ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 29.06.2010
ÎNSCRIS: 28.08.09
STATUS: SENIOR
JUN-2010

Liniste, confort, relaxare - ideal pentru familiile cu copii si nu numai!

Iunie 2010 – la buletinul meteo se anunta pentru weekend vreme numai buna pentru o iesire la munte. Cocotati pe net suntem dornici sa gasim o locatie mai aparte, un complex turistic... caci vrem ceva care sa ne incante in egala masura ca celelalte unde am mai fost, dar sa schimbam putin “decorul”! Asa aflam de Complexul Turistic “Plaiul Domnesc” clasificat la 3 margarete si situat in comuna Runcu, jud. Dambovita! Evident, circumspecti intr-o prima faza caci nu auzisem ca in aceasta zona ar fi un turism dezvoltat, ne-am zis “ Hai sa incercam! “... si am plecat la drum avand rezervare telefonica. Cum se spune ca cele mai reusite excursii sunt cele nearanjate va pot face afirmatia cu mana pe inima ca in final incercarea s-a dovedit a fi Cea mai Buna Alegere Posibila iar incantarea TOTALA.

Deci, parcurgand noi un traseu relativ urat plecand din Pitesti prin Gaiesti, Targoviste, Pucioasa si Fieni... fara peisaje prea placute ochiului, drumuri distribuite haotic si in unele locuri buruieni de 1 m pe marginea drumului... facem stanga undeva in Fieni la indicatorul care ne trimite spre com. Runcu si... dupa numai cativa kilometri patrundem parca in alta Lume. Serpuim in urcare pe niste vaioage superbe pe malul Ialomicioarei, livezi de o parte si alta a drumului, fan proaspat cosit, superbe paduri de mesteceni intr-o liniste totala si admirand superbul peisaj al satului romanesc de munte. Gandim inevitabil: “ Ce frumos sa ai o casa aici! “. De remarcat – drumul este asfaltat. Am multe de spus despre aceasta comuna pe care am vizitat-o in lung si in lat in weekendul petrecut acolo... dar asta va face obiectul altui review.

Intram in zona caselor, parcurgem cativa kilometri printre vilute cochete si case taranesti traditionale si... ajungem la Completul Turistic “ Plaiul Domnesc “.

Situat la o altitudine de peste 1000 m si aproape de muntii Leaota, dincolo de versantul muntelui fiind benecunoscuta Vale a Moeciului, complexul este format din 2 pensiuni – “Bianca” si “Plaiul Domnesc” - cotate fiecare, cum spuneam, la gradatia de 3 matgarete. Parcarea este spatioasa si spre surprinderea noastra plina cu masini venite inclusiv din Bucuresti. Curtea deosebit de primitoare este comuna celor doua pensiuni si dotata cu loc de joaca pentru copii, terasa, masa de tenis, loc pentru foc de tabara, gratar, protap, ... multe flori si deosebit de curat. Sentimentul la primul impact a fost ca proprietarii (am aflat ulterior ca sunt 4 actionari) au intentionat si reusit sa imbine perfect imaginea satului traditional romanesc cu modernitatea turistica; un cal superb pastea in liniste, mai in colo o caruta ca decor, multi pomi fructiferi... si aer curat!

Incantati de cele vazute si multumiti, la o prima vedere, de alegerea facuta mergem in incinta pensiunii “Bianca” aflata mai aproape de noi si de cum intram suntem intampinati de doua doamne deosebit de dragute despre care ulterior am aflat ca una este administratorul complexului si cealalta una din actionare. In spiritul unui adevarat complex turistic ne sunt prezentate ambele vile/pensiuni si constatam cu placuta surprindere ca una este in stil rustic (“Plaiul Domnesc”) si cealalta intr-un stil mai modern (“Bianca”)... dupa preferintele turistilor, evident. Ingenios! Cer permisiunea sa pozez ambele variante de cazare si o alegem in final pe cea rustica noi fiind oraseni din tata in fiu/fiica si dornici de a schimba imaginea zidului de beton de la bloc cu ceva mai aproape de traditia populara romaneasca... ; Nu insist asupra conditiilor de dotare a camerei, fiind de 3 margarete, in ambele variante, e de la sine inteles ca au toate cele necesare unei asemenea gradatii (am avut camera 1), dar ce am remarcat in plus sunt Restaurantul impanzit de obiecte traditionale locale - covoare / carpete taranesti, port popular taranesc local, suba ciobaneasca, soba cu lemne... - si Crama situata la subsol care ne-a facut Praf cu – masa de biliard, scaunele cu pernute din blana de miel, butoaie cu vin/tuica... Un amanunt as avea de adaugat – peste tot in camere si restaurant mobila este din lemn masiv, realizata pe comanda si dupa cum spuneam... in stiluri diferite. Ca preturi - la pensiunea in stil rustic – 75 lei/noapte si la cea in stil modern – 85 lei pe noapte, fara mic dejun inclus (exista si apartamente la 120 lei)... mai mult decat acceptabil avand in vedere conditiile oferite si criza economica in care se afla acum tara... ; fara o adaptate la conditiile pietei si cerintele turistilor multe din pensiunile existente si celebre acum vor da inevitabil faliment!!! Vor rezista doar cele cu un management sanatos si... aproape de sufletul turistului...

