ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 27.10.2019
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 24.05.11
STATUS: APOLLO
DATE SEJUR
OCT-2019
DURATA: 3 nopți
prieteni
30 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
CAZARE [camere etc]:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
95.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 9 MIN

Altinöz Hotel - Nevșehir

TIPĂREȘTE URM de aici

După o noapte de cazare în Antalya, la Bașaran Business Hotel, a urmat un drum lung de aproape 600 km până în Cappadocia - ținta călătoriei noastre. Deși lung, drumul nu a fost obositor. Șoselele turcești sunt foarte bune, iar traficul în afara orașelor este moderat. Opririle - vreo cinci la număr dacă îmi amintesc bine - îmbinând benefic nevoile noastre de relaxare, de masă, dar și de mici cumpărături, au culminat cu popasul la Konya pentru vizita la Mănăstirea lui Mevlana.

Am ajuns la Nevșehir destul de târziu. Se înserase, așa încât după formalitățile de check-in nu am mai avut timp pentru o vizită în oraș. Dar, asta nu a fost o problemă pentru noi. Având trei nopți programate pentru găzduire la Altinöz Hotel - Nevșehir știam că vom găsi timp și pentru o vizită în oraș, pe lumină, cu harta în mână, așa cum ne place nouă.

Dat în folosință în 1990, Altinöz Hotel - Nevșehir este situat în centru și este primul hotel de 4* construit în oraș. Adresa exactă este: Yeni Mahalle İstiklal Cad. 23 Nevșehir. Clădirea nu este înaltă. Are doar patru etaje la fiecare dintre cele patru corpuri. Dincolo de străduța din față se află parcarea. Aceasta este păzită și suficient de încăpătoare.

Recepție și lobby

La coborârea din autocar am depus bagajele în primul hol, dincolo de ușa rotativă și ne-am preluat camerele după aceeași procedură - predat pașapoartele, primit cardul de acces în cameră. Cu numărul camerei notat pe eticheta lipită pe bagaje, acestea au fost duse în cameră de bagajiștii hotelului. După formalitățile de check-in, când am reintrat în posesia pașapoartelor, ni s-a comunicat și parola de acces la internet - numărul camerei și numărul pașaportului. Conexiunea la internet este Free, cu mențiunea că este posibilă doar din zonele publice. Acesta este motivul pentru care spațiul din fața recepției, în lobby bar, este înțesat de internauți în orele serii. Mai greu, dar noi am prins și din cameră, în special din zona mai apropiată de ușă și de pe holul etajului, adică chiar de dincolo de ușă.

La recepție, pe un ecran, se afișau alternativ informații de strictă utilitate pentru oaspeții hotelului. Tarifele de cazare afișate la recepție: 90 euro/single și 120 euro/double. Cursul valutar: 1 euro = 6 lire, 1 dolar = 5,4 lire. Mai era afișat și yenul japonez, dar nu am reținut și paritatea lui. Cele două lifturi de lângă recepție, cu pereții de sticlă, îți permit să admiri în timpul deplasării minunatul candelabru care luminează holul, precum și o reușită machetă a hotelului - frumos iluminată seara - flancată de steagul turcesc și de cel al hotelului.

Mai trebuie menționat că în primul hol, de îndată ce treci prin ușa rotativă, esti întâmpinat de un aparat pentru curățarea încălțămintei, precum și de un postament dotat cu perii unde poți face - manual - aceeași operațiune. Menționez acest aspect pentru că efectiv noi am avut nevoie de așa ceva. Colindând cât era ziua de lungă printre spectaculoasele stânci cappadociene, se înțelege că ajungeam seara la hotel cu un strat consistent de praf pe picioare.

Camera

Camera 111 care ne-a fost repartizată este imensă. Ea poate găzdui două persoane adulte și un copil, în afara patului matrimonial, foarte lat, în celălalt capăt al camerei fiind instalat un pat pentru copil.

În micul hol al camerei se află suportul pentru bagaje, dulapul în care am găsit caseta de valori, papucii de unică folosință, umerașe, o pătură de rezervă, precum și trusa de cusut. Intrarea în baie se face tot din micul hol care, în zona de acces în cameră are și o oglindă mare.

Încăperea propriu-zisă, foarte mare, pardosită cu parchet, fără nici un covoraș, are forma de L. Patru ferestre acoperite cu valuri întregi de perdele permit luminii să pătrundă în interior. Toate ferestrele au și draperii. Trei calorifere (două sub ferestre și unul lângă pat și ușa de la balcon) asigură încălzirea acestei imense încăperi în caz de necesitate.

