ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 03.12.2022
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Brăila
ÎNSCRIS: 17.06.09
STATUS: CONSUL
DATE SEJUR
DEC-2022
DURATA: 1 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 3 MIN

Simt că vine Moş Crăciun - Târgul de Iarnă Brăila 2022

TIPĂREȘTE

Este decembrie. In aer miroase a iarna, a sarbatoare, a bucurie. Decembrie, chiar mai mult decat iunie, este o luna a copiilor, o luna in care si noi, adultii, redevenim copii. Eu, cel putin, asta simt.

“Primăria Municipiului Brăila în parteneriat cu Instituția Prefectului și Consiliul Județean Brăila organizează, în perioada 30 noiembrie – 11 decembrie 2022, unul dintre cele mai mari evenimente anuale, Târgul de Iarnă.

În parcarea laterală și în fața Primăriei, timp de 12 zile, târgul reunește producători autentici din țară și cele mai renumite ansambluri de tradiții, datini și obiceiuri.”

suna un anunt primit de la o prietena.

Targ de iarna? Sigur, doar suntem la Braila, orasul Zanei Zbanghii, unde totul e atipic, la fel ca mine.

Nu e un Targ de Craciun, e un fel de avant-premiera la toate celelalte din tara.

1 Decembrie, Ziua Nationala, orele 15:30. Friiig si burnita. Daca ar fi nins, ar fi fost mai cald. Batea si vantul, dar… sa piarda Zbanghia deschiderea? Nu se face. Parada se terminase demult, asa ca m-am urnit de acasa cu azimut Targ. Pe jos fac aproximativ 20-25 de minute, asa ca am ajuns cam pe la 16. Asa cum ma asteptam, lume multa pe strazi, aglomerate si trotuarele, si carosabilul. Dupa atatea restictii si oprelisti, lumea era dornica sa vada, sa auda, sa simta, sa miroasa.

Platoul din fata Primariei era plin de lume, dar, mai tarziu, s-a dovedit ca brailenii mei pot mai mult!

M-am invartit putin pe acolo, am vrut sa fac poze si pe lumina si apoi m-am strecurat-ca asta este termenul corect- spre casutele cu minuni.

Si aici era lume multa, ca la iarmaroc. In aer pluteau miresme imbietoare de mere, scortisoara, vin, tuica, sarmale, Kurtos Kolacs, cozonac, afumaturi, ciocolata, lamaie…

Special m-am uitat, cat am reusit sa vad, la numele casutelor. TOATE erau romanesti, ba in unele, mesteri populari lucrau la vedere produsele.

Preturile… mde, ca la Targ! Adica marisoare. Dar totul (sau aproape totul) era produs local, artizanat, produs de om nu de masina. Am spus aproape totul, fiindca erau niste ii superbe, dar produse de o manufactura (ca e prea mica sa fie fabrica).

Erau veniti producatori din multe zone ale tarii, mai aproape sau mai departe de Braila. Autentic si frumos mi s-a parut un mester cu masti populare venit de la manastirea Humor din Moldova, dar si standul lipovenesc din Jurilovca.

Suveniruri, magnetei, produse alimentare, vinuri…. Totul imbia prin culori, forme, arome…

Ploua si batea vantul. Eram inghetata, asa ca mi-am luat un pahar cu vin fiert, pe care, in cateva minute, l-am racorit cu mainile mele reci.

Intre timp, s-au aprins luminile si totul parea un basm frumos. Era 17:30. Am asteptat parada porturilor populare si am incercat sa fac poze. Si lor le era frig si se miscau repede. Nu prea mi-a iesit, dar cate ceva, sa va faceti o idee, am prins. Unele poze sunt usor tremurate din cauza frigului, dar sper ca v-am facut sa simtiti atmosfera de sarbatoare si ca si voi il veti astepta cu drag pe Mos Craciun.

L. E. Asa cum am promis, am fost ieri din nou in Targ. Am facut si fotografii. Le voi descarca si le voi posta aici.

Cateva preturi: o portie de sarmale=35 lei, clatita uriasa cu nutella=15 lei, cu dulceata=14 lei, Kurtos Kolacs=20 lei.

Mos Nicolaie mi-a adus doua ii: si pe cea rosie, si pe cea crem, un Kurtos si inca un pahar cu vin fiert.

Nu mai era aglomeratie si m-am plimbat in voie, am mirosit, am gustat, am privit...


