ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.10.2015
STATUS: AUGUSTUS
OCT-2015

Drumul spre cabana Voina

Un ultim concediu pe 2015, altfel decat cel gandit, caci adevarat este, uneori, cand iti faci planuri frumoase, cineva acolo sus rade cu hohote. Dar daca norii negri si fulgerele n-ar exista, cu repetitie, asa cum am patit eu in toamna asta, atunci cum ne-am bucura de caldura soarelui, de iarba verde, de muntii cu aer curat? Si printre norii sortii dar si ai toamnei mult prea timpurii, pasii m-au dus pe cateva drumuri, batute si in alti ani, drumuri dragi, muscelene. Unul din ele a fost spre cabana Voina. Eu am plecat din apropierea orasului Campulung Muscel, deci drumul meu a fost scurt.

Pentru cei ce vin din sudul tarii drumul trece prin orasul Campulung. Sunt doua variante principale pentru bucuresteni: 1. prin autostrada Bucuresti - Pitesti, continuata cu E574 spre Campulung Muscel pana la intersectia cu DJ734, drum judetean ce duce la cabanele Voina si Cuca; 2. prin DN71+DN72A, adica Bucuresti - Targoviste - Campulung pana la aceeasi intersectie de unde incepe DJ734. Varianta 1 are aprox. 195 km (depinde din ce punct al Bucurestiului se pleaca), varianta 2 are cam 175 km, eu va recomand drumul prin Targoviste deoarece iesirea din Pitesti inca este dificila iar in zona Mioveni este un neterminabil santier. Prin varianta 2, daca timpul va permite, aveti un traseu mult mai interesant, de vizitat Curtea Domnesca din Targoviste sau Cetatuia Negru Voda iar pentru cei dornici de produse de la portile satenilor, oferta este bogata. Dar fiti atenti ca foarte bogata este in multe zile si oferta radar. Odata ajunsi la intersectia cu DJ734, urmati indicatorul comunei Leresti - comuna mare, atestata documentar din sec. XV de catre Mircea cel Batran, a carei istorie totusi este mult mai veche, din vremea dacilor, astazi un fel de statiune cu multe pensiuni - si, dupa ce treceti de lacul Leresti, raul Targului, cel a carui vale o urmati, va duce prin satul de rudari Pojorata, linistit de fel dar e bine sa conduceti moderat sa nu care cumva vre-un rudarel sa va sara in fata masinii. Dupa iesirea din Pojorata drumul asfaltat de 3 ani cu bani din fonduri europene va duce de-a lungul raului pe care vara nu-l prea vedeti din cauza vegetatiei bogate, pana la Barajul Rausor, un loc frumos la care sa va opriti pentru poze, miere, cascavele si poate ciorapi de lana.

Barajul si lacul de acumulare Rausor se afla la confluenta paraului Rausor cu raul Targului care izvoraste din muntii Iezer-Papusa; este un lac artificial construit in 1985-1987 iar barajul este din piatra de pe versantii muntilor din zona, cu nucleu de argila cum spun inginerii, argila ce devine impermeabila. De curand televiziunea locala din Arges a prezentat un documentar despre constructia acestui baraj important, unul din cele 250 de baraje si lacuri artificiale din Romania. Adancimea lacului este variabila, ajunge pana la 120 m. Lacul Rausor este important pentru alimentarea cu apa a orasului Campulung, pentru irigatii, rolul de producere a energiei electrice este mic, apa fiind dusa prin ceva galerii de la lacul Rausor la centrala semiingropata de la Leresti care functioneaza un numar limitat de ore zilnic. In lac se pot face scufundari de cei pasionati, nu este nimic organizat totusi. Pe malurile lacului cu ape mereu calme sunt pescarii care-si doresc pastravi, rari de cand in lac au fost adusi crapi, carasi, bibani. Daca va opriti pe sosea si doriti sa coborati spre lac pe potecile ascunse de vegetatie, aveti grija unde lasati masina, drumul are destule curbe si multe zone unde cad pietre. La baraj este bariera, deci cu masina nu se poate trece, in schimb cu piciorul si bicicleta da. Zona din stanga lacului, privind catre Voina, este frumoasa si salbatica, de altfel preferata de biciclisti, o ocolire a lacului de la baraj pana la coada lui pe drumul de pietris, apoi intoarcere pe drum betonat pe la Voina inapoi la baraj, este de 19-20 km. Dar cum tot ce este frumos are si o parte intunecata, se spune ca daca acest baraj se sparge, comuna Leresti este inundata in 2 minute iar orasul Campulung in 12, fapt ce cred ca este adevarat din moment ce exista planuri de evacuare a zonei si uneori se fac simulari (ce inseamna 2 minute oare?).

