ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 08.02.2022

Mai degrabă mulțumit

încărcat de pe telefon!

Vacanță excelentă în Antalya (lângă Alanya) la Numa Konaktepe Hotel

Buna tuturor! E primul meu review aici, deși recunosc, de multe ori am citit păreri/opinii ale altora legate de anumite destinații.

Ei bine, in primăvara trecută, Martie 2021 (in plină pandemie), m-am hotărât sa încerc o excursie in altă țară, și ptr ca mai mulți lăudau Turcia, am zis sa încerc și eu. Așa ca am intrat pe site-ul unei agenții de turism și am început “căutările” , mai bine zis “vânătoarea de oferte” !

Având în vedere ca nu știam absolut nimic despre ce înseamnă Turcia, decât ca îl are președinte pe Erdogan, (despre care fiecare are o părere proprie, nu intru în subiect), și ca sunt foarte ospitalieri și mai accesibili ca pret decât in Grecia, mi-am setat câteva “repere” ptr căutări: o destinație All inclusive sau Ultra all inclusive, pentru a nu mai avea grija cazării, mâncării și băuturilor, sa ajung cu avionul, hotelul sa arate bine, modern și să-mi placă, și să fie la final de Mai, cel târziu început de Iunie, pentru a nu fi nici foarte cald, dar nici in plin sezon. Ah, și să ma încadrez într-un buget de 5-600 € ptr o excursie single!

Asa am ales Hotel Numa Konaktepe (Konakli) din “Antalya” (de fapt e lângă Alanya mai mult, la 15 km de Alanya și 120 km de aeroportul din Antalya!!!), care mi-a părut modern, arată bine, piscine, plaja privată, Ultra All inclusive și pret in bugetul setat de mine. Adică 550 €/7 nopți. Din 12-21 Iunie 2021.

Am zburat ptr prima data cu avionul, din Cluj, cu Tarom, zborul a durat 2 ore dus și 2 ore întors, totul Ok. Am zis ca dacă pic, asta e! Dovada că încă sunt aici, deci am mers și înainte și înapoi fără probleme! :) Avionul plin ochi, parca dispăruse pandemia, cu excepția faptului ca toți aveam măști! Pentru încurajare, am primit o sticla de apa plata in avion!

Din aeroportul din Antalya ne-a preluat un ghid turc, care vorbea romană, ne-a trimis la microbuzul de transfer, a venit și ne-a dat numărul lui și o Broșura cu excursiile optionale care se pot achiziționa, și a zis ca vb pe whatsapp.

Si am plecat cu microbuzul, cu șoferul turc, care nu știa o boaba de engleza, ne-am înțeles prin semne, el avea lista cu hotelurile unde trebuie sa “descarce” turiștii, și a durat vreo 2h30 min pana am ajuns la hotel. Ne-am deplasat pe un fel de autostrada de la ei, cu scuar despărțitor pe mijloc, dar fără banda de urgenta. Cred ca era ceva gen “drum expres” . Oricum, cu mai mult de 90-100 km/h nu mergea șoferul, plus ca din 20 in 20 km erau filtre de poliție și încetinea la 30-40 km/h. Mi s-a părut ca a durat mult transferul, dar asta e. A trebuit sa se învârtă pe la toate hotelurile unde aveau “colegii” rezervările! Partea asta cu transferul pot zice ca m-a deranjat un pic, nu ma asteptam sa dureze atat, mai ales ca nu apucasem sa-mi iau o cartela de Turcia cu care sa pot comunica acasă și cumva deveneam plictisit de drum! Practic, scria pe site-ul agenției de turism ca hotelul e in Antalya, dar de fapt este lângă Alanya, in localitatea Konakli, la 120 km distanța de aeroport!

Cand am ajuns, era deja ora 22:30, am fost plăcut surprins! Hotelul mare, impunător, vreo 8-9 etaje! Cu o piscina luminata frumos, apa albastră, restaurant chiar lângă piscina, mi-a plăcut enorm!

despre SERVICII

La Recepție se vorbea in engleza, rusa, germana și bineînțeles turca! Cazarea a mers rapid, n-am dat bacșis, n-am știut ca se poate obține camera mai cu "Moț" dacă strecori un 5-10 € în pașaport.

Trebuie sa zic ca am rămas surprins ca la ora 23:00 se mai putea servi ceva de mâncare la restaurantul hotelului: 2 feluri de supe! supa crema de roșii și supa crema de ceapa! N-am fost prea încântat, dar având in vedere ora la care am ajuns, am fost mulțumit ca mai era "ceva" de mâncare! Supa de roșii a fost Ok!