[fb]
---
Trimis de Zoazore in 03.12.22 12:24:49
Validat / Publicat: 03.12.22 15:24:48
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BRĂILA.

VIZUALIZĂRI: 1094 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

29 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Zoazore); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Va invit la visare. Targul de Iarna din Braila. Hai sa-l asteptam pe Mos Craciun!
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 51500 PMA (din 55 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

29 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[03.12.22 15:24:30]
»

Mutat în rubrica "Târguri, expoziții, festivaluri brăilene, BRĂILA" (nou-creată pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

mishu
[03.12.22 17:06:58]
»

@Zoazore:

Special m-am uitat, cat am reusit sa vad, la numele casutelor. TOATE erau romanesti, ba in unele, mesteri populari lucrau la vedere produsele. Preturile… mde, ca la Targ! Adica marisoare. Dar totul (sau aproape totul) era produs local, artizanat, produs de om nu de masina.

numele romanesti... ok, mesteri populari care lucrau... ok, preturi... not ok . nu am sa comentez mai mult, din moment ce administratia cere taxe mai pentru chirii, atunci ca un tavalug, totul se reflecta in ceea ce trebuie sa platim noi. Insa 5 lei paharul de vin... da, e altceva, si daca a fost si bun, e perfect.

Cat despre tuica din poza P23, da, am fost si noi la acel festival care acum se numeste Fesivalul Toamnei, dar care inainte se numea Festivalul Tuicii .

Cred ca indiferent de ce gasim in targ, ca suntem dezamagiti sau nu, nu trebuie sa nu ajungem si la astfel de targuri, sa simtim buucie in suflet indiferent de ceea ce se intampla in jurul nostru, mai avem nevoie si de momente frumoase in viata noastra.

Felicitari, votat cu mare drag.

Safta Radu CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[03.12.22 17:43:16]
»

Că li se spune Târg de Crăciun sau Târg de Iarnă (tot cam aia înseamnă) faptul că acestea s-au deschis în mai toate orașele importante ale țării e un lucru bun. Așa cum ai scris și tu, după perioada asta cenușie de doi ani și ceva oamenii simt nevoia comunicării, revederii cu cei apropiați, revenirii la obiceiurile și tradițiile noastre dintotdeauna. Că prețurile au luat-o razna nu e o noutate, cam peste tot sunt la fel. O întrebare, totuși: de ce târgul din orașul tău e deschis doar până în 11 decembrie?

Frumos review-ul, se vede că l-ai scris cu emoție și bucurie în suflet.

ZoazoreAUTOR REVIEW
[03.12.22 19:13:51]
»

@Safta Radu:

O întrebare, totuși: de ce târgul din orașul tău e deschis doar până în 11 decembrie?

Pentru ca nu este un targ de Craciun, ca in celelalte orase. Este doar pentru stabilirea de contacte. Nu are atractii, ca cel de la Craiova. Explicatia asta mi-am dat-o eu, vazand ca se incheie contracte la unele casute.

Probabil ca, asa cum spunea si @mishu, taxele fiind foarte mari, producatorii nu si-au permis sa stea mai mult. Asta baniuesc eu. Nu am avut pe cine sa intreb acolo.

Sau, asa cum am scris, orasul meu este atipic, asa cum sunt si eu!

Multumesc pentru vizita, vot si aprecieri.

doinafil
[03.12.22 21:12:11]
»

Toate târgurile de Crăciun sunt frumoase și la noi, dar și în alte țări! Și ăsta - „al tău” - este și îmi place când oamenii ies pe stradă să se bucure, împreună cu alții, de startul sărbătorilor de iarnă.

Mi-au plăcut mult iile din P11! Le-aș lua pe toate acasă , dacă s-ar putea și dacă aș avea unde să le mai pun!

S-au deschis și în București, unul în Piața Constituției și celălalt în Parcul din Drumul Taberii. În ambele prețurile sunt muuuult mai mari ca în anii trecuți. Până la urmă ele, Târgurile de Crăciun - oriunde în țară sau în lume - s-au transformat în piețe de desfacere a mărfurilor, mai mult sau mai puțin artizanale sau „bio” . Nu știu dacă este un lucru bun sau rău, dar cred că pedalează mai mult pe câștig decât pe bucuria sinceră a nașterii Domnului.

