ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 17.12.2022
SEP-2022
EXCELENT

Experiență culinară plăcută în Corfu

În Kerkira, micul dejun l-am avut asigurat în prețul cazării (vezi impresii) și a fost mai mult decât suficient. Rămânea celaltă masă a zilei, prânzul sau cina, depinde când ajungeam la restaurant.

Sunt foarte multe localuri de luat masa în Kerkira, pe la toate terasele vedeam lume multă. În prima zi nu am stat să alegem și ne-am oprit la prima terasă care ne-a ieșit în cale.

Black Cat

În plimbarea noastră, am găsit acest restaurant la care mi-a atras atenția numele: Black Cat, Pisica Neagră, eu fiind mare iubitoare de pisici. N-am stat pe gânduri, ne-am așezat la terasa restauranturlui care se află la parterul hotelului Konstantinopoules, vis-a-vis de portul vechi. Restaurantul are două terase, una la parterul hotelului, la stradă, alta peste drum, mai aproape de port. De câte ori sunt în Grecia, prefer mâncărurile tradiționale, una dintre acestea fiind moussaka. Am mâncat-o sub diferite feluri de gătire și prezentare: în vase de ceramică proaspăt scoase din cuptor sau porționată, așa cum a fost cea de aici. Indiferent de formă și mod de preparare, este o specialitate grecească foarte gustoasă și care-mi place.

După câteva minute bune de așteptat, mi s-a adus pe o farfurie o moussaka mare, însoțită de cartofi pai și sos tzatziki. Se știe că în Grecia porțiile sunt generoase, așa a fost și aceasta. Prietena mea si-a comandat paste carbonara, o porție pentru două persoane, nu una, arăta nemaipomenit de bine și gustul era la fel. Prețul: 9,50 euro, musakaua, 10,50 euro, pastele. Comparând prețurile de la diferite localuri, ele erau cam la fel, poate cu 50 eurocenți în plus ori în minus. Ospătarul, Spyros, știa câteva cuvinte în limba română, pentru că fusese în București și a lucrat acolo un an. Cum se întâmplă prin Grecia, am devenit prieteni și de câte ori am mai trecut pe lângă Black Cat, venea să ne salute, măcar că nu am mai luat masa acolo.

Mamma Souvlaki

Si pe acesta l-am ales tot la întâmplare. Restaurantul, afacere de familie, cum sunt foarte multe în Grecia, se află într-o zonă centrală a orașului nou, pe Bv. Alexandras, nr. 46, în apropiere de San Rocco Square, unde este stația de autobuze. Pe terasă, aproape toate locurile erau ocupate când am ajuns noi în jurul orei 15. Mulți turiști, dar și localnici. Semn bun că se mănâncă bine.

Am comandat souvlaki (frigăruile noastre), specialitatea casei, doar rastaurantul se numește Mamma Souvlaki! Porția a fost uriașă: trei souvlaki mari, însoțiți de cartofi pai, sos Tzatziki, salată asortată. pâinea lor. Mult, prea mult ca să-i fac față! Restul, am rugat să-mi pună la pachet și am mâncat încă două amieze din porție. Am încheiat cu o înghețată de ciocolată foarte bună și ea. Total: 14 euro.

Dacă primele două restaurante le-am ales la întâmplare în plimbările noastre, pe al treilea ni l-a recomandat gazda noastră și așa am ajuns la

Mouragia

Restaurantul, tot o afacere de familie, nu este mare, câteva mese înăuntru și alte câteva pe terasă. Adresa este Str. Arsenou, nr. 15, în orașul vechi, vis-a-vis de mare. Mulți „mâncători” și aici. Am găsit o singură masă liberă. Primisem o carte de vizită cu rstaurantul și i-am arătat-o ospătarului căruia i-am și spus că venim la recomandarea gazdei noastre Anna Maria. Am aflat că ea are legătură cu restaurantul, că mama ei a lucrat sau poate încă lucrează acolo ca bucătăreasă. Am comandat gyros la farfurie, și din nou, am avut parte de o porție să saturi doi oameni. Iar am luat pentru acasă jumătate din mâncare. Foarte gustos, preț rezonabil, 11 euro, servire ireproșabilă. Terasa este acoperită ferind clienții de soarele arzător, iar vederea la mare este un atu în plus pentru acest local.

Despre băuturi nu pot să scriu, pentru că eu nu am băut decât apă.

În Kerkira, alegi nu numai localuri pentru mâncare, ci și pentru relaxare și delectare. Și ce este mai potrivit și mai obligatoriu decât terasele din celebrul Liston! Aflat pe partea vestică a Esplanadei, Liston se bucură de o tradiție de peste două sute de ani, când, la ordinul lui Napoleon, s-a construit lunga colonadă după modelul celei din Rue de Rivoli din Paris, devenind repede un loc de întâlnire și socializare pentru aristocrația corfiotă.

Nu știu dacă prețurile sunt mult mai mari aici, fiind considerată o zonă de lux. O cafea espresso a costat 2.20 euro, cafe-frape, 3,50.

Asta am băut eu. Toate au venit cu ceva dulce, o napolitană în ciocolată și cu un pahar de apă. Servirea, la înălțime, iar atmosfera și vederea spre Esplanadă, Muzeul de Artă Asiatică și spre terenul de golf au făcut să ne simțim făcând parte din... protipendata corfiotă, care-și petrecea serile în acest loc exclusivist.

