ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 13.03.2023
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 17.07.14
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
MAR-2023
DURATA: 1 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 15 MIN

Țiriac Collection - o galerie unică în Europa

TIPĂREȘTE

„Din pasiune pentru masini, am colecționat vehicule fabricate începând cu anii 1899. Am acum bucuria de a împărtăși această pasiune cu vizitatorii galeriei. O parte din istoria evoluției auto se regăsește în această colecție” , a declarat domnul Ion Tiriac la evenimentul de lansare al colecției din 2013.

Link Google Maps: click aici

Adresa: Calea Bucureștilor, nr. 289, Otopeni 075100

Website Oficial: click aici

Program vizitare: Luni - Joi Inchis / Vineri - Duminică 10:00 - 19:00

Preț Bilete: Adulti: 20 lei | Bilet pensionari: 10 lei | Bilet elevi/studenti: 5 lei

Deși am mai fost de câteva ori aici, am evitat să scriu o recenzie, din cauza dificultății și efortului necesar pentru o relatare cât mai corectă și completă. O notă de subiectivitate nu cred că strică în cazul de față, fiind vorba de o colecție impresionantă. Recunosc că lipsa unei recenzii pe AmFostAcolo, a jucat și ea un rol important, împreună cu vizita mea de aici, de la începutul lunii Martie.

Intrarea în colecție se face cu ciupici (ca la spital). Nu că ai avea voie să te urci prin vreo mașină, ci mai mult pentru a limita cantitatea de praf de pe holurile galeriei. Am înțeles că mulți contestă regula asta dar până la urmă este o colecție privată, așa că propietarul poate impuse ce reguli dorește dânsul...

Holul unde este și casieria cuprinde câteva pompe de benzină vintage, dar și o miniatură a unui model Ford T, electric, destinat copiilor. De asemenea sunt și câteva vitrine cu suveniruri care din punctul meu de vedere sunt over-priced.

Galeria ocupă o suprafață de aproximativ 4.300 mp, aflându-se vizavi de aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Vizitatorii regăsesc aici modelele celor mai importanți producători auto precum Mercedes-Benz, Rolls-Royce, Jaguar, Cadillac, Ferrari, Aston Martin, Maserati, Ford, Chevrolet, Harley Davidson si Indian Scout.

Ion Țiriac (omul) - scurtă descriere

Ion Țiriac, fost jucător profesionist de tenis și hochei pe gheață, antreprenor și actualmente un influent om de afaceri în Germania, Spania și România, este născut pe 9 mai 1939 în Brașov. Acesta a început cariera sa în tenis la vârsta de 17 ani și a reușit să câștige numeroase titluri importante în circuitul internațional. După retragerea din tenisul profesionist, Ion Țiriac a devenit unul dintre cei mai de succes antreprenori din România, în special în domeniul auto, fiind fondatorul companiei de leasing Tiriac Leasing și al mai multor dealeri auto de renume.

În afara afacerilor sale, Ion Țiriac este cunoscut și pentru implicarea sa în diverse activități filantropice și pentru pasiunea sa pentru colecționarea de mașini clasice și de lux. El este fondatorul Fundației Țiriac, care sprijină tinerii sportivi români și susține proiecte sociale și educaționale.

În plus, Ion Țiriac este cunoscut pentru implicarea sa în politică și pentru pozițiile sale controversate. Acesta a ocupat funcția de ministru al sportului în guvernul român din 1990. În general, Ion Țiriac este considerat unul dintre cei mai influenți și bogați oameni din România, fiind apreciat pentru contribuțiile sale în domeniul sportului, afacerilor și filantropiei, dar și criticat pentru pozițiile sale politice și pentru stilul său de viață extravagant.

____

Țiriac Collection

Galeria Țiriac Collection din București a fost inaugurată în octombrie 2013 și este deținută de omul de afaceri Ion Țiriac. Colecția (expusă) cuprinde aproximativ 200 de mașini istorice, unele dintre ele fiind modele rare și valoroase, precum un Rolls Royce Phantom IV din anul 1952 sau un Bugatti Veyron.

