

webmaster
[06.04.19 23:16:10]
»

Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut

— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ impus unei astfel de selecții.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

ileana50
[07.04.19 17:31:25]
»

Excelent articolul si o sugestie grozava de excursie!

De unde ati cumparat biletele, direct de pe site-ul liniei St. Peter? Am facut si eu o simulare, dar m-am incurcat la alegerea tipului de masa.

Cred ca o sa va plictisesc cu intrebarile, m-ati pus serios pe ganduri, chiar cautam o modalitate mai 'altfel' sa vizitez St. Petersburg!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
dianameaAUTOR REVIEW
[07.04.19 19:12:23]
»

@ileana50: Da, am facut rezervarea direct de pe site-ul lor, cu vreo 2 saptamani inainte.

Am ales plecare din Stockholm, programul 72 ore fara viza.

In timp ce noi am stat 2 nopti la hotel feribotul nu a stat pe loc in port, el a facut drumurile St. Petersburg Helsinki St Petersburg, deci se putea si doar o zi in St. Petersburg, dar e prea putin.

La mese puteti alege fiecare masa separat, ceea ce e mai scump, sau toate mesele, si la acestea prima tura sau a doua tura (numai seara sunt 2 ture, intre 18-19,30 si 20-21,30, dupa ora Rusiei). Noi am avut prima tura, pt ca veneam lihniti dupa plimbarea de pe tarm.

Dupa rezervare am putut plati cu cardul timp de 2 zile. Apoi au trimis un mail cu factura si cu numele noastre, cu care ne-am dus in port la ghiseul lor sa facem check in, si la plecarea din Stockholm si la plecarea din St. Petersburg, unde am primit cardul de imbarcare cu numarul de cabina.

Daca va hotarati si aveti probleme la rezervare, contactati-ma sa va ajut.

Daca gresiti ceva nu puteti corecta, lasati rezervarea neplatita si faceti alta.

M -as bucura sa va pot fi de folos.

Sfatul meu e sa mergeti incepand cu luna mai, pentru ca de ex. fantanile de la Peterhof se deschid abia pe 27 aprilie. Acum gradinile palatelor erau pline de zapada, lacurile si raurile inghetate, copacii fara frunze.

ileana50
[08.04.19 08:42:54]
»

@dianamea: Multumesc mult pentru precizari, sunt de mare folos! Am hotarat sa urmaresc ofertele de toamna/primavara, pana atunci suntem cam full cu calatoriile. Dar sunt recunoscatoare pentru 'pont' si voi tine legatura cu dv. Sa auzim numai de bine!

micutzu
[08.04.19 10:44:56]
»

Foarte frumos. Deja imi fac mici planuri pentru o astfel de calatorie.

Rodel
[08.04.19 16:13:16]
»

Foarte interesantă această croazieră cu feribotul! Îmbarcarea se face doar din Stockholm?

dianameaAUTOR REVIEW
[08.04.19 16:49:08]
»

@Rodel: Nu, imbarcarea se poate face de oriunde, adica din Stockholm, Helsinki, St. Petersburg, Tallinn sau Riga. Te poti imbarca de ex. in Stockholm si cobori in Helsinki, sau imbarca in Helsinki si cobori tot in Helsinki sau in Stockholm, etc., iti faci traseul cum vrei.

Eu am plecat miercuri din Stockholm, joi Helsinki, vineri, sambata, duminica St. Petersburg, luni Helsinki dimineata si Tallinn dupa amiaza, marti Stockholm, dupa care traseul continua in cerc.

Vedeti pe site programul de acostare in porturi, pe zile, si alegeti plecarea de unde vreti, in ce zi vreti, pana in St. Petersburg si intoarcerea din St. Petersburg, pana unde vreti.

Platiti numarul de nopti in cabina si numarul de mese optional, doua nopti la hotel cu mic dejun inclus, dintr-o lista de hoteluri, taxe portuare 68 eur pt 2 persoane si 25 eur de persoana transferul port-hotel si invers in St.Petersburg.

M-a costat 760 eur pentru 2 persoane, cabina cu geam, demipensiune pe vapor si 2 nopti la hotel cu mic dejun, avionul lowcost 69 lei de persoana pe sens, plus troler in cabina 24 lei, transformat in eur vreo 80 eur pt 2 pers, in total 840 eur, mai adaugati o noapte la hotel in Stockhom si cateva mese, costa sub 1000 eur o saptamana pentru 2 persoane.

Tocmai ce am primit pe net o oferta de la o firma de turism, cu o croaziera in tarile baltice in grup organizat, cu avion cu tot, costa cam 1350 eur de persoana, redus de la 1450 eur, in cabina interioara fara geam. Deci puteti alege sa faceti croaziera pe cont propriu.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Rodel
[09.04.19 10:35:40]
»

@dianamea:

Multumesc pentru răspuns și explicații.

Oferta este foarte bună.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
dianamea, ileana50, micutzu, Rodel

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.037020206451416 sec
    ecranul dvs: 1 x 1