Noi nu am apucat să mergem la nici unul din București, am citit doar ce a scris @ValentinB_88, colegul nostru, care le-a vizitat pe amândouă. Nu mi-am propus să merg la nici unul, dar - dacă se va întâmpla să fiu prin apropierea vreunuia din ele în următorul interval, (până la Crăciun), nu-l voi ocoli!

De ce târgul brăilean ține, doar, până pe 11 decembrie?!

Felicitări pentru articol și...

Yoda
[03.12.22 21:53:12]
»

@doinafil:

Nu știu dacă este un lucru bun sau rău, dar cred că pedalează mai mult pe câștig decât pe bucuria sinceră a nașterii Domnului.

Eu cred ca luati repede, majoritatea oamenilor nu pot sa spuna ce sarbatorim noi de Craciun si de Pasti. Eu nu cred ca e un lucru bun.

ZoazoreAUTOR REVIEW
[03.12.22 21:53:24]
»

@doinafil:

De ce târgul brăilean ține, doar, până pe 11 decembrie?!

Si eu m-am intrebat asta, si Radu. Nu stiu. Probabil ca de asta se numeste "de Iarna" si nu "de Craciun". Nu am pe cine sa intreb ca sa va pot oferi un raspuns. Nici in presa locala nu am gasit ceva edificator.

Dar da, bucuria de a fi unii cu altii (si sa stii ca intrau in vorba unii cu altii, chiar daca nu se cunosteau! Si pe mine m-au intrebat cativa cate ceva!), de a se bucra impreuna era vizibila. Razbatea de peste tot. In ciuda frigului, toti erau veseli. Asta am vrut, de fapt, sa va arat: BUCURIA.

Multumesc pentru vizita, vot si aprecieri.

ZoazoreAUTOR REVIEW
[03.12.22 21:59:00]
»

@Yoda:

Eu cred ca luati repede, majoritatea oamenilor nu pot sa spuna ce sarbatorim noi de Craciun si de Pasti. Eu nu cred ca e un lucru bun.

Bun sau rau, importanta este bucuria. De foarte multi ani romanii, si nu numai, au uitat adevarata semnificatie a sarbatorilor si toate au devenit comerciale.

Dar a ramas, totusi, bucuria data de orice eveniment care ne aduce impreuna.

Multumesc pentru vizita, ecou si... SB!

Felicitari pentru cele doua weekenduri.

tata123 🔱 CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[03.12.22 22:53:04]
»

@Zoazore: Sunt binevenite relatările din toată țara de la astfel de evenimente care vestesc sărbătorile de iarnă. Anul acesta, mai mult ca oricând, am citit știri despre târguri de iarnă/Crăciun deschise într-o mulțime de orașe ale României, așezări mai mici sau mai mari. Într-adevăr în unele orașe aceste târguri se desfășoară pe perioade scurte (de ex. la Botoșani va fi în perioada 12-18 decembrie), în alte părți o lună de zile. Unul după altele târgurile festive își deschid porțile: Oradea, Călărași, Cluj, Sighișoara, Timișoara, Arad, Târgu Mureș etc.

Oamenii simt că se apropie o perioadă frumoasă a anului și vor să radieze, să râdă, să se distreze, să se bucure. Unde poți avea aceste emoții pozitive decât într-un loc plin de luminițe colorate, în fața unui brad înalt și frumos decorat, ascultând clopoței, colinde și cântece de iarnă și simțind în nări miros de cozonac, de scorțișoară și portocale.

Toți locuitorii României trebuie să se bucure de Crăciun. Și cei din Brăila au experimentat deja acest lucru... Mulțumim pentru această avanpremieră...

ZoazoreAUTOR REVIEW
[03.12.22 23:41:38]
»

@tata123 ????: Da, asa este, din an in an se deschid tot mai multe. Mai bogate, sau mai putin bogate, mai pentru comert, ca cel din Braila, mai bogat si mai distractiv, ca cel din Craiova, important este ca oamenii sa se bucure, sa socializeze, sa simta magia sarbatorilor.

Si, crede-ma, chiar m-am simtit copil trecand prin fata atator casute cu frumuseti si bunatati si am simtit o bucurie de copil cand s-au aprins luminile.

Multumesc pentru vizita, vot si aprecieri.

doinafil
[04.12.22 00:10:13]
»

@Yoda :

Eu cred ca luati repede, majoritatea oamenilor nu pot sa spuna ce sarbatorim noi de Craciun si de Pasti. Eu nu cred ca e un lucru bun.