De menționat că este cea mai mare galerie de mașini DIN ROMÂNIA, dar și o importantă colecție aflată în circuitul internațional. Mașinile se rotesc aproximativ o dată la 3 luni. Ce înseamnă asta? Domnul Ion Țiriac deține aproximativ 400 de mașini din care doar jumătate au loc aici în galerie. Așadar o parte din ele (nu toate) sunt uneori scoase și înlocuite cu altele, astfel încât să fie expuse toate, pe rând.

În 2013, la momentul deschiderii galeriei, Ion Țiriac deținea doar 200 de autovehicule, borna de 400 fiind depășită undeva prin 2020! Numărul exact rămâne un secret. Întrebat în nenumărate rânduri, câte mașini mai are în colecție, domnul Țiriac a răspuns... „Câte mașini sunt, nici nu mai știm.”

Totuși, acum aproape 3 ani, se zvonea prin presă că ar fi 420 de bucăți. Probabil că acum sunt ceva mai multe căci omul cumpără mereu câte ceva...

În spatele galeriei, există și un atelier (deținut tot de omul de afaceri), unde mașinile cumpărate de Ion Țiriac sunt desfăcute bucată cu bucată și restaurate, ca mai apoi să fie expuse în galerie. Așa cum a menționat de mai multe ori, istoria contează de două ori mai mult decât conteaza mașina în sine, prețul unei mașini fiind influențat serios de premiile câștigate, de renumele foștilor propietari dar și de modul în care a fost restaurată.

TOATE mașinile ce se găsesc în galerie, sunt funcționale 100%, acestea fiind intreținute de o echipă dedicată de mecanici, multe dintre exponatele galeriei fiind restaurate complet în atelierul propriu. Dacă nu sunt funcționale, nu intră în galerie! Majoritatea mașinilor din colecție sunt înmatriculate și sunt pregătite pentru a fi conduse pe drumurile publice. Cu toate acestea, în general, mașinile sunt utilizate doar pentru expoziții și evenimente, iar în cele mai multe cazuri nu sunt conduse pe drumurile publice.

Cel mai vechi exponat al colectiei este un Hurtu 3 1/2 Quadricycle, fabricat in 1899, unul dintre cele doar șapte exemplare care mai există în prezent.

Majoritatea mașinilor din colecția Tiriac Collection sunt modele clasice și istorice, însă există și destule mașini moderne. Ion Țiriac este un pasionat al mașinilor și un cumpărător prolific, iar colecția sa este în continuă dezvoltare, fiind adăugate noi modele în mod regulat. Printre mașinile noi din colecție se numără de exemplu un Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 și un Lamborghini Huracán și Lamborghini Urus. Deși majoritatea mașinilor din colecție sunt modele istorice și clasice, adăugarea unor modele noi și performante demonstrează interesul lui Ion Țiriac pentru evoluția și inovația în domeniul auto.

Colecția de Phantom-uri

Țiriac Collection găzduiește o colecție unică în lume, de modele Rolls-Royce Phantom, modelele I-VII, care sunt considerate cele mai vechi și rare modele Phantom din lume. Aceste modele au fost construite în perioada 1925-1939 și reprezintă vârful de eleganță și lux din acea epocă.

Primul model din colecție este Rolls-Royce Phantom I, fabricat în 1925, care a fost cumpărat de Ion Țiriac din Statele Unite ale Americii. Acest model are o caroserie fabricată de producătorul american Brewster & Co. și este decorat cu elemente din argint masiv și placaj de mahon. Phantom I este una dintre cele mai cunoscute mașini din colecție, fiind prezentă la numeroase evenimente auto și expoziții.

Următoarele modele din colecție sunt Rolls-Royce Phantom II și Phantom III, care au fost fabricate în perioada interbelică. Aceste modele sunt cunoscute pentru designul lor elegant și tehnologia avansată pentru acea perioadă.

