ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 14.10.2013
AUG-2012

Mai degrabă mulțumit
Către satisfăcător

Un colt uitat din Buzau ce merita

Dupa cum am afirmat si intr-o alta impresie, am strabatut DN10 in timp ce ma intorceam cu grupul din Moldova si am selectat o alta ruta.

Tot ce pot spune e ca daca vrei sa ajungi la Brasov de la Bucuresti sau Constanta si nu te temi de timpul petrecut pe drum, atunci merita sa "ocolesti" prin Buzau-Nehoiu-Intorsura. Ai ce sa vezi si te trezesti intr-o alta lume, paralela cu ruta obisnuita, care nu-ti pare rau ca nu ai ales-o si de aceasta data!

Oricum, grupul a decis ca trebuie sa venim in zona, iar prietena mea a cautat ea cazare, a facut rezervari, tot ce trebuie. La vremea respectiva nu avea de unde sa stim ca Siriu nu e unul si acelasi lucru cu Gura Teghii, chiar daca par apropiate pe harta. Pe vremea aceea aveam obiceiul sa plecam de vineri direct de la munca si sa ne cazam vineri inclusiv, asta pentru a prinde o zi plina la munte, sambata. Astfel ca am purces la drum vineri, si, ca orice zi de vineri la munca, au aparut probleme la final de program, drept pentru care am plecat mai tarzior. Adica dupa 20:00. Cum suntem din Constanta, pana la Buzau ne-a luat cam o ora, mai mult sau mai putin. De acolo pana la Nehoiu cam inca o ora. Ei bine, prima data ne-a mai luat inca o ora de la Nehoiu si pana la Varlaam. Asta pentru ca nu ne asteptam la drumul neasfaltat si pe alocuri sa lipseasca cu desavarsire (asfaltul), plus ca doamna la telefon a mentionat ea un 18 km, dar cum borne kilometrice nu vezi pe acolo, eram convinsi ca am parcurs mai bine de 30 km, iar problema cea mai mare e ca nu ai semnal pe Vodafone. Pe Cosmote mai bate putin vantul, la fel si pe Orange. Fiind noapte de-a binelea, am tot poposit la fiecare rascruce sa ne intrebam daca mergem bine. Dupa ce am dat de asfalt parca ne-am mai revenit si am prins putin viteza.

Am mers bine. Si am ajuns. Chestia e ca, si asta ne-a atras initial, proprietarul ne-a spus ca are o viluta separata de hotel, cu vreo 10 camere, tinuta mai mult pentru ei. Ei bine, noaptea cand am ajuns nu am fost foarte impresionati, ba chiar condițiile lasau un pic de dorit. De la hotel ne-a dus un pic mai sus, peste rau, la vreo 500 m, aproape de drumul asfaltat, unde a aparut o viluta cu un etaj, cu o curte cu doua intrari, una mare, unde intra vreo 4-5 masini, cu un balansoar afara, si cu un bec de mare cantitate pe un stalp de curent al primariei. Asta e ce am vazut noi noaptea.

Am intrat, un hol mare strajuit pe stanga si dreapta de intrarile in camere, care se termina cu o camera pe post de camera de mase, mai mare. Camerele sunt si de 3 paturi, cele de pe dreapta, indentice si la etaj. Adica intri intr-o camera cu un pat si de aici intr-o alta camera cu pat dublu. Astea erau la parter doar doua, iar noi, adica eu cu prietena mea (atunci) am prins una din astea. Pe stanga sunt camere cu pat dublu, dar mai micute, nu foarte spatioase, cu o noptiera in stanga si dreapta patului, veioza, televizor in fiecare camera, care prinde clar Etno si altele asemeni. Baia micuta, functionala, friguroasa iarna. Nu peste tot aveau cadita de dus, dar nu ne-a deranjat. In camere se vedea ca s-a facut curatenie, dar trecuse ceva vreme.

Am aruncat bagajele, am bagat de seama neajunsurile din camere (sunt cateva), le-am comentat si am trecut la descrieri detaliate in camera de mese, unde ne-am incalzit cum trebuie cu ceva bautura.

A doua zi s-a schimbat treaba. Peisajul e unul cum ne asteptam noi - se vede padure cat cuprinde, liniste, iar viluta e ridicata intr-o zona de unde poti vedea toata valea. Curtea apare si in partea cealalta, unde cuprinde o mica pajiste verde naturala, unde poti intretine lejer gratarul cu grupul langa tine. Atat doar ca noaptea nu poti face nimic, nu ai lumina indeajuns, in ciuda becului de la primarie, care, culmea, e umbrit de un pom. Oricum, prima impresie nu se uita, iar noi plictisiti de betoane, asfalt si nisip, ne-am zis ca musai trebuie sa descoperit totul in jur.

Gazda ne-a primit corespunzator, si cum noi nu am dorit decat sa ne lase in pace, asta a facut. Bucataria se incadreaza catre una normala, cu mobilier si relativ utilata. Lemne pentru gratar gasesti la gazda, are si un gratar mare (de restaurant), sa tot ai ce pune pe el.

