ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 12.05.2023
DE AZE
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Sibiu
ÎNSCRIS: 02.07.12
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
MAY-2023
DURATA: 12 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 13 MIN

Zborul meu spre Australia (plus câteva informații utile)

TIPĂREȘTE URM de aici

În articolul care urmează voi descrie drumul meu spre Australia dar voi adăuga pe parcurs informații actuale privind documentele necesare călătoriei, viză, necesar de bani și altele utile.

Viza

Dar să începem cu începutul pentru Australia spre deosebire Noua Zelandă avem nevoie de viză. Dacă alegem ca vizita să fie realizată printr-o agenție turistică se vor ocupa ei de viză. Dacă alegem să călătorim în Australia pe cont propriu atunci trebuie accesat următorul site immi.homeaffairs.gov.au se va intra la visas/getting a visa/list of all visas/visitor visas. Se va alege eVisitor subclass 651, se apasă Aply și va începe chestionarul cu întrebări/încărcări de documente necesare. Pentru completare este necesară un user și o parolă (Immi Acount) dar tot pe sait se va putea și crea acesta.

În principiu este nevoie de scris scopul și durata vizitei, locul unde se va locui, numărul și valabilitatea pașaportului (minim 6 luni până la expirare), extras de cont bancar (se poate lista și personal dacă se folosește un serviciu de internet banking), adeverință de la servici cu locul de muncă și vechime, etc. Costul vizei în prezent este 50 euro/persoană.

În cazul meu s-a ocupat agenția de viză și după ce am trimis documentele online în 3 ore am primit viza. Viza există doar virtual, nu se aplică nici un fel de autocolant pe pașaport. Totuși se recomandă să se salveze acesta pe telefon sau/și să fie tipărit.

Bilete de avion

Este ca la loterie, am văzut de exemplu zborul București-Melbourne și cu 1000 euro dus-întors, chiar și cu mai puțin. Era cel mai mic preț văzut de mine. Costurile variază mult, de exemplu în prezent am găsit la în jur de 1500 euro/persoană, dar prețurile urcă și tot urcă până pe la 3000. În cazul meu agenția s-a ocupat și de bilete precum și de asigurările necesare în cazul unei anulări nedorite. Am primit doar codurile de rezervare, acestea s-au comunicat la check-in și s-au emis biletele fizice.

Asigurări

SÎnt necesare mai ales că nu plecăm în vecinătate. Nimeni nu dorește să se anuleze ceva, să se înbolnăvească dar dacă totuși se întâmplă nu pierdem banii. Costurile medicale în Australia sînt extrem de scumpe, o consultație medicală poate fi de mai multe sute de euro, urgențele iarăși costă, deci...

În cazul meu s-a ocupat agenția de aceste asigurări. Dacă nu se ocupa le cumpăram, prețurile acestora nu sînt mari poate ceva peste 100 lei.

Banii

Se cere pentru viză extrasul de cont. De ce? Ca să vadă că poți supraviețui o anumită perioadă dacă se întâmplă ceva și nu te poți întoarce, etc, Australia este o țară scumpă dar nu este chiar o regulă peste tot, depinde cât și cum cheltui. În principiu totul funcționează cu cardul bancar din România. Pentru orice eventualiate este bine să aveți cash la Dvs, în principiu USD sau EUR. În ultima perioadă euro avea o rată de schimb mai avantajoasă decât usd. acolo. Moneda australiană este AUD (dolar australian) și costă cca 3 lei (astăzi 3,02 lei conform BNR) Înainte de plecare din țară este bine să se verifice la bancă dacă cardul (debit sau credit) emis se poate folosi în Australia. Eu așa am făcut. Personal m-am pregătit atât cu bani cât și cu 2 carduri din toate acestea am folosit un singur card de credit/de cumpărături. După cca 3 zile am verificat prin internet banking primele tranzacții (nu apar imediat ca în România) și am observat că am cheltuit conform BNR iar comisionul la absolut toți comercianții era zero. Dar am auzit și am și văzut personal turiști care nu puteau folosi cardul.

Bagajul

Nu are rost să detaliez, cam toată lumea știe ce trebuie și ce nu trebuie să conțină un bagaj de călătorie cală/de mână. Voi detalia doar elementele valabile pentru Australia. Este interzisă introducerea a orice fel de alimente în bagaje. Se pot lua doar biscuiți și ciocolată. Alcool se poate duce în limita a 2,25l, și țigări parcă 25 buc. Dar pălinca mi-am lăsat-o acasă, am preferat să duc ceva cumpărat, sigilat și cu bonul pe lângă. Sînt interzise obiecte din lemn, plante sau dacă ai noroi pe bocanci te trimite înapoi în țară. Medicamentele prescrise de medic ar trebui să aibă lângă rețeta și prescripția medicală preferabil în engleză. Aveam o dilemă, din păcate sînt și eu consumator de medicamente iar agenția nu putea să-mi dea un răspuns clar. Zicea că le pot lua dar să le pun în bagajul de cală. Pe urmă zicea că le pot lua la mine dar să nu le declar. Pe urmă am văzut formularul de intrare pe care îl completezi înainte de aterizare și am văzut că medicamentele sînt băgate în aceeași categorie cu drogurile din acelea prescrise de medic și m–am liniștit, ale mele erau din acelea uzuale și nu trebuie declarate. Nici nu am avut nici un fel de probleme pe parcursul călătoriei. Este bine de studiat chiar sursa linkul de mai jos:

abf.gov.au/entering-and-l ... you-bring-it-in.

Îmbrăcămintea

Dacă se va călători în mai multe zone ale Australiei va trebui atât îmbrăcăminte de vară cât și de iarnă. În orașele Melbourne și Sydney cu climă mediteraniană aveam nevoie de haine obișnuite, toamna fiind destul de blândă acolo (mai= echivalent noiembrie la noi) Dar în Cairns umblam în sandale și bermude iar în Blue Mountains lângă Sydney aveam toate hainele pe mine deoarece era 1 grad Cesius și m-a prins chiar și o lapoviță. Deci cam asta este cu clima acolo.

Zborul meu

Pentru un zbor câtre Australia este necesară o deplasare către aeroportul din Otopeni. Pentru cei ca mine este un cost în plus, drumul, parcarea pe termen lung, cazarea eventual. Eu am lăsat la Hotelul Rin mașina mea. Transferul este tot de ei asigurat.

Primul zbor era de 4,5 ore OTP-Doha. Qatar este o companie aeriană care se respectă și sînt respectați pasagerii. Aeronavele folosite pe această rută sînt Airbus A320 cu cca 168 pasageri. Scaunele sînt dotate cu ecrane media (filme, documentare, hartă zbor cu poziția avionului, jocuri, documentare, tv) căști, pătură, pernă și alte mini accesorii. Pe această rută se dă o masă principală care constă în fel principal ambalat la alegere, o salată, un mic desert, o pâinică cât degetul, o apă de 0,25 l. Ca și băuturi se oferă alcool (whisky, vodcă, vin, șampanie, bere) nealcoolice (apă, suc acidulat, neacidulat, cafea) Nu există a doua masă dar cu băuturile mai trec o dată și se mai poate cere un vin, o tărie, ceva.

A urmat o escală de 5 ore în aeroportul Hamad International Airport. dohahamadairport.com.

Este un aeroport unde nu te plicitisești. Nu mai vreau să intru în detalii (am mai descris acest aeroport când am fost în China) dar în cazul unei escale mai lungi cred că peste 6 sau 8 ore sînt diferite facilități suplimentare, cum ar fi un city break Doha scurt de cca 2,5 ore doar că locurile sînt limitate și se face doar de 4 ori pe zi fără să fie nevoie de viză, acces la spa/pisicnă și la o escală mai lungă cazare și masă. Pentru o escală scurtă turistul fie se poate plimba în acest mini-oraș/mall fie stă pe un fotoliu și își încarcă dispozitivele. Pentru acces internet trebuie doar scanat codul de pe biletul de avion, iar semnalul este unul bun cu posibilitate de apel chiar și video. Se poate mânca, bea aici iar cine are nevoie de divertisment are de unde alege. Dacă în urmă cu 6 ani prețurile din aeroportul Hamad mi s-au părut piperate acum mi s-a părut că în Otopeni costă la fel sau chiar mai mult. Pentru deplasare în aeroport se pot folosi trenurile care circulă fără mecanic, mașinuțele electrice conduse de personalul aerogării sau benzile rulante drepte. Între etaje întotdeauna există scări rulante. Se pune mare accent pentru ajutarea persoanelor cu dizabilități.

Sînt destule toalete, sînt mari și curate. Lângă toaletă este și spălător. Mai sînt sălile de rugăciuni separate pentru musulmani și separate pentru creștini, femei și bărbați. Mai găsim încăperi pentru fumat, birouri de schimb valutar, ATM-uri. Iar magazine găsim fără număr pe aici. Există și o aplicație pentru telefon/PC Qatar. Eu am instalat demult acesta, se obțin puncte (avios) după zboruri, care ulterior se pot folosi pentru diferite lucruri, de ex reduceri în anumite magazine. Se mai poate face chekin de acasă, se poate vedea sau alege meniul, etc.

La zborurile mai scurte unde se folosesc avioane mai mici gen cum am avut eu Airbus A320 deplasarea până la aeronavă se face cu autobuzul care îți face turul de onoare pe aeroport, durează și 10-15 minute până ajungi la/de la avion. aeroportul s-a construit pe o penisulă artifcială se poate observa acest lucru și pe harta telefonului personal. La zborurile mai lungi accesul se face mai aproape de terminal printr-un coridor-burduf care se lipește de avion.