Modelul Rolls-Royce Phantom IV din 1952 este un alt exemplu rar și deosebit din colecție. Acesta a fost fabricat într-o serie limitată de doar 18 exemplare, special pentru monarhi și șefi de stat, și este cunoscut pentru tehnologia sa avansată și designul exclusivist.

În plus, colecția include și Rolls-Royce Phantom V și VI, fabricate în anii ' 60 și ' 70, care au fost utilizate de personalități precum regina Elisabeta a II-a și John Lennon.

Probabil acest model, de culoare ROZ, este cel care iese cel mai bine în evidență. Phantom 5 este o limuzină la scară mare, ultra exclusivistă, cu patru uși, construită de Rolls Royce între anii 1959-1968.

Pe 25 mai 1990, Sir Elton John a cumpărat exact acest Phantom V, pe care ulterior a cerut să-l vopsească în roz cu alb și interiorul să se asorteze cu caroseria.

Rolls Royce Phantom V by Park Ward a fost produs pe 23 martie 1960 și achiziționat apoi de Ion Țiriac la o licitație, în 2010. În acest moment, mașina are 38.732 de mile la bord (adică 62.000 km). Au fost fabricate 516 modele Phantom V.

Apoi ultimul model, Rolls Royce Phantom VII, care a fost vârful de gamă al constructorului britanic din Goodwood între anii 2003-2017, când modelul a fost înlocuit de Phantom VIII. Cea de-a șaptea generație Phantom a fost primul model produs după ce grupul BMW a achiziționat marca Rolls-Royce în 1998 și este considerat modelul care a recâștigat credibilitatea mărcii britanice pe piața mașinilor de lux.

Colecția Țiriac este singura galerie DIN LUME care include toate cele șapte modele Phantom ale seriei I-VII, inclusiv 2 modele din seria a IV-a, cea mai exclusivistă generație Rolls Royce construită vreodată. Doar 18 astfel de vehicule au fost produse intre 1950 si 1956 si au fost destinate, inițial, familiilor regale și sefilor de stat. Aceste modele le găsiți expuse în permanență, ele fiind situate exact la intrarea din galerie, pe partea stângă într-o zonă a galeriei, bine definită.

____

Aș putea scrie zeci, sute de mii de cuvinte despre mașinile expuse aici, fiecare mașină fiind unică și având un istoric bine verificat și documentat. Voi alege câteva mașini care mi-au atras atenția.

Galeria este structurată pe zone speciale, destinate unor anumite categorii de autovehicule... mașini italienești, mașini nemțești, un colț cu motociclete dar și zone cu mașini mai noi, unele chiar cu zero km la bord, cel puțin asta scrie pe panourile de informare!

Mercedes-Maybach G650 2017 Landaulet (B 888 YTI)

Mercedes-Maybach G650 2017 Landaulet este un SUV de lux extrem de rar și exclusiv, lansat în anul 2017 de către Mercedes-Benz. Modelul Landaulet este o versiune de lux a celebrului G-Class, echipat cu o caroserie descoperită și un interior luxos.

Cea mai interesantă parte a modelului Mercedes-Maybach G650 2017 Landaulet este faptul că este una dintre cele mai rare și mai scumpe mașini din lume, produsă într-un număr limitat de doar 99 de unități. De asemenea, modelul este disponibil exclusiv pentru colecționari și nu se mai produce în prezent.

Mercedes-Maybach G650 2017 Landaulet are o lungime de 5,3 metri și o înălțime de 2,2 metri, ceea ce îl face o mașină impresionantă, dar și ușor de recunoscut. Această versiune de lux este echipată cu un motor V12 biturbo de 6.0 litri, care produce o putere de 630 de cai putere și un cuplu maxim de 1.000 Nm. Acest motor este cuplat cu o transmisie automată cu șapte trepte și tracțiune integrală. Landaulet reprezintă acoperișul din material textil care este și retractabil.