Chelnerii știau doar turca, germana și rusa, dar ne-am înțeles prin semne, zâmbete și google translate! Trăiască "gogu", cum ii zic eu!

despre CAMERE & COND. CAZARE

Camera era mare, frumoasa, aveam 2 paturi, unul dublu și unul single, prea mult ptr o persoana! Se făcea curățenie zilnic, schimbat cearșafurile, prosoape in baie (chiar dacă nu le lăsam pe jos), apa cu presiune buna, aer condiționat Ok, care funcționa doar când erau închise toate geamurile și ușile (mai alea cea de la balcon), LED TV cu posturi turcești, germane și rusești, am putut urmări unele meciuri de la campionatul european 2020 (oricum nu prea m-a interesat TV-ul).

Dupa vreo 2 zile, butonul de apa de la vasul de toaleta s-a blocat intr-o dimineața, curgea apa încontinuu, m-am dus la receptie și le-am explicat situația, le-am zis ca pe mine nu ma deranjează, dar dacă pe ei ii deranjează și se face "cost suplimentar" la apa, sa trimită pe cineva sa repare! La amiaza era rezolvată situația! Deci, operativi băieții!

De la balconul camerei (eram la etajul 4 după cum numără ei, eu am văzut ca e etajul 5 după standardele noastre) aveam vedere in lateral, spre Alanya, se vedea si un pic marea, dar nu era camera cu vedere doar spre mare. Era vedere spre o piscina din lateralul hotelului. N-am strecurat cei 10€ in pașaport când m-am cazat, nu știam ca se practica treaba asta, cred ca am primit camera care era rezervată prin voucherul de cazare! Oricum, era liniște, am dormit foarte bine! Camerele care erau pe partea cu marea erau spre sosea, spre drumul asta expres pe care am venit, și am înțeles ca era mai multă gălăgie noaptea, din cauza traficului.

Un lucru care mi-a plăcut enorm: Internet wifi foarte foarte bun peste tot in hotel, inclusiv la plaja! Cel mai bun internet disponibil într-un hotel dintre toate hotelurile unde am fost eu! Nu zic de alea din România, care funcționează cu "frâna trasa", poate doar noaptea! Nota 10 ptr wifi la hotelul asta, la orice ora și oriunde mergeai in resort! Am primit un cod cu 2 GB gratis la cazare, care i-am consumat pana a doua zi cu apeluri pe whatsapp către România, și apoi am cerut un alt cod, cu care am primit internet nelimitat pe tot restul sejurului, deși ziceau la început ca trebuie plătit vreo 5€/5 GB. Le-am explicat frumos ca in oferta scrie ca e internet wifi gratis in tot hotelul, au înțeles și mi-au generat un cod de acces la internet nelimitat, pe baza camerei in care am fost cazat, valabil pe tot sejurul. Inclusiv pe plaja funcționa excelent! Nota 10 ptr asta!

GASTRONOMIE (BUC & MASĂ)

Mancarea a fost buna, chiar foarte buna, destul de variata, deși, de la un timp, mi-am dat seama ca in fiecare zi se pregăteau cam tot aceleași feluri de mâncare. Dar având in vedere ca erau multe feluri de mâncare, am avut timp sa le încerc pe toate: fripturi, pui, peste, salate. Fructe de tot felul, dulciuri de tot felul, oricum nu poți mânca din toate, dar ai de unde alege!

Sucuri la dozator (nu prea am băut), apa, ceaiuri din alea aromate de-a lor, bere la țap (halbă, de fapt pahar de plastic de 400 ml), mie mi-a plăcut, apoi vin, wiskey, ceva țuica de-a lor (aia mi-a fost frica sa o încerc, ca nu știam din ce e făcută), in concluzie, băuturi variate si suficiente toată ziua!

La restaurantul hotelului puteai comanda băuturi pana la ora 21. Apoi la barul de la piscina pana la ora 2-3 noaptea, cât rezistau oamenii la povesti si băutura. Barul începea sa funcționeze de la ora 10 pana noaptea la ultimul client!

La restaurantul de pe plaja se putea mânca prânzul, nu așa de variat ca la hotel, dar nu mai era nevoie sa te întorci la hotel. Barul de pe plaja tot de la 10:00 începea, pana la ora 17:00, cam cu aceleași băuturi ca si cel de la piscina. Oricum, ziua, la +35 grade la umbră, doar cafea si bere rece puteai sa bei!