Zborul spre Melbourne a avut loc cu un avion Boeing 777-300ER, nu are 2 punți dar are 10 scaune pe rând (3+4+3) autonomie 15000 km și 2 motoare cât o casă. În afară de accesoriile descrise pe A320 aici sistemul media are și telecomandă, mai multe filme, mai multe programe de divertisment, pătură, pernă, acoperitor ochi, șosete, periuță și pastă de dinți și alte mărunțișuri. Pentru cele 14 ore de zbor eu am urcat direct în șlapi și trening deci ceva comod. Și alții făceau la fel. Dar erau destui care au rămas în haine de stradă și câțiva care pe parcursul a 14-15 ore au stat la costum și cravată/pantofi. Pe avion aveam și internet, dar funcționa destul de prost sau deloc astfel am renunțat, culmea este că de la Qatar fac și reclamă la asta, dar nu toate avioanele Qatar dispun de așa ceva. Semnalul primit am înțeles că este prin satelit și nu terestru ca la hotspoturile de jos. Ce se poate face în 14-15 ore de zbor? Se poate lucra pe un laptop, se poarte citi o carte, se pot viziona filme, se poate asculta muzică, se poate dormi. Până la urmă timpul trece repede iar momentul în care intrăm deasupra continentului Australian este un moment special pentru mine, precum și momentul în care am pășit pe pământ australian:m-am simțit precum astronauții când au pășit pe lună...

Formularul de intrare în Australia

În cursul zborului personalul va da la fiecare pasager un formular galben. Acesta trebuie completat, este bine ca fiecare să aibă și un pix deaorece acesta nu se pune la dipoziție. Pe prima pagină trebuie scrise numele, numărul pașaportului, numărul zborului, adresa unde se va locui în Australia (eu au am trecut adresa la toate cele 3 hoteluri unde am stat) Se va declara pe proprie răspundere că nu avem tuberculoză și că avem cazierul curat. La toate întrebările privind anumite bunuri restricționate se va bifa obligatoriu nu. Pe a doua pagină se vor trece datele de contact, telefon, email precum persoana rămasă în țară care trebuie contactat în caz de urgență/o problemă cu turistul. Mai este o întrebare privind naționalitatea, locul de unde a decolat avionul și ocupația de bază. Formularul se termină cu bifarea scopului vizitei, am bifat cu mare drag și bucurie la: holiday!!!

Aterizarea și formalitățile de intare în țară

După aterizare se va ajunge la un filtru de control, se va depune formularul și se va scana pașaportul: Atât. Totul a mers repede. Aeroportul nu era unul sofisticat ca cel din Doha, acela este mai mult show. Acesta din Australia era mai mult practic. La bagaje erau 2 benzi. O tanti angajată acolo zicea că bagajele noastre nu vin pe banda pe care scrie zborul nostru ci pe celălalt. Pe urmă zicea că bagajele o să vină totuși pe banda respectivă. Dar după câteva secunde zice că vin pe ambele benzi. Nu mai știam ce să fac să râd sau să plâng dar se întâmplă și la case mai mari această mică dez-organizare.

Transferuri

Fie aveți transferuri rezervate printr-o agenție, fie transferuri rezervate personal trebuie respectate condițiile descrise pe vouchere (fizice sau pe telefon) Fiecare firmă are regulile ei, unii au un anumit timp de așteptare la alții diferă. La aeroport acest timp de așteptare este până la o anumită limită fexibilă având în vedere anumite întârzieri ale zborului, formalități vamale, așteptări după bagaje, etc. Dar la transferurile pentru preluare de la hotel/excursii sînt mai riguroși și cât timp de așteptare este scris pe voucher atâta și așteaptă. Se poate pierde trasferul iar in caz de reclamatie ei au dreptate. La aeroport persoanele de contact/șoferii au pe telefon numele clientului scris mare să se vadă, astfel la toate aeroporturile mi-am văzut numele pe telefonul șoferului. Bacșiș nu se dă în Australia astfel un mulțumesc este binevenit și apreciat acolo.

Telefon și internet

Un apel prin serviciul roaming din Australia câtre România costă aproape 2,7 euro/minut fără TVA. Un MB de date 13 euro. La aceste prețuri prohibitive telefonul trebuie fie ținut tot timpul pe modul avion/sau macar fara date activate, fie scoasă cartela. Convorbiri fără limită (whatsapp, altele) sînt posibile datorită rețelelor de WIFI din orașele din Australia care sînt gratuite. Cred că pe parcursul escursiei m-am conectat la cel puțin 300 hotspoturi, la majoritatea nu trebuie scris nimic la altele se cer date personale. În hoteluri și aeroporturi semnalul este excelent la stradă în funcție de cât de aproape ești de emițător și mișcăndu-te acestea se tot schimbă.

