ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 19.12.2022
DEC-2022

Cascada Pruncea de pe Râul Cașoca – o frumusețe care m-a încântat

Data vizitei: 9 decembrie 2022

Coordonate GPS: 45.52595; 26.29952 din bifurcația drumului comunal DC64 cu drumul secundar care coboară spre cascadă.

Vizita la Cascada Pruncea de pe Râul Cașoca a fost pentru mine ca un fel de premiu de consolare după vizita oarecum dezamăgitoare la Barajul Siriu, care fusese principalul obiectiv pentru care am ajuns în zona respectivă.

La întoarcerea de la Barajul Siriu (Barajul şi Lacul Siriu – două frumuseţi buzoiene), în satul Lunca Jariştei, în dreptul Pensiunii Elena, am virat stânga din drumul național DN10, cel care leagă Buzăul de Brașov, pe drumul comunal DC64. Venind dinspre Buzău pe DN10, se virează la dreapta. Coordonatele GPS din această intersecţie sunt: 45.48369; 26.25847, dar există şi destule indicatoare atât către satul Caşoca, aparţinând tot de comuna Siriu, cât şi către Cabana 14 scaune şi către Cascada Caşoca, aflată chipurile la doar 4,5 kilometri, dar în realitate am parcurs peste 6 kilometri până acolo. Doar prima porţiune din acest drum, cam 1,5 kilometri, este asfaltată. În continuare este doar drum forestier, de pământ bătut cu piatră.

Nu am experienţă în şofatul pe asemenea drumuri, nu am nici maşină de teren sau cu tracţiune integrală, dar, cu atenţie şi cu viteză redusă, apreciez că acest drum poate fi parcurs în condiţii acceptabile cu orice fel de maşină. Recunosc că pe mine m-a cam durut sufletul pentru maşinuţa mea băgată pe asemenea coclauri, însă s-a comportat foarte bine. Drumul, care urmăreşte cursul Caşocăi, este în general OK, fără şleauri şi fără denivelări prea mari. Pe vreme uscată probabil ne-am fi umplut de praf. Noi am ajuns acolo după câteva zile cu ploi abundende, iar drumul a fost mai degrabă noroios. Am fost totuşi norocoşi să prindem un trafic aproape inexistent, la dus întâlnind un singur camion cu bușteni venind din sens opus, suficient însă pentru a ne întrista ☹ (, iar la întoarcere am întâlnit două autoturisme în zona satului Caşoca.

După vreo patru kilometri s-au terminat şi casele şi cabanele/pensiunile şi noi ne-am continuat drumul prin pădurea de brazi şi molizi, într-un peisaj de vis, aproape virgin, în stânga având muntele stâncos, iar în dreapta râul destul de învolburat. Soţul mă bombănea de zor pentru ideea de a umbla singuri pe un asemenea drum, eu nu ştiam exact cât mai am de mers, dar parcă nici nu-mi venea să mă întorc, nu era nici ţipenie de om să ne confirme măcar că suntem pe drumul cel bun, GPS yok, semnal la telefon yok.

Am oprit maşina într-o bifurcaţie, unde drumul forestier urca înainte, iar un drum secundar cobora puţin mai abrupt spre dreapta, bucuroşi la vederea indicatorului spre cascadă. Am lăsat acolo maşina şi am continuat pe jos mai puţin de o sută de metri până la scări. Am găsit acolo o căbănuţă din lemn, închisă, probabil un mic magazin şi un panou cu o hartă turistică a zonei în care ne aflam.

Auzeam vuietul cascadei, dar încă nu o vedeam. Am coborât două rânduri de scări de piatră, late şi comode, cu balustrade din lemn pe ambele părţi. Eram singuri în pădure pe malul râului într-o zonă de picnic şi de relaxare cu mai multe mese din lemn şi scaune făcute din trunchiuri de copaci.

Cascada era cumva ascunsă în partea stângă şi ne-a surprins tare plăcut. Ploile din zilele precedente au condus la un debit bogat al cascadei, spre marea noastră încântare. Apa cădea zgomotos de la o înălţime de opt, maxim zece metri, după estimarea mea, în ochiul de apă aflat la baza cascadei.

Ne-am apropiat cât s-a putut de baza cascadei, călcând cu grijă pe pietrele mai mari. Cu acest prilej am putut vedea mai bine deschizătura din peretele din stânga, ca o grotă, care, conform legendei, ar fi servit drept ascunzătoare pentru averile strânse de către Negoiţă Gheorghilaş, fost pandur al lui Tudor Vladimirescu, devenit haiduc după asasinarea acestuia, un fel de Robin Hood de pe plaiurile mioritice, care fura de la boierii din Siriu și Gura Teghii şi își împărțea prada ajutând oamenii săraci și pe cei cu mulți copii, fiind cunoscut şi iubit în toată regiunea.

După fotografiile de rigoare cu cascada şi zona adiacentă, am încercat să mai merg puţin pe malul râului în aval, observând şi câteva mici praguri pe cursul acestuia, dar era cam mult noroi, astfel că am renunţat destul de repede. Am revenit înapoi la scările de piatră şi ne-am întors la maşină. La întoarcere, drumul mi s-a părut parcă mai uşor ca la venire, poate şi pentru că a fost mai mult în coborâre. La intersecţia cu DN10 am virat stânga şi ne-am grăbit spre pensiunea unde pentru câteva zile ne-am simţit ca acasă, ni se făcuse şi foarte foame şi deja întârziasem la masă.

