ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 30.11.2022
STATUS: PRETOR
SEP-2022

La pas prin Corfu Town, centrul istoric

Vacanța de 12 zile în Insula Corfu am împărțit-o între Moraitika (vezi impresii) și capitala Kerkira, căreia i-am alocat 4 zile. Între cele două localități sunt 18 Km, parcurși de cele mai multe ori în 35-40 minute. Drumul ce duce din Moraitika spre Kerkira trece de-a lungul Mării Ionice, prin stațiunile ce se întind pe partea stângă a coastei. Traficul se aglomerează de cum te apropii de capitală, deja din Perama și Kanoni.

Kerkira, cum este numit orașul de către corfioți, este un amestec de vechi și modern și o mărturie a diferitelor dominații care și-au pus amprenta pe arhitectura construcțiilor. Se află situat în estul insulei.

Un punct de reper al orașului este San Rocco square, locul de unde pleacă autobuzele locale, dar și spre unele stațiuni aflate mai aproape, Blue Buses, și de unde te îndrepți spre descoperirea centrului vechi, o zonă exclusiv pietonală. Kerkira este împărțită în două: orașul vechi, Old Town, în Nord, și orașul modern, în Sud.

Ambele părți sunt asaltate de turiști, dar cel mai mult, partea veche, unde, mai ales la lăsarea întunericului, este un adevărat furnicar. Centrul vechi are un farmec deosebit în nocturnă. După ce se înserează este și foarte aglomerat. Străduțele sunt înțesate de turiști, înaintezi greu prin mulțime, poate este și puțin obositor, dar nu poți să renunți să te plimbi noaptea prin feericul Old Town. Ziua, turiștii sunt mai puțini și atunci e momentul să intri prin magazine pentru shopping.

Old Town, despre care vreau să scriu, este partea cea mai spectaculoasă a orașului, Centrul istoric a fost înscris în anul 2007 în patrimoniul cultural UNESCO. El se întinde între două fortărețe: Old Fortress și New Fortress. Dominațiile siciliene, venețiene, franceze, britanice sunt și acum vizibile în stilul arhitectural al clădirilor, al străzilor și a întregii zone. În orașul vechi, găsești străduțe înguste, multe în pantă, unde poți vedea rufe atârnate de la o casă la alta, piațete in care se află câte o bisericuță, dar și taverne, flori la ferestre, arbuști de bouganvillea ce împodobesc fațadele clădirilor. Asemănarea cu orășelele italiene este evidentă. Stăpânirea venețiană de 400 de ani este cea mai importantă și urmele ei se văd cam peste tot. Am rătăcit prin labirintul de străzi, efectiv m-am rătăcit, și nu cred că e ceva neobișnuit în centrul istoric. Am urcat/ coborât trepte pe unele dintre străzi, am admirat palmieri și alte plante exotice, minunatele flori de bougainvillea. Străzile din orașul vechi sunt pline de magazine de suveniruri, taverne, tonete cu înghețată, dulciuri și fructe. Magazine de firmă am văzut în centrul comercial aflat înainte de intrarea în orașul vechi.

Toate drumurile sau, mai bine-zis, toate străduțele duc spre biserica Sf. Spiridon, care este protectorul insulei pe ai cărei locuitori i-a salvat de epidemiile de ciumă și holeră, . Turla bisericii înaltă de 45 de metri este vizibilă din depărtare. Moaștele sfântului se află în biserică, într-o raclă de argint care de patru ori pe an este scoasă din biserică și plimbată pe străzile orașului. La ora 12, zilnic, capacul raclei este ridicat și moaștele pot fi văzute. Eu le-am văzut mai demult, cand am mai fost în Corfu. Acum nu m-am nimerit la ora respectivă acolo. Atunci, am primit și o bucățică din stofa papucului sfântului, care, conform legendei, noaptea străbate orașul și insula, își tocește încălțările, dar in zori are unele noi. Vizitatorii cumpără din magazinul bisericii sticluțe cu mir, primind drept bonus și o bucățică din papucii Sf. Spiridon. Vis-a vis de biserică sunt multe magazine cu suveniruri, odoare bisericești, icoane, bijuterii. Unul aparține gazdei mele din Kerkira, Anna Maria și se numește Golden Gate. Străzile paralele din zona bisericii duc spre cel mai căutat loc din Old Town și anume spre Esplanada.

