ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 14.09.2014
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Slatina
ÎNSCRIS: 14.09.14
STATUS: UCENIC
TIMP CITIRE: 5 MIN

Concursul [unei agenţii de turism]: eroare de PR sau gainarie?

TIPĂREȘTE

Va rugam sa ne jutati sa facem DREPTATE.

E timpul sa punem capat nesimtirii!!

E ceva necurat in legatura cu concursul organizat de agentia de turism [...] pe pagina sa de Facebook care ofera castigatorului drept premiu "o vacanta pentru 2 persoane intr-o insula din Grecia" asa cum reiese din asa zisul regulament postat pe site-ul agentiei si pe pagina de Facebook.

Inca de la inceput au planat suspiciuni cu privire la acest concurs intrucat:

- nu se dau detalii suficiente cu privire la premiul oferit de agentia [...]: perioada sejurului, despre ce insula greceasca este vorba (noi am banuit ca este vorba despre insula Thassos), tipul hotelului si regimul de masa oferit, transport, etc.

- nu se precizeaza in mod exact perioada de derulare a concursului, ci doar "Concursul [agenţiei organizatoare] se desfasoara în perioada 1 septembrie – 15 septembrie 2014". Oare ce sa intelegem noi sau potentialii participanti la concurs? 15 septembrie, ora 00.00 sau ora 24.00. Un mic detaliu de 24 de ore care poate decide castigatorul!

Chiar in regulamentul concursului publicat pe site-ul [agenţiei] sunt o multime de inadvertente:

- La inceputul regulamentului se spune: "Fotografia cu cele mai multe like-uri va castiga o vacanta pentru 2 persoane intr-o insula din Grecia", iar la pct. 5 "Premiul consta intr-un excursie pentru 2 persoane in Grecia, oferita de Agentia de turism [...]." Domnilor de la [...]: unde va fi vacanta oferita drept premiu: oriunde in Grecia sau intr-o insula din Grecia?

- la pct. 6 se precizeaza: "Premiul nu poate fi schimbat sau amanat si nu se poate opta pentru contravaloarea acestuia in bani". Pai cum ai putea sa amani vacanta cand nici macar nu stii in ce perioada este? Cum sa ceri contravaloarea acesteia cand nici macar nu ti se ofera detalii cu privire la destinatie, nr. stele hotel/vila, regim de masa si transport. Ba mai mult, din cate stim legile romanesti in vigoare impun obligativitatea agentilor economici ce organizeaza concursuri cu premii, inclusiv agentiilor de turism, sa indice valoarea premiilor, prevedere legala pe care [...] nu se sinchiseste sa o respecte!

Desi am sesizat aceste inadvertente inca de la lansarea concursului, am sperat ca se vor lamuri pe parcurs si mizand pe buna credinta a agentiei de turism m-am inscris si eu cu o fotografie surprinsa in gradina de la Palatul Achilleion din insula Corfu. Lupta pentru primul loc s-a dat in primele 4-5 zile intre fotografia trimisa de mine si alte doua participante de sex feminin. Datorita lipsei de timp, dar mai ales a faptului ca imi stresasem timp de 5-6 zile prietenii virtuali sa imi dea LIKE la poza, am renuntat in a mai promova fotografia mea, dar am continuat sa urmaresc cu interes competitia dintre celelalte doua concurente.

In ziua de 10 septembrie am observat ca unul dintre participanti, "Constantin NC" a carui poza este aceasta: (link_FB neacceptat spre publicare, din aceleaşi motive legate de nemeţionare a agenţiei - notă webm), a urcat subit si dintr-o data pe locul 1, "reusind" sa stranga peste noapte aproximativ 800 de like-uri, in marea lor majoritate provenind de la conturi cel putin dubioase.

Am sesizat acest fapt printr-un mesaj pe pagina de Facebook a agentiei de turism [...] si desi am insistat nu mi s-a raspuns, ba mai mult mesajul public prin care sesizam activitatea frauduloasa a lui Constantin NC a fost sters. Ghiciti cine putea sterge mesajul? Eu sau administratorul paginii [agenţiei] si cum eu nu l-am sters...

Iata dovada

Matt Constantin commented on your post.

Matt Constantin

September 11 at 1:16am

VdV, noi nu te intelegem, vrei sa pleci in Grecia, insa cei de acolo nu te pot vota?! Mmmmmmmmmmm, cum vine asta? Succes!

Tot Constantin? Sa fie chiar asa de mare nesimtirea? Si de ce spune: NOI nu te intelegem... Care noi?

Vazand ca dupa aproape doua zile cei de la [agenţie] nu au avut nici o reactie, am scris articolul precedent si am lasat mesaje atat pe pagina lor de Facebook cat si comentarii la fotografiile participante la concurs. Tot nici o reactie... Doar din partea celor doua participante care se concurasera fair intre ele si fusesera depasite in mod fraudulos de Constantin NC si care isi manifestau si ele nedumerirea cu privire la cele intamplate, dar care contau pe seriozitatea agentiei [...] si sperau ca fotografia ce obtinuse like-urile in mod fraudulos va fi descalificata.

