ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 04.03.2022
STATUS: PRETOR
OCT-2021

Sahl Hasheesh — fața elegantă a Egiptului

Hurghada este cea mai populară destinație din Egiptul turistic, și cred că de aici trebuie început, așa cum am făcut și eu. Și mi-a plăcut atât de mult, încât anul trecut am fost de două ori. Dar nu despre Hurghada voi scrie în review-ul meu, ci despre o stațiune considerată cartier sau făcând parte din zona metropolitană a acesteia: Sahl Hasheesh.

Stațiunea se află la aproximativ 18 Km de Aeroportul Internațional Hurghada, într-un golf mărginit la Vest de Munții Mării Roșii și la Est de apele mării, și este situată la sud de orașul Hurghada, la aproximativ 25 km de centrul său.

Sahl Hasheesh este o stațiune nouă, dezvoltarea ei începând de prin 2007 după planurile arhitectului britanic Sir Norman Foster. La ora actuală, construcțiile ocupă 14% din teritoriu, restul fiind cu plaje, grădini, terenuri de golf, canale, totul fiind conceput să fie o stațiune elegantă, exclusivistă.

Venind dinspre aeroport, ești întâmpinat de palmieri ce străjuiesc drumul ce duce în stațiune. Treci pe sub o poartă de bun-venit și ți se deschide perpectiva unei promenade cu hoteluri de lux, dar și unele aflate în faza de construcție.

În Sahl Hasheesh nu vei vedea clădiri în paragină, gunoaie, mizerie, așa cum găsești în Hurghada. Aici luxul este la el acasă și impresia generală e că ai ajuns în altă țară, nu în Egipt. Ceva asemănător am văzut și în Hurghada Marina, Promenada Village (Mamsha) tot din Hurghada sau în El Gouna. Adică eleganță!

O promenadă lungă de aproximativ 12 km leagă resorturile, aflate între deșert și mare, de centrul stațiunii. Promenada- faleză poate fi parcursă per pedes într-o plimbare relaxantă, așa cum am făcut eu plecând de la Tropitel Hotel, sau folosind mașinuțele de golf, scuterele, ce se pot închiria de la punctele aflate pe promenadă. Inchirierea este pe oră și se poate ajunge foarte ușor și repede în centrul orașului. O altă variantă de a junge în centul stațiunii este șoseaua aflată în partea opusă mării, având de-o parte deșertul și de alta, palmierii. Circulă și microbuze, în oraș am văzut stații, dar dinspre hoteluri n-am văzut, dar precis or fi. Eu am folosit ambele variante, dar tot pe jos, într-o plimbare, iar la întoarcere am luat un taxi.

Orașul- stațiune se bucură de o alee pietonală străjuită de palmieri ce străbate întregul oraș. În dreapta, aleea se continuă cu plaja. Este o plajă lungă și lată, cu nisip fin, plaje private ale resorturilor, dar pe care poți trece, nu și să stai pe șezlonguri. In capătul de sus al ei, se află o plajă publică, fără dotări și mai puțin îngrijită. Tot de aici, un pod lung face legătura cu portul de unde pleacă vaporașele- submarin, dar și altele, ce te duc în largul mării să descoperi pădurea subacvatică de corali, o lume fascinantă pe care trebuie s-o vezi.

Pe plajă se află in club, Sailor s Beach Club, doar am trecut pe lângă el și la ora respectivă nu era decât personalul prezent.

Construcțiile au o arhitectură orientală; am remarcat mult lemn, îndeosebi pentru balcoane. La orele amiezii, dar chiar și mai târziu, stațiunea pare pustie, lumea e la plajă sau retrasă în resorturi. Din loc în loc„întâlnești câte un paznic relaxat, stând pe scaun în fața unor localuri sau hoteluri. Se găsesc pe această stradă și restaurante, nu am intrat, dar am văzut câteva prețuri afișate pe panourile din fața lor, desigur mult mai mari decâ sunt în Hurghada, de exemplu. O muzică în surdină învăluia atmosfera, în rest, liniște... Câte o mașinuță-golf rupea monotonia și dădea puțină viață orașului. Pe o stradă paralelă, de fapt o străduță, câteva magazine erau deschise și-și așteptau cumpărătorii. Și această stradă, chiar dacă nu era centrală, tot îngrijită era.