Ce este Esplanada sau Spianada? Este o piață foarte largă, a doua ca mărime din Europa, care este mărginită pe o parte de clădirea cunoscută sub numele de Liston și de cealaltă parte de un parc, un teren de cricket făcut de britanici, dar pe locul unde a fost un teren de trageri folosit de venețieni. Liston este o colonadă cu arcade venețiene construită în 1807 la cererea lui Napoleon după modelul similar de pe Rue de Rivoli din Paris. A fost locul în care aristocrația venea la restaurantele, cafenelele și cofetăriile vremii. Pentru a putea intra, trebuia să se fi înscris pe „list on” . Acceptarea de a frecvanta localurile respective și, deci, de a fi pe listă era un semn al statutului social, o onoare. Și acum Liston este foarte frecventat atât de turiști cât și de localnici, fiind un loc unde trebuie neapărat să ajungi dacă ești în capitală. Multe localuri au terase ce se învecinează cu terenul de cricket, terase aflate la umbra copacilor.

Nu știu dacă este scump la Liston, eu am servit acolo în trei rânduri câte o cafea (2.50E), frappe (3,50E). Cam aceleași prețuri și în alte părți.

La capătul Esplanadei se află Palatul Regal sau Palatul Sf. Mihail și Sf. Gheorghe construit între 1819-1823 ca reședință a Înaltului Comisar Britanic, guvernatorul insulei. La construcție s-a folosit piatră din Malta. Este explicația pentru culoarea ca mierea a zidurilor. Acum, aici sunt sediile unor instituții, iar o aripă este ocupată de Muzeul de Artă Asiatică, muzeu dedicat artei indiene. Alături de această clădire, și ea emblematică pentru oraș, se întinde un parc cu vedere la mare și la Fortăreața veche venețiană ale cărei ziduri par a se ridica din apele mării. La ieșirea din parc, o biserică închinată Fecioarei Maria și a cărei culoare roșietică atrage privirea de la distanță. N-am putut-o vizita, deoarece era închisă când m-am hotărât să-i trec pragul.

Am asistat la câteva cununii civile acolo în parc. Mirii veneau pe bandă, unii păreau să vină direct de la plajă sau cumpărături. Ne-am amuzat, dar ne-a și plăcut. Așa o fi la ei, simplu! Ceremoniile religioase or fi cu fast!

Old Town este vegheat de Fortăreața Venețiană care domină întregul oraș. A fost ridicată pe un promontoriu de venețieni, prin 1559, pe un loc unde s-a aflat o fortificație încă din sec. al VI-lea. Fortăreața are o suită de clădiri unde se desfășoară diferite evenimente, o biserică, Sf. George, care se distinge prin coloanele in stil doric, și multe trepte de urcat. În partea de Est a orașului, vis-a-vis de portul nou, se ridică Fortăreța Nouă, ridicată în sec. al XVII-lea, ca apărare împotriva turcilor, ale cărei ziduri fac legătura cu portul. Nu este la fel de spectaculoasă ca vechea fortăreață, dar de sus priveliștea asupra orașului este deosebit de frumoasă.

Orașul Corfu are două porturi: cel vechi, un port pescăresc, de unde se fac excursii pe mare și portul nou, mare, impunător de unde pleacă feriboturi și vase de croazieră spre Albania și Italia.

Centrul istoric se vizitează cel mai bine pe jos. Nu e ușor de străbătut cu ale sale străzi labirintice care se deschid în câte o piațetă și în care te poți pierde fără probleme, dar se poate vedea și cu autobuzele roșii City Sightseeing, acele Hop On -Hop Off, dar cam scump (19euro/1 oră). Am văzut și trăsuri care așteptau doritorii de o plimbare mai romantică (25 euro/1 oră).