Cam așa este! O mare parte din ei nu prea mai știu exact ce înseamnă cele două mari sărbători creștine. Aș vrea să cred - însă - că majoritatea cunosc semnificația lor!

Pe ultima propoziție a Dv-stră (îmi cer iertare!), dar n-am prea înțeles-o! Ce nu este un lucru bun: că se fac Târguri sau că nu se fac?! Că s-au transformat ȘI în surse suplimentare de câștig în loc să fie doar bucuria sinceră a Crăciunului?!

krisstinnaPHONE
[04.12.22 06:47:01]
»

@Zoazore: Ți-au tremurat mâinile când ai făcut pozele...

De frig, de emoție, de bucurie, nu contează. Bucuria împletită cu emoția, ambele esențiale la un astfel de eveniment. Fără ele nu simți Crăciunul, nu vezi Frumosul din urât, uiți de ce te afli in fața sutelor de beculețe...

Preturi mari? Toată lumea se vaită de parcă ne bagă cineva mâna in buzunar

Sunt aceleași prețuri ca in fiecare an, eu așa am constatat in Bucuresti. Toată lumea trebuie să trăiască, eu nu aș vrea să fiu in pielea acelor comercianți.

Aglomeratie? Păi, cum vreau eu să merg la beculețe, vrea toată lumea... Era mai bine când fugeau oamenii de oameni? E mai bine să fie pustiul lăsat de bombe intr-un război? Să mergem in Ucraina, acolo sunt prețuri mici și nu e aglomerat decât in subsoluri.

Uneori uităm să ne bucurăm de ceea ce avem, știm doar să ne văităm de nimicuri.

Nu e cazul tău, draga mea, tu ești ca mine, știi să guști fiecare bucurie, fiecare luminiță îți trezește emoție, vezi partea frumoasă a fiecărui... "nimic".

Bravo! Felicitări!

Yoda
[04.12.22 08:00:28]
»

@doinafil:

Ce nu este un lucru bun: că se fac Târguri sau că nu se fac?!

Imi cer eu iertare, poate nu m-am exprimat foarte clar. Cred ca nu e un lucru bun ca uitam ce anume sarbatorim de Paste si Craciun si ne concentram aproape exclusiv pe partea materiala a lucrurilor si pe profit.

Despre targuri, eu cred ca e bine sa se faca, iar cine vrea se duce, cine nu, sta acasa.

Despre preturi, cred ca fiecare cere cat vrea.

nicole33
[04.12.22 10:11:06]
»

@Zoazore:

Targ de iarna? Sigur, doar suntem la Braila, orasul Zanei Zbanghii, unde totul e atipic, la fel ca mine.

Nu e un Targ de Craciun, e un fel de avant-premiera la toate celelalte din tara.

Aceeaşi întrebare: "Târg de Iarnă sau Târg de Crăciun? "

De fapt, din cele citite în articol şi văzute în poze, îmi pare cam acelaşi lucru. Doar perioada este diferită, mai scurtă în cazul târgului brăilean. Nu prea poţi spune nici că ar fi o avant-premieră la restul târgurilor din ţară, cât timp altele au început în acelaşi timp cu acesta sau chiar mai devreme, dar asta este mai puţin important.

Că este atipic la fel ca tine, nu ştiu dacă este aici locul sau momentul să comentez. Oricum această iniţiativă a Primăriei ţi-a oferit ţie o mare bucurie şi mie ocazia şi bucuria de a te "revedea" într-un nou look în tunelul cu luminiţe (P01)

Dupa atatea restictii si oprelisti, lumea era dornica sa vada, sa auda, sa simta, sa miroasa.

Platoul din fata Primariei era plin de lume, dar, mai tarziu, s-a dovedit ca brailenii mei pot mai mult!

Târgurile de acest gen s-au bucurat mereu de succes şi era absolut previzibil ca interesul oamenilor să crească şi mai mult anul acesta după perioada prea lungă de restricţii de tot felul.

Si aici era lume multa, ca la iarmaroc. In aer pluteau miresme imbietoare de mere, scortisoara, vin, tuica, sarmale, Kurtos Kolacs, cozonac, afumaturi, ciocolata, lamaie…

Asta este atmosfera de sărbătoare, acest amalgam de arome care mai de care mai ispititoare şi beculeţele.

