Cele mai votate articole - SĂPTĂMÂNA 50 / 2021

# REVIEW VOT SCRIS ÎN SCRIS DE PMA VIZ
AZ 352 MGPe urmele Contelui Kalnoky – la Micloșoara
NOIEMBRIE, 2021
Așa cum spuneam în articolul despre plimbările noastre prin împrejurimile Brașovului că ne propunem să revenim la Micloșoara, iată-ne plecați la plimbare tot din Brașov spre Micloșoara. De data aceasta cu speranța că vom avea noroc să vizităm castelul... și am avut ;) Zi de duminică, sfârșit de noiembrie, vreme bună... chef de plimbare aveam așa că am plecat la drum. [...] — citește
49 13.12.21 ANILU 44.100 672
AZ 356 MGPAARNafplio: cosmopolit, aglomerat, șarmant
SEPTEMBRIE, 2021
Despre Nafplio se zice că rivalizează cu Chania și Kavala pentru titlul de cel mai frumos oraș mic din Grecia. Le-am vizitat pe toate trei și nici eu n-aș ști pe care să-l aleg. Un lucru este însă sigur: toate candidatele la această onoare supremă sunt situate pe malul mării. Coincidență? Categoric nu! Superb așezat în nordul Golfului Argolic și al Peninsulei Argolida, Nafplio [...] — citește
45 19.12.21 Carmen Ion 58.500 2.677
AZ 354 MGPAARUnde/ce am mâncat/băut în Valencia
IUNIE, 2021
Cred că am spus chiar în primul articol că mâncarea în Spania este multă și bună. Și că se găsește pentru toate buzunarele. Acuma, depinde de buzunarul fiecăruia și, cum spuneam și cu alte ocazii, depinde și de mulți alți factori. Din fericire, noi trecem de la o extremă la alta lejer. Putem să mâncăm un covrig care să țină loc de o masă, sau putem să comandăm și de [...] — citește
42 16.12.21 Aurici 53.900 6.778
AZ 357 MGPAARSaint-Malo, orașul corsarilor
AUGUST, 2021
” Nu există zi in care, visând la ceea ce am fost, să nu văd in mintea mea stânca pe care m-am născut!” Chateaubriand De” stânca” Saint- Malo, m-am indrăgostit la prima vedere. Orașul lui Chateaubriand, al corsarilor sau al lui Jaques Cartier este, după părerea mea, unul dintre cele mai frumoase orașe ale Bretaniei, poate chiar cel mai frumos. Saint-Malo este [...] — citește
41 13.12.21 Mika 52.600 2.323
La plimbare prin Viscri
NOIEMBRIE, 2021
Când am plecat la plimbare din Brașov, ne-am făcut o schiță cu traseul și obiectivele de vizitat, dar am zis că vom vedea cum decurg lucrurile și ce reușim să facem, plus că mai erau și câțiva factori ce nu depindeau de noi, ziua scurtă... vremea... obiective închise sau deschise... Așa că după ce am vizitat Castelul Kalnoky (vezi impresii) și ne-am liniștit foamea la [...] — citește
41 15.12.21 ANILU 36.450 752
PAARLa Berlin doner ne-am potolit foamea / Berlin döner » KARASU
SEPTEMBRIE, 2021
Asa, dupa ce am mancat aici nu as putea spune că am mancat un doner ca la mama lui, dar nici nu mi s-a parut ca am mancat cine stie ce mancare turceasca. De altfel uitandu-mă mai bine în menu mai degraba am constatat ca mancarea de aici ar fi ceva de genul struțo-cămilei, adică un amestec de mancare fast food si donerul ala de îl găsești pe la turci. Așadar, dupa ce ne-am delectat cu [...] — citește
38 17.12.21 adrianbogdan 48.000 481
MGZakynthos între un răsărit și-un apus pe mare...