Patul proaspăt primenit, cu o saltea foarte bună, are o singură noptieră pe care se află telefonul și telecomanda pentru televizor. Nu prea am avut timp pentru televizor, dar pot confirma că aparatul cu ecran plat montat pe perete recepționează prin satelit mai multe posturi turcești, foarte puține în engleză sau franceză și nici unul românesc.

Este de menționat faptul că patul, foarte lat, avantajează persoanele mai rubiconde, dar le și dezavantajează în același timp, intervalele de trecere fiind cam înguste. Cel dinspre calorifer este de-a dreptul incomod.

Aparatul de aer condiționat ne-a fost de mare folos pentru un pic de căldură, seara. Întotdeauna, la întoarcerea din călătoriile noastre zilnice, găseam o fereastră deschisă pentru aerisire, cameristele făcându-și treaba cu conștiinciozitate și cu meticulozitate în fiecare zi.

Minibarul era gol. Cu toate acestea, în interior exista o listă cu prețuri. În eventualitatea ca în viitor minibarul va pune la dispoziție - contra cost - și unele produse, atașez și o imagine cu această listă. Deasupra am găsit cele două peturi cu apă plată a 0,5 l fiecare. Am întrebat la recepție și ni s-a confirmat că apa din cameră este Free în toate cele trei zile cât vom fi găzduiți la Altinöz Hotel - Nevșehir.

Lângă una dintre ferestre, sub aparatul de aer condiționat și oglinda fixată în perete, se află un birou cu un scaun capitonat. Pe birou am găsit două mape cu informații de strictă necesitate pentru turist, precum și serviciul de ceai/cafea dotat cu tot ceea ce este necesar.

Spațiul de relaxare, cu două fotolii și o canapea, prezenta pe măsuță oferta de Room Service cu prețurile aferente. În situația în care aceste prețuri ar interesa pe cineva, atașez și această imagine.

În camera 111, o încăpere mare în opinia mea, se înțelege că și prizele și întrerupătoarele erau multe. Ascunse pe după perdele, mereu mai descopeream câte o priză. Cât despre întrerupătoare… ce să mai spun? Accesibile din pat și de oriunde te-ai afla în cameră, trebuia mai întâi să le testezi și apoi să le înveți tot rostul.

O mențiune de final la prezentarea camerei. Mobilierul este cam ponosit, pe alocuri jupuit. Se cunoaște că prin camera 111 s-a perindat foarte multă lume. Și nu pot încheia fără a aminti că nici la Altinöz Hotel - Nevșehir nu am fost scutiți de chemarea matinală la rugăciune. Deși nu mai aveam minaretul chiar sub geam ca la Bașaran Business Hotel - Antalya, cele două minarete ale moscheii AliBey Camii pe care le zăream prin ferestre ne trezeau cu conștiinciozitate, în fiecare dimineață.

Baia

Baia camerei 111 este suficient de mare în opinia noastră. Este capitonată cu gresie și faianță asortate și este dotată cu cadă. Scurgerea nu este cea mai bună, iar cada - deși curată - prezintă urme de bătrânețe. Când am preluat camera, am remarcat debitul nepermis de slab al apei la robinet. Am semnalat acest aspect la recepție și - de îndată - în timp ce noi eram la masă, problema a fost rezolvată.

În baie am găsit două seturi de prosoape curate (mare și mediu) plus încă unul mic, pentru picioare. Tot aici vreau să menționez că toate prosoapele au fost schimbate zilnic, chiar și fără așezarea lor la podea. De asemenea, se înlocuiau flacoanele cu produse cosmetice chiar dacă nu erau decât parțial consumate.

Uscător de păr, telefon, oglindă măritoare, mobilă și o alta mare, fixată în perete, deasupra chiuvetei, precum și două pahare sigilate în plastic sunt alte dotări ale băii. În materie de cosmetice consumabile amintesc șampon, săpunele tip turist, cască pentru duș și hârtie igienică inclusiv de rezervă.