Am mancat mai ceva ca la mama acasa! Toate produsele sunt naturale, portiile mari si... foarte gustoase. Complexul este aprovizionat si de la persoanele din comuna de unde sunt cumparate produse din gospodaria acestora: lactate, branzeturi, carne, fructe... Daca la Pensiunea rustica – “Plaiul Domnesc “ restaurantul este in stil traditional, cel de la Pensiunea “Bianca “ este mai mare, mai modern cu bai la fel de mari, moderne si spre surprinderea mea decorate cu flori! Insusi Radu - Anton Roman (decedat intre timp), cunoscutul realizator al unei emisiuni tv de bucatarie traditionala romanesca a fost prezent aici si a facut filmari pentru emisiunea lui din acea perioada -“Bucataria lui Radu “!!!

Toata lumea este zambitoare (ma refer la personal care marea majoritate provine din comuna) ; remarci ospitalitatea taranului roman atat de cunoscuta in lume, poti alege sa iei masa unde poftesti adica in unul sau altul din restaurantele celor doua pensiuni... iar in dimineata zilei de duminica l-am cunoscut si pe primarul com Runcu venit aici cu un grup de prieteni si cu care am schimbat cateva cuvinte... (de fapt m-am dat la vorba bine! ) ; un om ambitios, cu planuri marete pentru urbea lui - as putea spune ca atat de marete ca nici primarul New Work-ului nu cred ca viseaza atat de frumos... dar aceste planuri nu sunt imposibil de realizat; in zona deja si-au facut aparitia puternici investitori straini care au concesionat/cumparat suprafete imense de teren pentru investitii in turism (statiune cu partie de ski), sanatate (unitati medico-sociale), invatamant (tabere scolare), etc, etc... dar cum spuneam urmeaza un review interesant pe aceasta tema... pentru ca despre Runcu de Dambovita sunt convinsa ca se va auzi mult... si numai de bine!

Sambata seara am avut foc de tabara... , chef, voie buna... si intrucat pensiunile erau pline ne-am amestecat toti turistii intre noi ca si cum am fi venit in grup...

Am vizitat comuna, am mers la cules de fructe de padure, am vizitat “Manastirea Adormirii Maicii Domnului “ situata in zona, am facut drumetie in padure la o micuta cascada pe care localnicii o numesc “ La Blide “... obiective turistice interesante si pe care personalul ni le-a recomandat cu caldura cand am intrebat ce putem vizita. Mai exista asa - numitele “Masa Hotilor si “Moara Dracului “, alte atractii turistice zonale dar pe acestea nu am ajuns sa le vedem... insa intentionam sa revenim cat de curand si cu copilul nostru!!!

Si apropo de copil, conducerea complexului intentioneaza infiintarea unei minigradini zoologice si dezvoltrea locului de joaca pentru copii... iar pentru adulti... echitatie!

Am plecat Super-Incantati!

Iata cum in acesta locatie mai putin cunoscuta turistic niste oameni inimosi au fost in stare sa realizeze ceva ce personal cred ca reprezinta viitorul pensiunilor romanesti:

–imbinarea rusticului prin pastratea a ceea ce este reprezentativ satului romanesc,

–modernitate deloc exagerata si doar atat cat e necesar,

–departe de poluarea fonica produsa inevitabil de circulatia masinilor

–preturi accesibile

–produse preponderent traditionale

–personal amabil si

–o frumoasa si in dezvoltare baza de agrement!

Nota 10 conducerii complexului si sper ca acestia sa fie un exemplu pentru multi alti investitori in domeniu...

Va invit sa vizualizati pozele pe care eu personal cand le privesc imi vine sa ma urc in masina si sa ma reintorc acolo... !!!

Concluzia? ... un loc ideal pentru sufletul fiecaruia si... oarecum diferit?

Trimis de mirelutza in 29.06.10 14:46:16

VIZUALIZĂRI: 5733 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mirelutza); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
P02 Pensiunea Bianca - cea realizata in stil modern .

mirelab
[29.06.10 14:58:44]

Nu stiu cum sunt fotografiile (nu au fost validate inca), dar numai din ce ai scris traiesc acelasi sentiment: ca as da o fuga, fie si printre picurii de ploaie care nu ne mai parasesc de ceva vreme.

Suna tare bine ce ne povestesti tu aici si este o zona care doresc de multa vreme sa o revad (nu am mai fost de prin facultate...ohooo, ce vremuri, ce distractie

TORA INGRID
[29.06.10 15:24:33]

mi-e foarte cunoscuta zona, pentru ca in urma cu mai multi ani (vreo 8-10) petreceam destule zile la rudele din Pucioasa. Asadar, iesirile catre Fieni, sau dincolo, spre Sinaia, erau numeroase. Drumul despre care vorbesti strabate un peisaj fantastic, de-o frumusete si-o salbaticie neatinse de mana omului. Este un drum bun din simplul motiv ca este sau era drum strategic, fundatia este din placi zdravene de beton, si mult in munte el strabate stanca spre exploatarea Lespezi. Tot in zona erau trei tabere de copii, dintre care doua se numeau Cerbul si respectiv, Caprioara. Ma intreb daca pensiunile despre care vorbesti nu sunt chiar pe acolo... sau acolo.

Zona are un potential turistic extraordinar, asa cum ai constatat si tu, dar nu e din cele clasice, mai ales ca prima parte a drumului, Tirgoviste, si apoi Fieni, e mai putin spectaculoasa. Ai trecut pe langa Termocentrala Doicesti, prima termocentrala din Romania, care la vremea maximei capacitati avea o putere instalata de 150MegaWati. Mai este la dreapta si statiunea cu ape termale Vulcana Bai(parca), iar pastravariile pe marginea drumului sunt numeroase. Cu oferta respectiva.

dannek
[29.06.10 18:27:09]

@mirelutza

Felicitari si aplauze la scena deschisa!

3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):