SEPTEMBRIE, 2021
Zakynthos n-a fost în cărți din prima, ideea ne-a venit când am constatat că între Diana Studios, casa noastră temporară din Kefalonia și portul Pessada nu-s decât maxim 15 minute de condus. Ce-ar fi să dăm o fugă într-o zi?! Ne așteptam la ceva costuri, dar... emoțiile costă (și) bani câteodată, nu-i așa?! ???? Zakynthos a fost prima noastră destinație de vacanță pe [...] — citește
38 17.12.21 crismis 33.750 2.193
PAARO gazdă primitoare și mâncare bună: Pensiunea Vias - Vias Hotel [Vigklafia] » NEAPOLIS
SEPTEMBRIE, 2021
Așa după cum vă spuneam în reviewul anterior vezi impresii, ocolul făcut pentru plajă și baie în Elafonisos a presupus o noapte de cazare în zonă. Insula în sine ar fi fost - evident - prima alegere, numai că prețurile de peste 80 de euro pentru un studio standard m-au descurajat. Am renunțat rapid la idee și m-am reorientat spre împrejurimi. Prea multe variante nu sunt, zona e [...] — citește
36 14.12.21 Carmen Ion 46.800 799
MGPAARChilia lui Daniil Sihastrul – concretul din legendă
IUNIE, 2021
18 decembrie: ✝) Sfântul Cuvios Daniil Sihastrul; Sâmbăta dinaintea Naşterii Domnului (Calendar creștin ortodox) Până la căderea serii văd chilia de piatră... La dreapta stă tâmpla în care sunt înfipți brazii deși, și pe un pripor se vede chilia. E săpată într-o peșteră, pe care lovituri răbdătoare de ciocan au lărgit-o și potrivit-o. E mai mult un paraclis în [...] — citește
34 18.12.21 tata123 🔱 44.200 1.689
MGPAARExperienţe culinare în Mykonos
SEPTEMBRIE, 2021
La finalul seriei de articole despre Mykonos, aşa cum mi-am format obiceiul de a încheia povestirile dintr-o anumită destinaţie, voi spune câteva cuvinte şi despre capitolul gastronomic pentru a întregi imaginea despre acel loc. Înainte de a pleca în Mykonos, cu cât se apropia mai tare vacanţa, începuse să mă încerce teama că mâncarea va fi o problemă în sensul că [...] — citește
34 17.12.21 irinad 44.200 1.101
PAARMâncare ca la mama, acasă - în Kefalonia / Taverna Olive Garden [Ag. Nikolaos] » POROS
SEPTEMBRIE, 2021
Am avut damblaua să vedem cum e la munte, în Kefalonia și ne-a cam ieșit pe nas. Noi suntem mai degrabă sea persons decât mountain persons, nici nu prea știm cum să ne comportăm cu muntele, câteodată ne intimidează, alteori avem tendința să-l subestimăm. Cine s-ar fi gândit că (era să zic „în miez de vară” , dar calendaristic luna septembrie începuse deja de vreo [...] — citește
34 14.12.21 crismis 44.200 1.296
PAARUn mic palat sofisticat în mijlocul pustietății / Anemos Restaurant & Bar [Kaminia Beach] » SKALA
SEPTEMBRIE, 2021
Plaja Kaminia-Mounda este probabil una din zonele cele mai sălbatice și mai autentice din Kefalonia – o întindere uriașă de nisip, lungă de vreo 3 km, pe alocuri presărată cu dune, bogată în vegetație specifică (se remarcă delicații crini de nisip!) și de cuiburi de țestoase Caretta-Caretta. Nu-i de mirare că activitatea turistică este destul de slăbuță pe aceste meleaguri; [...] — citește
34 13.12.21 crismis 44.200 1.328
Restaurant Paradosiako, Agios Nikolaos / Restaurant Paradosiako » AG. NIKOLAOS
OCTOMBRIE, 2021
Pentru sejurul din Agios Nikolaos mă uitasem pe Tripadvisor pentru a vedea ceva restaurante dar nu alesesem niciunul rămânând să le văd și la fața locului…. Seara, după cazarea la hotelul Creta, am plecat la o scurtă plimbare spre faleză. Mergând pe Strada Sarolidi, pe care se află și Hotelul Creta unde eram cazați, vezi impresii, am găsit un pasaj pe care am coborât [...] — citește
34 16.12.21 mprofeanu 30.600 458
Podul Doamnei – un monument care trebuie salvat
IUNIE, 2021