Balcon

Am avut noroc de cameră cu balcon și la Altinöz Hotel - Nevșehir. Nu toate camerele au balcoane, dar fumătorii vor aprecia întotdeauna o cameră de hotel cu balcon. Balconul nu este prea mare și nici nu este dotat în vreun fel. Nici imaginea care ți se înfățișează nu poate să te bucure. Rezemat de balustradă, privești peretele blocului vecin, foarte apropiat, cu balconul cu două verze mari și cu turcoaica gospodină care tocmai își întinde rufele la uscat. De cealaltă parte ai deschidere spre o curte îngrădită, neîngrijită, din spatele hotelului. Dincolo de acoperișurile câtorva rânduri de clădiri, poți vedea cele două minarete ale moscheii AliBey Camii.

Restaurant

Restaurantul hotelului se află la parter, în dreapta intrării. Erau mai multe grupuri de turiști atunci când am fost noi acolo, de aceea, pentru mai buna organizare, pe mese erau menționate numele ghizilor. Așadar, noi grupul plecat prin AFA la Cappadocia, am urmărit întotdeauna să luăm loc la o masă pe care scria Serkan. La Altinöz Hotel - Nevșehir, fiind cazați trei nopți, am servit trei cine și trei mic dejunuri. Toate mesele au fost în regim de bufet, la cină băuturile (chiar și apa) fiind contra cost.

Referitor la mâncare pot spune că oferta este mai bogată decât la Bașaran Business Hotel - Antalya. La desert, deși mai sărac sortimental decât la Antalya, produsele au fost cu mult mai bune. Erau doar 4 feluri de prăjituri, toate foarte bune și 3 feluri de fructe (mere, pere, pepene roșu porționat).

Carne de pui, pește, tocană cu cartofi și carne de vită, fasole, legume la tavă (vinete, ardei copți), cartofi la cuptor, salate cu maioneză sau doar legume tăiate pe care le combinai la alegere asezonându-le cu dressing-ul preferat… Nu lipsea orezul preparat pentru garnitură, dar nu știu câți români au reușit să-l deguste. Tăvile erau rapid golite de asiaticii prezenți în hotel în număr foarte mare atunci când am fost noi acolo.

La capitolul salate mai am de făcut o remarcă. Din experiența călătoriilor mele precedente în Turcia știu că musulmanii prepară salate cu ardei iute tăiat în bucăți, rondelele destul de mici ascunzându-se perfect printre celelalte legume tot verzi. La început, pe când nu știam asta, m-am iuțit atât de tare încât nu am mai consumat salata. De atunci mă feresc să-mi pun pe farfurie salată gata preparată. Prefer câteva legume pe care le combin după dorință și le asezonez cu sos de rodie și cu puțin ulei.

Trebuie să mai menționez faptul că restaurantul nu are și terasă. Dimineața, fumătorii erau nevoiți să părăsească sala de servire cu ceașca de cafea în mână. Locul de fumat se află la intrarea în hotel, acolo unde sunt amplasate două mese rotunde, înalte, dotate cu scrumiere.

Concluzii

La Altinöz Hotel - Nevșehir am fost găzduiți trei nopți. Cu toate acestea, mereu pe drumuri și în alergătură, nu pot spune că am cunoscut în întregime locația. Pot afirma că spațiile sunt generoase, elegante și curate, iar conexiunea la internet - deși slăbuță uneori - este totuși Free și la îndemâna tuturor.

Știu că hotelul, ca orice hotel modern, care se repectă, are piscine (acoperită și în aer liber), baie turcească, saună, masaj, sală de fitness, biliard, discotecă, săli de întâlniri pentru oamenii de afaceri, dar cine a avut timp și cine a fost interesat de așa ceva în timpul nostru liber, oricum foarte scurt?

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de iulianic in 27.10.19 14:36:07
Validat / Publicat: 27.10.19 17:30:06
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.

VIZUALIZĂRI: 2634 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

3 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (iulianic); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P14 Nevșehir - Altinöz Hotel. O parte din dotările camerei 111.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 40300 PMA (din 30 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest review

3 ecouri scrise, până acum

webmaster
[27.10.19 17:29:47]
»

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

===

Mutat în rubrica "Altinoz Hotel [Nevsehir], CAPPADOCIA [zona]" (nou-creată pe sait)

iulianicAUTOR REVIEW
[27.10.19 18:14:38]
»

@webmaster: Da, este OK!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
webmaster
[28.10.19 00:01:32]
»

Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut

— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ necesar unei astfel de selecții.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
iulianic

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.061795949935913 sec
    ecranul dvs: 1 x 1