Modelul Mercedes-Maybach G650 2017 Landaulet are un design exterior impresionant, care combină elemente clasice ale modelelor G-Class cu detalii de lux, precum jantele din aliaj de 22 de inch și elementele cromate. Caroseria descoperită oferă pasagerilor o experiență unică, fără precedent, oferindu-le o senzație de libertate și spațiu.

Interiorul modelului Mercedes-Maybach G650 2017 Landaulet este, de asemenea, extrem de luxos și oferă un nivel ridicat de confort pentru pasageri. Modelul este echipat cu scaune îmbrăcate în piele fină, cu sistem de încălzire și masaj, tapițerie de plafon din catifea și un sistem audio premium Bang & Olufsen. Pentru a oferi o mai mare intimitate, este prevăzută o perdea automată care separă compartimentul pasagerilor față de șofer.

Exemplarul expus a costat 800.000 de euro, iar undeva prin iarna lui 2022, un exemplar din aceeași serie limitată a fost pus pe un site de licitații la 1.8 MILIOANE de euro. Deși este notat faptul că ar avea zero km la bord, probabil că nu a mai fost actualizată informația. De ce spun asta? Mașina mai este scoasă ocazional și dată pe mâna unor jurnaliști auto, de exemplu Bogdan Mirică care a făcut un vlog despre ea, aici. La cât a mers cu ea, clar nu mai are cum să aibă zero km, dar na... marketingul este sufletul comerțului. În orice caz nu are nici foarte mult, probabil câțiva zeci de km.

____

Mercedes-Benz 600 Pullman (1969)

Acest Mercedes-Benz este una din cele mai sofisticate si complexe masini produse de Mercedes de-a lungul timpului. Pentru modelul 600 a fost proiectat un motor special V8 de 6.3 litri cu un singur arbore de distributie in chiulasa si sistem de injectie mecanica de carburant semnat de Bosch. Puterea maxima de 250 cai era necesară pentru a mișca mașina care cântărea 3,3 tone.

In afara de Inaltul Pontif si de oficialitati guvernamentale, alti proprietari renumiti ai modelului 600 au fost Coco Chanel, Hugh Hefner, Elizabeth Taylor, John Lennon si multi altii. Dictatori precum Nicolae Ceausescu, Josip Broz Tito, Fidel Castro, Kim Il-Sung, Kim Jong-Il si revolutionarii africani Idi Amin si Jomo Kenyatta au folosit modelul 600. Si Saddam Hussein a detinut o varianta Landaulet a modelului 600.

Elementele de lux includeau un sistem hidraulic complex care controla toate sistemele masinii: de la geamuri si scaune pana la usile cu inchidere automata, trapa sau capacul portbagajului. Suspensia pneumatica autoadaptiva asigura tinuta de drum confortabila a masinii.

Mașina expusă are 95.223 de kilometri la bord.

____

Mercedes-Benz SLR Stirling Moss (2011)

În 2016 a reușit achiziționarea celei mai scumpe mașini din” Țiriac Collection” , este vorba de acest Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss, în valoare de 3,5 milioane de euro.

SLR Stirling Moss este o ediție limitată de doar 75 de exemplare construite cu o caroserie de tip speedster, fără plafon și parbriz. Mașina a fost concepută de designerul coreean Yoon Il-Hun. Colecția include exemplarul cu numărul 37 al seriei.

Acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc în mai puțin de 3,5 secunde. Mașina este cu aproximativ 200 de kilograme mai ușoară decât modelul obișnuit datorită utilizării extinse a elementelor compozite din fibră de carbon.

Interiorul este redus la ceea ce Mercedes-Benz a numit “strictul necesar” deși este învelit în materiale exclusiviste, cum ar fi fibra de carbon, aluminiul și pielea. Placa de aluminiu din jurul schimbătorului de viteze poartă semnătura gravată a lui Stirling Moss.