Cabana Voina se afla mai sus de baraj, drumul este bun, asfaltat pana la parcarea dintre cabana si raul Targului, altitudinea este de 950 m si este un bun loc de plecare pentru traseele ce duc spre varful Papusa si varful Iezer din muntii Iezer-Papusa sau catre cabana Cuca. Cabana este clasificata la 3 stele dar, intreband un localnic cunoscator al locului, se pare ca una din stele a nimerit pe firma intr-o noapte a perseidelor. Cabana are camere cu grup sanitar propriu dar si dormitoare mai mari cu baie comuna, ultimele fiind rezervate in general de grupuri de elevi sau sportivi in cantonament. Are si restaurant propriu, dar o veche amintire si o confirmare "calda" ca nu este chiar pe gustul nostru ne-a facut sa-l ignoram si cred ca am fost inspirati dupa cum am vazut mimica unor clienti. Pe site-ul lor spun ca au semnal bun GSM la doua retele importante de telefonie mobila dar nu m-au convins caci chiar in timpul petrecut acolo cineva de la campie se chinuia sa ne sune fix pe cele doua retele mobile. Ghinion! Pentru cei ce vin cu cortul, vara, este bine si liniste de luni pana vineri seara.

Despre zona aceasta se spune ca este "mica Elvetie" din Romania; poate fi asa doar in scurtul timp dintre ridicarea gunoaielor si primul turist needucat ori daca acea cabana capata in exterior un aspect ingrijit care sa ma convinga de renovarea ei, eu am gasit aceeasi cladire cu sindrila rupta, imprejurimi si anexe necuratate, neangrijite, din exterior se vad perdele la geamuri ce nu pareau a fi din vremuri noi. Pacat de o zona superba pe care oamenii o uratesc.

Totusi este un loc care merita vazut macar intr-o vara iar cei care au picioare ascultatoare sa faca un traseu frumos.

Cabana Cuca se afla la 4 km de cabana Voina, la o altitudine de 1175 m, se merge pe jos, are 24 de locuri in 2 dormitoare, nu asigura masa iar rezervarea se face telefonic la cabanier cu cateva zile in avans.

Acum, cand toamna este deja instalata la munte, o plimbare de o zi este suficienta de-a lungul raului Targului, dincolo de Campulung Muscel. Vara insa, in iulie -august, o noapte la poalele acestor munti, este un vis pe care-l puteti atinge fiecare si merita sa-l incercati.

Trimis de elviramvio in 11.10.15 23:12:36
Validat / Publicat: 12.10.15 04:09:18
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în LEREȘTI / VOINA [IEZER-PĂPUȘA].

VIZUALIZĂRI: 9203 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (elviramvio); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P05 Piatra cu argila din care este construit barajul.

irinad
[12.10.15 09:59:17]

@elviramvio - Am venit cu un meritat SB pentru un articol care privește o zonă de care mă simt legată sentimental!

mprofeanu
[12.10.15 11:37:54]

O zonă frumoasă pe care am văzut-o de nu știu câte ori! Mulțumesc că mi-ai readus-o în minte și mă bucur văzând pozele de curând realizate!