Noua ni s-a parut un raport pret/calitate bun, si punand in balanta si faptul ca mai mereu am fost singuri in viluta, adaugand si peisajul zonei, am revenit tot restul anului 2012, cam in fiecare week-end. Preturile la cazare erau variate, cateodata am dat si 80 lei / camera, cred ca depindea mult de cum o prindeam pe gazda. Am luat si micul dejun la ei, am constatat ca era mai convenabil decat sa pierdem vremea sambata cu asta, undeva pe la 10 lei / persoana, care il definesc la fel: convenabil. Adica, la alegere intre oua (ochiuri sau omleta) sau crenvurști, cu branza de casa, sunca de casa, lapte, ceai si cafea. Am luat si un dejun, dar nu am fost prea impresionati si am renuntat dupa aia la aceasta. Caldura era, dar ne obisnuisem deja, vineri seara frigea caloriferul, dar dormeam cu fes pe cap, iar sambata se incalzeau peretii si deja stateam in tricouri si in pantaloni scurti.

Am stat si la hotel. E cam aceeasi chestie. In fine, un pic diferit pentru ca esti intampinat de lambriurile din lemn, dar camera, in sine, e cam la fel. Interesant, insa, aici, este restaurantul in aer liber, intr-o gradina care mi-e mi-a placut.

Noi am vrut sa stam si de Revelion acolo, dar viluta fusese rezervata cu mult inainte, ne-a zis gazda. Am cerut un tarif pentru hotel, insa in acel moment ni s-a parut scump: stiam conditiile, stiam ca am petrecut ceva vreme acolo si am cheltuit deja ceva si ne-am fi asteptat la un pret ceva mai mic. Am gresit, iar proprietarul a pierdut clienti fideli.

Acum am ridicat un pic stafeta si-mi dau seama ca pentru 80 lei as pot sa gasesc ceva mai bun. Dar nu zona aceea... din pacate.

Daca as recomanda... Aici stau in dubiu, pentru ca daca ar fi sa numar de cate ori am revenit noi, deja semnez recomandarea. Si da, o recomand. Dar pentru cei care nu vor ceva scump, au grup format si vor sa stea ceva mai retras. Cred ca se incadreaza mai degraba la capitolul cabane. Se vede ca a fost ceva, insa nu a fost intretinuta corespunzator si a pierdut din farmec. Insa pentru zona respectiva, unde ai ce sa vezi, cred ca reprezinta un bun inceput. E o alternativa pentru Valea Prahovei si daca nu te duceai acolo decat pentru a pierde vremea la un gratar, table sau un joc de carti, atunci aici e mult mai bine si poate fi chiar mai ieftin decat Busteni sau altele la 80 lei / camera.

P. S. La Distractie si Relaxare pun maxim, asta pentru ca privesc prin unghi personal si m-am saturat de vecinii de la bloc, care-mi dau spectacole in fiecare seara sau altele la fel. Dar nu sunt aceleasi cluburi pline de animatoare, sau de piscine incalzite care le gasesti la mare - alea sunt intr-o alta parte a tarii!

Trimis de dmb_ro in 14.10.13 16:31:36
Validat / Publicat: 14.10.13 17:50:05

VIZUALIZĂRI: 4239 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dmb_ro); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
P01 [fără descriere]

[14.10.13 17:49:53]

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

Mulţumesc.

dmb_roAUTOR REVIEW
[14.10.13 18:04:05]

@webmaster:

Da, de aceasta data cred ca e bine. Iar viluta unde am tot stat noi e aici: goo.gl/maps/A2D7N.

F2A1C
[16.10.13 01:50:37]

Atitea vizite in zona si nicio poza...

Sa pun eu?

dmb_roAUTOR REVIEW
[16.10.13 08:55:19]

@F2A1C: Am fotografii o groaza, dar pe un hard extern care intre timp a ramas fara transformator. Te asigur ca dupa ce-l remediez se va modifica situatia.

Pana atunci poti pune o groaza de fotografii.

[16.10.13 09:58:04]

@F2A1C: ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.

Procedând astfel, ai avea ocazia ca prin notele şi evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinaţii.

Poţi folosi linkul "ADAUGĂ IMPRESII NOI"

F2A1C
[16.10.13 12:55:58]

@webmaster: Nu m-am cazat la pensiuni, doar am colindat zona Varlaam - Gura Teghii - Virful Penteleu. Am sute de poze de acolo, dar fara ajutorul sotiei (ea stie cel mai bine cum se numeste fiecare zona) imi e aproape imposibil sa scriu un review decent legat de satul Varlaam + imprejurimi.

Pozele puse de mine acum sint dintr-o zona la care se ajunge in 5-10 minute de la pensiunea Varlaam (acesta fiind subiectul review-ului) si poate fi parcursa la pas domol intr-o ora.

Tot ce pot promite e ca data viitoare cind ma duc o sa fac un efort sa retin denumirile si inca unul sa "produc" review-ul de unul singur.

2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):