Ploua si batea vantul. Eram inghetata, asa ca mi-am luat un pahar cu vin fiert, pe care, in cateva minute, l-am racorit cu mainile mele reci.

Aici s-ar impune două comentarii. Primul este legat de mirarea că ai primit un pahar cu vin fiert, deşi eu încă te suspectez că ai apelat la altcineva care să cumpere în locul tău, pentru că altfel ai fi băut doar Cico .

Al doilea este legat de faptul că nu aşa se bea vinul fiert. În loc să răceşti vinul în încercarea de a-ţi încălzi mâinile îngheţate, mai eficient ar fi fost să-l bei cât puteai de fierbinte, iar efectul de încălzire ar fi fost aproape instantaneu. Ţi-ar fi încălzit imediat tot corpul, şi mâinile şi sufletul

Poza P25 cu cazanul în care se fierbea vinul, cu aburul înmiresmat, este de mare efect.

Preţul de 5 lei pentru un pahar de vin fiert nu mi se pare deloc mare. Erai îngheţată şi aşa te-ai mai încălzit puţin. Altfel riscai să plăteşti mai mult la farmacie

Felicitări pentru articol şi pentru că ai ales să împărtăşeşti cu noi bucuria şi emoţia trăite la târg!

nicole33
[04.12.22 10:45:34]
»

@Safta Radu:

Că li se spune Târg de Crăciun sau Târg de Iarnă (tot cam aia înseamnă) faptul că acestea s-au deschis în mai toate orașele importante ale țării e un lucru bun.

Aceeaşi dilemă am avut şi eu, amintindu-mi chiar de disputa cu Moş Crăciun versus Moş Gerilă din vremurile de tristă amintire, cu încercarea amânării venirii celui din urmă mai spre Revelion aşa.

Şi eu consider binevenită deschiderea unor asemenea târguri în cât mai multe oraşe din ţară, un prilej de bucurie foarte accesibil şi pentru cei care nu au disponibilitatea de timp şi/sau financiară de a călători într-un alt oraş în acest scop.

Așa cum ai scris și tu, după perioada asta cenușie de doi ani și ceva oamenii simt nevoia comunicării, revederii cu cei apropiați, revenirii la obiceiurile și tradițiile noastre dintotdeauna.

Târgul ăsta brăilean pare să fi pus accent tocmai pe tradiţiile pe cale a fi uitate de mulţi dintre noi.

Poate dacă Zozo ar fi filmat parada costumelor populare în loc să fotografieze doar, am fi înţeles şi noi mai bine desfăşurarea evenimentului.

Emoţiile şi bucuria autoarei răzbat din text şi, pentru mine cel puţin, constituie cel mai mare plus al articolului.

nicole33
[04.12.22 11:04:48]
»

@doinafil:

Toate târgurile de Crăciun sunt frumoase și la noi, dar și în alte țări! Și ăsta - „al tău” - este și îmi place când oamenii ies pe stradă să se bucure, împreună cu alții, de startul sărbătorilor de iarnă.

Ăsta este şi scopul manifestărilor de acest gen. Oamenii au mare nevoie să se bucure, să simtă emoţia şi să intre în atmosfera magică a sărbătorilor.

Mi-au plăcut mult iile din P11! Le-aș lua pe toate acasă, dacă s-ar putea și dacă aș avea unde să le mai pun!

Şi mie mi-au plăcut iile din fotografia respectivă. Eu nu o vreau decât pe cea roşie cu auriu , chiar dacă nu este lucrată manual.

Vorbeai de preţuri şi am acum ocazia să te contrazic. Iile din P11 costă 100 lei bucata acum în 2022. Când ne-am cumpărat noi ii pentru Întâlnirea de la Alba Iulia din urmă cu patru ani tot 100 lei am plătit pe bucată şi nu din vreun târg, ci de la nişte dughene banale.

S-au deschis și în București, unul în Piața Constituției și celălalt în Parcul din Drumul Taberii. În ambele prețurile sunt muuuult mai mari ca în anii trecuți.

Eşti fată deşteaptă şi poţi judeca singură. Sfatul meu este să mergi acolo, la oricare sau la ambele, dacă ai ocazia şi să-ţi faci singură o idee despre ce este vorba, să nu te laşi influenţată de ce zice unul sau altul şi vei fi surprinsă să constaţi că nu este totul atât de naşpa cum crezi acum.

doinafil
[04.12.22 13:22:04]
»

@Yoda: Mulțumesc pentru clarificare! Aveți perfectă dreptate, profitul este cel care primează, pentru comerț, desigur!