Prizele

Se pare că în Australia nu sînt prize europene nici măcar în hoteluri. Astfel trebuie cumpărat fie din România fie din Australia un adaptor. Recomand de cumpărat din România, deoarece la momentul sosirii obosit după atâtea ore de zbor nu cred că are chef cineva să caute un magazin de electronice și să cumpere priza. Am dat 30 lei pe un adaptor.

În contextul covidului

Se știe că în perioada covidului (2020-2022) Australia a fost una din țările cu regulile cele mai stricte. Nimic nu intra nimic nu ieșea. Carantina era mai strictă și mai lungă. Și totuși nu a scăpat. În prezent s-au ridicat absolut toate restricțiile nu se cere purtarea măștii nicăieri doar se recomandă, vaccinurile nu se mai cer. Ca și la noi și la ei au rămas urmele din perioada nedorită: pictograme, benzi lipite pentru distanțare, și așa mai departe. Personal și preventiv totuși mi-am luat dovada vaccinurilor pe telefon, aveam și măști la mine dar nu prea le-am purtat nici în avion.

Întoarcerea

În Sydney în sala de checkin din aeroportul de unde pleacă zboruri internaționale erau prea puține scaune, lumea mai stătea și pe jos. Coada la check-in era lungă. Pașaportul fiecare și-l scana singur. așteptând ora am găsit ceva foarte util pentru a sta la calculator, o masă lungă cu cca vreo 25-30 scaune era dotată cu prize de toate felurile. Locuri de luat masa sînt o grămadă, prețuri normale de Australia. Și totuși prețurile se puteau compara cu cele din Otopeni. Destul de trist la nivelul nostru de trai...

Întoarcerea a avut loc cu balena cerurilor Airbus A380. Pe parcursul celor 15 ore de zbor am făcut în așa fel să-mi fie bine, să călătoresc comod, astfel aveam șlapi, trening, m-am uitat pe filme, am dormit, etc. Programul de mese a fost aceeași 3 mese pe zborul lung iar băuturi de câte ori era nevoie.

Diferența de fus orar față de România este de 7 ore. La dus am pierdut aceste ore, la întoarcere le-am căpătat înapoi. Cam asta a fost zborul meu, recomand compania aeriană Qatar.

Sper că a fost util articolul meu, călătorii faine vă doresc.

## end review sc
Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de AZE in 12.05.23 22:31:49
Validat / Publicat: 13.05.23 07:50:38
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în AUSTRALIA & N.Z..

VIZUALIZĂRI: 1717 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

11 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P19 Hamad International Airport Doha-tren pasageri fără mecanic
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 41600 PMA (din 44 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

11 ecouri scrise, până acum

webmaster [14.05.23 20:15:06] »

Împreună cu continuarea / continuările sale, articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinație.

AZEscris / TELEFON [14.05.23 20:22:17] »

@webmaster: Multumesc!!!

elenaadinascris / TELEFON [15.05.23 09:00:40] »

Eu așa articol complex cu atâtea informații utile despre zbor cu avionul și aeroport, nu am mai citit!

Nu pot decât să spun FELICITĂRI!! ????????????

AZE [15.05.23 09:10:28] »

@AZE: Mulțumesc. Păi am scris articolul în așa fel ca să fie util la alți călători.

mishu [15.05.23 22:56:08] »

@AZE: Citind articolul tau am retrait emotia imbarcarilor in anumite aeroporturi, drumurile cu diverse companii, calatoria la clasa economic pana in China, dar si la clasa business tot pana in China - asta va ramane memorabila pentru ca nu cred ca mi se va mai intampla decat daca imi descopar vreo matusa Tamara.

Frumos, felicitari, votat cu mare drag.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
elenaadinascris / TELEFON [16.05.23 08:48:39] »

Mi-a venit ideea să te întreb, spațiul la picioare între rânduri în avion este mai generos la A380-800 decât la B777- 300? ????????

AZE [16.05.23 08:52:33] »

@elenaadina: Bună

Mie mi s-a părut la fel atât la A380 cât și la B777.

Dar mai mult spațiu puțin față de A320

elenaadinascris / TELEFON [16.05.23 08:55:22] »

@AZE:

Adică spațiu mai mult față de A320?

AZE [16.05.23 09:51:11] »

@elenaadina: da, un pic

elenaadinascris / TELEFON [16.05.23 09:53:08] »

@AZE: ????????

DOINITA [25.05.23 09:25:57] »

Un articol pe masura tarii vizitate! FELICITARI!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
AZE, DOINITA, elenaadina, mishu
Alte impresii din această RUBRICĂVacanța în Australia:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.053076028823853 sec
    ecranul dvs: 1 x 1