[12.10.15 13:01:40]

@irinad -

Este superba zona, ma simt sufleteste de acolo desi in actele primariei suntem la "strainasi".

Multumesc.

[12.10.15 13:04:21]

@mprofeanu -

Merita sa o revedeti in vara pe vreme buna dar si acum sunt superbi muntii in mantii aramii, galbene, verzui...

Multumesc.

traian.leuca † CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[12.10.15 15:42:42]

Ori de câte ori citesc despre cabana Voina, am o tresărire și amintirile mă năpădesc pe neașteptate.

În poiana din fața cabanei am stat cu cortul, înainte de ”livoluția” din '89, câteva zile, alături de mulți turiști din București, Ploiești și Constanța.

Am atâtea amintiri frumoase despre acel loc, încât mi-ar fi imposibil să le uit. Acum 5 ani am fost în trecere pe la cabană și nu am mai regăsit atmosfera din acei ani.

Aurici
[12.10.15 16:18:26]

@elviramvio - Si eu sunt legata de zona Campulung Muscel. Avem rude acolo cu care tinem legatura foarte bine si mergem destul de des in zona. In plus acum 2 ani, cand nu credeam ca o sa ni se mai intample, am cununat o pereche din Jugur (Poienari) si drumurile s-au inmultit. Ca un fapt divers sedinta foto a avut loc la barajul despre care pomenesti si tu in articol.

Asta facem si noi cand ajungem in zona: o plimbare cu masina pana la Voina si apoi pe jos pana la Cuca. Adunam toata copilarimea din neam (care e mare) si unii raman sa pregateasca gratarul in zona cabanei Voina, iar cei mai sportivi o tinem tot intr-o veselie pana la Cuca, unde nenea cabanierul ne face un ceai bun, bun de tot.

Asa este, frumoasa zona!

[12.10.15 17:32:43]

@Aurici -

Multumesc. Noi nu suntem de acolo dar ne-am indragostit de muscele. Am cununat si noi un tanar care a plecat din zona (de nevoie, dupa paine) si care cu 1 an in urma mi-a marturisit ca atunci cand noi am venit in sat, el a fost nedumerit de "sclifositii de bucuresteni" care vin la tara. Abia acum a inteles "misterul".

[12.10.15 17:38:21]

@traian. leuca -

Multumesc pt surpriza placuta de azi, eram doar cu telefonul, in ploaie.

Da, asa este, atmosfera aceea este apusa si de vina nu este varsta noastra. Mizeria din jurul cabanei lasa de dorit. Am inteles ca este de preferat Cuca, are bucatarie utilata pt cei ce vin pregatiti cu alimente.

[12.10.15 22:20:46]

@Elviramvio. Este o seară de zi mohorâtă de toamnă, cu ploaie cernită. Este numai ora 21,30, prea devreme să mă culc și mi-am zis, hai să intru un pic pe „net” să-i simt pulsul și am deschis laptocul. In bara de sus, permanent este la loc de cinste @Elviramvio. N-am mai căutat prin alte locuri și am dat „clik” Să văd și să nu cred. Surpriză. Un recent review al dv. Este surpriza și bucuria serii. Vă mulțumesc. Deci nu toți au intrat în hibernare, ca mine. L-am citit, bineînțeles că l-am votat pentru că mi-a plăcut, am văzut și pozele care la fel mi-au plăcut și am votat o parte dintre ele. Nu am mai fost la Voina de mai mult timp, de când a început furia cu excursiile externe și prea puțin îmi mai amintesc despre ea. Noroc că mai sunt și români adevărați ca dv., care nu subestimează zonele frumoase din România, pe care le avem încă. Vorbesc serios, mi-am notat undeva, la rubrica „pro memoria” titlul reviewului și zău, la vară mergem și noi acolo. Știți care este punctul forte al review-ului. Ați dat multe detalii despre traseu, cum se ajunge acolo, foarte important pentru cei pe care i-ați ispitit să se ducă și ei la Voina. Ca ploieștean, eu am ales varianta prin Târgoviște. Când mă voi întoarce de acolo „vă arunc mănușa”, și scriu un review. Atunci vom vedea care primește mai multe voturi. Atenție, cine va pierde va fi sancționat cu obligația de a scrie un nou review. Primiți provocarea, ori îmi dați mănușa înapoi. Vă mulțumesc pentru seara frumoasă pe care mi-ați oferit-o cu acest nou review. P. S. Să știți că până la primăvară eu vă mai caut pe „net” dar să nu fie în zadar. Eu aștept. Sărut mâna și noapte bună.