Cât despre mersul la Târguri, cred și eu că este o bucurie, pentru noi toți dar mai ales pentru copii

Despre prețurile mari sau „nesimțit” de mari, omul meu (@msnd) spune - de fiecare dată când este cazul - un lucru mai puțin academic: „-Nu e prost cine cere, e prost cine dă!” Are dreptate! Așa că eu renunț - fără nici un regret - la un „moft” , sau la un flecușteț de obiect, pe care nici n-aș mai avea unde să-l pun, prin casă.

ZoazoreAUTOR REVIEW
[04.12.22 15:35:47]
»

@krisstinna:

Preturi mari? Toată lumea se vaită de parcă ne bagă cineva mâna in buzunar

Nu, nu ne baga nimeni mana in buzunar, dar cateodata nu ne permitem chiar tot ce ne dorim.

Aglomeratie? Păi, cum vreau eu să merg la beculețe, vrea toată lumea... Era mai bine când fugeau oamenii de oameni? E mai bine să fie pustiul lăsat de bombe intr-un război? Să mergem in Ucraina, acolo sunt prețuri mici și nu e aglomerat decât in subsoluri.

Imi pare rau ca asta ai inteles si ca ma certi. Eu doar am vrut sa subliniez ca lumea era dornica sa fie acolo, toti gandeau ca si mine, nimeni nu se supara daca se mai "tampona" de altii. Toti erau veseli si se vedea fericirea pe chipurile lor.

Uneori uităm să ne bucurăm de ceea ce avem, știm doar să ne văităm de nimicuri.

Si eu m-am bucurat sa fiu acolo, printre ei, am crezut, sincer, ca asta am transmis. Imi pare rau daca nu s-a inteles asta.

ZoazoreAUTOR REVIEW
[04.12.22 15:48:52]
»

@nicole33:

Aici s-ar impune două comentarii. Primul este legat de mirarea că ai primit un pahar cu vin fiert, deşi eu încă te suspectez că ai apelat la altcineva care să cumpere în locul tău, pentru că altfel ai fi băut doar Cico .

Cateodata, recunosc, foarte rar, mi se intampla sa mai si primesc alcool.

Poate ca fiind intuneric, nu mi-au vazut privirea de copil pofticios. Asta pentru primul comentariu. Si nu, n-am talharit pe nimeni, mi-am cumparat vinul dorit, de acolo, de la cazanul ala, care avea felii de lamaie si portocala si bete de scortisoara. Si tare bun a fost!

Al doilea este legat de faptul că nu aşa se bea vinul fiert. În loc să răceşti vinul în încercarea de a-ţi încălzi mâinile îngheţate, mai eficient ar fi fost să-l bei cât puteai de fierbinte, iar efectul de încălzire ar fi fost aproape instantaneu. Ţi-ar fi încălzit imediat tot corpul, şi mâinile şi sufletul

Asta am intentionat, dar mainile mele erau atat de reci, incat abia de simteam paharul. Pana m-am asezat pe o banca si am aprins o tigara, s-a racorit. Nu era vin frappee, era cald, dar nu fierbinte. M-am incalzit si la trup, dar si la suflet.

Poate dacă Zozo ar fi filmat parada costumelor populare în loc să fotografieze doar, am fi înţeles şi noi mai bine desfăşurarea evenimentului.

...poate daca Zozo s-ar fi prins din timp, trecea camera foto pe filmare, dar parada a intarziat o ora, nici nu stiam daca sa mai astept, imi era tare frig, si cand a aparut, n-a durat 10 minute. As fi riscat sa nu prind nimic. Si de filmat era greu. Dansau si se agitau mult, asa ca nu stiu ce ati fi inteles.

krisstinnaPHONE
[04.12.22 20:44:44]
»

@Zoazore: Zozo, citește ultimul paragraf din ecoul meu, te rog.