Am vizitat așa -zisul Old Town (spun așa -zis, pentru că de fapt nimic nu este vechi aici!) atât ziua, cât și în nocturnă. Prima dată când am ajuns, era deja întuneric. Incă de departe am văzut luminile orașului, dar nu mi-aș fi imaginat că O mie și una de nopți chiar există sub numele de Arrivals Piazza. Am nimerit într-o pagină de basm oriental!

Este piața centrală a stațiunii, un loc înconjurat de arhitectura orientală, colonade, havuzuri și fântâni arteziene, toate luminate feeric. Și ziua este deosebit locul, dar nu mai este atât de strălucitor. Și de fiecare dată când am fost, liniște deplină, pustiu, doar noi. Este locul cel mai fotografiat, pentru că atât poți să faci aici și o plimbare cu opriri pentru odihnă și admirat. Terase găsești in afara acestei piețe. Cum ieși din Arrivals Piazza, spre Vest, te întâmpină deșertul. Dar până la el, esti întâmpinat de tufe de bougainvillea, iar paralel cu piața sunt câteva magazine, în principal cu suveniruri, ceaiuri, creme, alifii, diferite soluții (de ex. pentru păr, plajă...) Și aici, ca în Hurghada, deși prețurile sunt mai mari, negustorii sunt amabili, însă mai puțin insistenți, și, dacă ai cumpărat ceva, devii prietenul lor, te servesc cu ceai de hibiscus. Se spune că Sahl Hasheesh nu este locul potrivit pentru cumpărături. Eu am făcut și, negociind (ce mult apreciază ei asta!), am obținut prețul dorit de mine.

Am auzit, dar prea târziu, că se află o atracție, „Orașul scufundat” , o așezare subacvatică artficială, o reconstrucție a Orașului lui Isis. N-am știut de ea, am găsit informația după ce m-am întors, dar e bine de știut de cei care vor ajunge acolo.

Sahl Hasheesh este altceva, este fața elegantă a Egiptului, cu resorturi de 5*, luxoase, dar la care poți găsi și prețuri... normale, așa cum am găsit eu. Celor care ajung în zonă le recomand o plimbare prin Old Town în cele două momente ale zilei.

LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Din Sahl Hasheesh se pot face excursiile obișnuite din Egipt: Luxor, Cairo, Orange Bay, Paradise Island, cu submarinul, se face snorkelling și alte sporturi acvatice, dar și în Hurghada, hotelurile asigurând transport, contra cost.

Marea cunoaște fenomenul de flux-reflux. Salvarea pentru inotători și nu numai sunt pontoanele ce se întind dinspre țărm spre locurile cu marea mai adâncă. Când se retrage, marea lasă pe nisip corali, stele de mare. Coralii, niște vietăți colorate, când mor, devin alburii, se pietrifică.

Recomandat este purtarea de incălțăminte de plajă adecvată, pentru că intrarea în apă presupune denivelări, pietre, corali pietrificați.

despre DISTRACȚIE & RELAXARE

Eu am fost în primul rând pentru relaxare, pentru plajă și excursii. Dar nici acei turiști care vor distracție nu se pot plânge, pentru că in resorturi sunt diferite activități, spectacole.

Trimis de Rodel in 04.03.22 16:47:22
Validat / Publicat: 04.03.22 18:27:45
  • A fost prima sa vizită/vacanță în EGIPT

VIZUALIZĂRI: 1508 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Rodel); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P18 Sahh Hasheesh,pietonala
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
[1300 PMA] [600 PMA]

webmasterX [04.03.22 18:25:59] »

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Descoperă Sahl Haseesh, SAHL HASHEESH" (deja existentă pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

webmaster [04.03.22 18:37:29] »

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent sau anul trecut ;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

Carmen Ionscris / TELEFON [04.03.22 21:30:34] »

@Rodel: O alegere bună pentru un sejur relaxant!

nicole33 [05.03.22 10:07:35] »

Felicitări pentru articol!

Mi-ai readus în memorie amintiri plăcute din prima mea vacanţă în Egipt petrecută chiar în frumoasa şi exclusivista mică staţiune Sahl Hasheesh. Fotografiile tale mi-au arătat şi ce am ratat din prea multă comoditate

Sunt de aceeaşi părere. Şi eu am început tot cu Hurghada şi apoi am alternat ajungând, momentan doar , la un scor egal 2=2 Hurghada - Sharm.