Productia lui SLR Stirling Moss a început în iunie 2009, după ce cu o lună înainte se încheiase asamblarea versiunii SLR Roadster. Toate cele 75 de mașini au fost fabricate până în decembrie 2009.

Masina expusa are doar 390 de kilometri la bord.

____

"În România nu mai găsești mecanici, caroseri, nu mai găsești meșteșugari. Găsești numai testere, numai... mă duc să văd ce este. Dacă vrei să schimbe ceva, îți schimbă motorul cu totul " - Ion Țiriac într-unul din interviurile acordate presei

____

Mașina de pompieri Ahrens Fox N-S-4 (1924)

Am regăsit expusă o impresionantă mașină utilitară de pompieri. Era și data trecută, așadar cred că este expusă mereu, mai ales că este ceva mai mare și mai greu de mutat prin galerie. Ahrens-Fox Engine Company a fost o corporatie producatoare de masini de pompieri cu sediul in Ohio. Aceasta a fost înființată in 1910 de John P. Ahrens si Charles H. Fox, Ahrens-Fox a continuat activitatea de productie a agregatelor de lupta contra incendiilor pe care John Ahrens le-a construit sub propria companie inca din 1868. Prima masina de pompieri motorizata construita de noua societate a vazut lumina zilei in anul 1911. Pana la sfarsitul anului urmator, productia de aparatura pentru incendii trasa de cai a incetat complet. Ahrens-Fox a construit peste 1500 de masini de atunci si pana in 1977, anul in care compania si-a sistat activitatea.

Desi s-a aflat in majoritatea timpului pe locul al treilea in SUA ca numar de masini vandute, Ahrens-Fox a fost considerata prima marca din domeniu la capitolele inovatie si performante. A fost intotdeauna una dintre cele mai respectate companii producatoare de masini pentru stingerea incendiilor si este vazuta ca "Rolls-Royce-ul masinilor de pompieri". Produsele Ahrens-Fox sunt considerate adevarate opere de arta, cu o remarcabila fiabilitate. Erau dotate cu cele mai bune echipamente dedicate pompierilor, marca Ahrens-Fox fiind apreciata din acest motiv de colectionarii din intreaga lume.

In urma unor probleme financiare, ultima masina de pompieri construita de angajatii Ahrens-Fox in propria fabrica din Ohio a fost livrata in ziua de ajun a Craciunului anului 1953 catre un departament de pompieri din New Milford (New Jersey). Curt Nepper, inginerul-sef al Ahrens-Fox, a cumparat insa parti din companie, implicit numele Ahrens-Fox, si a continuat sa produca piese si subansamble timp de 37 de ani pentru a sprijini tehnic masinile deja vandute. Nepper a construit chiar si doua noi masini Ahrens-Fox: una in 1956, cealalta in 1977, pe un sasiu Ford C, dedicata Departamentului de Pompieri Southern Campbell din Alexandria, Kentucky.

Legendara marca Ahrens-Fox a renascut in 2002, cand drepturile de utilizare a numelui au fost cumparate de producatorul de masini de pompieri HME Fire Apparatus. Compania se numeste astazi HME Ahrens-Fox.

Modelul N a fost oferit cu un motor de cilindree mare, cu sase cilindri in linie, fiind de asemenea dotat cu o pompa care putea livra 1.000 de galoane (3785 de litri) de apa pe minut. Aceasta masina de pompieri a fost complet restaurata estetic in 2006 de catre Delong Fire Equipment din Medina, Ohio. Toate sistemele vitale ale autovehiculului - inclusiv motorul, transmisia si puntea spate - au fost reconstruite.

Acesta masina a parcurs 250 de mile (aproximativ 400 de kilometri). Un video interesant, din America, un model similar, scos la drum, aici.

____

Ferrari

O colecție nu ar fi completă, fără să aibă și mașini marca... Ferrari! Conform datelor, Țiriac Collection dispune de aproape 20 de modele Ferrari, de la modele ce au făcut istorie, până la modele recente, la fel de celebre.