Stiu că nu ai răbdare să citești, o iei pe diagonala mai mereu

Vorbeam la modul general, nu la tine. Dar cum tie îți lipsește răbdarea, nu pot decât să sper că vei citi așa cum trebuie ecoul meu lung

Tu nu vezi că oamenii se referă doar la bani când vorbim de spiritul Crăciunului? Dar când ei dau multi euro pe privit bolovani puși in locuri îngrădite de străini doar pentru a ii ușura de bani, atunci nu e japcă. Zece lei un pahar cu vin e hoție. La asta mă refeream, citisem și ecourile la rw tău

Nu te-aș certa niciodată, in afara de AFA ne leagă mult prea multe, știi ce zic.

Esti cam zbanghie, asta recunosc.

doinafil
[04.12.22 20:51:46]
»

@nicole33 :

Şi mie mi-au plăcut iile din fotografia respectivă. Eu nu o vreau decât pe cea roşie cu auriu, chiar dacă nu este lucrată manual.

La aia mi-a rămas și mie gândul. Este superbă! La noi, în București, pe unde am tot umblat să văd o ie mai deosebită (culoare, lucrătură), nu am găsit. Astea cu 100 de lei/buc sunt cam peste tot, la magazine mai cu „ștaif” , în Mall-uri sau la tarabele din piețe. Este adevărat că prețurile sunt ceva mai mici la ele decât în Târguri.

Vorbeai de preţuri şi am acum ocazia să te contrazic. Iile din P11 costă 100 lei bucata acum în 2022. Când ne-am cumpărat noi ii pentru Întâlnirea de la Alba Iulia din urmă cu patru ani tot 100 lei am plătit pe bucată şi nu din vreun târg, ci de la nişte dughene banale.

După cum am spus și mai sus, ai dreptate să mă contrazici! Prețurile au rămas cam aceleași, chiar dacă leul s-a depreciat. Spun de prețurile la iile de felul celor din poza lui Zozo, făcute dintr-o pânzică ce imită - oarecum - pânza „topită” , din care se fac/făceau iile odată. Am văzut de-alea adevărate, lucrate manual și ornate cu altiță din mătase într-o culoare, sau mai multe, o minune de lucrătură! Le-am văzut la MȚR (Muzeul Țăranului Român), dar prețurile la ele nu prea te lasă să le iei acasă (700 de lei, sau chiar mai mult).

Sfatul meu este să mergi acolo, la oricare sau la ambele, dacă ai ocazia şi să-ţi faci singură o idee despre ce este vorba, să nu te laşi influenţată de ce zice unul sau altul şi vei fi surprinsă să constaţi că nu este totul atât de naşpa cum crezi acum.

Chiar am să merg! Cred că voi ajunge la cel din Drumul Taberii, este mai aproape de casa noastră, de aceea. Îți mulțumesc pentru sfat și...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ZoazoreAUTOR REVIEW
[04.12.22 20:56:10]
»

@krisstinna: Am citit tot, sa stii, dar cum si eu m-am plans de preturile mari, m-am simtit putin vizata si poate ca, stiind ca si eu am putin carco-letit, de aia am reactionat asa! Scuze!

Intentionez ca maine sa mai dau o fuga, mai pe lumina. Poate nu mi-o mai tremura mana pe aparat. Am eu niste nelamuriri cu privire la sarmale, clatite si... ii.

Sa vad cand ajung. Oricum, dupa 16:30, cand termin programul! Si mai aduc completari la ce am scris deja.

De ce se termina pe 11 decembrie... Probabil ca producatorii au contractat si alte prezentari prin tara. Nu stiu si nici nu am pe cine sa intreb.

Inca odata, scuze!

ZoazoreAUTOR REVIEW
[04.12.22 21:01:33]
»

@doinafil & @nicole33: Ia nu va mai contraziceti voi pe ii, ca doar cele crem de apar in poza sunt din vascoza (materialul care imita panza topita). Restul sunt din panza deasa de bumbac.

Cea rosie si cea neagra, acelasi model, sunt imprimate, nu cusute si erau marimea M, deci imposibil sa ne vina vreuneia dintre noi trei.

Mie pe cea crem mi s-a pus pata. Vascoza cusuta cu matase. CUSUTA, nu imprimata.

Am vazut si mai "procopsite", la 250, dar nu! de data asta NU! Poate anul viitor imi va fi si mie mai bine.

Maine as da o fuga sa-mi fac un cadou de Mos Nicolae. Oi merita si eu, nu? Va mai zic maine ce si cum cu ele.