Pe traseul ce l-am stabilit către Iași la început de vară 2021 am inclus opriri la Bârlad (Grădina Zoo - vezi impresii), Băcăoani (Monumentul de la Podul Înalt - vezi impresii), Vaslui (Curtea Domnească - vezi impresii) și Solești (Conacul familiei Rosetti-Solescu - vezi impresii). Printre aceste obiective, am mai făcut un popas la un monument istoric important pentru evoluția [...] — citește
34 13.12.21 tata123 🔱 30.600 405
MGPAARMadame Tussaud Museum din Istanbul, locul unde m-am simtit inconjurat de personalitati celebre
AUGUST, 2021
O vizita la Madame Tussauds din Istanbul este o experienta grozava care ofera recreari fidele ale unora dintre cele mai importante personalitati istorice si culturale din Turcia, inclusiv fostul Imperiu Otoman, si celebritati mondene de pe intreg mapamondul. Muzeul este localizat pe Huseynaga, Grand Pera AVM, Istiklal Cadessi no. 56-58,34440, Beyoglu. Asezat in inima Istanbulului, muzeul [...] — citește
33 17.12.21 ovidiuyepi 42.900 2.909
Biserica Agia Theodora din Vasta, miracol divin și minune a naturii
SEPTEMBRIE, 2021
Prin vară, finul nostru, aflând că aveam să ajungem în septembrie în Peloponez, mi-a trimis pe WhatsApp un filmuleț cu biserica Agia Theodora. Imaginile erau însoțite de comentarii care mi-au stârnit curiozitatea. Am salvat locul pe hartă și mi-am propus să-l vizităm în drum spre Nafplio. Ușor de zis, greu de făcut! Mă documentasem puțin înaintea plecării și aflasem [...] — citește
33 15.12.21 Carmen Ion 29.700 1.420
MGPAARSuperba Andaluzie!
DECEMBRIE, 2021
Apropierea sfârșitului de an aducea cu sine posibilitatea deloc plăcută a pierderii valorii financiare din portofelul Blue Air, respectiv a creditului pentru un nou zbor în contul celui anulat către/de la Malaga exact la începutul pandemiei. La vremea respectivă aveam toate detaliile puse la punct, de la închirierea mașinii până la rezervarea fiecărei cazări pentru cele 9 zile de [...] — citește
32 19.12.21 Marius 72 41.600 1.246
PAARDouă taverne faine în Sami
SEPTEMBRIE, 2021
În Sami ne-am nimerit la prânz de 2 ori. Prima dată în prima zi de peregrinări, a doua oară în ultima, cu puțin înainte de îmbarcarea pentru Itaca. Rezultă că am mâncat de 2 ori în Sami; ambele experiențe merită evidențiate, deci haideți să vă povestec! Ca mai toate localitățile-port din Grecia, Sami are o stradă ce urmează linia țărmului, dublată pe alocuri de un [...] — citește
31 18.12.21 crismis 40.300 1.375
PAARRapid, gustos, ieftin / Family Tavern [Agios Nikolaos] » #EXCURSII și CĂLĂTORII
SEPTEMBRIE, 2021
Am ajuns în micul port Agios Nikolaos (Zakynthos) cu puțin înainte ca soarele să apună, dar era ca și cum ar fi apus deja, căci versanții din jur îl ascunseseră de minute bune. Nu știu de ce am crezut că ferry ne va aștepta cuminte la dană, așa cum se întâmplase dimineață în Pesada (Kefalonia); locul era însă pustiu, ceea ce însemna că vasul venea de undeva și încă nu [...] — citește
31 18.12.21 crismis 40.300 1.405
Cea mai veche amintire postată pe AFA de un user: la Hemeiuş în 1939
DECEMBRIE, 2021
În preajma celui de al doilea război mondial, locuiam împreună cu părinţii şi bunicii la Bacău. Pe atunci, nu apăruseră medicamente specifice anumitor boli, nici vaccinuri, nici antibiotice Mai toţi făceam ˝bolile copilăriei, ˝ dintre care unele lăsau sechele pe viaţă, altele treceau cu mijloace empirice, copilul căpătând imunitate pe viaţă. Unii mureau dar natalitatea [...] — citește
31 17.12.21 Michi 31 297
725 total voturi [Top20]

• pozițiile cu roșu = revs. de CAZARE
  • MG = selectat ca MINI-GHID AFA
  • PAAR = Punctaj Adiț. Act. Rubrică
  • AZ [xxx] = a fost selectat ART. ZILEI în ziua [xxx].