PLAJA & MAREA / LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

La plaja (vreo 5-8 min de mers pe jos, sau cu o mașinuța de golf/mini microbuz) se ajunge mergând pe o străduță asfaltată. Eu n-am prins niciodată mașinuța aia, tot timpul am ratat-o, dar ptr o plimbare de max 10 min pe jos nu m-am supărat, abia am făcut mișcare.

Plaja e cocheta, are zona acoperită cu corturi, ptr umbra, și zona neacoperită, ptr stat la soare. Plus o piscina pe plaja, cu apa dulce. De ce mai era și piscina pe plaja?

La început, plaja e cu nisip, e Ok, apoi cu cât te apropii de mare, devine cu pietriș (poți zice ca e bun ptr masaj la tălpile picioarelor), iar in mare sunt pietre și bolovani. Pot sa zic ca aspectul asta nu mi-a plăcut, mai deloc. Ai toate șansele sa te zgârii la picioare in apa, sau sa te tai/lovești, mai ales dacă prinzi o zi cu apa agitata și valuri mai mari. Dar am trecut si peste asta, am zis sa văd partea "plină" a paharului, faptul ca eram la Mediterană, în Turcia. Așa ca m-am avântat mai in larg, apa mai adânca, n-am mai avut treaba cu pietrele si bolovanii.

Poate pentru pretențioși contează mai mult aspectul asta. Și ptr mine a contat, dar l-am trecut cu vederea! Însă se putea mai bine! Poate si de-asta au prețurile mai mici la sejururi la hotelul asta, cine știe...

PS: nu va recomand sa va avântați in larg in mare dacă nu știți sa înotați bine si sa stati pluta pe spate dacă obosiți! Exista salvamar pe plaja, dar nu poate face minuni! Aveti grija de voi!

despre DISTRACȚIE & RELAXARE

Ca și posibilități de distractie, intr-o zi am luat o excursie cu vaporul Piraților pe mare, din Alanya (20 €), cu o masa inclusa la bord. Toată ziua am fost pe mare, au oprit vaporul in largul marii, am sărit in mare, nebuneala totala! Cei curajoși și care știau sa înnoate săreau tot mai de sus... fiecare după cât curaj avea!

Mare atenție pe vapoarele astea: după ce te distrezi, îți dau de mâncare, de băut, te amețești un pic, se găsesc chelnerii de pe acolo sa vina la tine cu porumb fiert! Cât costa un porumb fiert? 5 € bucata! I-am zis băiatului prin semne: "Ești nebun? Îți dau 1 € pe el! " Și el de colo: "Gata! De acord! " Și eu am zis: "Da? Ești de acord? Atunci da-mi doi! " Și am dat 2 €! Ce le mai place sa profite de turiști! Dar și sa negocieze! :)) ))

Și intr-o alta zi am făcut scuba-diving la 10-12 metri adâncime! A fost 60 € rezervarea (prin intermediul ghidului care ne-a preluat de la aeroport) si când am ajuns la locul cu pricina, la firma care făcea scufundări, ne-a întrebat dacă vrem poze/filmare sub apa? Am zis "Da", iar ei de colo: "Va mai costa 20 €! " Mi s-a părut cam "jaf la drumul mare", dar dacă am intrat in "horă", am jucat pana la capăt!

In schimb, va recomand experiența cu scuba-diving! Prima data in viața când am încercat așa ceva! Și am zis cum am zis la avion: "Sper sa ies cu bine la suprafața! " Și a fost super-mega-extra tare experiența!!! Va recomand sa încercați măcar odată in viață (dacă stati bine cu inima!).

Am făcut 2 ture de scufundări, a câte 20-25 min/tura, la 10-12 m adâncime, și pot sa zic ca dacă la prima tura îmi bătea foarte tare inima de frica și emoție, iar instructorul era mereu lângă noi și ne supraveghea, la a doua tura a văzut ca eu ma descurc și nu prea mai avea treaba cu mine, m-a lăsat sa ma zbengui pe-acolo cum am vrut! Venea uneori și ma întreba prin semne: "Totul Ok? " Și eu de colo: "Da, Ok, foarte Ok! " La final, in prețul plătit, am primit și masa de prânz pe vaporul lor!

Oricum, după ce m-am întors la hotel, am aflat ca se putea rezerva mai ieftin excursia asta prin intermediul unor localnici. Asta e, prima data așa e, pici de fazan dacă nu știi cum merg treburile! Data viitoare o sa știu cum sa procedez!

Exista bar la piscina hotelului, bar pe plaja, sunt vreo 3-4 piscine in total, tobogane la hotel care funcționau de vreo 2-3 ori pe zi, piscina cu apa de 1,40 m, una ptr copii de 30-40-50 cm, alta de vreo 1,20 adâncime (cea de la tobogane), plus cea de la plaja.