ZoazoreAUTOR REVIEW
[06.12.22 20:27:58]
»

@mishu:

Cred ca indiferent de ce gasim in targ, ca suntem dezamagiti sau nu, nu trebuie sa nu ajungem si la astfel de targuri, sa simtim buucie in suflet indiferent de ceea ce se intampla in jurul nostru, mai avem nevoie si de momente frumoase in viata noastra.

Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, iti dau mare dreptate!

Intotdeauna evenimente de acest gen aduc bucurii.

Vinul a fost foarte bun, dovada ca ieri am mai dat o tura si am mai baut un pahar.

In Targ am gasit de toate pentru toate buzunarele si Mos Nicolae (matusa mea) mi-a daruit ia crem.

Sper sa am timp sa descarc si pozele de ieri cu niste preturi.

Multumesc pentr vizita, ecou si aprecieri!

mishu
[06.12.22 20:39:53]
»

@Zoazore:

Intotdeauna evenimente de acest gen aduc bucurii. Vinul a fost foarte bun, dovada ca ieri am mai dat o tura si am mai baut un pahar.

Cred ca ar trebui sa mai ajungi pin targ, s-ar putea sa te obisnuiesti si cu vinul fiert , incalzeste bine. Si indiferent ca iei ceva sau nu, bucura-te de targ si de ce se intampla pe acolo.

In Targ am gasit de toate pentru toate buzunarele si Mos Nicolae (matusa mea) mi-a daruit ia crem.

, si cu toate discutiile de aici uite ca in final ia a fost a ta. Sa o porti sanatoasa si sa te bucuri de ea.

Si La Multi Ani doama! Sa ne bucuri in continuare cu umorul tau simpatic.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ZoazoreAUTOR REVIEW
[06.12.22 20:43:41]
»

@mishu:

, si cu toate discutiile de aici uite ca in final ia a fost a ta. Sa o porti sanatoasa si sa te bucuri de ea.

Si La Multi Ani doama! Sa ne bucuri in continuare cu umorul tau simpatic.

Si cred ca pe mine ma astepta! Era singura marimea buna, chiar cea pe care o vazusem in prima seara.

Multumesc pentru urari, si voua va doresc toate cele bune!

mishu
[06.12.22 20:44:30]
»

@nicole33:

Al doilea este legat de faptul că nu aşa se bea vinul fiert. În loc să răceşti vinul în încercarea de a-ţi încălzi mâinile îngheţate, mai eficient ar fi fost să-l bei cât puteai de fierbinte, iar efectul de încălzire ar fi fost aproape instantaneu. Ţi-ar fi încălzit imediat tot corpul, şi mâinile şi sufletul

Sunt foarte de acord cu tine, asa am pocedat si noi, primele secunde au fost pentru incalzirea mainilor pentru ca oricum la cat este de fierbinte vinul fiert oricum nu il poti bea, dupa care am incercat sa il bem cat era fierbinte, si cand eu terminam paharul, ai mei erau doar la jumatate. Cand este rece chiar nu mai are nici un farmec . Si intradevar, 5 lei paharul chiar nu este mult si te incalzeste rapid.

mishu
[08.12.22 14:55:18]
»

@Zoazore: Am vazut si cele mai recente doua poze incarcate de tine, sa iti le porti cu placere, iti vin tare bine, iar tu daca mai continui cu iaurt o sa te vedem in curand pe podiumurile de prezentare.

Dar daca tot ai mai ajuns prin targ, ai mai luat si un vinisor sa te incalzesti? Cat despre poze pe lumina cred ca doar daca ajungi in weekend, altfel la ceas de seara esti inca pe drum presupun.

Sa iti fie de bine si sa ne mai auzim.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ZoazoreAUTOR REVIEW
[08.12.22 15:30:07]
»

@mishu:

Dar daca tot ai mai ajuns prin targ, ai mai luat si un vinisor sa te incalzesti?

Mos Nicolae mi-a adus doua ii: si pe cea rosie, si pe cea crem, un Kurtos si inca un pahar cu vin fiert.

Cat despre poze pe lumina cred ca doar daca ajungi in weekend, altfel la ceas de seara esti inca pe drum presupun

Da, ajung acasa pe la 18:30-18:45 si vineri pe la 16, deci...

Dar nu cred ca in we sa mai ajung!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
doinafil, mishu, Safta Radu, tata123 🔱, Yoda, Zoazore
Alte impresii din această RUBRICĂTârguri, expoziții, festivaluri brăilene:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.093410015106201 sec
    ecranul dvs: 1 x 1