Nu ştiam acest lucru, dar ar fi trebuit să bănuiesc, deoarece am fost surprinsă de organizarea perfectă, de faptul că totul era bine pus la punct încât dezvoltarea ulterioară să aibă loc frumos, cu cap, nu haotic cum vedem adesea pe la noi, nu dau exemple ca să nu mă enervez.

Îmi amintesc cu drag promenada superbă din Sahl Hasheesh, pe care şi eu m-am plimbat cu plăcere şi în deplină siguranţă în serile în care nu plecam în Hurghada şi nu aveam chef să stau doar în resort. Ziua nu am mers niciodată fiind mult prea cald pentru mine chiar dacă eram pe malul mării. Mi-a plăcut mai mult seara pe răcoare, faleza fiind frumos şi perfect luminată, nu am văzut nici măcar un bec ars, dar nici atunci nu am avut vreun gând să ajung până în centru, GPS-ul indicându-ne o distanţă de câţiva kilometri, nu mulţi, dar prea mulţi pentru mine, şi acum îmi pare rău că nu am făcut totuşi acest efort. Nu am folosit nici măcar voucherele gratuite pentru biciclete, noi având două pentru sejurul de două săptămâni.

Aici mie lucrurile nu-mi sunt foarte clare nici acum. Nu sunt convinsă că există transport public funcţional între Sahl Hasheesh şi Hurghada sau Makady în partea opusă. Staţiile de autobuz/microbuz le-am văzut şi eu încă de acum trei ani şi jumătate, însă eu nu am văzut niciodată vreun mijloc de transport public circulând prin staţiune, altul decât taxiurile şi microbuzele şi autocarele agenţiilor de turism, clar inscripţionate. Nu spun că nu există, dar eu nu am văzut niciunul şi asta în condiţiile în care am circulat frecvent pe acest drum timp de două săptămâni, la transfer, în excursii şi în ieşirile de seară în Hurghada. În plus, din balconul camerei mele de la Tropitel, cu vedere laterală la mare, vedeam şi traficul de pe acest drum, unul redus.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][10 voturi]
nicole33 [05.03.22 10:36:15] »

@Rodel:

Într-adevăr, staţiunea este extrem de curată, mai curată şi mai cochetă şi decât partea nouă a Hurghadei, care nici aceea nu se compară cu zona veche a Hurghadei, dezolantă şi dezamăgitoare din multe puncte de vedere. O comparaţie cu mizeria din multe cartiere din Cairo nici nu şi-ar avea rostul.

Old Town este o denumire improprie pentru centrul staţiunii Sahl Hasheesh, unde totul este nou, ştiam asta, dar nu am ştiut cât de fantastic arată mai ales noaptea. Că preţurile sunt mai mari ca în Hurghada era absolut previzibil şi în Mamaia preţurile sunt mai mari ca în Eforie, dar bine că ai reuşit să negociezi cu vânzătorii până ai obţinut un preţ convenabil pentru tine. Eu nu am asemenea calităţi şi nici răbdare.

Eu am aflat despre această atracţie când eram acolo, erau bannere mari chiar la intrarea în Sahl Hasheesh, dar nu am reuşit să o localizez cu precizie, ghidul nu m-a lămurit prea bine, iar soţului meu i s-a părut ceva prea comercial şi deloc autentic.

Paradoxal, "Oraşul scufundat" apărea ca excursie opţională în flyerele agenţiilor locale din Hurghada, vândută ca excursie VIP de răsfăţ la un preţ mărişor.

Voi ţine cont de recomandarea ta la o vizită viitoare în zonă. Prima dată am ratat Old Town

În cazul unor hoteluri din zonă, practic nu poţi face baie în mare intrând direct de pe plajă, indiferent de flux-reflux, adâncimea apei fiind foarte mică pe distanţe foarte lungi, situaţie în care pontonul este singura soluţie atât pentru bălăceală şi înot, cât şi penntru snorkeling. Şi dacă tot intri direct la apă peste 1,50 metri şi înoţi, papucii nu ar fi neapărat necesari. Eu cred că purtarea acestora este mai utilă în cazul în care faci snorkeling pentru a te putea îndepărta de corali atunci când valurile te împing peste aceştia.

Ar fi fost util să fi menţionat şi faptul că micuţa staţiune este o foarte bună opţiune pentru amatorii de snorkeling, oferind zi de zi gratuit la plaja hotelurilor cel puţin la fel de mult ca în excursiile speciale pentru snorkeling în larg. Cel puţin aşa a fost în cazul hotelului Tropitel, unde am văzut mai mulţi peşti şi mai frumoşi ca în excursia specială.