Seara băieții care se ocupau de barul hotelului incepeau un program artistic ptr copii, apoi karaoke cu muzica în toate limbile vorbite de turiștii din resort (germana, rusa, poloneza, romană), se făceau toți de râs pe-acolo, oricum erau amețiți toți, nu prea mai conta. Și la final ceva muzica după cum cerea fiecare.

A fost și o seara turcească, au invitat o trupa de dansatori, a durat vreo ora și jumătate tot spectacolul, pot sa zic ca nu ne-am plictisit.

M-am împrietenit cu ruși, nemți, moldoveni care știau doar rusa, polonezi... și o rusoaica blonda de 25 ani din Belarus! Cu rusoaica e alta poveste! Rusoaica a stat 14 zile in hotelul ăla și se împrietenea cu orice tip sau gașca de fete/băieți tineri care apăreau acolo! Ii plăcea sa bea si sa danseze! Era foarte sociabilă de felul ei, dacă înțelegeți ce vreau sa zic... ! :))

Cu toți "prietenii" ăștia vorbeam cu google translate, cu gogu' ! Oricum, rușii erau cei mai vocali pe-acolo, mai ales după ce "luau" mai multe pahare de wiskey/vodka/vin/bere la bord. Când sunt beți, sunt cei mai buni prieteni cu tine, indiferent de ce naționalitate ai fi!

Din când in când, in miezul zilei, apare câte-un vânzător ambulant in interiorul resortului, care încearcă să îți vândă tot felul de produse: haine de piele, haine de blană, bijuterii de aur, argint (originale, zic ei), apoi vine fotograful hotelului, care încearcă sa te "combine" cât mai original sa

Per total, am fost super încântat de sejurul asta, consider ca și-a meritat banii, nu m-am dus cu așteptări foarte mari, dar in orice caz, e cu vreo 2-3 clase peste ce găsești pe litoral la noi, raportându-ne la pret/calitate.

Iar turcii nu sunt in niciun caz ca romanii noștri, sa se uite urat la tine când te servesc sau ai ceva doleanțe mai "neobișnuite"!

Atat de bine m-am simțit in Turcia încât deja caut sa rezerv alt sejur acolo, dar acum caut ceva in zona SIDE, mai aproape de Antalya. Am înțeles ca acolo hotelurile au plaja și intrarea in mare cu nisip și e mai Ok din punctul asta de vedere!

Sper ca v-a plăcut recenzia ptr hotelul asta și nu v-am plictisit prea tare! O sa pun și niște poze, ptr ca "o poza face cât 1000 de cuvinte"!

Trimis de pinguinu’ in 08.02.22 01:11:46
Validat / Publicat: 08.02.22 07:22:40
  • A fost prima sa vizită/vacanță în TURCIA

VIZUALIZĂRI: 1446 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (pinguinu’); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P18 [fără descriere]
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
[1300 PMA] [600 PMA]

webmasterX [08.02.22 07:21:50] »

Foarte bun review de debut, merită remarcat

@pinguinu’: bun-venit în comunitatea AmFostAcolo.ro.

Mulţumim pentru impresii, te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare.

webmasterX [08.02.22 07:23:33] »

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

webmasterscris / TELEFON [08.02.22 07:38:30] »

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente (din anul curent sau anul trecut!) în rubrica curentă;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

pinguinu’scris / TELEFON [08.02.22 07:50:39] »

@webmaster,

Mersi de apreciere, M-am străduit sa transmit realitatea din experiența trăită acolo in perioada aia, pentru ca și alții sa știe ce ii așteaptă!

Coordonarele GPS sunt exacte!

Dar oare s-au pierdut informațiile scrise la final despre fotograf? Fraza e neterminata și știu ca am scris mai multe despre el, inclusiv despre ce prețuri cerea ptr fotografii!

webmasterX [08.02.22 09:05:23] »

@pinguinu’:

De obicei, „se pierd” fragmente de text atunci când se folosesc, în interiorul textului, semne « (mai mic), » (mai mare) -- browserul le intrepretează ca un fel de comenzi („comenzi” html)

Poți folosi funcția SESIZEAZĂ (butonul portocaliu cu „steguleț” ) -- scrii acolo ceva de genul „în paragraful care începe cu „Din când in când, in miezul zilei” , rog adăugați, la final, textul (xyz)”

artemisa24 [08.02.22 09:10:36] »

Felicitari pentru review... si eu eram cu ochii pe hotelurile din Alanya dar drumul prea lung si plaja si marea cam cu pietre... m-au facut sa renunt...

maryka [08.02.22 09:28:32] »

Foarte bun articol de început, bun venit pe AFA!