Ferrari F40 a ramas pana in ziua de azi unul dintre cele mai bune si cu siguranta unul dintre cele mai carismatice supercar-uri din lume. Minimalismul sau pur nu a fost niciodata intrecut si nicio colectie respectabila nu este completa fara un exemplar F40.

Ferrari Monza SP2 este echipat cu cel mai puternic motor V12 aspirat natural dezvoltat până acum de constructorul italian. Monza SP2 întruchipează eleganța, performanța și inovația, valori integrate armonios în trecutul și prezentul Ferrari. Exemplarul expus are doar 17 km!

____

Porsche

La fel de impresionantă este și colecția de Porsche. De la bătrânul 356 Cabriolet, până la nepotul Porsche 911 Speedster, un exemplar produs în numai 1,948 de unități și primul Porsche oferit cu pachetul de design Heritage pentru un grad mai mare de personalizare pentru 911. Exemplarul expus are doar 30 de kilometri la bord!

____

Trabantul și Simona Halep...

Tot la Țiriac Collection regăsim și un Scuter Vespa, semnat de bunul prieten al lui Ion Țiriac, anume Ilie Năstase. De asemenea în colecție se află și un Trabant, pe care nu l-am regăsim, probabil se afla în rotație, trabant semnat și donat de Simona Halep.

Ei bine, Simona Halep a pierdut un pariu pus cu milionarul Ion Țiriac și a fost nevoită să-i cumpere acestuia un autoturism pe care milionarul nu îl avea deja, așa că i-a cumpărat un Trabant! Gestul Simonei Halep l-a amuzat teribil pe Ion Țiriac, la momentul respectiv.

” Are și semnătură pe ea. A pierdut un pariu cu mine. S-a hotărât să-mi dea o mașină pe care n-o aveam. E vorba de un Trabant. În loc să nimerească vreun Ferrari, un Maserati sau vreun Rolls Royce… Dar o aștept eu pe ea la colț și până la urmă ma păcălește cu una mai de calitate” , declara atunci Ion Țiriac

Tot în colecție regăsim și un DeLorean DMC-12, celebra mașină folosită în trilogia Back to The Future pentru care a rămas în memoria fanilor auto sub forma unei mașini a timpului “homemade” create de excentricul om de știință Doc Brown.

Chiar dacă DeLorean nu mai producea mașini înaintea filmării primului film din serie, șase exemplare DMC-12 au fost utilizate pentru filmări, unul fiind integral din fibră de sticlă pentru scenele în care mașina trebuia să zboare. Numai trei dintre aceste mașini (cele folosite în film) mai există. Exemplarul expus are un rulaj de 437 de kilometri.

____

Concluzii

Tiriac Collection reprezintă o colecție impresionantă de mașini clasice și de colecție, adunate de-a lungul timpului de omul de afaceri Ion Țiriac. Această colecție este considerată una dintre cele mai valoroase din Europa și din lume, iar mașinile din ea sunt adesea expuse în muzee și evenimente de profil.

De-a lungul anilor, Țiriac Collection a fost subiectul unor controverse legate de proveniența și autenticitatea unor mașini, precum și de modul în care acestea sunt întreținute și expuse. În ciuda acestor critici, colecția rămâne un simbol al pasiunii pentru mașini și al dorinței de a păstra istoria și valorile lor pentru generațiile viitoare.

În concluzie, Tiriac Collection reprezintă un exemplu deosebit de impresionant de colecție de mașini clasice și de colecție, care reflectă pasiunea și dedicarea omului de afaceri Ion Țiriac față de istoria și cultura automobilistică.

Colecția prezentată + automobilele care nu au loc aici, adică cele peste 400 de bucăți, îl fac pe domnul Țiriac, cel mai mare colecționar de mașini din Europa! Valoarea colecției de mașini clasice și de colecție a lui Ion Țiriac din Tiriac Collection nu este un lucru cunoscut public în mod oficial, deoarece nu există o evaluare oficială a întregii colecții.