[12.10.15 22:56:25]

@Elviramvio. Am uitat ceva important. Rog pe Webmaster să nu se supere că revin la ecoul recent. In P-11 am observat că pe parbrizul mașinii aveți o cameră auto. Foarte bine ați procedat. Este foarte, foarte utilă. Rog spuneți-mi marca apoi intru pe sit și caut detalii. Eu am o cameră DOD LS 430W, cu GPS încorporat care permanent înregistrează viteza și locul fixat prin coordonate geografice. Imaginea este sticlă (1080 HD) și unghi de înregistrare de 140 grade. De două ori și-a scos toți banii. Nu intru în detalii.

[12.10.15 23:34:26]

@Mihai18 -

Multumesc pt vizita si aprecieri.

Manusa o primesc daca "e" doua si pereche dar nu o dau retur, iarna nici vorba. Ploiesti-Targoviste este un drum putin mai lejer deci sunteti in avantaj. Daca ajungeti la Cuca, garantat luati multe voturi, eu abia astept articol, dupa cum vedeti nu ne-am cucait dar ma roade curiozitatea.

Camera e o sfanta chinezarie dar care are GPS, are unghi mare pentru fata, inregistreaza si din interiorul masinii, chiar si barfa pasagerilor, deci e periculoasa rau! Va spun maine in privat de unde am luat-o, acum chiar nu-mi amintesc firma, a fost 300 lei, recunosc in pozitie ghiocel ca eu am luat-o de un Craciun pentru sacul Mosului care ramasese gol.

[13.10.15 08:51:14]

@elviramvio - Mulțumesc pentru răspus. La camera auto a mea se poate opri sonorul, dar nu este recomandat, deoarece în traficul rutier, în cazul unei eveniment și sonorul lămurește niște momente. Desavantajul este că înregistrează clar tot ce vorbești în mașină. Soția mai uită câteodată și mai scapă câte o „perlă” I-am amintit de sonor, dar mai bine tăceam pentru că s-a enervat și a vrut să dea cu palma peste ea. Am oprit-o la timp. Nici eu nu sunt un sfânt. Nu cred că existră șofer care să nu fi înjurat măcar o dată la volan. Păi cum să nu înjuri când din sens opus se face o depășire pericoloasă și ca să eviți nenorocirea, frânezi și intri cu roțile din dreapta pe acostament. Webmasater, rog clemență pentru că m-am abătut puțin de la subiect.

[13.10.15 10:50:31]

@Mihai18 -

Si la aceasta se opreste inregistrarea audio. Problema distractiva poate apare daca barfim (fara suparare barbatii barfesc cel putin la fel de bine ca si femeile, am argumente solide de cand eram in serviciu) si apoi fara sa ne dam seama aratam celui discutat ce peisaje frumoase am vazut noi si ce critici am fost la adresa colegului de servici, vecinului, etc. Totusi e buna inregistrarea audio la o eventuala altercatie cu necunoscuti.

N-am uitat de promisiune cu numele firmei; oricum e luata din Galati, la acelasi produs a fost cel mai bun pret chiar platind transportul la curier.

5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):