Emeral

Mie mi-a rămas la suflet o cofetărie-patiserie pe care am descoperit-o în drumul spre cazare și i-am rămas fidelă în toate cel patru zile. „Emeral” se află în zona San Rocco Square. Este o afacere de familie înființată în 1977. Aici am mâncat cele mai bune prăjituri și înghețată arizanală. Una dinre prăjituri, Pădurea Neagră, era cu totul altceva la gust față de ceea ce am mâncat în Sibiu la celebra cofetărie„Mândra” . Un blat din ciocolată, cu cremă și frișcă, fructe confiate în blat, o nebunie de arome! La fel și înghețata care venea servită cu un pișcot de ciocolată. Produsele de patiserie și pâinea miroseau atât de bine și erau proaspete! Felul în care erau etalate produsele în vitrine, mă ducea cu gândul la o expoziție. Toate se cântăreau, inclusiv înghețata și în funcție de gramaj, era prețul. O prăjitură ajungea la 3,50 euro, înghețata, 2,50. Și aici, personalul prietenos, servirea fără reproș.

Dar nu pot să închei fără să dau un pont celor care vor ajunge în Moraitika, despre unde se poate mânca bine și ieftin. Este vorba despre Beach Restaurant.

Restaurantul, cu o terasă generoasă și situat la plajă ține, de Messonghi Beach Holiday Resort un resort închiriat de francezi. În principal, restaurantul este pentru turiștii hotelului, dar pot mânca și ceilalți turiști care nu sunt cazați aici, pentru suma de 15 euro /zi toate mesele. Tot 15 euro plătești și dacă mănânci doar o masă. Mâncarea este în sistem bufet suedez, nu foarte variată, dar suficientă. Se găsesc preparate din carne de vită, pui, pește, paste, cartofi pregătiți în diferite feluri, sosuri și alte garnituri, dulciuri, fructe, înghețată, ceai, cafea, bere. Alte băuturi spirtoase se plătesc. Programul restaurantului este de la 10-18. Este o variantă ieftină și bună, aflată la îndemână, pe care o recomand. Aici personalul vorbește în principal franceza, dar și engleza.

Cam astea au fost plăcerile mele culinare în vacanța din Corfu.

despre SERVICII

Ospătarii au fost de-a dreptul prietenoși, mereu cu zâmbetul pe buze, încât e o plăcere să mănânci în localurile respective.

GASTRONOMIE (BUC & MASĂ)

Moussaka, Souvlaki, Gyros, bucătărie tradițională grecească la prețuri accesibile. Partea de cofetărie a fost un răsfăț!

LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Indiferent unde sunt situate, în orașul vechi sau în cel nou, la malul mării sau pe celebra Esplanadă, împrejurimile sunt încântătoare și te simți bine.

Trimis de Rodel in 17.12.22 18:25:21
Validat / Publicat: 17.12.22 19:12:21
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în GRECIA.

VIZUALIZĂRI: 1541 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Rodel); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P04 Am mâncat,m-am săturat, beau doar apă.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită

[17.12.22 19:11:41]

Mutat în rubrica "Unde mâncăm? Taverne în Kerkira - Corfu Town, CORFU TOWN" (nou-creată pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER UndeMâncăm]

[17.12.22 19:24:19]

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent sau anul trecut ;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

===

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

RodelAUTOR REVIEW
[17.12.22 20:03:40]

@webmaster:

Mulțumesc pentru apreciere!

irinad CONS. ONORIFIC AFA / GRECIA
[17.12.22 22:18:41]

@Rodel: Felicitări pentru toată vacanţa corfiotă şi pentru articolele despre aceasta, şi mai ales pentru acesta, din câte văd, al 100-lea!

Cât mai multe articole şi de aici înainte, cât mai frumoase vacanţe!

[18.12.22 08:37:04]

@irinad:

Mulțumesc pentru vizită, aprecieri și urări! Am reușit să ating un număr rotund, sper să-l depășesc!

Michi
[18.12.22 13:02:03]

@Rodel: Felicitări pentru cifra rotundă, la mai multe sute! Eu regret că nu am fost în Corfu deşi era în program dar nu a mai fost să fie. Cât am făcut parte din AFA, 13 ani, am circulat cât ne-au ţinut puterile şi finanţele. Dacă mă înscriam chiar de când s-a înfiinţat AFA, aşi fi putut ordona şi alte excursii făcute înainte. Aşa, nefăcând parte dintr-o comunitate şi nescriind despre ele imediat după ce le-am făcut, s-au pierdut din memorie. Sfatul meu este să valorifici timpul în limita posibilităţilor pentru că drumeţiile reprezintă o valoare mai mare decât acumulările materiale.

mishu
[18.12.22 14:46:59]

@Rodel: Super apetisant totul, sa va fie de bine, felicitari, votat cu mare drag!

Si continuam spre urmatoarea aniversare

[18.12.22 15:00:31]

@mishu:

Mulțumesc pentru vizită, ecou și vot!

[18.12.22 15:06:12]

@Michi:

Dumneavoastră ați călătorit foarte mult și ați împărtășit impresiile cu noi. Sunteți un exemplu pe AFA! Mulțumesc pentru felicitări, ecou și vot! Până să vă ajung la numărul de review-uri și voturi, mai am mult de vizitat și scris.

⭐ValentinB_88⭐
[22.12.22 14:59:12]

Votat cu drag si felicitari pentru noua titulatura.

sibicrengut
[05.07.23 11:53:31]

plaja este departe de hotel?

[05.07.23 12:13:54]

@sibicrengut:

Plajă am avut în Moraitika, am scris review. In Kerkira town, pentru plajă, se merge într-una dintre stațiunile aflate în apropiere.

6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):