Cu toate acestea, se estimează că valoarea totală a colecției este de peste 100 de milioane de euro, luând în considerare raritatea și valoarea istorică a multor mașini din colecție, precum și starea lor de conservare și întreținere.

____

Pentru crearea recenziei am folosit ca surse de informare, panourile INFO din cadrul expoziției, informațiile de pe site-ul oficial dar și o serie de articole din presă plus interviuri acordate de domnul Ion Țiriac unor publicații de profil.


[fb]
---
Trimis de ⭐ValentinB_88⭐ in 13.03.23 13:16:06
Validat / Publicat: 13.03.23 15:06:05
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI.

VIZUALIZĂRI: 1124 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

11 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (⭐ValentinB_88⭐); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P11 Tiriac Collection - masina de pompieri
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 27200 PMA (din 28 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

11 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[13.03.23 15:05:54]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica " (Alte) Muzee ale Bucureştiului, BUCUREȘTI" (deja existentă pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

MichiPHONE
[13.03.23 17:03:54]
»

@⭐ValentinB_88⭐: Un review deosebit. Așa m- am mai deșteptat si eu intr- un domeniu necunoscut desi am condus si eu Lada si apoi Dacia 1300 vreo 30 ani, dar pe vremuri când se putea traversa strada citind ziarul.Celor care citesc acest review le recomand sa se uite si la grupul AFA Maria 55 unde Iulianic a pus o intrebare interesanta adresată tuturor userilor.

doinafil
[13.03.23 17:18:13]
»

Se vede că ești un admirator al autoturismelor, altfel nu văd cum de ai avut atâta răbdare să citești /cauți informații despre această colecție, cu lux de amănunte!

Chiar dacă nu sunt amatoare de mașini, am citit cu interes tot ce ai scris.

Păcat că la atâtea detalii nu ai postat mai multe fotografii. Mi-ar fi plăcut să văd, mai multe modele de mașini (poate că n-ai avut voie să fotografiezi ), spre exemplu și acea

... miniatură a unui model Ford T, electric, destinat copiilor

Asta trebuie să fie ceva nou și, doar, un „exponat/jucărie” , pentru că nu știu dacă copiii au voie să conducă! Poate că numai pe o proprietate privată cu suprafață destul de mare, pentru că pe drumuri publice ei n-au voie să șofeze!

Felicitări!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
[13.03.23 17:23:20]
»

@Michi: Bună. Mulțumesc pentru vizită, vot și ecou! Mi-ar face plăcere să aud despre acele perioade, sunt sigur că aveți multe de povestit!

⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
[13.03.23 17:38:59]
»

@doinafil: Bună. Mă bucur că ți-a plăcut recenzia. Da îmi plac foarte mult mașinile dar pentru a absorbi cu adevărat întreaga colecție, ar trebui să petreci câteva zile acolo. Fiecare mașină are istoria ei unică, lucru ce o face și mai valoroasă.

Ai dreptate, am omis să adaug mai multe fotografii. Le-am urcat acum, inclusiv acea miniatură electrică expusă la intrare! Vor fi vizibile după ce sunt aprobate de administrator.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
doinafil
[13.03.23 21:11:24]
»

@⭐ValentinB_88⭐:

Mulțumesc pentru că mi-ai ascultat sugestia, încărcând mai multe poze!

Cred că ultima în ultima poză este și mașinuța pentru copii, iar cea roz, din P18, cred că este una din seria celor care

au fost utilizate de personalități precum regina Elisabeta a II-a și John Lennon

Să ai alegeri foarte bune și pentru vacanțele acestui an!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
[13.03.23 21:19:24]
»

@doinafil: Da. Ultima este cu mini-electrica iar cea Roz este Phantomul pe care l-a avut John Lennon.