Kerkira este un oraș cosmopolit, un oraș plin de viață, care trăiește atât ziua, cât și noaptea.

LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Aflat la Marea Ionică, este nu doar cel mai important oraș al insulei, ci și unul foarte important al Greciei. Centrul istoric este perla orașului.

despre DISTRACȚIE & RELAXARE

În oraș, te poți reculege nu doar la biserica Sf. Spiridon, cea mai cunoscută, ci și la celelalte multe bisericuțe sau la catedrala care nu iese în evidență prin măreție exterioară. E chiar modestă, flancată de clădiri.

## end review sc

Trimis de Rodel in 30.11.22 17:02:15
Validat / Publicat: 30.11.22 18:55:24
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în GRECIA.

VIZUALIZĂRI: 1054 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Rodel); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P22 Clădiri la intrare pe Esplanadă.
[900 PMA] [450 PMA]

Carmen Ionscris / TELEFON CONS. ONORIFIC AFA / GRECIA [30.11.22 21:30:26] »

@Rodel: Plăcută revederea cu Kerkira, Listo și clădirile venețiene. Plus frumoasele peisaje marine.

Pe mine orașul m-a dezamăgit în privința curățeniei, mai corect spus, lipsei ei.

Rodel [30.11.22 22:14:12] »

@Carmen Ion:

Mie mi-a plăcut, nu am văzut să fie murdar sau nu am observat acest aspect. Aș merge oricând să mai stau câteva zile.

Mulțumesc pentru vizită și vot!

mishu [01.12.22 08:28:28] »

@Rodel: ce poate fi mai relaxant decât sa stai in vârful patului când lumea încă doarme, și sa citești un articol atât de frumos! Mi-a plăcut descrierea și mi-a plăcut sa ma plimb și eu alături de tine pe străduțele înguste și atât de pitorești. Foarte frumos totul, felicitări, votat cu mare drag.

maryka CONS. ONORIFIC AFA / GRECIA [01.12.22 09:15:17] »

Ce revedere plăcută! Kerkira Town și în special Old Town mi-au plăcut foarte tare. Când am fost noi, în iulie 2021, era foarte cald, dar pe străduțele înguste ne-am plimbat la umbra teraselor și a fost tare fain. Cumva mereu am asemuit orașul vechi cu Chania, desigur la scară mult mai mare, dar cu același farmec romantic.

Mulțumesc pentru poze, pentru aducere aminte! Felicitări!

Rodel [01.12.22 09:51:21] »

@mishu:

Mulumesc pentru lectură, ecou și vot! Retrăiesc zilele petrecute acolo, care, ca în orice vacanță, au fost lipsite de griji, relaxante.

Rodel [01.12.22 10:00:29] »

@maryka:

În septembrie e numai bine de vizitat. Cred că și în octombrie, dar zborurile din Sibiu sunt sezoniere, încep în iunie și se sfârșesc în septembrie. Mi-a plăcut foarte mult, patru zile i-am bătut străzile și nu numai cele din orașul vechi, dar acolo, printre străduțe și piațete, m-am simțit în elementul meu.

Mă bucur că ți-am redeșteptat amintiri frumoase! Mulțumesc pentru vizită, ecou și vot!

2rista [07.01.24 09:52:09] »

Întrucât statutul meu pe AFA nu-mi permite decât 2 voturi pt un autor am hotărât să scriu acest ecou. Apreciez în mod deosebit cursivitatea articolului, eleganta exprimării și multitudinea de informații utile oricărui turist interesat de locația respectiva. Ma voi folosi în viitor de postările dvs referitoare la destinațiile pe care le urmăresc.

Felicitări și cât mai multe vacanțe acolo unde va doriți! 😊😊👏👏

Rodel [09.01.24 12:15:46] »

@2rista: Mulțumesc pentru aprecieri și votul acordat! Mă bucur că review-ul meu v-a plăcut și îl considerați util pentru o viitoare vizită în Corfu, ceea ce vă recomand cu mult drag.

4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):