E un hotel de luat în seamă, iar pentru prețul plătit mi se pare foarte bine.

Într-o vacanță, pentru reușită este importantă și starea de spirit, iar aici cred că gândul a fost bun, pozitiv încă de la început și iată, rezultatul a fost pe măsură!

Toate cele bune, vacanțe frumoase și pe viitor, împărtășite și aici pe la noi!

Yoda [08.02.22 11:03:26] »

@pinguinu’: Ma bucur ca ai avut o vacanta frumoasa, care ti-a priit. Felicitari, ai inteles multe lucruri despre vacanta in Turcia.

O sa mai fac niste observatii si nu mai citez din review-ul tau, stii la ce ma refer:

1. Nu prea are rost sa dai 10 EUR bacsis in speranta ca o sa obtii o camera mai buna. De cele mai multe ori nu obtii nimic in schimb. Alteori, obtii o camera mai buna doar cerand si cu un zambet. Pentru mine, o camera buna este cu fata catre est, nord, sau nord-est. Daca e cu vederea la mare e orientata catre vest sau sud-vest si este cald dupa amiaza, iar cu vederea la piscina inseamna ca este galagie.

2. Plajele din Side sunt mai bune, mai ales cele din partea dintre centru si inspre aeroport. In partea dintre centru si inspre Alanya sunt mai slabute, au pietricele la intrarea in apa, etc.

3. In Side gasesti multe hoteluri bune la preturi rezonabile. La selectia hotelului, eu procedez asa: caut pe booking in perioada aleasa, hoteluri cu all inclusive si cu nota peste 8.0, caut camere cat mai mari si cat mai aproape de apa. Selectez cateva care se incadreaza in bugetul meu si incep sa ma documentez despre ele, pe AFA, booking, tripadvisor si google.

Pe urma, hotelurile alese trebuie sa indeplineasca cateva criterii: sa aiba nota de cel putin 4.0 pe tripadvisor, 4.4 pe Google Maps. Citesc review-urile (mai ales pe cele negative), ma uit cu Street View sa vad cum arata imprejurimile, plaja, samd. Apropierea de apa nu inseamna ca hotelul trebuie sa fie "in prima linie", pentru ca asta inseamna un pret mai mare, dar am grija sa nu mergi mai mult de 6-7 minute pana la plaja.

4. Cand iti alegi hotelul, poti sa te uiti si la oferta AFA si chiar poti sa ceri o oferta personalizata. Vezi sus in stanga pe prima pagina a site-ului.

Bafta si vacante frumoase!

crismisscris / TELEFON [09.02.22 13:42:18] »

@pinguinu’: Hei, salutare și bine ai venit pe AFA! Să știi că de obicei nu citesc articole despre AI Turcia, nu-i chiar genul meu de vacanță, dar acum nu știu ce mi-a venit să deschid review-ul tău... Și mi-a plăcut. Mi-au plăcut și pozele.

Mai scrie, ai un stil captivant!

pinguinu’scris / TELEFON [09.02.22 14:16:39] »

@crismis: Hei, salutare și tie!

Ma bucur ca ti-a plăcut review-ul. Am încercat sa transmit exact impresiile și senzațiile trăite acolo in perioada aia (chiar dacă a trecut aproape un an) !

Totul e proaspăt in mintea mea și deși nu aveam așteptări mari deloc, am fost plăcut surprins de tot ce am întâlnit acolo, mai puțin micile "chestii" care m-au deranjat, gen marea cu pietre și bolovani, sau taxa de 20€ ptr niște poze sub apa, dar peste care am trecut! Am zis ca nu merita să-mi stric vacanța ptr atâta! Am luat lucrurile pozitive!

Pot zice ca cel mai mult m-a impresionat atitudinea oamenilor cu care am interacționat, indiferent ca erau cei din hotel, de la recepție sau ca erau chelneri si barmani la restaurant/bar, sau cei de la firma de scuba-diving, chiar si băiatul cu porumbul de 5€ mi s-a părut simpatic!!! El a încercat, dar nah, nu i-a ieșit! )

Chestia asta cu bunul simt e o chestie pe care încă noi, românii, nu o avem, cel puțin la nivel de turism nu o avem. Ei au înțeles-o si profita la maxim de ea!

M-am simțit atat de bine încât deja caut sa-mi rezerv alta vacanță ptr începutul de sezon (Iunie) tot in Turcia, in alta stațiune (vreau sa încerc SIDE de data asta) !

5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):