In cursul zilei de 13 septembrie am primit un mesaj de la d-na / d-ra Alexandra L., care am inteles ca este ghid [...] prin care mi se solicita numarul de telefon, urmand a fi contactat, lucru care nu s-a mai intamplat.

Intre timp concursul de apropie de sfarsit, Constantin NC isi vede linistit de treaba si a ajuns la cota 1.205 like-uri si reprezentantii [...] fac pe mortu-n papusoi!

[nick.-name-agenţie] 6

Credem si avem speranta ca toate acestea se intampla dintr-o eroare a celor care se ocupa de PR-ul agentiei de turism [...] si de promovarea imaginii aceasteia si ca nimic nu a fost rau-intentionat, ci doar simpla incompetenta. In acest caz, agentia de turism trebuie sa isi ceara imediat scuze fanilor si potentialilor clienti, iar persoana care a gestionat concursul sa isi dea demisia.

Va astept cu impresii si comentarii despre aceasta situatie!

Noi inca mai asteptam reactia si punctul de vedere al celor de la [...]...

- - -

UPDATE 14.09.2014, ora 20.50

[Agenţia] ignora in continuare mesajele noastre. Ba mai mult, a sters de pe pagina sa toate sesizarile noastre in legatura cu neregulile concursului. Iata dovada ca aseara sesizarile noastre erau postate pe pagina [agenţiei], iar acum daca veti intra pe pagina ele nu mai exista.


[fb]
---
Trimis de imel0573 in 14.09.14 22:11:37
Validat / Publicat: 15.09.14 00:30:11

VIZUALIZĂRI: 906 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

9 ecouri scrise, până acum, la acest articol
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 5 PMA (din 5 voturi)

ECOURI la acest articol

9 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[15.09.14 00:28:15]
»

Hmmm... cam atipic "articol", am stat mult în cumpănă dacă să-l pubicăm sau nu - având în vedere că restricţiile de menţionare a numelor de agenţii (din Regulament şi Termeni & Condiţii) au "trunchiat" substanţial eventualul impact al "protestului"

Dar mă rog, e un avertisment ca oricare altul deja publicat în această rubrică - poate fi util unui număr de cititori / turişti...

Cei interesaţi pot afla numele agenţiei în cauză printr-un simplu PM adresat autoarei.

Dragoș_MD
[15.09.14 01:36:21]
»

La cât de simplu se pot găsi pagini cu cod „generator de like-uri FB”, eu unul nici măcar nu m-aș înscrie la un concurs care are doar metoda asta de votare (banal de fraudat chiar și de către un elev de generală)...

imel0573AUTOR REVIEW
[15.09.14 10:05:21]
»

Ciudata este insa si "tacerea" agentiei de turism. Nu cumva este partasa la caest furtisag?

Dragoș_MD
[15.09.14 10:28:41]
»

@imel0573: practic s-ar vedea nevoiți să recunoască public că sistemul lor NU e infailibil. Ceea ce mă tem că nu vor face.

Nu cred să fie „părtași”; n-ar fi prea greu să atribuie cuiva cunoscut o excursie gratuită. Aici se vor prevala (eventual) doar de faptul că nu există dovezi certe, indubitabile, că acele „like-uri” sunt obținute fraudulos.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
imel0573AUTOR REVIEW
[15.09.14 10:38:21]
»

@Dragos: Am intrat eu pe LIKE-urile obtinute. Peste 95% sunt din tari din Asia si Orientul Mijlociu. Deci le-ar fi usor sa verifice numai sa isi doreasca acest lucru. Dar se pare ca nu vor atata vreme cat chiar ei au sters sesizarile de pe pagina lor de facebook. Si mai este problema regulamentului si a detaliilor despre premiu care incalca legile in vigoare in Ro.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Dragoș_MD
[15.09.14 10:43:31]
»

@imel0573:

Deci le-ar fi usor sa verifice numai sa isi doreasca acest lucru.

Nu vreau să crezi „că țin cu ursul”, dar repet: ce dovezi certe, lipsite de orice dubii, ai că acele like-uri NU sunt obținute în mod legitim? Cine-i împiedică pe acei „useri” din Asia sau where ever să intre la o poză și s-o voteze?!?

Așadar NU le-ar fi deloc ușor să verifice (ba chiar ar fi practic imposibil), ceea ce ar reduce problema la ceea ce spuneam eu mai sus.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
imel0573AUTOR REVIEW
[15.09.14 10:49:55]
»

Sunt de cord cu tine in privinta verificarii. Dar celelalte aspecte sesizate? Tacerea agentiei de turism. Faptul ca sesizarile mele au fost sterse. Regulamentul ambiguu si in contradictie cu legislatia romaneasca...

Dragoș_MD
[15.09.14 11:01:18]
»

@imel0573: un singur cuvânt: amatori (neprofesioniști, adică).

Adebisi
[02.06.15 14:43:21]
»

Doamne, cu ce-si ocupa unii timpul...

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Adebisi, imel0573
Alte articole din această RUBRICĂAVERTIZĂRI:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.039492845535278 sec
    ecranul dvs: 1 x 1