Rodel [05.03.22 12:04:47] »

@nicole33:

Referitor la transportul public, nici eu nu am văzut vreo stație, dar, în drumul meu pe șosea spre centrul stațiunii, m-am intersectat cu microbuze, unele chiar voiau să oprească să ne ia, dar am preferat mersul pe jos, iar în oraș am văzut stații de autobuz. Sigur, se face snokerlling, am amintit la capitolul „Locație și împrejurimi” . N-am insistat pe acest aspect, pentru că eu n-am făcut... Orașul merită vizitat, văzusem poze înainte și, deci, eram pregătită să-l văd. Mă bucur că ți-a plăcut și ție zona, mă gândeam că sunt eu prea subiectivă, dar dacă mai mulți sunt de părere cu mine, înseamnă că nu greșesc și pot să recomand stațiunea.

Mulțumesc pentru lectură, ecou și vot!

Rodel [05.03.22 12:24:52] »

@nicole33:

Se inchiriau biciclete de la hotel, gratuit o dată pe sejur pentru o jumătate de oră. N-am văzut bicicliști cât am stat acolo. Scuter am închiriat, a fost o experiență de O dată în viață, m-am plimbat doar pe promenadă și asta în nocturnă. Promenada este, așa cum scrii, foarte bine luminată. Totul e gândid pentru confortul turistului. Acum sunt în căutare tot de Egipt!

Rodel [05.03.22 12:29:26] »

@Carmen Ion:

Da, a fost o alegere bună. Mulțumesc pentru vizită și vot!

nicole33 [05.03.22 12:41:22] »

@Rodel:

Ştiu, aşa era şi când am fost eu. M-am gândit să fac o combinaţie să ajung în Old Town cu bicicleta şi să mă şi întorc într-o oră, eu având două jumătăţi de oră gratuite , eventual plătind suplimentar dacă nu mă încadram în timp, dar am tot amânat până am renunţat. Am şi acum voucherele de biciclete şi cele pentru a la carte-uri, la fel nefolosite.

N-am văzut bicicliști cât am stat acolo.

Am văzut biciclişti doar ziua, seara parcă nu, ori eu nu mă apucam de pedalat în plin soare

Nu am mers niciodată cu scuterul, dar poate voi încerca şi eu cândva această experienţă.

Mai tentată am fost de acele maşini haioase gen de epocă care se închiriau turiştilor, însă nici măcar în Egipt nu aş conduce sub influenţa alcoolului, iar până seara se adunau câteva cocktailuri, vreo două pahare de vin, o bere...

Promenada este, așa cum scrii, foarte bine luminată.

Luminată foarte bine şi PĂZITĂ foarte bine nu doar în dreptul hotelurilor de lux. Prezenţa paznicilor îţi dădea un sentiment de siguranţă. La fel şi pe strada principală, cea cu intrările la hoteluri, erau paznici din loc în loc, probabil angajaţi de primărie.

Acum sunt în căutare tot de Egipt!

Şi eu tot caut din ianuarie încoace, însă preţurile mi se par cam mari pentru ce-mi doresc şi pentru perioadele în care aş putea pleca.

Ai găsit ceva interesant?

Rodel [05.03.22 13:27:04] »

@nicole33:

Si eu m-am simțit în siguranță, indiferent că era zi sau noapte. Mă tentează El Gouna pe care am vizitat-o în primăvară, este superb acolo. Deocamdată nu am găsit ceva pentru bugetul meu, dar încă mai caut.

dawnsash [18.05.22 09:51:16] »

"Scuter am închiriat, a fost o experiență de O dată în viață, m-am plimbat doar pe promenadă și asta în nocturnă. "

Si noi ne-am plimbat cu "motoreta cu atas" - electrica, bineinteles. Era asa pe un mic wishlist al nostru sa facem plimbarea asta... chiar daca ne imaginam de fapt pe o coasta italiana... Oricum ne-a placut foarte mult plimbarea de-a lungul falezei, seara, asa incat am inchiriat in 2 seri. (noi nu am avut niciun voucher pt plimbare)

Daca tin bine minte... am platit 10$ pt 30 min, respectiv 20$ pt o ora - la prima vedere mult, dar a meritat deplin!

2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):