Mi-am adus aminte și am mai adăugat ceva despre Simona Halep, Ilie Năstase dar și despre celebra DeLorean folosită în trilogia Back to the Future.

Cum spuneam, fiecare mașină are un istoric foarte fain. Dacă vreți să vizitați locația, recomand să alocați măcar 3 ore.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
doinafil
[13.03.23 21:30:56]
»

@⭐ValentinB_88⭐: Am citit și completarea cu trabantul Simonei Halep! Cred că s-a „ofticat” rău de tot Țiriac că a primit „un știft de trabant” , pe lângă colecția lui de milioane!

În loc să nimerească vreun Ferrari, un Maserati sau vreun Rolls Royce… Dar o aștept eu pe ea la colț și până la urmă ma păcălește cu una mai de calitate”

Să-l „păcălescă” ?! Asta s-o creadă el, poate să aștepte mult și bine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Michi
[14.03.23 22:26:23]
»

@⭐ValentinB_88⭐: Să-ţi povestesc o amintire din acele vremuri. Locuiam în Drumul Taberei şi conduceam o Dacie 1300 câştigată la un carnet CEC cu 5000 lei. Soţul rămăsese fidel Daciei 1100 cu motor franţuzesc. Era destul de greu de ajuns în centru- aveam serviciul pe Căderea Bastiliei- pentru că pe Stirbey Vodă se demola, se construia şi autobuzul întorcea pe la spitalul Municipal, mergeai pe jos şi luai altul spre oraş. Eram cinci colege de serviciu care locuiam în Drumul Taberei. În fiecare dimineaţă le luam din faţa blocurilor şi ajungeam împreună la Institut. La întoarcere opream în Piaţa Amzei şi ne răspândeam pe la cozi ˝tu la carne, tu la brânză, tu la hârtie igienică˝ Cam într-o oră terminam cumpărăturile, le împărţeam între noi şi ajungeam triumfătoare acasă. Fiecare îmi plătea pentru benzină şi condus câte 5 lei/ zi ceeace era o mică afacere pentru că la sfârşitul lunii aveam bani de o fustiţă, de o rochită sau un pantofior.

⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
[15.03.23 09:19:08]
»

@Michi: Superb! Mulțumesc pentru această mică povestioară, deosebit de frumoasă! Sunteți o comoară!

Michi
[15.03.23 10:21:42]
»

@⭐ValentinB_88⭐: O singură amintire şi gata! Totdeauna mi-a plăcut să văd locuri necunoscute, mărturie stând cele peste 700 reviewuri scrise pe AFA. De data aceea am zis hai să cunosc cartierul Balta Albă. Am mers ce am mers, bloc de bloc fără număr- fără număr şi eu nu aveam nicio documentare sau hartă. Mi-am dat seama că n-am să ştiu să revin acasă şi speriată fiind, când am vrut să întorc maşina am intrat cu botul într-un şanţ de la marginea drumului. Pace s-o mai scot. Dă-i cu marşarierul, cu acceleraţia, ambreiajul, mai mult o înfundam. Am ieşit din ea şi am făcut semn unui trecător să mă ajute. S-au strâns mai mulţi. S-au opintit, unul a urcat la volan şi în loc să inspir milă, ce mi-au auzit urechile ţin minte şi acum˝Femeie la volan!˝ spus cu dispreţ˝Proasta dracu´treci la cratiţă˝, ˝Eu dacă ţi-aşi fi soţ te-aşi invineţi˝s. a. m. d. Pe atunci nu erau tel. mobile să-mi chem soţul să mă depaneze.Tremuram de frică să nu treacă bărbaţii la acţiune şi cu chiu cu vai am ajuns acasă. Abia acum, după zeci de ani realizez cât misoginism era în anii 70. Nu ştiu acum dacă o mai fi˝?

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
doinafil, Michi, ⭐ValentinB_88⭐
Alte impresii din această RUBRICĂ (Alte) Muzee ale Bucureştiului:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.10072088241577 sec
    ecranul dvs: 1 x 1