Mi-ar plăcea să revin aici în timpul sezonului cald, pentru a mă putea bucura în voie de natură, dar nu cred că aş mai avea norocul să fim doar noi doi şi cascada ????, ca acum în decembrie.

Recomand vizitarea Cascadei Pruncea de pe Râul Caşoca, o cascadă tare frumoasă şi totodată a treia frumuseţe buzoiană descoperită de mine în această minivacanţă, tuturor iubitorilor de natură. Cascada MERITĂ vizitată în orice anotimp.

## end review sc

Trimis de nicole33 in 19.12.22 07:51:09
Validat / Publicat: 19.12.22 08:26:43
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în MUNȚII BUZĂULUI.

VIZUALIZĂRI: 2333 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P10 Cascada Pruncea de pe Râul Cașoca – prima vedere
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită

[19.12.22 08:32:43]

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent sau anul trecut ;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

Zoazore
[19.12.22 08:37:32]

@nicole33:

Mi-ar plăcea să revin aici în timpul sezonului cald, pentru a mă putea bucura în voie de natură, dar nu cred că aş mai avea norocul să fim doar noi doi şi cascada, ca acum în decembrie

Doamne, cata frumusete! Si atat de aproape de mine! Si atat de inaccesibila mie...

Faptul ca ati fost doar voi doi si cascada a fost de nota 20! Ati putut admira in liniste aceasta frumusete de cascada, bonus-frumusetea peisajului din jur.

Dar vara cred ca este si mai frumoasa natura acolo, totul verde si racoros.

Ce bine ca mai exista asemenea locuri in natura!

Sa va fie de bine!

liviu49
[19.12.22 09:02:21]

Felicitari pentru vizitarea unor locuri asa de frumoase!

Natura e natura si e frumoasa oricand. Chiar daca verdeata e rara, chiar daca in padure e noroi, vom fi mereu impresionati. La vara natura va fi mult mai generoasa, dar s-ar putea sa nu se stie daca si cascada va fi mai frumoasa. Daca vei ajunge dupa o seceta de cateva saptamani s-ar putea sa fie cam putina apa. Iar din experienta mea, recomand vizitele in locuri frumoase si cunoscute in mijlocul saptamanii, cand inghesuiala e mai mica.

Numai bine si calatorii placute!

liviu49
[19.12.22 09:16:20]

@Zoazore:

Dar vara cred ca este si mai frumoasa natura acolo, totul verde si racoros.

Natura, sfanta natura, va fi intr-adevar mai frumoasa in mai multe culori, poteci poate mai uscate si mai circulabile vegetatia invezita si flori in toate culorile. Dar daca vrei sa vizitezi o cascada s-ar putea sa nu se stie daca va avea si apa. Noi la sfarsitul lui iunie am fost in muntii Banatului si am vizitat si cateva cascade. Pentru ca nu mai plouase de doua saptamani, la Beusnita nu era fir de apa, la Ochiul Beului doar un sfert din suprafata lacului era acoperita de apa, iar la Carasova curgea doar un fir de 2 metri. Cel mai bine de mers la o cascada este cand incepe sa se topeasca zapada, cand natura se dezlantuie in frumusete si la cascada.

Numai bine si calatorii placute!

[20.12.22 06:20:41]

@webmaster:

[20.12.22 06:34:03]

@Zoazore:

Nu ai dreptate decât în ceea ce priveşte frumuseţea aproape virgină a zonei.

În rest, nu mi se pare nici atât de aproape de tine şi cu atât mai puţin inaccesibil. Ştii cum se spune că "dacă vrei, poţi", dar trebuie să-ţi doreşti suficient de mult.

Într-adevăr, a fost extraordinară senzaţia de a fi singuri, mai ales aici la cascadă, într-o linişte tulburată doar de vuietul căderii vijelioase a apei.

O ciudăţenie a acestei vacanţe a fost faptul că am fost singuri peste tot pe unde am mers, fie că vorbim de un muzeu, o biserică, un lac sau o cascadă, însă... mi-a plăcut

Dar vara cred ca este si mai frumoasa natura acolo, totul verde si racoros.

Ce bine ca mai exista asemenea locuri in natura!

Cred că încă de la începutul primăverii totul este mai verde şi mai frumos acolo, vara este şi mai răcoros, iar toamna se adaugă şi o altă paletă de culori. Din acest motiv, aşa cum am scris şi în review, consider că este un obiectiv care merită vizitat în orice anotimp.

Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!

[20.12.22 06:40:39]

@liviu49:

Corect!

Perioada în care am ajuns acolo nu a fost cea mai prielnică, dar a avut totuşi anumite avantaje. Mi-ar fi plăcut şi să o fi văzut parţial îngheţată în mijlocul iernii, dar poate... data viitoare

Am ştiut că după o perioadă cu ploi voi avea avantajul de a prinde o cascadă mai frumoasă, cu un debit mai bogat şi aşa a fost.

Referitor la vizitele în cursul săptămânii pentru evitarea aglomeraţiei din weekenduri, aşa este de preferat, doar că este puţin mai greu de realizat în practică.

Mulţumesc mult pentru urări, vizită şi ecou!

2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):